Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FC Groningen

Niels

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Degradatie is een feit en mijns inziens kunnen we alleen snel terug komen door de zaken grondig aan te pakken. Dus mensen aanstellen die weten wat ze doen (en er ook verstand van hebben). Natuurlijk zullen de nodige spelers vetrekken. Hierop kun je inspelen door de jeugd een kans te geven. Met jeugd alleen kom je er ook niet dus er zullen ook enkele routiniers opstaan (aangetrokken worden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KKD is er vooral 1 van de lange adem. Toen wij (Twente) degradeerden hadden we het eerst moeilijk en Heracles dit seizoen ook. Dat gaan jullie ook zeker weten krijgen. Ik denk dat er vooral behoefte is aan rust wanneer het wat minder gaat. Denk dat je daar een beetje spelers of trainers op moet gaan zoeken. Wel een paar klootzakken maar ook spelers die de rust kunnen bewaren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het doet mij eigenlijk vrij weinig wat ik wel enigzins verrassend vind. Maar denk dat het deels te maken heeft dat ze weg naar beneden al in het laatste seizoen onder Jans is ingezet. Daarna werd het minder en minder ( zeker het veldspel ) het GTPV werd ingeruild voor een poging tot tiki taka , fun only ipv de rauwe volksclub . Elk jaar wel weer gezeik in de selectie. Bekerwinst was dan wel een mooi hoogtepunt in de laatste jaren maar verbloemde veel. Deze selectie wat er nu staat mag zich doodschamen dat ze niet 3 ploegen onder zich kon houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Vis:

De dag dat je wist dat zou komen....

Totaal onnodig, maar meer dan terecht.

Mijn hart huilt....

Zo veel gelijkenissen met de degradatie in '98

Die deed mij meer pijn hoewel ik toen nog 14 moest worden en het vooral moest hebben van die ultra korte samenvattingen op de NOS na het acht uur journaal. Maar misschien doet het mij nu ook wel minder door de afstand plus het feit dat ik ze komend seizoen wat makkelijker live in actie kan zien. Al had ik dat liever niet gehad offcourse. Als ik beelden van Fiorentina uit zie dan wil ik dat ook nog eens mee maken. Hopelijk dat een jaartje KKD de boel weer vlot weet te trekken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Vlonkie:

Degradatie is een feit en mijns inziens kunnen we alleen snel terug komen door de zaken grondig aan te pakken. Dus mensen aanstellen die weten wat ze doen (en er ook verstand van hebben). Natuurlijk zullen de nodige spelers vetrekken. Hierop kun je inspelen door de jeugd een kans te geven. Met jeugd alleen kom je er ook niet dus er zullen ook enkele routiniers opstaan (aangetrokken worden).

Routiniers of vooral leiderschap miste er erg. De spelers die dat op papier waren (Pelupessy, Te Wierik) hebben dat niet (kunnen) laten zien. Routiniers en de betere voetballers (bv Willems, Manu) hebben geen leiderschapskwaliteiten.

Dit werd ook wel genoemd door Gudde, maar ik hoor nu niks over dat de mentaliteit in vooral de eerste seizoenshelft ruk was, toen ging het vooral over verhalen van feestende spelers. 

Nu zullen spelers interessant zijn die FC Groningen een warm hart toedragen en ervaring hebben, dan kom je wel weer uit bij Te Wierik. Verder? De Leeuw? Mahi? Veldwijk? Van Weert? Bacuna?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk niet dat Veldwijk nog terug komt. Was destijds veruit de beste spits maar doordat zn inmiddels ex op social media actief werd hij daar op afgerekend. Van Weert mijn god aub niet. Ook een Mahi moet je niet meer aan beginnen. De bacuna's is maar de vraag of die willen aangezien ze regelmatig werden uitgefloten

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kappelhof is transfervrij, Zivkovic na dit seizoen ook. Verder is het te hopen dat er genoeg in het potje zit om mensen met de nodige KKD ervaring te halen. Vente? Schuurman? Schenk? Dat is wel een beetje de categorie waar Groningen in moet gaan vissen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in eerste instantie vooral heel benieuwd wie er blijven. Voldoende spelers met Eredivisietalent zoals Balker, Blokzijl, Duarte, Hove, Sher, Suslov, Valente, Oratmangoen, (Van Bergen). En ook jongens als Willems, Irandust en Abraham zullen teveel verdienen voor de KKD en zie ik niet blijven. Daarnaast vertrekken er redelijk wat huurspelers, dus de technische leiding heeft een drukke zomer voor de boeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Kappelhof is transfervrij, Zivkovic na dit seizoen ook. Verder is het te hopen dat er genoeg in het potje zit om mensen met de nodige KKD ervaring te halen. Vente? Schuurman? Schenk? Dat is wel een beetje de categorie waar Groningen in moet gaan vissen denk ik.

Kappelhof zie ik wel graag komen. Zivkovic zal weinig tijd krijgen want verwachtingen zijn dan Zivkovic van zijn eerdere periode. Vente is absoluut geen aanwinst. Als goed is hebben we Postema alleen verhuurd dus die kan dan zijn kans krijgen 

@FlyD Hove zou de enige zijn met een afkoopsom. Suslov zou wel weg willen en vermoed Willems ook. Hopelijk blijft de rest binnenboord 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Djurovski:

Vente is absoluut geen aanwinst.

Wel 20 KKD-goals dit jaar. Dan lijk je me toch wel een aanwinst voor een degradant. Veel ploegen die het goed doen in de KKD hebben zo'n matige spits die er wel veel maakt. En dan na een jaar weer mooi afscheid van nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Djurovski:

Kappelhof zie ik wel graag komen. Zivkovic zal weinig tijd krijgen want verwachtingen zijn dan Zivkovic van zijn eerdere periode. Vente is absoluut geen aanwinst. Als goed is hebben we Postema alleen verhuurd dus die kan dan zijn kans krijgen 

@FlyD Hove zou de enige zijn met een afkoopsom. Suslov zou wel weg willen en vermoed Willems ook. Hopelijk blijft de rest binnenboord 

Als je geen KKD kijkt mag je het ook gewoon aangeven hoor ;) Heeft in de afgelopen twee seizoenen bij Roda in 76 wedstrijden 44 keer gescoord en 13 assists gegeven. Dat zijn uitstekende statistieken voor een spits in zo'n matig elftal als dat van Roda. Hij kan de stap naar top KKD dan ook zeker aan. Even ter vergelijking: Postema scoorde dit seizoen in 30 wedstrijden voor Roda slechts vijfmaal, terwijl hij tweemaal aangever was. Denken dat hij wel aanhaakt bij het niveau maar Vente niet, vind ik eerlijk gezegd wat onrealistisch. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Urbeto @Tim'

Heb Vente vrijdag 90 minuten live gezien en wat was die slecht. Simpele paasjes die mislukken , totaal geen duelkracht , slechte loopacties nee die hoef ik absoluut niet in het groen en wit te zien. Hij scoorde dan wel maar die had dan ook echt iedereen op het forum ook gemaakt. 

kan een slechte dag geweest zijn natuurlijk maar Postema is geen killer maar wel veel meer werklust en eigen jeugd product dus zie hem dan veel liever. Postema is meer een type Sierhuis scoorde ook niet veel maar wel een berg werk ethiek en dat zie ik veel liever bij de fc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Thomassje123:

KKD is er vooral 1 van de lange adem. Toen wij (Twente) degradeerden hadden we het eerst moeilijk en Heracles dit seizoen ook. Dat gaan jullie ook zeker weten krijgen. Ik denk dat er vooral behoefte is aan rust wanneer het wat minder gaat. Denk dat je daar een beetje spelers of trainers op moet gaan zoeken. Wel een paar klootzakken maar ook spelers die de rust kunnen bewaren

Maar het is wel verdomd belangrijk om direct terug te promoveren anders blijf je wegrotten zoals de andere grotere clubs (NAC, graafschap, Roda etc).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Vitesse88:

Maar het is wel verdomd belangrijk om direct terug te promoveren anders blijf je wegrotten zoals de andere grotere clubs (NAC, graafschap, Roda etc).

Absoluut. 2e seizoenshelft is daar met name heel belangrijk in. Daarin liepen wij weg en Heracles dit seizoen ook. Maar Groningen redt dat wel, daar durf ik wel geld op te zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Thomassje123:

Absoluut. 2e seizoenshelft is daar met name heel belangrijk in. Daarin liepen wij weg en Heracles dit seizoen ook. Maar Groningen redt dat wel, daar durf ik wel geld op te zetten

Het scheelt natuurlijk veel als je wat individuele klasse kan behouden. Ik meen dat jullie destijds Aitor hadden en bij ons is dat in de vorm van Laursen en Hansson. In de KKD geeft dat echt de doorslag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Thomassje123:

Wat gebeurt er met een Manu en een Willems dan? Lijken mij toch wel bepalende spelers in de KKD?

Er komt in de zomer vast wel vrij, Groningen is een club met veel statuur. Genoeg spelers die naar Groningen willen lijkt me

Manu is gehuurd dus die gaat gewoon terug lijkt mij, bij Willems zal er wel iets in het contract staan dat hij transfervrij mag vertrekken bij degradatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Thomassje123:

Wat gebeurt er met een Manu en een Willems dan? Lijken mij toch wel bepalende spelers in de KKD?

Er komt in de zomer vast wel vrij, Groningen is een club met veel statuur. Genoeg spelers die naar Groningen willen lijkt me

Manu heeft aangegeven graag te willen blijven ook bij degradatie. Willems heeft een contract tot de zomer dus die zal wel weg gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het trouwens niet logisch zijn dat Lukkien wat oud-Groningen-spelers meeneemt vanaf FC Emmen? Jeroen Veldmate, Lorenzo Burnet, Keziah Veendorp en Richairo Zivkovic zijn allemaal ex-Groningen, werkten met Lukkien en hebben een aflopend contract.

Link naar opmerking
Deel via andere websites