Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Instrumenten.

Monk

Aanbevolen berichten

Zijn er hier mensen die instrumenten bespelen?

Ik speel zelf een beetje piano. Heb een Yamaha S90 ES staan. Het is een synthesizer, maar met een echte piano sounds en Piano toetsen.

Nog nooit les in gehad, zit er over te denken dat wel te gaan nemen.

Jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zijn er hier mensen die instrumenten bespelen?

Ik speel zelf een beetje piano. Heb een Yamaha S90 ES staan. Het is een synthesizer, maar met een echte piano sounds en Piano toetsen.

Nog nooit les in gehad, zit er over te denken dat wel te gaan nemen.

Jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zeer slecht in ongeveer elk instrument, maar ik ben aan het proberen om gitaar te leren spelen en ik heb ongeveer 5 jaar viool gespeeld. Keyboards zou ik mega vinden, helaas zijn veel van die dingen echt een flinke investering. Voor tips hou ik me aanbevolen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat een versterker voor een bas stof te happen op de zolder van mijn vriendin. En aangezien ik voor een tweepersoonsbed ga, kan er geen drumstel meer in mijn kamer. Gelukkig kan er nog wel een versterker en een basgitaar bij.

Ik kan gelukkig ook al wel een beetje bassen, want anders zou het natuurlijk nergens op slaan om een basgitaar van 200,- te kopen:cab: Les ga ik ook meteen maar nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige instrument dat ik ooit 'bespeeld' heb is de blokfluit. In groep 5 en 6, dus 2 jaar lang, kregen wij verplicht blokfluitles. Om te kotsen natuurlijk, heb er nooit serieus aan mee gedaan. Altijd maar een beetje af kijken van de buurvrouw, maar dan was je toch alweer te laat.

Ik zou eigenlijk wel gitaar willen spelen, maar voor een fatsoenlijke gitaar heb ik het geld niet voor. Daarbij komt ook nog eens dat ik geen noten kan lezen en super a-muziekaal ben. Ik denk dat ik het maar bij het luisteren houd :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb een gitaar:

ARIA%20AK-20%20CLASSICAL.bmpgallery_git0010045-000_1_images400.jpg

heb ik toen ik 8 was ofzo gekocht... gitaarles genomen... na 2 jaar gekapt en sinds een paar weken [ben nu 16] ben ik weer aan het spelen. denk erover om een elektrische te kopen omdat dat veel vetter is en mooier klinkt:)

zat rond een budget van onder 200,- dat schijnt weinig te zijn maar oke, heb er een gevonden; degene langs de akoestische gitaar. :D

deze is 119,- met alle accesoires die zich op de afbeelding bevinden

wat vinden jullie ervan?:D

kan de volgende liedjes spelen:

Deep Purple - Smoke on the water

The White Stripes - 7 nations army

The White Stripes - The hardest button to button >

en de intro van paint it black :S

de laatste is wat moeilijker dan die 2 simpele drboven;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 8 jaar gitaarles gehad, ben vorig jaar gestopt maar speel nog wel regelmatig. Daarnaast leer ik mezelf stukje bij beetje piano spelen en maak ik muziek op de computer. (Voorbeeldje van mijn werk:

)

@ hoogvelder: Is natuurlijk een geweldig prijsje voor die hele set. Ik zou er alleen niet al te veel van verwachten. Qua gitaar zit je wel goed denk ik, maar ikzelf zou een versterker met een aantal leuke effecten lekkerder vinden. Maar aangezien je net begint is het een goede koop denk ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik weet dat het wat minder is van kwaliteit maar ik wil er gewoon wat mee kunnen spelen. wil het heel graag maar er kan zich een tijd voordoen dat ik het niet meer leuk ga vinden en dan vind ik 400,- voor een gitaar te veel, en ik wil dus voorkomen dat ik teveel uitgeef ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n anderhalf jaar gitaarles gehad, pikte dingen wel redelijk snel op maar sinds ik gestopt ben ben ik eigenlijk alles verleerd. Ik was ook niet echt zo super gemotiveerd om het écht te leren. Op zich best spijt van, want een lekkere gitaarsound is altijd heerlijk om te horen. Heb een tijdje ook mijn gitaar enzo verkocht, hij hing maar een beetje aan de muur te verstoffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanstaande donderdag zijn er bij de Lidl een gitaar en een keyboard (Yamaha YPT-410) in de aanbieding. Ik wil eigenlijk een al ene hele tijd piano / keyboard kunnen spelen en die bij de Lidl komt is volgens mij wel een goede. Gitaar lijkt me ook wel leuk opzich, maar van beide kan ik nog niet echt veel. Ik kan wel al wat piano maar gitaar helemaal noppes....

Is het moeilijk om die dingen zelf aan te leren en wat raden jullie (de mensen die er verstand van hebben) mij aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit je er 3 minuten per week achter. Moet je piano les nemen. Zit je er 20 uur in de week achter. Dan kan je het jezelf leren. Akkoorden en alles kan je via internet ook vinden. Alleen je moet wel de discipline hebben om het jezelf aan te leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb les gehad Ruud. Ben na 1,5 jaar lessen gestopt, en kon toen prima noten lezen. Blijf af en toe een beetje spelen, en je houd 't allemaal fris.

Ik heb wel les gehad uit zo'n lesboek, een leraar is dan alleen echt handig om wat verder uit te wijden over de dingen die er in het boek staan, of in te gaan op dingen die je nog niet wist zeg maar. In principe moet je het ook zelf kunnen dus, maar dat verschilt per persoon denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites