FlyD Geplaatst 6 juni 2022 Share Geplaatst 6 juni 2022 @Rogier.Goed gedaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 6 juni 2022 Share Geplaatst 6 juni 2022 8 uur geleden zei Rogier.: Vandaag was dus de dag, heb echt een bizarre prestatie neergezet t.o.v. verwacht. Op elk onderdeel harder gegaan dan hierboven gesteld. Na ongeveer 20 minuten het water uitgekomen (1km), vervolgens in 1u13m gefietst (was ongeveer 38.5km, dus 31 km/h), en een paar seconden onder het uur met 11.2km (blijkbaar) hardlopen. Uiteindelijk uitgekomen op 2:38:56 Erg lekker voor een allereerste keer. Wil er sowieso nog wel eentje doen, maar dan met iets meer training zodat ik zo lang zo'n intensiteit kan volhouden. Echt alles deed pijn op het einde, zat ook volledig op de limiet. Prachtige dag. Gefeliciteerd! Heel indrukwekkend en lijkt me inderdaad erg lekker voor een eerste keer. Flink doorgefietst ook in vergelijking met je eerdere updates. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 23 juni 2022 Share Geplaatst 23 juni 2022 Dinsdag van thuis (Leuven) naar mijn ouders gefietst die met hun boot op vakantie zijn en in Middelharnis lagen. Daar een nachtje geslapen en gisteren weer terug gereden. Het was lang geleden dat ik zo'n A naar B ritjes had kunnen doen, maar die blijven toch echt het leukste. De wind kwam helaas net iets slechter uit dan gehoopt, maar heb er echt van genoten. Het geeft meer een avontuurlijk gevoel dat een ronde in de buurt te rijden. Hopelijk kan ik er zo nog een paar doen deze zomer. En wat kun je toch mooi fietsen in Nederland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 28 juni 2022 Share Geplaatst 28 juni 2022 Hoeveel km fietsen jullie per sessie ongeveer? Ik als beginner doe nu 30+ Km maar geen idee of dit veel is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 29 juni 2022 Share Geplaatst 29 juni 2022 8 uur geleden zei CrisChivu: Hoeveel km fietsen jullie per sessie ongeveer? Ik als beginner doe nu 30+ Km maar geen idee of dit veel is. Ik zou niet teveel kijken naar het aantal kilometer, want dat is afhankelijk van veel factoren. Het is logischer om te kijken naar de duur. Ik fiets normaal vooral ritjes van 2 tot 3uur. De laatste tijd heb ik veel tijd gehad dus was het wat anders (langere tochten afgewisseld met juist kortere ritjes). Maar ik zou vooral niet vergelijken met anderen eigenlijk en doen wat jij het leukste vindt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 juni 2022 Auteur Share Geplaatst 29 juni 2022 Gewoon plezier hebben. Mocht je de tijd hebben, dan gewoon doorfietsen zolang het leuk is. Neem aan dat je niet voornemens bent om prof te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 29 juni 2022 Share Geplaatst 29 juni 2022 10 uur geleden zei CrisChivu: Hoeveel km fietsen jullie per sessie ongeveer? Ik als beginner doe nu 30+ Km maar geen idee of dit veel is. Aangezien ik soms jaren niet fiets en dan opeens weer wel, zie ik mezelf ook gewoon blijvend als beginner. Ook door o.a. een gebrek aan tijd fiets ik zo'n 1,5 tot 2,5 uur. Dus ik heb hier in de buurt wat mooie rondjes van 40, 55, 60 en 70 kilometer. Mocht ik meer tijd hebben wil ik ook wel weer de 100+ doen, maar dat is niet echt een doel op zich. Op 23-6-2022 om 22:29 zei FlyD: Dinsdag van thuis (Leuven) naar mijn ouders gefietst die met hun boot op vakantie zijn en in Middelharnis lagen. Daar een nachtje geslapen en gisteren weer terug gereden. Het was lang geleden dat ik zo'n A naar B ritjes had kunnen doen, maar die blijven toch echt het leukste. De wind kwam helaas net iets slechter uit dan gehoopt, maar heb er echt van genoten. Het geeft meer een avontuurlijk gevoel dat een ronde in de buurt te rijden. Hopelijk kan ik er zo nog een paar doen deze zomer. En wat kun je toch mooi fietsen in Nederland. Mooi fietsen hè, op de eilanden? Ik kom vanaf Hellevoetsluis, maar pakte vroeger ook vaak de route richting Middelharnis, Oude-Tonge, Willemstad, Numansdorp en dan via de Heinenoordtunnel weer naar huis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 29 juni 2022 Share Geplaatst 29 juni 2022 28 minuten geleden zei neva: Mooi fietsen hè, op de eilanden? Ik kom vanaf Hellevoetsluis, maar pakte vroeger ook vaak de route richting Middelharnis, Oude-Tonge, Willemstad, Numansdorp en dan via de Heinenoordtunnel weer naar huis. Ja, prachtig! Ben al regelmatig van of naar Zeeland gefietst en 2 jaar terug daar ook 2 dagen verbleven om de rest van Zeeland en omstreken door te fietsen. Vanuit Herkingen, een dagje onderlangs (inclusief Oosterscheldekering) en eentje bovenlangs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 juni 2022 Share Geplaatst 29 juni 2022 11 uur geleden zei CrisChivu: Hoeveel km fietsen jullie per sessie ongeveer? Ik als beginner doe nu 30+ Km maar geen idee of dit veel is. Aan het begin van het seizoen ben ik vaak blij als ik rondje van 30 km fiets. Naar mate het seizoen vordert, wordt dat steeds meer, al blijft de teller bij mij vaak op zo'n 60-70 km hangen. Ik heb ieder jaar het doel om meer te fietsen, maar vaak komt het er niet van. Buiten de zomer om heb ik ook vaak 2x in de week korfbaltraining en dan op zaterdag vaak nog een wedstrijd. Dan blijft er vaak niet veel over om ook nog eens te gaan fietsen, als je al 3x in de week sport. De rondjes hierboven van @FlyD trek ik echt niet. Mijn record staat op iets van 85 km. Meeste fiets ik trouwens alleen over vlakke landwegen en niet in de heuvels. Mijn langste rit is echter wel een rit in de Ardenne. Al is dat denk ik ook alweer in 2015 ofzo geweest. Veel te lang geleden. Ieder jaar heb ik dus het doel om dat qua afstand te verbreken, maar eigenlijk komt het daar niet van. Afgelopen zaterdag was in ieder geval afsluiting korfbalseizoen. De komende maanden hoop ik in ieder geval meer te gaan fietsen en ook eens richting de 100 km te gaan in 1 rit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 29 juni 2022 Share Geplaatst 29 juni 2022 dank voor de mooie en goede tips! Ik bijf gewoon lekker fietsen wannneer ik tijd heb en zie het wel ±D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 17 juli 2022 Share Geplaatst 17 juli 2022 Fietsritje vanmorgen was een beetje uit de hand gelopen Al met al wel een heerlijk rondje. 140km was in groep, de rest alleen/met 2. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 17 juli 2022 Auteur Share Geplaatst 17 juli 2022 4 uur geleden zei FlyD: Fietsritje vanmorgen was een beetje uit de hand gelopen Al met al wel een heerlijk rondje. 140km was in groep, de rest alleen/met 2. Zo knap zeg. Niet alleen de afstand maar ook je gemiddelde over zo'n afstand vind ik erg knap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 juli 2022 Share Geplaatst 17 juli 2022 De afstand is al meer dan dat ik tot nu toe heb gefietst... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 22 juli 2022 Share Geplaatst 22 juli 2022 Ik ben eigenlijk op zoek naar een tool waarbij je een beginpunt kan invoeren en een afstand en dat de tool dan voor je een rondje bedenkt die daarbij past. Zo'n tool bestaat vast. Iemand een tip? Geen idee of Komoot zo'n soort optie heeft. Het lijkt er daar op dat je gewoon waypoints moet invullen. Zoiets zoek ik dus niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 22 juli 2022 Share Geplaatst 22 juli 2022 2 uur geleden zei MisterX: Ik ben eigenlijk op zoek naar een tool waarbij je een beginpunt kan invoeren en een afstand en dat de tool dan voor je een rondje bedenkt die daarbij past. Zo'n tool bestaat vast. Iemand een tip? Geen idee of Komoot zo'n soort optie heeft. Het lijkt er daar op dat je gewoon waypoints moet invullen. Zoiets zoek ik dus niet. Hoor graag als je 'm vindt. Bij mijn weten bestaat dit niet. Je hebt wel die suggesties binnen Komoot, maar daar schiet je echt weinig mee op tov hun waypoints. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 8 uur geleden zei Lenstra: Hoor graag als je 'm vindt. Bij mijn weten bestaat dit niet. Je hebt wel die suggesties binnen Komoot, maar daar schiet je echt weinig mee op tov hun waypoints. Oh, dat verbaast me. Ik kan me ook herinneren dat ik dit ooit ergens gezien had... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 13 uur geleden zei MisterX: Ik ben eigenlijk op zoek naar een tool waarbij je een beginpunt kan invoeren en een afstand en dat de tool dan voor je een rondje bedenkt die daarbij past. Zo'n tool bestaat vast. Iemand een tip? Geen idee of Komoot zo'n soort optie heeft. Het lijkt er daar op dat je gewoon waypoints moet invullen. Zoiets zoek ik dus niet. Garmin connect heeft dat bij mij. Zet het startpunt, de richting waar ik naartoe wil gaan, het aantal km’s en dat wordt gevonden. Paar mooie routes gereden erdoor. Kan dat direct via de app op mijn fietscomputer zetten. Ideaal. 👏🏻 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 13 uur geleden zei MisterX: Ik ben eigenlijk op zoek naar een tool waarbij je een beginpunt kan invoeren en een afstand en dat de tool dan voor je een rondje bedenkt die daarbij past. Zo'n tool bestaat vast. Iemand een tip? Geen idee of Komoot zo'n soort optie heeft. Het lijkt er daar op dat je gewoon waypoints moet invullen. Zoiets zoek ik dus niet. E-routes app was er altijd. Alleen bestaat die helaas niet meer. Daarmee kon je dit doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 5 uur geleden zei Dansmeister: Garmin connect heeft dat bij mij. Zet het startpunt, de richting waar ik naartoe wil gaan, het aantal km’s en dat wordt gevonden. Paar mooie routes gereden erdoor. Kan dat direct via de app op mijn fietscomputer zetten. Ideaal. 👏🏻 Heb je daar een fietscomputer voor nodig? Of is dat een app op je mobiel? Is me niet helemaal duidelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 7 augustus 2022 Share Geplaatst 7 augustus 2022 Kan iemand mij de logica achter Belgische fietspaden uitleggen? Fietsers moeten op het trottoir. Het ziet eruit als een trottoir, er lopen mensen, maar er staan borden dat het een fietspad moet voorstellen. Er is een gootje langs de weg, wat er lijkt te zijn voor de waterafvoer ofzo, maar op sommige momenten veranderd dat stuk opeens in een fietspad naast de weg. Oftewel dat gootje zou een fietspad voor moeten stellen. Wat ben ik dan blij met de Nederlandse fietsinfrastructuur. Oh, en iemand een goede tip voor een app op je mobiel om een gpx route te volgen? Ik had een gpx viewer op mijn mobiel, maar om een of andere reden beweegt dit niet mee. Op een gegeven moment fiets je dus gewoon het beeld af en moet je dus op centreren drukken, zodat het punt waar je nu bent, midden op het beeld staat en je dus daadwerkelijk de gpx route kan volgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 7 augustus 2022 Share Geplaatst 7 augustus 2022 4 uur geleden zei MisterX: Kan iemand mij de logica