Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Yo, ik ben laatst een beetje begonnen met fitness maar ik kom heel moeilijk aan. Ik heb dus een weightgainer gekocht hier staat dat ik 4 scheppen moet oplossen in 400 ML melk. En dat ik het voor optimaal gebruik 2/4 keer moet doen per dag. Maar als ik dus 3x per dag doe betekend dat dan dat ik elke keer 400 ml melk moet gaan drinken. Dat betekend dus 1,2 liter melk per dag? Klopt dit of moet ik die 400 ml juist verdelen over de hele dag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

400 ML per shake, lijkt me niet dat je 133ML melk goed gemengd krijgt met 4 scheppen weigtgainer. Buitendat drink ik zelf ong 1.5 l melk per dag.

Oke maar moet ik dus bijvoorbeeld 3x per dag 400 ML melk en 3 scheppen weight gainer drinken. Dus 9 scheppen op 1 dag? BTW ik vind die shit echt kapot lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke maar moet ik dus bijvoorbeeld 3x per dag 400 ML melk en 3 scheppen weight gainer drinken. Dus 9 scheppen op 1 dag? BTW ik vind die shit echt kapot lekker.

Yep, heb zelf Gold's Standard 100% Whey Triple Chocolate, nam vanochtend eerste shake maar viel echt zwaar tegen.

Kwark vind ik echt de makkelijkste eiwitten ever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, heb zelf Gold's Standard 100% Whey Triple Chocolate, nam vanochtend eerste shake maar viel echt zwaar tegen.

Kwark vind ik echt de makkelijkste eiwitten ever.

Oke man ik ga gewoon even proberen elke dag 400 ML 3 scheppen. En dat dan twee keer en volgende week op trainingsdagen 3 shakes te nemen. Ik heb Pure Mass chocolade die is echt belachelijk lekker :D En verder ontbijt ik elke ochtend kwark. Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. (Je bent dan trouwens wel snel door zo'n pot heen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Best raar voel aan me mijn spieren dat ik veel breder/groter wordt, maar mijn stats zelf gaan echt omhoog. Ben sinds maandag begonnen met bulken op 3000 Kcal btw, wil dit in de komende tijd op gaan bouwen tot 3400.

Probeer je kcal inname aan te passen op de snelheid waarmee je zwaarder wordt, mik als beginner op een zo'n 0.3-0.5 kg per week (1.5-2 per maand).

Eet zelf nu ca 3600 kcal per dag, maar dat moet misschien nog wel omhoog ;c

Verder goed bezig natuurlijk, vooruitgang werkt altijd motiverend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer je kcal inname aan te passen op de snelheid waarmee je zwaarder wordt, mik als beginner op een zo'n 0.3-0.5 kg per week (1.5-2 per maand).

Eet zelf nu ca 3600 kcal per dag, maar dat moet misschien nog wel omhoog ;c

Verder goed bezig natuurlijk, vooruitgang werkt altijd motiverend

Zit nu op 3000kcal, en 40% Kooly, 30% Eiwit, en 30% vet. Heb tot nu toe elke dag mijn macro's gehaald, dus valt niet tegen opzich.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit nu op 3000kcal, en 40% Kooly, 30% Eiwit, en 30% vet. Heb tot nu toe elke dag mijn macro's gehaald, dus valt niet tegen opzich.

Die percentages zijn niet van belang, dat is ouderwets. We gebruiken nu minima voor de macro's (eiwitten, koolhydraten, vetten), hoeveelheden die je minimaal nodig hebt voor resultaat en je gezondheid. Voor eiwit is dat circa 1.8g per kilo lichaamsgewicht, en voor vet circa 1g per kilo lichaamsgewicht, al kun je met beide er beter wat boven zitten (better safe than sorry). Koolhydraat inname is eigen voorkeur, sommigen vinden veel kh fijn, sommigen vinden weinig kh (en dus meer vet en eiwit) fijn. Dat kun je voor jezelf uitzoeken.

Zo lang je zorgt dat je die minima gehaald hebt, maakt het niet uit hoe je de rest van je kcal invult. Dan kan ook dagelijks verschillen, zolang je je doelen (kcal, eiwit, vet) maar haalt.

Hoe zit het met de toename van je gewicht? Hou je dat bij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die percentages zijn niet van belang, dat is ouderwets. We gebruiken nu minima voor de macro's (eiwitten, koolhydraten, vetten), hoeveelheden die je minimaal nodig hebt voor resultaat en je gezondheid. Voor eiwit is dat circa 1.8g per kilo lichaamsgewicht, en voor vet circa 1g per kilo lichaamsgewicht, al kun je met beide er beter wat boven zitten (better safe than sorry). Koolhydraat inname is eigen voorkeur, sommigen vinden veel kh fijn, sommigen vinden weinig kh (en dus meer vet en eiwit) fijn. Dat kun je voor jezelf uitzoeken.

Zo lang je zorgt dat je die minima gehaald hebt, maakt het niet uit hoe je de rest van je kcal invult. Dan kan ook dagelijks verschillen, zolang je je doelen (kcal, eiwit, vet) maar haalt.

Hoe zit het met de toename van je gewicht? Hou je dat bij?

Aha, dan ga ik dat maar ff veranderen, zit wel ongeveer in die richting op dit moment. Ik ben sinds deze week begonnen met bulken, maar heb een excel bestandje waarin ik elke dag mijn gewicht van die ochtend in zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, dan ga ik dat maar ff veranderen, zit wel ongeveer in die richting op dit moment. Ik ben sinds deze week begonnen met bulken, maar heb een excel bestandje waarin ik elke dag mijn gewicht van die ochtend in zet.

Oke, goed bezig

Weet niet of je dit al doet, maar ik kan je aanraden een kolommetje naast je dagelijkse gewicht te zetten die je gewicht over de afgelopen 7 dagen berekent, dat haalt variatie er grotendeels uit. Snappie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites