MisterX Gepost January 14, 2023 Share Gepost January 14, 2023 Hoppa en weer 6 keer gescoord En gewonnen, al heb en we het wel veel te lang te spannend gehouden. Beslissende doelpunten vielen in laatste minuut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost January 15, 2023 Share Gepost January 15, 2023 Mijn team heeft gister 21-17 gewonnen van SDO 5. Een ploeg met stuk oudere spelers die geen tempo hadden, maar wel goed raak konden schieten. Op een matige dag kun je daar zomaar punten tegen verspelen. En dat deden ze ook bijna, want 2e helft kwamen ze enkele keren op slechts één verschil. Zelf had ik mijn wisselbeurt en ook geen minuten gemaakt. Volgende week belangrijke wedstrijd tegen de nr. 2, die een puntje minder hebben dan wij. Die wonnen gister met 16-15 van een ploeg waar wij onze enige punten tegen hebben verspeeld (gelijkspel). Jammer dat zij dat niet ook deden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost January 28, 2023 Share Gepost January 28, 2023 Vorige week helaas verloren in de laatste seconde tegen de grootste concurrent, waardoor we naar plek 2 zijn gezakt. Vandaag wel 14-10 gewonnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost January 28, 2023 Share Gepost January 28, 2023 Drama vandaag... Team had volledige offday volgens mij. Met maar 2 doelpunten was ik volgens mij wel topscorer van mijn team. Dat zegt wel genoeg... Ondanks de thuiswedstrijd een scheids van een andere vereniging. Die bakte er totaal niets van. Hij was niet partijdig, maar gewoon slecht. Ik hoop echt dat hij ons niet vaker gaat fluiten, want hij fluit altijd zo slecht. Oh, dat we verloren hebben, komt niet door de scheids. Zo bedoel ik deze opmerking niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost February 19, 2023 Share Gepost February 19, 2023 Inmiddels weer 3 wedstrijden erop zitten. Eerst uit tegen Sporting West, al was dat voor mij meer een thuiswedstrijd (in mijn eigen stad). Wel een enorme klotepot die we niet los konden komen door strak achterverdedigen van hun. Desondanks hadden we gewoon die pot uit moeten spelen, want stonden 3 punten los met nog 8 minuten. Gekke wissels van onze trainer, o.a. door mij eraf te halen. En dan zie je langs de zijlijn door je vingers glippen. Uiteindelijk dus 12-11 verloren in laatste minuut. Vorige week tegen de nummer laatst, die kunnen er niet veel van. Elke keer beetje druk op de ballijnen, en hun gooien de bal eroverheen gewoon uit of wij konden onderscheppen. Dus prima 21-6 eindstand. Gister heel belangrijk, uit naar de koploper. Erg spannend, kwamen ook weer voor. Gaven het wederom uit handen, omdat ze van 11-15 nog terug kwamen naar 15-15. Gelukkig stond ik zelf erg ster te rebounden laatste fase, waardoor een dame uit mijn vak alsnog de winnende kon maken. De ploeg die 2e stond had verloren, dus we staan nu weer op onderling resultaat bovenaan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost March 18, 2023 Share Gepost March 18, 2023 Vorige week gewonnen met 19-11 van Apollo 2, een ploeg die ergens onderin stond, maar wel de laatste 3 potjes had gewonnen. Dus wel lekker dat we ze wisten te verslaan. Vandaag al 's ochtends vroeg naar SDO 5. Een ploeg met oude, ervaren rotten die je niet zomaar verslaat. Kwamen steeds wel op 4 of 5 goals voor, maar ruimer lukte niet. Kwamen nog eventjes op 2 verschil, maar uiteindelijk 20-23 gewonnen. Daarmee verschaffen we ons de mogelijkheid om volgende week thuis tegen Fortissimo (grootste concurrent) kampioen te worden. Ware het niet dat ik zojuist ging kijken in mijn eigen woonplaats bij Sporting West - Fortissimo en dat onze concurrent verloren heeft. Daarmee kunnen we