achter Belgische fietspaden uitleggen? Fietsers moeten op het trottoir. Het ziet eruit als een trottoir, er lopen mensen, maar er staan borden dat het een fietspad moet voorstellen. Er is een gootje langs de weg, wat er lijkt te zijn voor de waterafvoer ofzo, maar op sommige momenten veranderd dat stuk opeens in een fietspad naast de weg. Oftewel dat gootje zou een fietspad voor moeten stellen. Wat ben ik dan blij met de Nederlandse fietsinfrastructuur. Oh, en iemand een goede tip voor een app op je mobiel om een gpx route te volgen? Ik had een gpx viewer op mijn mobiel, maar om een of andere reden beweegt dit niet mee. Op een gegeven moment fiets je dus gewoon het beeld af en moet je dus op centreren drukken, zodat het punt waar je nu bent, midden op het beeld staat en je dus daadwerkelijk de gpx route kan volgen. Die Belgische fietspaden begrijp ik na meer dan 20jaar in België te wonen nog altijd niet. Ik fiets vaak liever in Wallonië omdat ze daar geen fietspaden hebben en je gewoon op de weg mag rijden Met de rest kan ik ook niet helpen. Ik kan gpx'en lezen/volgen op mijn fiets-gps. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 7 augustus 2022 Auteur Share Geplaatst 7 augustus 2022 Ik zou je graag helpen, maar doe altijd de route uit mijn hoofd, dus heb er geen ervaring mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 7 augustus 2022 Share Geplaatst 7 augustus 2022 1 uur geleden zei FlyD: Die Belgische fietspaden begrijp ik na meer dan 20jaar in België te wonen nog altijd niet. Ik fiets vaak liever in Wallonië omdat ze daar geen fietspaden hebben en je gewoon op de weg mag rijden Dan ligt het gelukkig niet aan mij dus... 1 uur geleden zei Gert: Ik zou je graag helpen, maar doe altijd de route uit mijn hoofd, dus heb er geen ervaring mee. Alle rondjes hier in de buurt doe ik ook gewoon uit mijn hoofd, dan ken ik de weg altijd wel uit mijn hoofd. Een paar keer per jaar (hooguit 3-4x ofzo) probeer ik ook ergens anders te gaan fietsen. Gisteren was ik bijvoorbeeld in de buurt van de grens van Nederland en België. Daar ken ik de weg totaal niet. Voor die paar tochten per jaar ben ik dus op zoek naar een goede GPS-app. Een speciale fietscomputer (iets wat FlyD heeft) daarvoor gaat mij een beetje te ver. Dan moet je er veel vaker gebruik van maken dan die maximaal 3-4 keer per jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 9 augustus 2022 Share Geplaatst 9 augustus 2022 Ik ben eruit. De app die ik gebruikte, heeft de gewenste optie wel. Om een of andere reden wordt die optie alleen uitgeschakeld op het moment dat je je GPS een keer uitzet. En die staat bij mij niet standaard aan (alleen als ik hem gebruik). Ik had de optie dus wel aangezet, maar omdat de GPS daarna een keer was uitgezet, was de optie weer uit gegaan. Nu weet ik dus dat ik voortaan altijd even deze optie aan moet zetten voor gebruik. Niet heel praktisch, maar ik kan er zeker mee leven. Oftewel: Probleem opgelost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 9 augustus 2022 Auteur Share Geplaatst 9 augustus 2022 Over een maand krijgt mijn fiets de nodige upgrade. Oa de tandwielen vd casette afgesleten. Heb deze fiets nu 15 jaar en de Shimano groep erop was de goedkoopste toen, dus wel logisch dat de fiets slijtage heeft 2 weken terug na meer dan een jaar een ritje gemaakt, maar dat ging lastig. Kon niet kracht zetten op de pedalen, want dan schoot de ketting door. En kon maar op een versnelling of 5 fietsen. Dus dat gaat straks weer genieten worden als dat allemaal soepel werkt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten