Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

1. Oekraïne 

2. Zweden

3. Noorwegen

4. Moldavië 

5. Spanje

Verwacht zoiets als uitslag, niet per se mijn favorieten. Een paar inzendingen waren tenenkrommend vanavond, waaronder (vooral) Italië en verder Griekenland en Zweden. 

Moldavië niet hoogstaand of iets, maar wel erg vermakelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Rogier.:

Niet? Waar dan wel over? Leek mij een soort van satire dat je alleen maar je handen moet wassen om fysiek in orde te zijn, maar je vervolgens mentaal niet in orde bent (dank ondertiteling).

(Freelance) artiesten in Servië moeten gezond blijven want krijgen niet zomaar zorgverzekering.

Oud-bandlid van haar is ook overleden en kreeg geen goede zorg. Kritisch op de eigen regering dus en erg cynisch.

Daarnaast dat de nadruk in de huidige maatschappij veel te veel ligt op uiterlijke gezondheid en niet op mentale gezondheid. 

Zitten er nog sneren in naar roddelpers (ook gefixeerd op uiterlijk), zin over Meghan Markle ofzo was een letterlijke kop van een krantenartikel. En kleine sneer naar vertrouwen op religie als het gaat om gezondheid (god grant us health, but no health insurance for me/I'm left on my own)

Ook heel veel linkjes naar oude cultuur, zoals Marina Abramovich

Ongekend populair in Servië zelf - staan ontzettend achter haar - en omliggende landen. Hele intrigerende, intelligente vrouw ook, o.a. afgestudeerd als architect en zingt in andere nummers bijv. over het neoliberalisme (kon Mark Rutte het maar horen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk btw Duitsland laatste. Sowieso 0 televotes, of 1.

België, Azerbaijan en Switzerland kunnen weleens een 0 of in elk geval heel weinig televotes krijgen.

Spanje, Moldavië en Servie zouden zomaar gigantisch veel televotes kunnen krijgen. 

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf Zweden het meest complete plaatje vinden hebben. Al lag de zang er niet zo mooi bovenop in de mix als donderdag.

Armenië vond ik ook bijzonder goed. Spatzuiver gezongen en een ongecompliceerd maar heerlijk in het gehoor liggend liedje. Simpele maar unieke act ook.

VK vind ik maar overgewaardeerd. Nummer en zanger (stemgeluid) zitten enorm in mijn irritatiezone, al is het niet slecht gezongen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites