Magikarp Geplaatst 8 juni 2015 Share Geplaatst 8 juni 2015 Snap ik, maar dan kom je nog op 1100 ofzo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 8 juni 2015 Share Geplaatst 8 juni 2015 Sinds 2 weken weer fanatiek bezig, eerste doel is om terug te gaan naar maximaal 75 kg, dat moet wel goed komen. Daarvoor doe ik nu eigenlijk alleen maar cardio, meestal 20 minuten fietsen en 20 minuten crosstrainer om het vervolgens met een beetje krachttraining (vooral benen en buik) af te sluiten. Iemand tips? Verder probeer ik ook op mijn eten te letten, vandaag zag dat er bijvoorbeeld zo uit: Ontbijt; 1 boterham met kipfilet Middageten; 1 boterham met kipfilet, 1 ei en bakje tonijn. Tussendoortjes; 1 ei en 1 appel. Denk dat je beter af bent deze paar muizenhapjes in 1 maaltijd te proppen. Waarom eet je dusdanig kleine maaltijden? Het is belangrijk dat je maaltijd een goede dosis eiwit bevat, je hebt een bepaalde hoeveelheid nodig om die spierprocessen in gang te zetten. Zoals je nu eet slaat nergens op (en lijkt me ook niet echt chill persoonlijk). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JordiAFCA1 Geplaatst 8 juni 2015 Share Geplaatst 8 juni 2015 [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; Nou, heb het net allemaal even zitten te berekenen, met de halve bak kwark van het erbij zit ik nu op 872 kcal, daar moet het avondeten nog bij dan. [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; Ja, op zich heb je daar wel gelijk in, het zijn allemaal kleine maaltijden, maar zolang ik dit eet heb ik geen trek of honger en dus ook niet echt behoefte aan eten, is het dan toch verstandig om gewoon door te eten? Lijkt me niet toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 8 juni 2015 Share Geplaatst 8 juni 2015 Ik zou die drie dingen in 1 maaltijd proppen, als brunch ofzo. Probeer dat eens, vind je dat kut dan kun je altijd weer terug naar wat je nu doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 8 juni 2015 Share Geplaatst 8 juni 2015 Benchpress 1RM 95KG nu, heb maar weinig dagen waarop ik hem weer zou kunnen drukken. Heb echt het gevoel dat je op bepaalde dagen gewoon veel sterker bent dan andere. Weeg nu ongeveer 85KG dus nog 3 KG voor mn doel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 8 juni 2015 Share Geplaatst 8 juni 2015 Benchpress 1RM 95KG nu, heb maar weinig dagen waarop ik hem weer zou kunnen drukken. Heb echt het gevoel dat je op bepaalde dagen gewoon veel sterker bent dan andere. Weeg nu ongeveer 85KG dus nog 3 KG voor mn doel. Joh tijdens een cut zakt mijn 5RM op de bench press zo met 5-10 kg hoor, die is bij mij zo afhankelijk van m'n gewicht en hoe ik me voel die dag, echt absurd. Kut oefening. Doe op het moment gewoon met dumbbells, voel ik me een stuk stabieler bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 8 juni 2015 Share Geplaatst 8 juni 2015 (bewerkt) Joh tijdens een cut zakt mijn 5RM op de bench press zo met 5-10 kg hoor, die is bij mij zo afhankelijk van m'n gewicht en hoe ik me voel die dag, echt absurd. Kut oefening. Doe op het moment gewoon met dumbbells, voel ik me een stuk stabieler bij. Heb daar nog niet echt last van gehad, maarja ben ook pas echt 3 weken serieus aan het cutten. Grappig om dit te zien trouwens, alle producten van Body en Fit falen gewoon bij tests; http://www.supplementlabtest.com/ 8 juni 2015 bewerkt door joostmakaay Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 11 juni 2015 Share Geplaatst 11 juni 2015 [MENTION=21191]Kyrill[/MENTION]; hoe gaatie bij jou? Verdacht stil over krachttraining laatste tijd jongen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 11 juni 2015 Share Geplaatst 11 juni 2015 [MENTION=21191]Kyrill[/MENTION]; hoe gaatie bij jou? Verdacht stil over krachttraining laatste tijd jongen Klopt Joost. Ik heb de focus nu wat meer op hardlopen gelegd. Maar het wordt komende dagen zo ziek warm dat ik maar wat meer kracht ga doen en cardio op mijn pa zijn loopband. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 12 juni 2015 Share Geplaatst 12 juni 2015 Hmm barbell is niet per se beter ofzo, voor sommige oefeningen wel (squat, deadlift), omdat je daarmee veel meer gewicht aankan en dat niet praktisch is met dumbbells (plus de oefening is waarschijnlijk makkelijker uit te voeren met barbells). Voor shoulder of bench press maakt het veel minder uit. Gewicht kun je niet vergelijken, het is een andere oefening. Gewicht kun je nooit vergelijken tussen oefeningen. Zelfs bij dezelfde oefening tussen twee verschillende personen is het niet altijd eerlijk om te vergelijken, lichaamsbouw maakt een hoop uit (lengte ledematen enzo). Focus je daar niet op. En barbell bench press is een beetje een kut oefening vind ik, waarschijnlijk maak je de press beweging natuurlijker/beter met dumbbells (ergo je uitvoering met de barbell is technisch niet helemaal in orde) waardoor je je borst spieren beter aanspreekt en ze dus beter voelt. Schema lijkt me prima, alle belangrijke oefeningen. Je kunt als je nog tijd/zin/puf hebt ook nog wat armen en eventueel kuiten toevoegen (al kun je kuiten ook wel links laten liggen als je veel loopt oid imo). Armen kun je prima 2x8-10 doen ofzo, gewoon een klein beetje extra. Kun je ook supersetten, bespaart wat tijd. Overigens kun je overwegen op dag B te gaan front squatten ipv back squat, gebruik je minder je onderrug mee en meer je bovenbenen (wellicht fijner omdat je daarna nog deadlifts doet). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 12 juni 2015 Share Geplaatst 12 juni 2015 (bewerkt) Nja ligt er een beetje aan waar je voor traint, wil je simpelweg zo sterk mogelijk zijn dan zou ik ook voor barbells gaan ja. Wil je gewoon grotere spieren dan zijn dumbbells net zo prima. Ma/wo/vr is prima ja. Kun je weekend gewoon lekker rusten, anders heb je die overlap van zondag naar maandag zonder rust, wordt misschien wat veel. Military/overhead is ongeveer hetzelfde ja, volgens mij is military dat je heel strikt met je voeten naast elkaar en stil staat ofzo, met overheid heb je wat meer speling. Maar qua schouderbeweging is ie hetzelfde. Kwa armen kun je trouwens ook biceps ene dag, en triceps andere dag doen. 12 juni 2015 bewerkt door Kweekie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 12 juni 2015 Share Geplaatst 12 juni 2015 Ja ik vroeg het op BB en die zeiden dat .. Omdat je zogenaamd dan meer gewicht kan verzetten. Maar ze zeiden ook dat ik beter ma, wo, vrij kan gaan ipv nog een zondag erbij (d) Ga liever 4 keer maar ok Vandaag military press en deadlift gedaan en ging beide goed. Military/overhead spreekt toch dezelfde schouderspier aan? En eens over bench ja :cab: Lukt me ook maar niet om daar goed de spieren aan te spreken. Ik zal nog wel even kijken wat ik aanpas en toevoeg Nja ligt er een beetje aan waar je voor traint, wil je simpelweg zo sterk mogelijk zijn dan zou ik ook voor barbells gaan ja. Wil je gewoon grotere spieren dan zijn dumbbells net zo prima. Ma/wo/vr is prima ja. Kun je weekend gewoon lekker rusten, anders heb je die overlap van zondag naar maandag zonder rust, wordt misschien wat veel. Military/overhead is ongeveer hetzelfde ja, volgens mij is military dat je heel strikt met je voeten naast elkaar en stil staat ofzo, met overheid heb je wat meer speling. Maar qua schouderbeweging is ie hetzelfde. Kwa armen kun je trouwens ook biceps ene dag, en triceps andere dag doen. Niet te vergeten dat je 3x per week een halve marathon loopt op dat werk van je. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Larsjee10 Geplaatst 12 juni 2015 Share Geplaatst 12 juni 2015 Nu een aantal weken bezig en het gaat prima. Zowel in kracht als in massa merk en zie ik vooruitgang. Hoop alleen dat ik 3x per week blijven sporten kan combineren met voetbal als dat 28 juli weer begint. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 12 juni 2015 Share Geplaatst 12 juni 2015 Vind zelf barbell fijner, behalve bij shoulder press. Al maanden vast op 40 KG Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rensationeel. Geplaatst 12 juni 2015 Share Geplaatst 12 juni 2015 Die is kut he! Toen ik 3x5 dee en ergens vastliep, ging ik gewoon per training 1 rep omhoog tot ik bij 3x8 zat. Daarna weer 2.5kg omhoog en 3x5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 14 juni 2015 Auteur Share Geplaatst 14 juni 2015 Of gewoon de oefeningen afwisselen, zodat je spieren op een andere manier belast worden. Ook het aantal reps veranderen kan goed helpen, gewoon afwisselen en uiteindelijk pak je dan hoger gewicht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mangata Geplaatst 14 juni 2015 Share Geplaatst 14 juni 2015 Ik loop vast qua beentraining. Gewichtloze squats, lunges en deadlifts doen al verdomd veel pijn aan de knieën. Toen begon ik thuis maar aan de hometraining oefeningen, zoals Leg Extensions en Flutter Kicks maar daarbij had ik het idee dat het niet goed was voor mijn rug. Kan dat kloppen of voer ik die oefeningen verkeerd uit. Iemand enig idee welke oefeningen er nog meer zijn voor de benen (met of zonder gewichten) die niet zo kwetsbaar zijn voor mijn (te) gevoelige knieën? [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 14 juni 2015 Share Geplaatst 14 juni 2015 Ik loop vast qua beentraining. Gewichtloze squats, lunges en deadlifts doen al verdomd veel pijn aan de knieën. Toen begon ik thuis maar aan de hometraining oefeningen, zoals Leg Extensions en Flutter Kicks maar daarbij had ik het idee dat het niet goed was voor mijn rug. Kan dat kloppen of voer ik die oefeningen verkeerd uit. Iemand enig idee welke oefeningen er nog meer zijn voor de benen (met of zonder gewichten) die niet zo kwetsbaar zijn voor mijn (te) gevoelige knieën? [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; Geen idee, beter aan een fysiotherapeut oid vragen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitashi Geplaatst 14 juni 2015 Share Geplaatst 14 juni 2015 9 van de 10 keer zijn die gasten die stoer lopen doen met shakerbottle's in de sportschool nog de grootste ecto's ook, iedereen die zich er een beetje in verdiept weet dat het 'anabolic window' niet bestaat en er dus geen reden is om zo snel mogelijk na je workout eiwitten naar binnen te nemen. Gebruik zelf enkel Whey en soms pre-workout, creatine om de 3 maanden, heb er overigens het gevoel bij dat ik er niet optimaal van profiteer. Ik loop ook elke dag met zo'n ding, heeft helemaal niks met stoer doen te maken :'). Is gewoon handig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 14 juni 2015 Share Geplaatst 14 juni 2015 Zo handig is het niet, want zoals je kunt lezen is er geen reden om je eiwitten zsm binnen te krijgen. Gewoon een fles water mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MD. Geplaatst 14 juni 2015 Share Geplaatst 14 juni 2015 Kan toch ook alleen water in zo een fles? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 14 juni 2015 Share Geplaatst 14 juni 2015 Kan geen shake in idd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 15 juni 2015 Share Geplaatst 15 juni 2015 Dus omdat sommige mensen het niet leuk vinden als iemand bij de fitness aan een shake zit, moet iedereen dus maar een flesje water mee nemen en thuis aan de shakes? :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 15 juni 2015 Share Geplaatst 15 juni 2015 (bewerkt) Fitness/Krachttraining Vooral omdat het geen zin heeft om tijdens het sporten een shake te drinken, en je meer baat hebt bij water of een goede sportdrank. Rondlopen met een shake toont een tekort aan kennis (blijkbaar, als we uitgaan van Joost) en kan geïnterpreteerd worden als 'kijk mij eens goed bezig zijn met mn shake mister massivegainz hier hoor BIENVENIDOS A BIAMI'. Je moet het zelf weten, maar het is alsof je in de 88e minuut van een voetbalwedstrijd nog ff snel wat pionnetjes net naast het veld neerzet om je dribbels te oefenen. 15 juni 2015 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 15 juni 2015 Share Geplaatst 15 juni 2015 Het is gewoon show-off, zo van 'Hey ik drink een shake dus ik ben een beest' (of iets in die trant), terwijl het geen kut boeit om je die shake vijf minuten na je workout drinkt of een uur na je workout. Tevens fuck mensen die het nodig vinden 5 minuten rust tussen hun setjes te moeten nemen, en in die tijd constant op hun telefoon zitten. /rantmodeoff Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten