Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Malta project

Thomassje123

Aanbevolen berichten

Building a nation: Het opzetten van een database

Voordat we gaan beginnen moeten we de juiste database set-up opzetten. Om in Malta te kunnen spelen heb ik een speciale database moeten downloaden. Deze database kun je hier downloaden:

https://fileport.io/GLr6naqWd36F

Nu hebben we de een database waarin we in de Maltese competitie kunnen spelen. Nu moeten we nog een grote database zien te maken. Niet alleen moeten we transfers doen voor onszelf maar ook transfers voor de andere ploegen. Later in de save gaan we zoveel mogelijk spelers verhuren aan de andere clubs zodat zij ook sterker worden. Mijn database heeft maar liefst 475.000 spelers. Wordt je save dan niet sloom? Het antwoord is nee, je kunt namelijk 475.000 spelers inladen zonder de competities in te hoeven laden

b2bea892db43af22f08b916a0e7e5180.png

Als je de save op start is dit wat je ziet. Een paar standaard competities en dat is het wel. Deze hebben we allemaal niet nodig, de enige competitie die we aan hoeven te zetten is die van Malta

39217349a29a131ebe0e0bfce193b4fc.png

De competitie van Malta de enige competitie die je nodig hebt

Spelers inladen

De competitie staat nu, nu moeten we alleen nog de spelers inladen

1032217ac5172f8e7c230913251d48ec.png

We gaan naar database en dan gaan we naar aangepaste database. Vervolgens klikken we op geavanceerd

fca5af1c245314d034a51075f4c7be05.png

Dan kom je op deze pagina uit. Dit is een hele belangrijke pagina want hier gaan we alle spelers inladen. 

f00530f750bbd0aa64fd6535930aecee.png

We klikken op toevoegen en voegen alle continenten toe. Dan komt het er als volgt uit te zien:

7b46f7d922f5e970910affa8010d60cd.png

Vervolgens klikken we op elk continent alle vinkjes aan en voila, we hebben een database van 477.950 spelers terwijl we maar 1 competitie hebben toegevoegd. Op deze manier is alleen de Maltese competitie speelbaar maar gedurende de save blijven alle continenten wel newgens genereren.

En ik kan mij voorstellen dat je nu denkt, dan wordt de save toch wel heel sloom? Ja het zal iets slomer zijn dan anders maar geloof mij... Het valt reuze mee. Het is namelijk niet de spelers maar het simuleren van wedstrijden in speelbare competities die het spel traag maken. Op deze manier kun je genieten van een gigantische database zonder dat je save onbespeelbaar wordt. Deze gaan we ook hard nodig hebben in onze building a nation want we gaan veel spelers nodig hebben. Niet alleen voor ons maar ook voor de andere clubs. Hoe meer spelers, hoe beter!

@Sven @KayDeManaager @Kyrill @keano77 @De Raam @Fantasy @Gert @delichris @Mordurette @Djurovski @mannie510 @Marius

Bedankt voor de directe grote belangstelling nu al. Hopelijk gaan we hier een onvergetelijke save/novelle van maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei De Raam:

Nu kan ik je eindelijk eens vanaf het begin volgen! Ben je je bewust van de nadelen van zo'n database?

En die zijn? Deels doe ik hetzelfde alleen selecteer ik altijd de buurlanden en de top vijf zoals Engeland, Spanje, Duitsland, Italië en Frankrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei De Raam:

Nu kan ik je eindelijk eens vanaf het begin volgen! Ben je je bewust van de nadelen van zo'n database?

Ik snap waar je naar toe wilt maar ik wil 80% van de spelers in eigen land houden dus dat de AI in andere landen weinig transfers doen is niet erg

De save is vooral opgezet op de langere termijn. In pak hem beet 2050 heb ik veel spelers die ik wil verhuren aan andere clubs. Hoe meer spelers ik heb hoe beter. Malta heeft namelijk geen enkele restricties hierin zoals in San Marino wel het geval is

bewerkt door Thomassje123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan van start!

17d38604d83e65173a6a8e6e21271b0f.png

Alles is opgezet, het is tijd om te beginnen! De club die ik gekozen heb is Hamrun. Daar is niet een specifieke reden voor maar deze club sprak mij het meest aan. Vooral qua clubkleuren en tenues denk ik. Vaak wordt de tip gegeven om te starten met een kleinere club zoals bijvoorbeeld een club in de tweede divisie. Dan heb je vaak al een betere 'teamgenoot'. Die snap ik maar ik denk dat dat op dit niveau geen zak uit maakt. De keuze is dus gevallen op Hamrun

295d5a767e058c27baf7dd2aa9a4fa8d.png

Maar dit gaat dit avontuur anders maken dan mijn avontuur in San Marino, we nemen het nationale team er ook bij. In San Marino is het nationale team vooral erg frustrerend en eigenlijk gewoon niet leuk. Ten eerste is elke goede San Marinees ook een halve Italiaan en zeker later in de save zit dat enorm in de weg. Maar wat het nog erger maakt is dat je in San Marino geen spelers kan naturaliseren. Dat kan wel maar dat kost 25 jaar en zo lang is een voetbalcarrière helaas niet. 

99cbbe738e7905c877d086a016de2775.png

dffc67854e99861fa1c4011e3b06e338.png

En dat maakt deze save al heel anders dan die in San Marino. In Malta kan ik namelijk spelers wel naturaliseren zoals je hier boven ziet, dit duurt 5 jaar. Ik wilde graag een lager land zodat ik in deze save zowel de building a nation kan doen en daarnaast ook nog een WK proberen te winnen met het nationale team. Dat is ook de reden dat deze building a nation zich in Malta bevind. Naast de competitie op nummer 1 proberen te krijgen wil ik ook het nationale team op 1 zien te krijgen, in ieder geval wil ik een eindtoernooi spelen met Malta. Het nationale team zal ik de eerste seizoenen niet uitgebreid behandelen, eerst gaat de focus volledig op de club. Ingame ben ik wel alvast de bondscoach

Financiën

e3f14053759855477bdf46e8932ebbf7.png

Maar eerst dus naar de club. Seizoen 1 vind ik altijd de lastigste van allemaal. Weinig budget en ook Hamrun heeft weinig geld, ze staan zelfs in het rood. Qua transfers zal ik in seizoen 1 dus nog niet veel kunnen doen, hopelijk kan ik wel spelers huren zonder hun salaris te moeten te betalen om in ieder geval seizoen 1 door te komen

Voorrondes Champions League/Europa League

2a52cc03bb648043e1a03a36ec656bd2.png

Hamrun stroomt de in in de 1e kwalificatieronde van de Champions League. 7 dagen na mijn aanstelling was de eerste wedstrijd al. Ik was als eerste bezig met het complementeren van mijn team dus eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de wedstrijden tegen Sheriff en Valmiera niet zelf gespeeld heb. Maar mijn assistent en mijn team verrasten door Sheriff uit Moldavië te verslaan. Daarmee zetten we al een mega stap. 1 voorronde winnen en we zitten in de groepsfase van de Conference League. Dromen mag he. Helaas gingen we tegen Valmiera uit Letland wel onderuit, dat is dan misschien licht teleurstellend na de uitschakeling van Sheriff. Dat we van Ferencvaros verliezen zal natuurlijk niemand verbazen. 

Loting 4e kwalificatieronde Conference League

0397c2aa22e8ffc559619ca9d6595cde.png

Ik verwachtte een heel pittige loting maar het was FC Ballkani dat uit de koker kwam. Ballkani komt uit Kosovo. En ik wil niet veel zeggen maar dat is toch een haalbare tegenstander? Dat zou wat zijn zeg, in seizoen 1 al direct in de groepsfase van de Conference League spelen. Maar zo ver is het niet, eerst moeten we winnen van FC Ballkani

@delichris Zeker weten, hoewel ik deze building a nation challenge eerder zou moeten kunnen halen. Deze competitie heeft namelijk geen restricties

@Djurovski Helemaal niks, de intakes zijn ook niet belangrijk in deze save. Deze leveren niks op, hoogstens een talent eens in de 10 jaar ofzo. Ik zal dus veel buitenlandse spelers moeten aantrekken om te naturaliseren of om ze bij de andere clubs te krijgen

@Sven @KayDeManaager @Kyrill @keano77 @De Raam @Fantasy @Gert @delichris @Mordurette @Djurovski @mannie510 @Marius @DemoN @MNie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4e kwalificatieronde Conference League

Wedstrijd 1

16509099ca52f037209ce08364ecdec1.png

Dan sta je ineens in de laatste kwalificatieronde van de Conference League. Winnen en we zitten zowaar in de groepsfase, dat zou wat zijn zeg. En de tegenstander is er ook nog eens naar hoewel we wel de underdog zouden moeten zijn. We begonnen dan ook dramatisch, een goal tegen in de 3e minuut is niet hoe je wilt beginnen. Maar we herpakken ons goed en we nemen het initiatief in de wedstrijd. We draaien de stand om en gaan rusten met een 1-2 voorsprong die ook nog eens verdiend was. In de tweede helft speelden we ook goed en we kwamen zelfs op 1-3. Maar we gaven snel weer een goal weg. Een kwartier voor tijd maken we wel de 2-4 en zo staan we al met 1 been in de groepsfase

Wedstrijd 2

5e22c5a1859d2e4df937fa7565a34dc7.png

Met een 4-2 voorsprong gingen we in eigen huis de tweede wedstrijd in. Dat kan toch haast niet meer fout gaan? Ook hier waren we de betere ploeg maar we kregen die bal er maar niet in. Dat lukte Ballkani wel daardoor we heel lang tegen een 0-1 achterstand aan keken. We creëerden veel maar gaven ook vrij veel weg. Dat hoort wel een beetje bij onze tactiek dit seizoen maar dan moeten we zelf wel scoren. Dat lukte maar niet en tot overmaat van ramp kwam Ballkani vlak voor tijd ook nog eens op 0-2. Volledig tegen de verhoudingen in, het zal toch niet gebeuren? In de verlenging zetten we gelukkig orde op zaken. Wij hadden de langere adem en in de verlenging komen we terug in de wedstrijd. Kantje boord maar wij gaan naar de groepsfase van de Conference League, en dat al in seizoen 1

0527157a818e6c669d98188b057b398a.png

Loting groepsfase Conference League

4da409252d2b7bee8e78021ed06eb6f6.png

In seizoen 1 hebben de Europese competities nog het oude format. 4 clubs in 1 groep. We zitten in de groep bij AA Gent, Aris Saloniki en Maccabi Haifa. Geen makkelijke wedstrijden uiteraard maar alles wat we nu nog halen is bonus

febc2d2dd72220487051dbc0f5f50bb6.png

878d861d1a97a468a9c08d91d780c4ff.png

3c430d16ba1b4a2ecef6647eaac06f89.png

De plaatsing voor de groepsfase dat helpt wel enorm bij de financiën. Van in het rood naar nu al €3 miljoen op de bank. Dat gaat ons aankomend seizoen enorm helpen in ons spelersbudget

@Djurovski Bedankt, het is gelukt

@ElMarcos @delichris Inderdaad maar wel leuk

@Mordurette Dat kun je wel zeggen :D Dit noemen we een jump start

@De Raam Ik ben er klaar voor om het jaar 2100 te halen, daar heb ik ook de tijd voor aangezien ik FM 25 waarschijnlijk ga overslaan haha

@Sven @KayDeManaager @Kyrill @keano77 @De Raam @Fantasy @Gert @delichris @Mordurette @Djurovski @mannie510 @Marius @DemoN @MNie @Jotew 

Link naar opmerking
Deel via andere websites