Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Korfbal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Bolderbast:

Nee, ik heb geen interesse in jouw korfbalprestaties. 

Dus je wilt niet weten dat we uiteindelijk een comeback hebben gemaakt? Eerste helft was een drama. Maar 1x gescoord (als team). En dan toch in de tweede helft weten te winnen :cheer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei MisterX:

Dus je wilt niet weten dat we uiteindelijk een comeback hebben gemaakt? Eerste helft was een drama. Maar 1x gescoord (als team). En dan toch in de tweede helft weten te winnen :cheer:

Nee, jij speelt kelderklassekorfbal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bolderbast:

Breedtekorfbal alliteriteert toch minder mooi dan kelderklassekorfbal.

De bond is bezig met een wijziging van het systeem, waardoor alles anders gaat heten. Ik heb van het idee al een concept gelezen, maar ik vind het maar een onduidelijk verhaal. Volgens mij willen ze ook van alle leeftijdsgroepen in de jeugd af enz, Alles gaat op 1 hoop gegooid worden, lijkt het wel. Jeugdaanduidingen gaan er grotendeels uit. Het is gewoon een kwestie van doortellen van de teamnummering, waarbij geen aparte leeftijdscategorie aanduidingen gebruikt gaan worden in de meeste gevallen. En in plaats van specifieke regels per leeftijdscategorie komt er een scala aan kleuren die dat gaan bepalen. Nu speelt iedereen van dezelfde leeftijdscategorie met dezelfde regels. Straks kan het dus zijn dat er twee teams zijn met ongeveer dezelfde leeftijd qua spelers (die binnen dezelfde leeftijdscategorie horen), die echter met andere regels te maken gaan krijgen, omdat ze een andere kleur hebben toegewezen gekregen.

Besluitvorming is nog niet definitief, maar het lijkt wel deze kant op te gaan. 

@007mark Heb jij ook al iets mee gekregen van deze ideeën vanuit de KNKV? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Fantasy:

Zit iedereen al klaar voor morgenavond? Nederland - Catalonië  

Poulewedstrijdjes wel met een schuin oog gekeken. Beetje prijsschieten, al vond ik Portugal nog wel met veel inzet spelen. 

Overigens schandalig hier. Zouden zaterdag oefenen tegen de selectie van ALO, alleen hebben zij zojuist afgezegd. Hebben net de halve finale van de Haagse Korfbaldagen gewonnen en staan zaterdag in de finale. Wist niet eens dat het een ding was. Maar moeten dus nog kort dag op zoek naar een tegenstander.

Hopelijk vinden we nog iets van enig niveau. Wij hebben met Swift 2 namelijk in de voorbereiding tot nu toe gewonnen van Antilopen 2 (17-8) en MIA 2 (20-10). Terwijl zij in de zaal 1e klasse spelen en wij in de 2e klasse. Verwacht ook wel dat wij daar bovenin gaan meedoen, maar ging verrassend makkelijk qua scores deze oefenpotjes. Overigens in de zaalindeling ook wel 2 vervelende ploegen erbij (KVA 3 en EKVA 3). Van die teams die gemiddeld een aantal jaren ouder zijn, op niet al te hoog tempo meer spelen, maar wel in alle standen raak schieten ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei delichris:

@007mark en @MisterX gefeliciteerd met de EK titel.

JUICHEN! Nee, zat er weer dik in. Eigenlijk zijn de potjes zonder Nederland op het veld de leukste op zo´n EK. 

Was overigens nog gelukt om voor gister een tegenstander te vinden om tegen te oefenen. Moesten er wel voor naar Maassluis, tegen de club die ook zo heet. Viel toch tegen, echt een goede ploeg met veel lengte en een insane schotpercentage. Hielden het lang vol om bij te blijven, maar laatste 10 minuten liepen ze toch verder uit dan nodig was. 27-19 verlies. Wel redelijk gevoel aan overgehouden, omdat ik zelf wel lekker in de wedstrijd zat. 

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-10-2024 om 18:58 zei Copywriter:

Vroeger had ik dit topic met interesse gevolgd maar de korfbalwereld heb ik 16 jaar geleden verlaten (2008) nadat ik daar 39 jaar (sinds 1969) in rondgelopen had.  

Waauuuuuuuuuuw jij bent zowaar nog ouder dan @delichris:chief:;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst zaalcompetitiewedstrijd is een feit. Helaas verloren. Tegenstanders zijn een stelletje idiote rauwdouwers. Dat sloeg echt nergens meer op. Een beetje duelleren is helemaal prima en hoort erbij, maar dit was gewoon duw na duw na duw... En dan was de scheids lulletje rozenwater. Die had geen flauw idee wat hij aan het doen was... Dit soort teams zijn over het algemeen een zwakte voor mijn team, omdat ze vaak te lief zijn voor hun tegenstander en ook zo'n scheids niet weten uit te buiten.

Ik ben daarin wel een uitzondering, waardoor ik als enige beslissingen wel in mijn voordeel kan forceren. Gebruik gewoon de tactiek die voetballers week in week uit op TV laten zien: Overdrijf wat er gebeurt bij het neergaan naar de grond. Dan moet de scheids wel fluiten. Het waren flinke overtredingen van de tegenstander die 100% een vrije bal waren, maar die scheids floot gewoon nergens voor. Maar het overdreven neergaan zorgde er voor dat hij uiteindelijk toch maar floot, want dit kon hij gewoon niet negeren. En dat gebeurde dan zo vaak dat hij zelfs mijn tegenstander aansprak dat de volgende overtreding een strafworp zou worden. Dat had hij in mijn optiek veel eerder moeten doen. Niet pas na de 5e vrije bal voor dezelfde idiote overtreding... 

Bij het neergaan ben ik op een gegeven moment maar met mijn armen en benen gaan zwaaien in de hoop hem op een voor hem verkeerde plek te raken, zodat hij ook zou vallen en dan hopelijk geblesseerd raakt. Die missie is helaas niet gelukt. Heel veel verder dan dat zijn bril van zijn kop vloog ben ik niet gekomen. Helaas bleef die bril wel heel. Dat mijn gedachte naar dit soort dingen uit gingen, zegt wel wat voor stelletje idioten de tegenstanders zijn. En als de scheidsrechter dan zo'n sulletje is, dan krijg je zo'n soort wedstrijd...

Uiteindelijk verloren met een paar punten verschil... Zeer onnodig... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier de zaalcompetitie wel lekker begonnen. Moesten op bezoek bij Atlantis 2, waarvan we de verwachting hadden dat ze onderin zullen draaien in deze poule. Zijn immers uit de 3e klasse gedegradeerd op het veld, waar wij ongeslagen kampioen werden in de 2e klasse. Nu in de zaal gezamenlijk in de 2e klasse ook. 

Ons gevoel kwam in het begin niet helemaal uit, want ze deden eerste kwartier gewoon prima mee. Daarna wat omzettingen aan onze kant d.m.v. een vakwissel, zorgde ervoor dat we meer grip kregen. Liepen rondom de rust gemakkelijk uit, wat resulteerde in een 10-19 overwinning. En dan schoten wij nog niet eens zo scherp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voeige week thuis tegen EKVA 3 gespeeld. Ervaren ploeg, met wat niveauverschil in het team. Echt paar goede spelers, maar ook wat zwakke schakels waar we gebruik van moesten maken. We begonnen eigenlijk heel sterk met een voorsprong van 4 á 5 punten. Lieten ze echter toch terug komen en we kwamen zelfs op achterstand. Qua score een spannende 2e helft, ook al voelde dat gek genoeg niet zo. Wonnen hem uiteindelijk ook met slechts 1 verschil, waarbij de winnende goal gemaakt werd met slechts 1:20 op de klok. 

Gister op bezoek bij KIOS 2. Die hadden net als ons de eerste 2 potjes gewonnen. Voor het eerst dit seizoen mijn beurt om op de bank te beginnen en ook geen speelminuten gemaakt. Team speelde ook prima met een ijzersterke fase vlak na rust. Zorgde voor een 14-18 overwinning.

Volgend weekend tegen de grootste concurrent, KVA 3. Al wel eens tegen gespeeld en echt een goed scorende ploeg met ervaren rotten. Gelukkig lieten die een puntje liggen gister.

Link naar opmerking
Deel via andere websites