Gert Geplaatst 22 april Share Geplaatst 22 april Vooral niet teveel focussen op een tijd als het om training gaat. Lichaam werkte niet mee. Prima dat je niet bent gaan forceren imo. Hier gaat het ook gestaag steeds beter. Even beetje druk geweest privé. Maar zaterdagochtend toch even een rondje kunnen rennen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 22 april Share Geplaatst 22 april Vorige week niet gelopen omdat ik met het beklimmen van de Luikse heuvels wel genoeg beweging had. Nu het schema weer opgepakt, ging iets moeizamer, maar bovenal vind ik het rennen echt enorm leuk. Drukke week voor de boeg, vrijdag wil ik weer gaan. Nog even een andere vraag. Ik zoek eigenlijk een nieuw hardloophorloge, heb eentje van Polar, maar die heeft zijn langste tijd wel gehad. Het belangrijkste vind ik dat ik mijn hartslag zie(zonder zo'n ding op je borst) en dat ik zie hoeveel minuten per km ik loop. Budget rond E150,- iets daarboven mag ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 22 april Share Geplaatst 22 april 38 minuten geleden zei Vreven: Vorige week niet gelopen omdat ik met het beklimmen van de Luikse heuvels wel genoeg beweging had. Nu het schema weer opgepakt, ging iets moeizamer, maar bovenal vind ik het rennen echt enorm leuk. Drukke week voor de boeg, vrijdag wil ik weer gaan. Nog even een andere vraag. Ik zoek eigenlijk een nieuw hardloophorloge, heb eentje van Polar, maar die heeft zijn langste tijd wel gehad. Het belangrijkste vind ik dat ik mijn hartslag zie(zonder zo'n ding op je borst) en dat ik zie hoeveel minuten per km ik loop. Budget rond E150,- iets daarboven mag ook. Ik heb zelf de Garmin Forerunner 55 Black. Echt een top apparaat en niet mega duur (destijds 169,99 euro met korting). Afgelopen vier dagen wezen rennen in Zeeland met familieweekend. Wát is dat lekker zeg aan de kust. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april (bewerkt) Op 22-4-2024 om 21:01 zei Vreven: Vorige week niet gelopen omdat ik met het beklimmen van de Luikse heuvels wel genoeg beweging had. Nu het schema weer opgepakt, ging iets moeizamer, maar bovenal vind ik het rennen echt enorm leuk. Drukke week voor de boeg, vrijdag wil ik weer gaan. Nog even een andere vraag. Ik zoek eigenlijk een nieuw hardloophorloge, heb eentje van Polar, maar die heeft zijn langste tijd wel gehad. Het belangrijkste vind ik dat ik mijn hartslag zie(zonder zo'n ding op je borst) en dat ik zie hoeveel minuten per km ik loop. Budget rond E150,- iets daarboven mag ook. Hier de Vivoactive 4 al een jaar of 4 in gebruik zonder enige klachten. Wel iets duurder, maar gebruik hem ook buiten het hardlopen/sporten om. Zeker zijn geld dubbel en dwars waard geweest en zal deze altijd aanraden bij dit soort vragen. Top apparaatje voor zowel sport als dagelijks gebruik (als je daar van houdt). Net zelf deze jongens besteld, en gister deze oortjes besteld en binnen gekregen. Schoenen zijn dezelfde als die ik al had, maar een ander kleurtje. Oude Tempusjes waren wel op na 800km. Bevielen zo waanzinnig goed dat ik dezelfde weer wilde. Oortjes ook nodig, één van mijn Powerbeats Pro stopt er telkens mee na een half uur gebruik. Ook ruim drie jaar gehad, dus niet gek dat ze minder werden. Een nieuw paar voor 220 euro was me even te gortig, dus even deze JBL oortjes proberen voor 1/3 van de prijs. Bevalt goed na één keer fitnessen en één keer boodschappen doen. Kortom: klaar voor de mooie runmaanden! Ben niet van plan zoveel te lopen als in het verleden (20+ km per week), maar één of twee keer in de week een lekker rondje van 6-10km moet wel het minimale worden met het mooie weer. @Thierryvane aan de kust is top. Doe dat zelf ook vaak. Of deed eigenlijk, aangezien de laatste keer al eind vorig jaar was. Even met het fietsje die kant op en dan richting bloemendaal/zandvoort en weer terug. Had jij geen last van honden die je bespringen? Dat is wel echt een heel groot minpunt aan rennen op het strand man. 24 april bewerkt door Beppu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april 11 minuten geleden zei Beppu: @Thierryvane aan de kust is top. Doe dat zelf ook vaak. Of deed eigenlijk, aangezien de laatste keer al eind vorig jaar was. Even met het fietsje die kant op en dan richting bloemendaal/zandvoort en weer terug. Had jij geen last van honden die je bespringen? Dat is wel echt een heel groot minpunt aan rennen op het strand man. Ben daar vier keer wezen rennen en geen hond gezien. Letterlijk. Moet wel zeggen dat ik drie keer heel vroeg ging en de eerste keer 's avonds rond een uur of 9/10. Scheelt een hoop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april Op 22-4-2024 om 21:01 zei Vreven: Vorige week niet gelopen omdat ik met het beklimmen van de Luikse heuvels wel genoeg beweging had. Nu het schema weer opgepakt, ging iets moeizamer, maar bovenal vind ik het rennen echt enorm leuk. Drukke week voor de boeg, vrijdag wil ik weer gaan. Nog even een andere vraag. Ik zoek eigenlijk een nieuw hardloophorloge, heb eentje van Polar, maar die heeft zijn langste tijd wel gehad. Het belangrijkste vind ik dat ik mijn hartslag zie(zonder zo'n ding op je borst) en dat ik zie hoeveel minuten per km ik loop. Budget rond E150,- iets daarboven mag ook. Had hier eens dezelfde vraag en de meesten deden Garmin forerunner aanraden. Deze heb ik dan ook gekocht en bevalt erg goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april 4 minuten geleden zei Gert: Had hier eens dezelfde vraag en de meesten deden Garmin forerunner aanraden. Deze heb ik dan ook gekocht en bevalt erg goed. Welke model heb je? Forerunner is denk ik het meest gebruikte renhorloge. Daar kan je geen buil aan vallen. Hoe is het met je blessure trouwens? Kan je al weer wat meer pijnvrije metertjes maken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april Zojuist zei Beppu: Welke model heb je? Forerunner is denk ik het meest gebruikte renhorloge. Daar kan je geen buil aan vallen. Hoe is het met je blessure trouwens? Kan je al weer wat meer pijnvrije metertjes maken? Tnx voor je vraag. Heb zelf de forerunner 55. Dat is wel goed betaalbaar en doet voldoende dingen meten. Voor mij prima. Met mijn blessure gaat het nu gestaag steeds meer de goede kant uit. Ben november/december vrijgegeven door de fysio. Heb toen bijna een jaar allemaal oefeningen gedaan en toen de laatste 2 maanden kleine stukjes lopen van een minuut of 2 gevolgd door wandelen. En dus sinds november/december ben ik steeds verder gaan uitbouwen. Steeds 2 blokjes hardlopen met daartussen verplichte 2 minuten wandelen. Zit nu op dat ik 18 minuten mag hardlopen, 2 minuten wandelen en dan weer 18 minuten mag hardlopen. Dat is wel heerlijk. Blijf gewoon echt verantwoord rustig opbouwen. Wil echt niet meer deze blessure krijgen. Hoe gaat het bij jou met lopen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 24 april Share Geplaatst 24 april 1 uur geleden zei Gert: Tnx voor je vraag. Heb zelf de forerunner 55. Dat is wel goed betaalbaar en doet voldoende dingen meten. Voor mij prima. Met mijn blessure gaat het nu gestaag steeds meer de goede kant uit. Ben november/december vrijgegeven door de fysio. Heb toen bijna een jaar allemaal oefeningen gedaan en toen de laatste 2 maanden kleine stukjes lopen van een minuut of 2 gevolgd door wandelen. En dus sinds november/december ben ik steeds verder gaan uitbouwen. Steeds 2 blokjes hardlopen met daartussen verplichte 2 minuten wandelen. Zit nu op dat ik 18 minuten mag hardlopen, 2 minuten wandelen en dan weer 18 minuten mag hardlopen. Dat is wel heerlijk. Blijf gewoon echt verantwoord rustig opbouwen. Wil echt niet meer deze blessure krijgen. Hoe gaat het bij jou met lopen? Lekker! Hele mooie timing ook met het mooie loopweer in het vooruitzicht. Twee weken geleden pas een beetje opgepakt na de hele winter niet hardgelopen te hebben. Drie keer geweest die week. Eerste keer is het natuurlijk een ramp, tweede en derde keer ging alweer. Vorige week één keer en toen kon ik al een klein rondje van een km of 6 op 4:55min/km gemiddeld lopen, dat viel niet tegen. Wandel wel elke dag flink, en fitness veel dus een basis fitheid is er altijd wel geweest. Die eerste keren is het alleen weer even wennen voor de longen en benen. Dit wordt onze runzomer ome gert! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 28 april Share Geplaatst 28 april Gister niet eens gezopen, maar wat ging het slecht vandaag. Vanaf seconde 1 er niet lekker in, pijntjes en flink hijgen. Uiteindelijk na 4km maar afgebroken, want tempo was erg laag. 5.50 ofzo p/km. Hopelijk kom ik snel weer in een betere vorm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 29 april Share Geplaatst 29 april (bewerkt) 21 uur geleden zei 007mark: Gister niet eens gezopen, maar wat ging het slecht vandaag. Vanaf seconde 1 er niet lekker in, pijntjes en flink hijgen. Uiteindelijk na 4km maar afgebroken, want tempo was erg laag. 5.50 ofzo p/km. Hopelijk kom ik snel weer in een betere vorm. Die dagen heb je wel eens, niet te veel aan hangen. Komende zaterdag staat de vierde en laatste editie van de Randstad Relay op het programma. Met een team van 3 in estafettevorm van Delft naar Amsterdam rennen. Twee fietsers, één loper, continu afwisselen. Enkel begin- en eindpunt zijn bepaald, de rest mag je echt helemaal zelf weten zolang er steeds maar één iemand rent (en je natuurlijk niet de trein pakt ofzo). Kilometertje of 70, dus dat zal voor mij tussen de 20-25km rennen worden. 29 april bewerkt door Keko Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 29 april Share Geplaatst 29 april 41 minuten geleden zei Keko: Die dagen heb je wel eens, niet te veel aan hangen. Komende zaterdag staat de vierde en laatste editie van de Randstad Relay op het programma. Met een team van 3 in estafettevorm van Delft naar Amsterdam rennen. Twee fietsers, één loper, continu afwisselen. Enkel begin- en eindpunt zijn bepaald, de rest mag je echt helemaal zelf weten zolang er steeds maar één iemand rent (en je natuurlijk niet de trein pakt ofzo). Kilometertje of 70, dus dat zal voor mij tussen de 20-25km rennen worden. Leuk concept. Een heel lang Runbike. Wat is jullie tactiek (om de hoeveel km ongeveer wisselen)? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 29 april Share Geplaatst 29 april 35 minuten geleden zei FlyD: Leuk concept. Een heel lang Runbike. Wat is jullie tactiek (om de hoeveel km ongeveer wisselen)? Eerdere jaren was het om de twee kilometer, we zitten nu in de situatie dat we één teamgenoot hebben die wel echt veel meer kan dus we gaan nu om de 8 minuten wisselen. Anders moet de persoon die het het zwaarst heeft, steeds het langste rennen en nu zou dat zich moeten neutraliseren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 2 mei Share Geplaatst 2 mei Kan niet wachten om einde van de middag het eerste rondje op deze kanjers te lopen. Met dit weer is het ook zeker geen straf om weer lekker die kilometertjes te pakken. Ben ook blij dat ik een week of drie geleden alweer een beetje gestart ben en alweer een kleine basis heb. In die hitte is het maar niks om te beginnen. Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 2 mei Share Geplaatst 2 mei Gisteren met mijn baas/manager gaan lopen. Inmiddels een goede vriend geworden, anders klinkt het zo raar. Rondje van 7,5 kilometer op zijn tempo van 6:30 gemiddeld en ik moet zeggen: daar was helemaal niks mis mee. Mijn hartslag was bizar laag vergeleken met mijn andere runs (133) en voor hem was het een goede training. Gaan we vaker doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 2 mei Share Geplaatst 2 mei 6 minuten geleden zei Thierryvane: Gisteren met mijn baas/manager gaan lopen. Inmiddels een goede vriend geworden, anders klinkt het zo raar. Rondje van 7,5 kilometer op zijn tempo van 6:30 gemiddeld en ik moet zeggen: daar was helemaal niks mis mee. Mijn hartslag was bizar laag vergeleken met mijn andere runs (133) en voor hem was het een goede training. Gaan we vaker doen. Dat zijn top rondjes! Vaak is dit wel lastig als je alleen gaat omdat je dan toch automatisch sneller wil en gaat. Je kan dan in je horloge wel zo'n workout aanmaken dat je een waarschuwing krijgt als je bijvoorbeeld boven de 150bpm komt oid. Vorig jaar ook wel eens gedaan, ook gewoon heel goed voor je om lekker in zone 3 te blijven. Zelf maandag een intervalletje gelopen. Doe je dat wel eens? 1km inlopen, daarna 10 intervalletjes van 30 seconde sprint en 3 minuten uitlopen. Die drie minuten uitlopen was vanaf ongeveer de derde interval 1.5 minuut lopen en 1.5 minuut op rustig tempo weer rennen. Kom je ook helemaal voldaan thuis met maar 7km in de benen. Je kan het ook anders insteken, bijvoorbeeld 400m flink tempo, 2 min rustig uitlopen. Die vond ik vorig jaar ook wel eens lekker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 8 mei Share Geplaatst 8 mei Alkmaar City Run ging erg lekker. 10km gedaan, ook al pakte GPS ietsje korter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 9 mei Share Geplaatst 9 mei Hemelvaart lekker relaxed begonnen met een 21 kilometer run op 4:55 gemiddeld. Wel bloedje warm zeg. Onderweg in Benschop gestopt bij de Plus voor een flesje water. Zweet stroomde overal uit. Nu goed eten en opladen. Vanmiddag nog een rondje fietsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 25 mei Share Geplaatst 25 mei Vorige week een 5km wedstrijd gelopen. Was weinig nodig voor een PR, dus dat is gelukt. Die staat nu op 20:51. Valt nog genoeg van af te snoepen aangezien het midden op de dag met hoge temperaturen was en ik ook niet bijzonder heb getraind hiervoor. Wel vet onstabiel gelopen, begonnen op 3:56 en 4:01, maar op kilometer 4 zat ik op 4:25. Punt van zorg is wel m'n hartslag, die gaat echt door het dak. Afgelopen 4 maanden is die sowieso al in rust teringhoog, maar tijdens deze run heb ik de 205 voorbij zien komen. Binnenkort weer naar de cardioloog, hopen op wat meer duidelijkheid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 7 juni Share Geplaatst 7 juni Eind september een half marathonetje doen in @Arezo zijn dorp. Wel leuk om ergens naar toe te trainen deze zomer. Twijfel of ik zo'n programmaatje van Garmin pak waarmee je in die drie maanden richting je race wordt 'begeleid', of dat ik gewoon lekker zelf op gevoel ga trainen. Zo'n programma is opzich wel lekker om aan vast te houden, maar die eerste weken is het me vaak veel te langzaam en weinig. Maar goed, dat is natuurlijk met een reden. Misschien toch maar eens op die manier proberen en kijken hoe dat gaat. Kon in de app ook een streefsnelheid opgeven, dus daar wordt ook rekening mee gehouden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 7 juni Share Geplaatst 7 juni Op 25-5-2024 om 10:11 zei Keko: Vorige week een 5km wedstrijd gelopen. Was weinig nodig voor een PR, dus dat is gelukt. Die staat nu op 20:51. Valt nog genoeg van af te snoepen aangezien het midden op de dag met hoge temperaturen was en ik ook niet bijzonder heb getraind hiervoor. Wel vet onstabiel gelopen, begonnen op 3:56 en 4:01, maar op kilometer 4 zat ik op 4:25. Punt van zorg is wel m'n hartslag, die gaat echt door het dak. Afgelopen 4 maanden is die sowieso al in rust teringhoog, maar tijdens deze run heb ik de 205 voorbij zien komen. Binnenkort weer naar de cardioloog, hopen op wat meer duidelijkheid. Poeh, 200+ is hoog man. Goed dat je aan de bel trekt. Ik kom bij mijn rustige runs (5:00 gemiddeld of slomer) op nog geen 145 uit. De wat snellere runs max 160. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 7 juni Share Geplaatst 7 juni 3 uur geleden zei Beppu: Eind september een half marathonetje doen in @Arezo zijn dorp. Wel leuk om ergens naar toe te trainen deze zomer. Twijfel of ik zo'n programmaatje van Garmin pak waarmee je in die drie maanden richting je race wordt 'begeleid', of dat ik gewoon lekker zelf op gevoel ga trainen. Zo'n programma is opzich wel lekker om aan vast te houden, maar die eerste weken is het me vaak veel te langzaam en weinig. Maar goed, dat is natuurlijk met een reden. Misschien toch maar eens op die manier proberen en kijken hoe dat gaat. Kon in de app ook een streefsnelheid opgeven, dus daar wordt ook rekening mee gehouden. Drie uur aan het hyperventileren omdat ik getagd word in het hardlopen topic. Kan mij het verrotten hoe je traint, verzwik lekker je enkel na 2 KM. Ik doe niet mee! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 8 juni Share Geplaatst 8 juni 19 uur geleden zei Thierryvane: Poeh, 200+ is hoog man. Goed dat je aan de bel trekt. Ik kom bij mijn rustige runs (5:00 gemiddeld of slomer) op nog geen 145 uit. De wat snellere runs max 160. Ah ja die 145 passeer ik in de eerste 500 meter al, ook bij rustige runs. Heb nu een hartslagmeter gekocht en wel het idee dat die wat lager zit dan m'n horloge, maar alsnog bij een rustig tempo op 160, bij een snel tempo 180 en soms 190+. De 200 heb ik sindsdien gelukkig nog niet aangetikt. Mja, in rust is die vaak ongeveer 100, horloge slaat daardoor met de andere statistieken ook wel een beetje op hol. Denkt dat ik de hele dag calorieën aan het verbranden ben en de slaapscores komen niet meer boven de 50 uit, die doe ik dus ook niet meer om in de nacht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 12 juni Share Geplaatst 12 juni Na de Alkmaar City Run even wat drukke tijden gehad, maar afgelopen weken gewoon weer gelukt om kilometers te maken! 27-05-2024 Spoiler 03-06-2024 Spoiler 11-06-2024 Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 13 juni Share Geplaatst 13 juni Vandaag beetje oponthoud met wat stoplichten, maar ging prima. Ondanks de spierpijn van dinsdag en squashen gister. Toch eventjes geweest en niet te gek gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten