Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

Dat zat er vrij hard aan te komen inderdaad, al is voor mij pas vooral het geval vanaf de vorige aflevering. Toen was het min of meer onvermijdelijk dat ze tegenover elkaar kwamen te staan. In die zin was ik verbaasd dat hij nu nog zo lang twijfelde en loyaal was. "They get no choice", dat was imo het beslissende moment. Ben wel benieuwd hoe dit volgens

@PJHoutman al in seizoen 5 en 6 speelde. Zelfs in seizoen 7 imo nog niet echt.

Mbt de vorige aflevering, ik vond dit wel een goede (maar wat langdradige) uitleg. Hoe Dany de Mad Queen wordt, past binnen haar karakter, maar het is matig/slecht/belabberd opgebouwd.

Ik vond deze aflevering trouwens erg mooi duidelijk maken hoe Dany een tiran is geworden zonder dat ze dat zelf doorheeft. Past imo erg sterk bij extremisten die zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk, dat alles daarvoor moet wijken.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

De dag die je wist dat zou komen. Absoluut verwacht dat Jon uiteindelijk Dany zou vermoorden en uiteindelijk mooi dat hij het doet op het moment dat zij hem nog vertrouwd. Er was immers ook geen tijd meer voor een heel nieuw verhaal.... Maar dat had wel gemogen, nu was het zoals velen vinden 'afgeraffeld'.  Laatste stuk met die 'grappen' waren overbodig, al moest ik er wel om glimlachen. 

Als laatste seizoen is het vergeleken met de eerste paar seizoenen een absoluut dieptepunt, maar als je het vergelijkt met diverse andere series is het nog altijd een goede serie en een goed seizoen. GoT je was mooi en nu is het hopen dat de spin-offs weer een beetje de magie van seizoen 1 en 2 terugbrengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Vond het een prima episode om een minder seizoen en gelijk de serie af te sluiten. Gesprek tussen Tyrion en Jon voelde wel weer echt als Game of Thrones aan, dat heb ik dit seizoen gemist: Te weinig goeie convo's en teveel spektakel. Blijft natuurlijk wel een fantastische serie en ik ga hem zeker nog een keertje binge watchen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hwb 

Sinds S5 is duidelijk dat Jon de 'hoofdpersoon' is. En daardoor was het ook duidelijk dat hij en Dany op een gegeven moment tegenover elkaar moesten komen te staan, want GoT gaat natuurlijk niet eindigen met een of andere suffe happy clappy royal wedding tussen Dany en Jon. Plus dat de R+L = J theorie toen al heel populair was (vanuit de boeken) en dat zou betekenen dat Jon ook nog eens claim op de troon had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar kan ik enigszins inkomen. Al had dat imo even goed kunnen betekenen dat Dany Jon zou doden. En de 'theorie' over de afstamming van Jon is in de boeken toch al geen theorie meer? Dacht ik tenminste. Volgens mij zit Brans visioen van Lyanna en Ned ook in het laatste boek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

De meeste belangrijke personen willen Jon ook op de troon en dan sturen ze hem naar de NW, omdat Grey Worm, die toch weggaat uit Westeros, wil dat Jon gestraft wordt. Daar zit totaal geen logica achter.

De onafhankelijkheid van het noorden vond ik ook raar omdat de anderen geen onafhankelijkheid wilden. Zeker Dorne en de Iron Islands die jaren onafhankelijkheid gehad hebben. Die vind het gewoon prima dat een Stark het noorden regeert en een andere Stark de rest van de koninkrijken?

Over die meeting gesproken. Waarom zaten Brienne, Sam en Yohn Royce daar bij? Waarom krijgen die een stem? 

En dan die Small Council. In de eerste seizoenen heb je Ned/Tywin, Varys, Littlefinger en Pycell. En nu Bronn als Master of Coin? Sam, die net twee weken stage heeft gelopen, als Archmaester en zelfs Pod in de Kingsguard. De enige persoon die daar terecht zit is Davos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Hwb:

Geheel eens. Heb het deel na de ontknoping maar over me heen laten komen als 'de afronding wordt toch ruk', toen viel het nog best een beetje mee.