ons volgende week een misstap veroorloven en dan hebben we een week later in de laatste wedstrijd van het zaalseizoen nog een kans om kampioen te worden. Zou echt geweldig zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost March 18, 2023 Share Gepost March 18, 2023 Twee keer gewonnen vandaag. Een keer als speler en een keer als coach Na afloop van mijn eigen wedstrijd kwam mijn directe tegenstander nog wel naar mij toe met de opmerking dat ik op mijn leeftijd maar eens wat minder moest gaan rennen. Ik denk dat ik dat maar als compliment moet beschouwen?! En die opmerking is helemaal een grap als je bedenkt dat ik juist iemand ben die meer slim rent in plaats van veel rent (Ik ben wat dat betreft liever lui dan moe). Misschien dat mijn tegenstander daarom zelf veel moest rennen ofzo?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost March 25, 2023 Share Gepost March 25, 2023 Een punt verloren vandaag. Zo voelt dat wel. Iedereen had een offday. Afronding was een drama. Zelf wel drie keer gescoord, ondanks dat de afronding een drama was. Wel 3x vanaf 2,5 meter. De rest wilde namelijk totaal niet vandaag. Ik merkte dat al tijdens het inschieten. Met die 3 doelpunten alsnog topscorer van mijn team en misschien wel van de hele wedstrijd geworden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost March 26, 2023 Share Gepost March 26, 2023 Waarom heeft de bond de poule indelingen en wedstrijdprogramma nog steeds niet bekend gemaakt voor het veldseizoen. Dat gebeurt altijd al veel te laat, vind ik. En deze keer haalt de bond geen eens haar eigen planning... @007mark heb jij hierover toevallig iets meegekregen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost March 26, 2023 Share Gepost March 26, 2023 (edited) Nee, wij spelen gewoon de 2e helft van de competitie uit, dus geen nieuwe indeling nodig. Gister wel kampioen geworden! 25-12 gewonnen, echt lekkere wedstrijd. Tegen een ploeg die ook bovenin mee deed. Was jammer dat het mijn wisselbeurt was, maat team deed het top. En zelf ook nog 20 minuten gespeeld wel, omdat we beetje gingen doorwisselen. Goed feestje ook geweest. Edited March 26, 2023 by 007mark 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost April 3, 2023 Share Gepost April 3, 2023 Ook de laatste zaalwedstrijd hebben we nog weten te winnen. Op bezoek bij DSO 2 wisten we met 14-23 de wedstrijd naar ons toe te trekken. Bleef eerste helft nog iets te lang spannend, maar met een beetje doorwisselen, meer scherpte en een veel fitter team was het verzet ook snel gebroken. Zelf wel één van mijn mindere wedstrijden gespeeld, maar qua timing dus niet zo erg. Waren toch al kampioen hehe. Ons 1e team wist ook het kampioenschap veilig te stellen door een 17-27 overwinning. Dus wederom een feestje, maar ook een mooi afscheid van het laatste zaalseizoen voor deze club. Immers gaan we in de zomer fuseren met ZKV. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost May 13, 2023 Share Gepost May 13, 2023 Er zijn nu 2 speelrondes geweest. Ik zit alleen al op 5 wedstrijden 2x gewonnen, 3x verloren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost May 13, 2023 Share Gepost May 13, 2023 8-8 vandaag..... Groot veld, scheids uit een G-team ergens (niet eens een grap) en tegenstander waar paar debieltjes speelden. Letterlijk 3x nagetrapt naar mij en een aanslag op de enkels gekregen als Mark Looms. Overdrijf ook niet eens. Achja, stonden bovenaan en dit was tegen een concurrent waar we eerste pot tegen hebben gewonnen. Dus al met al voor ons een prima uitslag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost May 13, 2023 Share Gepost May 13, 2023 1 uur geleden zei 007mark: Groot veld, scheids uit een G-team ergens (niet eens een grap) en tegenstander waar paar debieltjes speelden. Volgens mij ben je flink aan het overdrijven.... Altijd mooi om de tegenstander uit te schelden voor debieltjes en de scheids als iemand uit het G-team. Ik kan me niet voorstellen dat dat allemaal klopt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost May 13, 2023 Share Gepost May 13, 2023 Zeg er nog letterlijk bij dat geen grap is... Ga hier in het topic geen persoonsgegevens delen, maar heb je PM gestuurd. Dan kun je onze pot gewoon opzoeken in de app van de bond en zie je het zelf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost May 13, 2023 Share Gepost May 13, 2023 Het is serieus echt waar Al kan natuurlijk lichamelijk gehandicapt ook. Dan zou jij best wedstrijd korfbal kunnen fluiten. Dat kun je niet zien in de app. Maar op basis van je reactie was de scheids niet al te best Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost May 20, 2023 Share Gepost May 20, 2023 Oh trouwens, voor die 8-8 van vorige week hadden we 2 weken ervoor ook al de eerste veldwedstrijd gehad. Tegen een laagvlieger wonnen we toen met 21-7 en dat was puur omdat ze er nog een paar maakten in de laatste 10 minuten. Vandaag tegen een middenmoter. In de herfst deels onnodig door verloren, mede door wat coronagevallen en blessures bij ons in de ploeg. En het feit dat ze spelers van hun 1e gingen gebruiken. Ook nu hadden we het wel lastig tegen Huizen 2, waarbij de ruststand uit kwam op 7-5 in ons voordeel. Daarna eigenlijk vrij snel de touwtjes strakken in handen genomen en simpel uitgelopen naar een 15-7 overwinning. Zelf ook 3 gemaakt, dus wel tevreden mee. Waar we vorige week tegen gelijk speelden, die hebben verloren van de nr. 4. Die speelden namelijk op bezoek bij een club die tot nu toe thuis bijna alles gewonnen heeft, dus dan kan je wel raden hoe dat komt. Staan ook bekend in de korfbalwereld dat ze daar altijd een thuisfluiter hebben. Wij hebben daar toen vlak voor de zaalcompetitie wel een punt gemakt, maar vraag niet hoe. Anyway, nu weekje vrij. Daarna tegen een wat lager geklasseerde ploeg, om die week daarna een kans te maken op het kampioenschap tegen de ploeg waarmee we gelijk staan. Zou leuk zijn als het ook op het veld lukt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost May 20, 2023 Share Gepost May 20, 2023 Drama dag hier. Dan speel je de tegenstander weg, maar vergeet je te scoren, waardoor je met 1 punt verschil verliest. Zwaar onterecht... Vooral het andere vak wist niet te scoren. Dat maakt het echte zuur voor mij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost June 3, 2023 Share Gepost June 3, 2023 Afgelopen week de beste uit scheidsrechter in jaren gehad. Ik mocht mee met midweek en die scheids was echt hilarisch. Perfecte scheids voor midweek potjes. En voor de duidelijkheid: dit is niet sarcastisch bedoeld. Voor dit soort potjes was hij echt enorm geschikt. Zelfs in de wedstrijd werd er om gelachen. Dat is weer eens wat anders dan de gemiddelde scheids die niet geschikt is om te fluiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost June 4, 2023 Share Gepost June 4, 2023 Weer eens verloren op de afronding. Verschrikkelijk. Zelf wel weer drie keer gescoord, maar mijn afronding was ook best bagger, vond ik. Tegenwoordig ben ik volgens mij niet snel meer tevreden over mijn afronding... Volgens mij moet ik vaker alleen maar kutballen gaan nemen. Die gingen er wel in, maar grote kansen niet. Ik denk dat ik wel het mooiste doelpunt van allen heb gemaakt. Of in ieder geval het meest spraakmakende doelpunt: Ik had als steun de bal en zag dat mijn tegenstander zijn handen niet voldoende omhoog had. Met mijn rug naar de korf gooi ik de bal met een onderhandse slinger met 1 hand omhoog. De normale schoten en doorlopers kwamen vaak geen eens in de buurt van de korf, maar een bal als dit vliegt wel gewoon in de korf. De reacties van iedereen waren wel priceless. Zowel van eigen team, publiek als tegenstanders. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost June 4, 2023 Share Gepost June 4, 2023 Hier op bezoek bij DSO 2, een laagvlieger bij ons in de poule. Hebben we ook in de zaal gehad, dus in totaal al 3x van gewonnen (18-6, 14-10 en 23-14). Ene wedstrijd ging makkelijker dan de ander, maar toch een vervelende ploeg om tegen te spelen. Was vandaag niet anders, waarbij vooral het andere vak enorme moeite had met het extreme achterverdedigen van de heren. Tot aan het neerzetten van 2 heren naast het blok, zodat je aan beide kanten niet er omheen kon lopen om de rebound neer te zetten. Resulteerde erin dat ik grote delen van de wedstrijd verdedigd heb, omdat het andere vak de doelpunten niet maakte. Oplossing hiervoor werd ook niet echt gevonden, maar stonden met rust wel 3-6 voor. Helaas bleef de wedstrijd voort kabbelen, en helpt het dan ook niet dat er in het andere vak 2 strafworpen gemist worden en 2 vrije ballen afgekeurd wegens '''verdedigd'''. Tegenstander ging richting einde van de pot, ondanks dat wij met ons vak goed verdedigden, toch een paar keer raak schieten. Werd nog veel te spannend, maar wel over de streep getrokken met 8-9. Voor ons eigenlijk een hele matige uitslag, maar niet te lang bij stilstaan. Volgende week tegen EKVA 2. Als we die winnen, zijn we wederom kampioen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost June 4, 2023 Share Gepost June 4, 2023 Heb jij trouwens nog een goede trainingsoefening om te trainen op afronding behalve gewoon zoveel mogelijk kansen nemen? @007mark Zowel in mijn eigen team als het team wat ik coach (als misschien wel de hele vereniging) is dat toch vaak iets wat niet bepaald goed gaat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost June 4, 2023 Share Gepost June 4, 2023 27 minuten geleden zei MisterX: Heb jij trouwens nog een goede trainingsoefening om te trainen op afronding behalve gewoon zoveel mogelijk kansen nemen? @007mark Zowel in mijn eigen team als het team wat ik coach (als misschien wel de hele vereniging) is dat toch vaak iets wat niet bepaald goed gaat... Ben geen trainer, maar denk dat het altijd slim is om ook te oefenen met onder druk kansen nemen. Hoeft niet volle druk dat iemand probeert te blokken, maar in ieder geval dat er een verdediger meeloopt op een armlengte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisterX Gepost June 4, 2023 Share Gepost June 4, 2023 1 uur geleden zei 007mark: Ben geen trainer, maar denk dat het altijd slim is om ook te oefenen met onder druk kansen nemen. Hoeft niet volle druk dat iemand probeert te blokken, maar in ieder geval dat er een verdediger meeloopt op een armlengte. Je hebt vast wel ervaring als speler op trainingen, vandaar de vraag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost June 11, 2023 Share Gepost June 11, 2023 Konden kampioen worden tegen directe concurrent (EKVA) vandaag. Gelijk in punten, eerste pot gewonnen in de herfst. Helaas mijn wisselbeurt, maar oh oh wat was het weerr matig. Lang verhaal, kort; Uitslag was 10-10, dus prima uitslah voor ons. Hadden graag thuis kampioen geworden, maar voor ons een betere uitslag dan voor hun. Volgende weem tegen een zwakkere broeder uit de poule het gewoon afmaken hoop ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts