Jump to content

Korfbal!

Apprabab

Recommended Posts

Een sport die in opkomst is, ik op hoog niveau speel. Of tenminste, totdat ik ruzie kreeg met m'n trainer en hij mij eruit kickte.

Nu wil ik wel eens weten, wat weten jullie hier van korfbal. Speelt iemand het zelf, kortom: brand maar los over het onderwerp mandjebal:D

Een sport die in opkomst is, ik op hoog niveau speel. Of tenminste, totdat ik ruzie kreeg met m'n trainer en hij mij eruit kickte.

Nu wil ik wel eens weten, wat weten jullie hier van korfbal. Speelt iemand het zelf, kortom: brand maar los over het onderwerp mandjebal:D

Ik speel het in Belgie (natuurlijk), junioren, geen slechte ploeg (ASKC). Momenteel onze eerste ploeg in 1ste klasse.

Heb vroeger ook bij een mindere ploeg gespeeld, maar na ruzie met de trainer ben ik daar opgestapt.

Heb twee keer tornooi in Nederland gespeeld tegen PSV, mensen die hierbij spelen?

Waar speelde jij Jeroen? En speel je nog, of ga je terug spelen fzo?

Owjha, voor er mensen opmerkingen gaan maken dat het een janettensport is: speel het zelf eens op een hoog niveau (dus niet in de gymles fzo) en dan zul je wel merken dat het zeker geen janettensport is.

Vet, dat er ook iemand is die het speelt. Het geloof ik vorig jaar een Nederlander die ook op het forum is. Reinoud heette hij geloof ik.

Ik speelde zelf dus in de B1 van KV Groen Geel, een ploeg uit Noord-Holland die in de zaal gepromoveerd is naar de klasse onder de Korfbal League. Het eerste team dan.

Ja, ik speel natuurlijk. Een echt korfbal én clubmens zou je mij kunnen noemen. Ik geef trainen aan de meest geniale kids die je maar kan indenken. Een heel seizoen ongeslagen geweest.

En ja, over selecties. Nouja, ik ga nu vol op voor de A1. Waarschijnlijk val ik dit jaar nog af, omdat er gewoon té goeie heren voor me zitten. A2 en A3 worden wat dat betreft ook leuke teams met goeie korfballers.

Kun je me is even uitleggen hoe het zit met eerste ploeg en tweede ploeg enzo in nederland, want die benamingen ken ik niet. Bij ons is het: A-ploeg, B-ploeg, C-ploeg (de eerste ploeg dus eigenlijk), dan de gewestelijken (de oudere mensen) en dan junioren (16-19), scholieren (13-16), kadetten (9-12) en dan de nog kleinere. Maar in Nederland is het idd met A1, A2 enzo, en voor wat staan die juist.

Ik geef zelf ook training, men eerste jaar dat ik het doe dus tips zijn altijd welkom, aan de kadetten samen met men broer en de broer van men vriendin. Een ploegje waar momenteel nog niet veel inzit, maar hopelijk komt dit nog.

Wij hebben gewoon het eerste, tweede, derde

Ik zal een klein overzichtje maken:

- In Nederland begin je bij de welpen. Daarna, je door naar de F'jes. Dan krijg je de E en daarna de D, wat in totaal dus pupillen inhoud bij ons.

- Van de C t/m B ben je aspirant.

- Je hebt dus zeg maar dan de A (junioren)./

- en dan natuurlijk nog het 1e, 2e, 3e, 4e

Ik zal je in ieder geval tip geven, als je boos op ze wordt, dan gaat het fout. Het kan natuurlijk wel, maar normaal moet je gewoon DOEN alsof je boos bent. Wat voor soort cursussen moet je jullie daar eigenlijk gevolgd hebben om écht trainen te gaan geven?

Jullie kunnen ook even msn uitwisselen :mrgy:

Gaan we ook vast wel doen ja, maar het is toch niet alleen maar een discussie van korfballers onder elkaar? Dit kunnen ook mensen van buitenaf (geen korfballers:D) die geen flauw idee hebben hoe ze een korfbalwedstrijdje nou zo, zo, interesserend hebben kunnen

En inderdaad Vejar, zou jij mij jou msn kunnen PM-en?

Ik zit ook op korfbal, na me ruzie met een voetbalclub moest ik op een sport van me zelf en is het korfbal geworden. Me 4e seizoen gaat morgen beginnen, ik speel bij VEO in de A-selectie(A1 Hoofdklasse(of 1tje hoger) en A2 2de klasse), tussen allemaal mensen die al eerder konden korfballen dan dat ze konden lopen dus dat is wel netjes. :D

Dat is idd wel zeer netjes :). Ik speel het zelf ook nog maar 5 jaar. En al zeg ik het zelf zeer bescheiden :p nog niet zo slecht. Maar ik ben vooral een reboundende of steunende heer. Men shot is niet echt zo goed, om het nog positief te zeggen :p.

Zitten paar mensen uit mijn klas die ook op korfbal zitten. Tuurlijk worden daar dan altijd grapjes over gemaakt maar heb ook wel is zo'n wedstrijd gezien en dat gaat er dan wel snel naar toe. En als je dan met gym moet basketballen schieten zij echt alles van alle hoeken en standen erin. Maar zelf heb ik er verder niks mee.

Korfbal vind ik maar een rare sport, jemag niet eens proberen te scoren als er iemand voor je staat :cab:

Ja, dit is dus eigenlijk niet waar :). Als je op school dit uitgelegd krijgt is dit idd zo. En bij de mensen tot 16 jaar fzo is dit idd ook zo, dan mag je niet scoren als de verdediger zijn hand een halve meter van de bal heeft fzo.

Maar vanaf de junioren (of de A) moet je echt al bijna met je vingers zijn gezicht raken voor je niet mag gooien. En dit is echt niet simpel dus vnf dan geld dit regeltje al bijna niet meer.

Jomar, dan zou je eens naar een topkorfbal wedstrijd moeten gaan;) PKC - DOS '46 ofzo. Maar zelfs toen ik in de B1 speelde moest je er al goed bijzitten om te kunnen verdedigen. Ik heb doelpunten gescoord waarbij ik een meter naar achter sprong om van mij tegenstander los te komen, waarna hij zo'n 20 cm van me af was, die toch telden. Dat kwam denk ik ook omdat hij in de lucht was en de beoordeling van de scheids op dat moment telt ook mee.

En dan een heugelijk feitje: ik heb te horen gekregen dat ik F1 trainen mag:m: Maar even zonder dollen, daar gaat toch een grotere verantwoordelijkheid bij zitten dan ik dacht. We krijgen vanmiddag een gesprek met mensen die bij het bestuur zitten, de trainerscoördinator en nog een aantal hoge piefen bij onze club. Ik ken ze gelukkig allemaal, dus daar niet van:whistle: Ik ben allemaal wel benieuwd hoe het verder zal gaan.

Korfbal is toch gemengt. Niet altijd toch. Want zag 2 jaar terug een damesteam korfballen op hetzelfde sportpark waar ik moest voetballen en dat zag er niet verkeerd uit hehe. Maare ze zeggen dat ze gemengt douchen enzo. Gebeurd dat soms? :$

Haha, misschien toch geïnteresseerd om erop te gaan als het wél zo is?;) Maar in Nederland gebeurd dat niet, behalve als mensen kampioen worden. Dan gaat het helaas wel met kleren... een vriend van mij heeft trouwens wel vorig seizoen gewoon bij de meiden staan douchen. We waren gewoon ff in de meidenkleedkamer aan het praten, komt hij op eens aanpoepen in zn onderbroek. Trekt hem uit en gaat er gewoon staan douchen:D

Damesteams zijn er ook, maar dat is voornamelijk omdat er een tekort aan heren is dan. En wat je zegt, de meeste dames die korfballen zijn wel mooi idd. Wat me trouwens wel opvalt is dat het vaak de meiden zijn die in hogere teams spelen...

Dat is idd wel zeer netjes :). Ik speel het zelf ook nog maar 5 jaar. En al zeg ik het zelf zeer bescheiden :p nog niet zo slecht. Maar ik ben vooral een reboundende of steunende heer. Men shot is niet echt zo goed, om het nog positief te zeggen :p.

Ik ben precies het zelfde, me schot is het slechste maar ik vang wel alles af en me passing is ook best goed.

En ik ben gewoon in alles supergoed:m: Nee.. mijn schot is gruwelijk goed. Afvangen kan ik ook, steunen eigenlijk ook wel redelijk. Ik ben alleen nogal lui. En met verdedigen wil ik af en toe nog wel eens de mist in gaan...

Het luie ben ik dan weer niet, loop echt soms té veel :). En het verdedigen gaat wel bij mij, alleen laat ik me te snel ophitsen door de scheids en de speler waardoor ik soms wel te hard durf doorgaan op de speler. Al een geluk wel nog nooit een kaart gekregen. Maar penalty's krijg ik jammer genoeg wel teveel tegen daardoor.

@Gert: Idd de dames zien er niet mis uit. Ik vind het zeer raar maar de dames die korfbal spelen zijn meestal zeer mooi (mijn vriendin doet het ook, en 2 ex-en ook :) Nog wel in dezelfde ploeg :p.). Over het gezamenlijk douche, dit gebeurd niet; alleen na een kampioenenwedstrijd wil dit wel eens voorkomen, maar dan idd met kleren nog :p. Jammer genoeg is de truitjeswissel ook geen deel van de match :)