Spoiler

Ja dat was inderdaad ook wel minder. Zeker die "comedy" bij de small council.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei E2E:

@Dysproz Ben het helemaal eens met jouw punten, al benoem je de grootste onzin nog niet, namelijk

Toon verborgen inhoud

Bran koning, 'omdat 'ie zo'n mooi verhaal heeft.' Tja. Zo werkte het gewoon niet in Westeros, in de eerdere seizoenen

, maar we moeten gewoon accepteren dat dit is hoe de show in de laatste seizoenen geworden is. Als je er even rustig over nadenkt slaat een heel groot deel nergens op.

Spoiler

Ik denk nu inderdaad steeds meer en meer dat de schrijvers in de eerdere seizoenen heel erg op de boeken konden teren, en toen ze voorbij de boeken waren dat de show minder werd.  Wellicht hadden ze toch George RR Martin meer mee laten bemoeien met hoe de serie zou moeten aflopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dysproz:
  Inhoud verbergen

De meeste belangrijke personen willen Jon ook op de troon en dan sturen ze hem naar de NW, omdat Grey Worm, die toch weggaat uit Westeros, wil dat Jon gestraft wordt. Daar zit totaal geen logica achter.

De onafhankelijkheid van het noorden vond ik ook raar omdat de anderen geen onafhankelijkheid wilden. Zeker Dorne en de Iron Islands die jaren onafhankelijkheid gehad hebben. Die vind het gewoon prima dat een Stark het noorden regeert en een andere Stark de rest van de koninkrijken?

Over die meeting gesproken. Waarom zaten Brienne, Sam en Yohn Royce daar bij? Waarom krijgen die een stem? 

En dan die Small Council. In de eerste seizoenen heb je Ned/Tywin, Varys, Littlefinger en Pycell. En nu Bronn als Master of Coin? Sam, die net twee weken stage heeft gelopen, als Archmaester en zelfs Pod in de Kingsguard. De enige persoon die daar terecht zit is Davos.

Brienne en Sam zijn de laatste afstammelingen van House Tarth en House Tarly. Edmure is het hoofd van House Tully. Ik neem aan dat Tarth, Tarly en ook House Royce nu redelijk prominent geworden zijn, gezien het feit dat er veel families (zoals de Tyrells en de Mormonts) zijn uitgestorven. Het zou me niets verbazen dat dit nu de 10 meest prominente families zijn:

Stark, Martell, Arryn, Greyjoy, Tully, Royce, Blackwater, Royce, Tarly, Tarth. Waarbij Blackwater natuurlijk nieuw is sinds de kroning van Bran. 

Dus opzich logisch als deze 9 mogen stemmen, al had in het leuk gevonden als bijv. Sam en de Martell/Greyjoy hadden gediscussieerd over wie mocht stemmen. Was goede uitleg geweest.

Over Jon naar de NW: Je vergeet dat de (zeker mannelijke) Starks hun eer belangrijk vinden. Zelfs Bran is niet het type dat op zijn woord terugkomt. Dus als ze zeggen dat Jon naar de NW gestuurd wordt, dan is dat zo. Was nodig om bloedvergieten te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Pino:
  Toon verborgen inhoud

Ik denk nu inderdaad steeds meer en meer dat de schrijvers in de eerdere seizoenen heel erg op de boeken konden teren, en toen ze voorbij de boeken waren dat de show minder werd.  Wellicht hadden ze toch George RR Martin meer mee laten bemoeien met hoe de serie zou moeten aflopen.

Hij moet eerst de boeken maar eens afmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het gewoon irritant dat die Weiss en Benioff nu die Star Wars film(s?) gaan maken. Daardoor voelt het niet alleen afgeraffeld aan, maar weet je gewoon bijna zeker dat ze er niet meer alles aan hebben gedaan om het volledig te maken. Geld wat ze voor GoT krijgen is vergeleken bij Star Wars waarschijnlijk een fooitje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei PJHoutman:

Inhoud verbergen

Brienne en Sam zijn de laatste afstammelingen van House Tarth en House Tarly. Edmure is het hoofd van House Tully. Ik neem aan dat Tarth, Tarly en ook House Royce nu redelijk prominent geworden zijn, gezien het feit dat er veel families (zoals de Tyrells en de Mormonts) zijn uitgestorven. Het zou me niets verbazen dat dit nu de 10 meest prominente families zijn:

Stark, Martell, Arryn, Greyjoy, Tully, Royce, Blackwater, Royce, Tarly, Tarth. Waarbij Blackwater natuurlijk nieuw is sinds de kroning van Bran. 

Dus opzich logisch als deze 9 mogen stemmen, al had in het leuk gevonden als bijv. Sam en de Martell/Greyjoy hadden gediscussieerd over wie mocht stemmen. Was goede uitleg geweest.

Over Jon naar de NW: Je vergeet dat de (zeker mannelijke) Starks hun eer belangrijk vinden. Zelfs Bran is niet het type dat op zijn woord terugkomt. Dus als ze zeggen dat Jon naar de NW gestuurd wordt, dan is dat zo. Was nodig om bloedvergieten te voorkomen.

Spoiler

House Tarth is klein en hoort nog niet bijna bij de meest prominente families. Yohn Royce was alleen overal bij omdat hij Robin Arryn representeerde, maar die zat er nu zelf bij. Sam kan House Tarly niet representeren als NW of Maester. Edmure noemde ik niet, die zit er terecht.

Dat over Jon vind ik nogal makkelijk. Bran is geen Stark meer. Sansa zou het er echt niet mee eens zijn dat Jon naar de NW wordt gestuurd en Arya waarschijnlijk ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De lui die bij die stemming zaten snap ik allemaal wel. Weet niet wie al die ´onbekende´ mannen waren, maar die zullen ongetwijfeld van wat grotere houses geweest zijn. 

Spoiler

En de keuze voor Bran snap ik wel, als je mee gaat in het ´hij weet alles´ verhaal. Betere keuzes waren er ook niet echt. Jon riep 100x dat hij niet wilde, natuurlijk slaan ze je dan over. En dat hij nu Beyond the Wall eindigt vindt hij ook niet erg denk ik. Daar was hij sowieso al het gelukkigst. Zeker nu met zijn beste vriend en Ghost. Hij gaat natuurlijk nooit bij de NW meer, die end scene leek me duidelijk te maken dat hij met de Freefolk mee gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei E2E:

Ja, maar ik snap dat dat zo lang duurt. 

Ik ook, maar als hij zich intensief hiermee had moeten bemoeien, had het nog langer geduurd. Lekker hem de boeken af laten maken en over 25 jaar nog een keer de serie naar de volledige boekenreeks maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had helemaal niet zoveel moeite met de laatste aflevering tov van de afleveringen ervoor. Vond deze niet vol zitten met rare toevalligheden en voelde niet afgeraffeld. Dit einde had best goed kunnen passen als ze de afleveringen ervoor niet afgeraffeld hadden. Contrast was nu wat groot. 

Weet niet wat er al bekend is over eventuele spin offs, maar het einde met Arya geeft daar wel een open deur. Arya die nieuwe werelden gaat ontdekken enzo. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Ik zal details achterwege laten, maar ik kan niet ontkennen ook teleurgesteld te zijn in dit seizoen. Eigenlijk met alles na het gevecht na de NK. Hoewel de achtergrond etc. van NK absoluut meer aandacht verdiende, vond ik de opbouw + gevecht tof gedaan. Echter kan ik ook niet anders concluderen dan dat de laatste drie afleveringen erg afgeraffeld aanvoelen. Jammer van een serie waarin de hele setting juist in een perfecte snelheid (imo) is opgebouwd door de seizoenen heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Chiemel:
  Inhoud verbergen

Ik had helemaal niet zoveel moeite met de laatste aflevering tov van de afleveringen ervoor. Vond deze niet vol zitten met rare toevalligheden en voelde niet afgeraffeld. Dit einde had best goed kunnen passen als ze de afleveringen ervoor niet afgeraffeld hadden. Contrast was nu wat groot. 

Weet niet wat er al bekend is over eventuele spin offs, maar het einde met Arya geeft daar wel een open deur. Arya die nieuwe werelden gaat ontdekken enzo. 

14 minuten geleden zei Chimpa:
  Inhoud verbergen

Ik zal details achterwege laten, maar ik kan niet ontkennen ook teleurgesteld te zijn in dit seizoen. Eigenlijk met alles na het gevecht na de NK. Hoewel de achtergrond etc. van NK absoluut meer aandacht verdiende, vond ik de opbouw + gevecht tof gedaan. Echter kan ik ook niet anders concluderen dan dat de laatste drie afleveringen erg afgeraffeld aanvoelen. Jammer van een serie waarin de hele setting juist in een perfecte snelheid (imo) is opgebouwd door de seizoenen heen.

Spoiler

Er wordt een spin off gemaakt over hoe de NK is gemaakt en zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites