Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Had ik in België ook. Een soort provinciale weg ofzo. Geeft wel een heerlijk gevoel zo'n snelheid halen :D Echter had je daar niet echt bergen, meer heuveltjes. Langste klim was wel ongeveer 5 km, maar niet heel stijl. Wel echt een droom om in Frankrijk te gaan fietsen :) [MENTION=12548]Dr. Bibber[/MENTION]; dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit al lange tijd te twijfelen om een wielrenfiets te kopen, maar weet nooit wat echt goed is ofzo. Misschien dat iemand daar hier wat meer van af weet?

Dan moet je ff in het wieleruitrustingstopic zijn. Daar zijn de laatste x aantal pagina's een hoop vragen beantwoord. Met name omdat MisterX een fiets zocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik in België ook. Een soort provinciale weg ofzo. Geeft wel een heerlijk gevoel zo'n snelheid halen :D Echter had je daar niet echt bergen, meer heuveltjes. Langste klim was wel ongeveer 5 km, maar niet heel stijl. Wel echt een droom om in Frankrijk te gaan fietsen :) [MENTION=12548]Dr. Bibber[/MENTION]; dus

Ik fiets wel eens in de omgeving van Verviers. Leuke klimmetjes daar. Afdaling zijn ook wel mooi. Tik je 60-65 ook zo aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik fiets wel eens in de omgeving van Verviers. Leuke klimmetjes daar. Afdaling zijn ook wel mooi. Tik je 60-65 ook zo aan.

Ik was toen op vakantie vlakbij Sankt Vith. Iets boven Luxemburg. Vanaf Sankt Vith heb je een leuke klim als je richting Luxemburg fietst.

Even kijken of ik hem kan opzoeken.

Edit: staat niet geregistreerd als beklimming.

bewerkt door De Beul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een kaartje met de klimmetjes rondom Verviers, Trois-Ponts en Stavelot.

http://www.klimtijd.nl/regio/ardennen/kaart

Vorige week dagje gemountainbiked rondom Spa (zelfde omgeving). Zitten een paar steile, korte klimmen tussen, niet normaal. Strava gaf er een aan van 25%, kan kloppen, want daar trapte ik mn ketting in tweeën :cab:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paar rondjes op een MTB gereden in de Alpen. Leuk hoor.Ik denk wel dat ik vooral heuvelwerk gedaan heb, dan echt klimwerk. De stukken berg op waren vaak veel te kort om het echt klimwerk te noemen. Ik moet wel zeggen dat ik niet diep hoefde te gaan. Sommige met wie ik was hadden nog nooit op een MTB of racefiets gezeten. Die reed ik er omhoog zo af als het zou moeten en dat is ook weer niet echt leuk. Daarom maar besloten om expres in een veel te hoge versnelling bergop te gaan rijden. Op veel plekken kon ik gewoon het buitenblad gebruiken. Daardoor moest ik vaak wel weer terug schakelen op het vlakke, omdat ik gewoon veel te zwaar reed. Op zich wel grappig. Ik zit er nu wel aan te denken om volgend jaar een fietsvakantie te doen in de Alpen ofzo. Gewoon met auto daar heen en dan iedere dag daar een rondje fietsen en dan ook bijvoorbeeld Alp d'huez enzo mee pakken. Volgend jaar hoop ik wel een goede conditie opgebouwd te hebben én ik hoop daarvoor al wel wat vaker ergens geklommen te hebben, misschien wat in Limburg of de Ardennen ofzo. Dan heb ik net wat meer ervaring met klimmen. Ik merk sowieso met ieder rondje dat ik momenteel veel en veel te hard van stapel wil lopen en dat is met klimmen niet echt handig. Leren doseren is dus ook wel handig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beter is het morgen goed weer zeg. Sinds donderdag niet kunnen rijden pfffft

Ik heb vorige week zondag voor het laatste gefietst dacht ik. Of was het zelfs zaterdag? Geen idee... Iedere keer lijkt het mooi weer en dan valt er weer een bui... Heel onvoorspelbaar weer... zelfs aan buienradar lijk ik momenteel niets te hebben...

Leuke app dat Strava. Vergeet het helaas te vaak. Heb net me fiets klaargemaakt voor een rit morgen. 7 uur aanfietsen met een groepje van 4. Gemiddelde zal niet hoog zijn aangezien er een first timer meegaat, maar dat mag de pret niet drukken. :thumb:

Ik mag eerst nog even uitzoeken hoe het precies werkt, het staat iig op mijn telefoon en ik heb een account waarmee ik aangemeld ben op mijn telefoon. Nu de rest nog...

Je wilt 7 uur lang gaan fietsen? Dat wordt een lang rondje, verwacht ik... Tot nu toe duurde al mijn rondje ongeveer een uur... Dan had ik het idee dat ik al leeg was...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, nee. 7 uur vertrekken. Ik denk dat we tussen 11:00 en 11:30 klaar zijn met het rondje. Ritten van 7 uur heb ik dit jaar ook nog niet gefietst en die gaan waarschijnlijk ook niet meer komen. Volgend jaar misschien weer als ik zaterdags niet meer hoef te werken,

App openen en op dat oranje rondje drukken, telefoon in je achterzak en fietsen. Als je klaar bent druk je op voltooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik kwam de laatste 15 km ook niet echt meer vooruit. En op een rondje van misschien net 20 km is dat best zeer dramatisch te noemen...Veel slechter kan het volgens mij niet gaan.... Echt drama dus...

Als ik alleen fiets, heb ik vaak het idee dat ik een lekker tempo fiets wat niet te vermoeiend is, maar al binnen de 10 km weet ik dat vaak niet meer vol te houden. Geen idee wat daar nu precies de oorzaak van is. En als ik met vrienden fiets, kan ik een harder tempo wel gewoon vol houden. In een groep ga je altijd wel harder. Maar als ik alleen fiets, kom ik op een gemiddelde van 25-28 km/u uit, terwijl ik met vrienden toch richting de 33-34 km/u ga. dat vind ik toch best een groot verschil...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik kwam de laatste 15 km ook niet echt meer vooruit. En op een rondje van misschien net 20 km is dat best zeer dramatisch te noemen...Veel slechter kan het volgens mij niet gaan.... Echt drama dus...

Als ik alleen fiets, heb ik vaak het idee dat ik een lekker tempo fiets wat niet te vermoeiend is, maar al binnen de 10 km weet ik dat vaak niet meer vol te houden. Geen idee wat daar nu precies de oorzaak van is. En als ik met vrienden fiets, kan ik een harder tempo wel gewoon vol houden. In een groep ga je altijd wel harder. Maar als ik alleen fiets, kom ik op een gemiddelde van 25-28 km/u uit, terwijl ik met vrienden toch richting de 33-34 km/u ga. dat vind ik toch best een groot verschil...

Er schuilt geen nieuwe Tony Martin in jou dus :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites