Kyrill Geplaatst 3 november Share Geplaatst 3 november Gaat erg goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 5 november Auteur Share Geplaatst 5 november We gaan beginnen, Eternalchu heeft alle stemmen gekregen en heeft een unaniem vertrouwen vanuit het publiek. The People's Champ! Eternalchu en Trash komen vol vertrouwen de arena in, waar Raichu en Surge stoïcijns toekijken. Zodra het gevecht begint trapt Raichu voordat Eternalchu ook maar iets kan doen, vol in zijn gezicht met een Mega Kick. Eternalchu is direct ontzettend gehavend en zit enorm in de problemen. Trash juicht toe: 'Dit was het plan, sukkel!' Eternalchu doet een Thunder Wave en Raichu is verlamd. Eternalchu is hierdoor sneller en begint te Double Teamen, maar liefst 5 kopieën worden gevormd van Eternalchu. Raichu staat geschokt en verlamd toe te kijken en strompelt naar de Eternalchu's toe, doet een Mega Kick en prikt hiermee volledig door de façade van Eternalchu heen. Eternalchu wordt geraakt en is fainted, zonder dat die ook maar 1HP damage heeft kunnen uitdelen aan Raichu. Eternalchu faint counter: 6 Trash zakt in elkaar en grijpt Eternalchu terwijl hij op zijn knieën zit, het publiek is geschokt en kijkt stilletjes toe. Terwijl dit allemaal gaande is, kruipt Chartender rustig uit zijn Pokéball en begint te graven. Eenmaal klaar met graven valt die ondergronds Raichu aan, die met een Mega klap Chartender iets van schade doet. Chartender loopt terug en begint wederom te graven. 'Hoe kunnen we dreigen te verliezen van een Zeehond met een hoorn op zijn hoofd?' roept Lt. Surge. Hier Raichu, we moeten sneller worden, hier krijg je een X Speed. Raichu neemt deze dankbaar aan, dit zorgt ervoor dat de gedaalde snelheid van Raichu door de verlamming weer wederkeert. Raichu is hiermee sneller dan Chartender. Raichu doet een Thunderbolt en schokt de hele zaal. Behalve Chartender dan, want die zit nog onder de grond. 200IQ Lt. Surge. Another one in the bag for de Zeehond with a hoorn on its hoofd. Het publiek kijkt woedend toe: BOOOEEEEE! SURGE KAN ER NIKS VAN. WAAROM HEB JE MAAR 1 POKÉMON? Trash kreeg van al dit niks mee. Zo riep Trash: 'Ik zal niet stoppen totdat Eternalchu de sterkste Pokémon van de wereld wordt!' Chartender en de andere teamgenoten liepen hoofdschuddend weg. Rock Tunnel wacht, en daarvoor en daarna kunnen we volgens mij wat nieuwe teamgenoten gaan binnenhengelen. Ik zat meteen daarna de level caps door te kijken en ik zie iets opvallends: Gerrie blijft dus superzwak, maar ook qua levels. En dan heb ik nu al Pokemon van level 27 en 28. De level cap voor Erika is al level 32 Dit betekent dat ik heel voorzichtig met mn levels om moet gaan nu. In elk geval is ons team versterkt door een Schildpad zonder shirt. Nu moet ik even Rock Tunnel door en dan kan ik wat nieuwe teammaten rekruteren Spoiler @ReneLeBlanc @Kyrill @Keeza @Aaron21 @Thomassje123 @Dansmeister @La Pulga @bas huijsmans @neva @Erwin. @joostmakaay @chrisje1993 @Satioz @Badmuts @Stefan @FMNOOB @Total Football @Mordurette @Michaelinho* @Whitewolf345 @jeffrey koole Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 5 november Share Geplaatst 5 november 5 double teams en alsnog een mega kick hit? Unlucky... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 5 november Share Geplaatst 5 november Hoeveel ongeluk moet je hebben na die double teams? Pff. Gelukkig daarna toch vrij gemakkelijk gewonnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 5 november Share Geplaatst 5 november NoShirtle . Alleen vanwege de nicknames is dit al een genot om te volgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 5 november Share Geplaatst 5 november Een electric type verlammen met thunder wave. Leve Gen 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 6 november Auteur Share Geplaatst 6 november @Thomassje123 Hier kan Baklava de Beedrill over meepraten @Mordurette Jup, laat zien hoe zwak Pikachu is! En hoe matig die gym redesigns zijn @Michaelinho* Dankjewel Moet er soms zelf ook om lachen, erg slecht @Aaron21 Je bedoelt Gen 1 t/m 5? Pas vanaf gen 6 kunnen Electric types niet meer paralyzed raken. 'even Rock Tunnel' Famous last words, Dat zijn 2 pijnlijke missers, schijnbaar kan iedereen na gym 3 al exploderen en Fissuren. Daar had ik echt totaal niet op gerekend. Dus in sommige gevechten heb je 0 marge. Dat is wel ontzettend vroeg in de game om dat al te hebben. Maar ja, maakt het wel weer leuk! NoShirtle bewijst gelijk wel zijn waarde om risicoloos alle Geodudes en Gravelers te slopen voordat ze exploderen. Tevens staat er in Rock Tunnel een Hiker die een muzikale reference doet, nooit eerder doorgehad Als je hem verslaat zegt die 'Fire Away' In elk geval zijn we Rock Tunnel door, 2 teammaten armer. Levelmanagement wordt nu nog belangrijker, want SicklyHuff is echt nutteloos en Eternalchu zit al op level 29. Ik had me trouwens vergist, Krabby kan ik pas na Pokemon Tower krijgen en Slowpoke pas na Koga. Erika is de volgende op de hit list, voordat ik ook maar een vinger ga besteden aan Pokemon Tower of de Game Corner, dan gaat mijn level cap in elk geval omhoog naar 50, en hoef ik niet meer op level management te letten. Dan ga ik gelijk na de Gym even Gerrie in Pokemon Tower pakken, anders wordt het iets te simpel. Dat was wat ik in eerste instantie dacht, want ik veranderde mijn gedachten en ging vol voor weer een pot tegen Gerrie! Het team staat in de vorige post, let's go! 'I'm not your pal, buddy' Al was 5 Pokemon solo'en een beetje veel zonder Double Team strats Eternalchu faint counter: 7 Laat wel zien hoe zwak Blue in deze game is. Als je ziet hoe ver Eternalchu komt, met zulke slechte stats. Trash had al anderhalve week niet gedoucht, vandaar deze opmerking. Wel een beetje onder de gordel hoor. Zeehond met een hoorn op zijn achterhoofd boeide het niet en keek gewoon nonchalant toe. Ook Erika is een stuk zwakker in Yellow, ze heeft niet eens poison moves, haar levels zijn wel ietsje hoger, mja Weepinbell en Gloom zijn zwakker dan Victreebel en Vileplume. Dit wordt een makkie. Het voelt een beetje als Babby's first Pokémon game. Zo staan we ervoor, het dode lichaam van Tulpasaur is er puur om een boompje omver te hakken. Gras is groen, water is nat. Eternalchu gaat tijdens een gym gevecht weer eens plat. Eternalchu faint counter: 8 Hoe slecht alle trainers in deze game ook zijn, Pikachu is te zwak om ze te solo'en. Chartender en Pidgniets veegden de rest op 4/8 gym badges zijn binnen! Nu wordt het een ontiegelijke zooi aan trainers opvegen en 2 teamgenoten toevoegen aan ons team, dan zie ik jullie hopelijk pas terug zodra we Silph Co. gaan afronden! Editors note: 'Ik merk nu pas, 1 jaar na het spelen van deze run, dat ik bij dit gymgevecht de regels heb overtreden. Ondanks dat ik onder de level cap van Erika bleef, zat Chartender 1 level boven Eternalchu aan het begin van het gevecht. Vergeef me dit kleine foutje!' Spoiler @ReneLeBlanc @Kyrill @Keeza @Aaron21 @Thomassje123 @Dansmeister @La Pulga @bas huijsmans @neva @Erwin. @joostmakaay @chrisje1993 @Satioz @Badmuts @Stefan @FMNOOB @Total Football @Mordurette @Michaelinho* @Whitewolf345 @jeffrey koole Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 6 november Share Geplaatst 6 november De movesets van Erika vielen nog mee, ik heb al erger gezien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 november Share Geplaatst 6 november Mindere periode helaas,wat wisselvalliger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 6 november Share Geplaatst 6 november Je bent gewoon weer sterk bezig. Op naar de volgende uitdaging! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 9 november Auteur Share Geplaatst 9 november @Aaron21 Klopt, maar nog steeds een onnodige downgrade vanaf Blue/Red! @Kyrill Rock Tunnel is altijd pittig! @FMNOOB Dankjewel, en die uitdaging komt er meteen aan Want, houden jullie van gokken? Ik niet namelijk. Maar het was nodig om onze nieuwe kracht versneld binnen te halen. Voor degenen die geen idee hebben wat Justice 4 Porygon is, verwijs ik u graag door: https://en.wikipedia.org/wiki/Dennō_Senshi_Porygon Waar Porygon onterecht genaaid werd, aangezien Pikachu de schuldige was! Gruwelijk lelijke sprite trouwens zeg. Nadat Trash de hele Game Corner kapot gegokt had, is die ook maar eens naar beneden gegaan om daar orde op zaken te stellen. Eternalchu tijd! ROCKET wilde namelijk weer vechten, net als in de anime! En net als in de Anime werden ze volledig gesloopt door een Pikachu. Meowth! Ogen dicht Jullie denken vast, huh? Maar Giovanni heeft toch een Rhyhorn (en een Onix, hoe kan Eternalchu dat winnen? Nou, Seismic Toss) Zelfs Giovanni was verbaasd dat Eternalchu het allemaal in z'n eentje kon. Nu gaan we met Justice voorop naar de Pokemon Tower! Die Gastly's weten niet wat ze overkomt. Die mogen allemaal Psybeams opeten. Alle rockets in Pokemon Tower zijn vervangen door 1 gevecht Waar Eternalchu wederom weinig moeite mee had. Wel lekker anime accurate. Pokemon Yellow: waar alles wat in de vorm van een bal is, continu explodeert. Eternalchu faint counter: 9 Daarnaast heeft Trash een water pokemon gevangen die eigenlijk geen water moves kan gebruiken (zie die beroerde Special stat) Kijk eens wat een lekkere stats, alleen wel hele matige movesets, daar moet ik even mee aan de slag Pokemon Yellow: Selfdestruct version Wel nuttig die Eternalchu, die zet ik altijd tegenover Electrode Eternalchu Faint Counter: 10 Gerrie! Jij ook hier? Het Gerrie gevecht ging als elk ander Gerrie gevecht Eternalchu faint meteen: Faint counter: 11 En daarna wordt Gerrie's erbarmelijke teampje vol gesweept door mijn andere Pokemon. Het begint toch langzaam wel duidelijk te worden dat Pikachu echt een nutteloze Pokemon is en dat het idee om Pokemon Yellow om Pikachu te laten draaien, zonder welke buff dan ook, gewoon niet zo'n heel goed idee was. Vandaar dat in Let's Go Pikachu ze een hele zooi Overpowerede exclusieve moves hebben gekregen. Als een Kingler al zonder moeite de rest van het team kan sweepen (Swords Dance + Strength) Hahahaha deze game heeft wel zelfspot! Dan is het nu even genoeg voor deze update! Want anders wordt het wel een hele grote post. Spoiler @ReneLeBlanc @Kyrill @Keeza @Aaron21 @Thomassje123 @Dansmeister @La Pulga @bas huijsmans @neva @Erwin. @joostmakaay @chrisje1993 @Satioz @Badmuts @Stefan @FMNOOB @Total Football @Mordurette @Michaelinho* @Whitewolf345 @jeffrey koole Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 9 november Share Geplaatst 9 november Haha geweldige update weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 9 november Share Geplaatst 9 november Je gaat lekker hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 9 november Share Geplaatst 9 november Wel even oppassen dat Kingler geen special attacks kan ontvangen ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 9 november Share Geplaatst 9 november Geweldige update weer,leuke humor idd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 10 november Auteur Share Geplaatst 10 november (bewerkt) @Aaron21 Ik heb de game een jaar terug gespeeld, dus tips hebben geen zin meer We gaan het zien of ik er rekening mee gehouden heb. Alle anderen: Dank voor de lof! Die Rockets liggen Eternalchu gek genoeg wel, zelfs met 2 Ground types. Als prijs een nieuwe teammaat erbij. Matras de Lapras. Alleen niet echt trainers nog over om op te trainen. Achja, is niet anders. Next! Koga heeft nou geen geweldig team (zoals iedereen), dus we gaan hem proberen te pakken. Zo staan we ervoor, dik level verschil, maar 3 Venonats en een Venomoth zou toch wel te overleven moeten zijn? In elk geval niet voor Eternalchu, Faint counter: 12 Pidgniets loste de brokken maar op. Al juichte ik iets te vroeg, want Fly miste, dus het was nog een close call zelfs! Nu kan ik iig alle andere Pokemon voor deze run verkrijgen, want Surf is nu beschikbaar, dus ik kan ook naar een final team toewerken. Dan ga ik eerst naar Cinnabar voordat ik Sabrina uitdaag. Blijft een leuke, die trainer met 6 Magikarp. I AM IMPORTANT DOCTOR I AM SCIENCE I BRING TO LIVE HELIX Geen Lord Helix, maar Khan Helix. Een andere afkomst brengt deze Helix mee. Kijk die defenses en daarmee dus ook Sp. Atk. En we zijn compleet! Slowpoke zou ik in eerste instantie ook nog mogen vangen, maar aangezien we in Crystal al met een Slowpoke op pad mogen (jullie horen tegen die tijd het thema wel) en we er nu goed voor staan, zie ik af van Slowpoke. Nu even grinden (hopelijk gaat dat goed) en dan terug naar Sabrina. Bye bye Yuck, I hardly knew you. Niet zo'n goede Pokémon ook natuurlijk. Dus niet erg. Ik ga mijn razernij met dit team maar op Blaine botvieren dan. Revanche voor MixedGrill. In de volgende update! Spoiler @ReneLeBlanc @Kyrill @Keeza @Aaron21 @Thomassje123 @Dansmeister @La Pulga @bas huijsmans @neva @Erwin. @joostmakaay @chrisje1993 @Satioz @Badmuts @Stefan @FMNOOB @Total Football @Mordurette @Michaelinho* @Whitewolf345 @jeffrey koole 10 november bewerkt door Sick Blik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 10 november Share Geplaatst 10 november Hahahah ga stuk Matras Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 10 november Share Geplaatst 10 november Leuke toevoegingen. Omanyte/Omastar ziet er wel sterk uit. Leert hij ook nog wat leuke special moves? Water is special, dus ik vermoed gewoon lekker Surfen naar de winst? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 11 november Auteur Share Geplaatst 11 november @Kyrill Een soort inside joke van mezelf dat ik Lapras altijd naar dingen vernoem waar je op kan zitten. Omdat het een van mijn beste Pokemon was in een Sword Wonderlocke (Wondertrade nuzlocke, superleuk. Wil ik zeker nog een keer gaan doen) @Aaron21 Yessir, surfin' in Kanto. Toch net wat betrouwbaarder dan Hydro Pump. Best een aardig team, stukken beter dan in de vorige game. Desondanks..... En in een enorm wonder, doet Eternalchu het in zn eentje! Double Team, Toxic en Thunderbolt zijn genoeg om alle 3 te kunnen pakken! Ik heb iedereen even opgetraind tot de level cap voor Sabrina Ook omdat alles daarna natuurlijk ook hoog qua levels is. Die Abra is voor mij Pokemon Yellow in een notendop. Waar slaat dat op? Kadabra en Alakazam kunnen best wel dreigend zijn daarentegen. Eternalchu en Abra gaan Double Team en Flash respectievelijk spammen en dan ben ik benieuwd wat er daarna gaat gebeuren, let's go! Letterlijk. Dit was ook weer een heel raar gevecht, maar een damageless sweep voor Eternalchu. Alakazam kreeg ik totaal niet gehit, op 1 Toxic na, dus die ging heel langzaam eraan daarna. Abra en Kadabra gingen in 1 en 2 Thunderbolts respectievelijk eraan. Tijdens het grinden is Eternalchu wel 1 keer gefaint nog trouwens, faint counter: 13 Gelijk door naar Giovanni! Misschien wel de eerste uitdagende gymleader in heel Pokemon Yellow Eternalchu probeerde 6 Double Teams, maar toch werd die 2 keer geraakt door Earthquake. Charizard veegde Dugtrio gemakkelijk op en Persian was geen partij voor Khan Helix. Daarna had ik besloten Matras te gebruiken tegen Nidoqueen en Nidoking. Nidoqueen ging er zonder problemen aan, maar Nidoking overleefde een Surf en hitte zelf een Thunder, die Matras ook nog eens paralyzde. Ik wilde absoluut geen risico nemen, dus ik switchte naar Justice. NIdoking deed Double Kick en daarna nog een keer, Justice wist dit net te overleven en Nidoking uit te schakelen. Nu is alleen nog maar Rhydon over en die kan met een Surf makkelijk gepakt worden door Khan Helix. Maar wat gebeurt er, een Gen 1 miss. In gen 1 heeft elke move minimaal een 1 op 256 kans om te missen. Surf, een move met normaal 100% accuracy, heeft een 1 uit 256 kans om te missen. En van die ene probabiliteitskans uit 256, gebeurt het precies op zo'n belangrijk moment. Gelukkig kon Rhydon alsnog Khan Helix niet pakken en bleven er 6hp over. Giovanni is verslagen. Onnodig spannend. Eternalchu faint counter: 14 Het laatste gevecht tegen Gerrie hebben we ook nog afgerond, dus de weg naar de Pokemon League ligt open, dit gevecht was niet zo memorabel, behalve dat Vaporeon eng aan het stallen was, deed geen damage, maar bleef lang in leven. Oja, Eternalchu faint counter: 15 Victory Road ben ik in sneltreinvaart doorheen gegaan, is dit omdat Blue nog in mijn gedachten zit? Of heb ik een beter team dan in de vorige game. Beide opties zijn realistisch. In elk geval tijd om te grinden, de movesets van m'n team af te maken met de juiste TMs en om te bepalen of Ik Zit Krab of Justice het 6e teamlid wordt. Dit grinden ging gelukkig zonder slachtoffers, wat betekent dat we de volgende update aan de Elite Four kunnen beginnen. Deze update lijkt misschien wat gerushed, maar dat is Gen 1 pacing! Spoiler @ReneLeBlanc @Kyrill @Keeza @Aaron21 @Thomassje123 @Dansmeister @La Pulga @bas huijsmans @neva @Erwin. @joostmakaay @chrisje1993 @Satioz @Badmuts @Stefan @FMNOOB @Total Football @Mordurette @Michaelinho* @Whitewolf345 @jeffrey koole Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 11 november Share Geplaatst 11 november Je hebt de snelheid erin! Succes met de elite 4! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 11 november Share Geplaatst 11 november Heel veel succes bij de League. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 12 november Share Geplaatst 12 november Walk in the park. Veel succes in de PL, komt vast goed! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 14 november Auteur Share Geplaatst 14 november Dank iedereen! Deze update gaan we puur een selectiepresentatie doen: De level cap is 65, maar ik heb voor mezelf 61 aangehouden, Eternalchu is 61 en de rest 60. Allereerst onze Kamikaze piloot, Eternachu. Gaat elk gevecht starten, totdat die doodgaat, daarna revive ik hem weer volledig voor een nieuw gevecht. Is eigenlijk een soort bonus Pokémon en zo ga ik hem ook inzetten. Double Team en Toxic ga ik grotendeels gebruiken. Thunderbolt gaat heel nuttig zijn tegen Lance's Gyarados, al heb ik nu ook Matras die Thunderbolt kan. Eternalachu is de enige Pokemon die geheald en revived mag worden gedurende de E4/champion battles. Dit mag alleen tussen de gevechten door, ik heb dan ook 4 revives en 4 full restores. Pidgniets is geen geweldenaar, best oké stats, maar movepool is matig. Ik moest dus wel weer gaan gokken in de Game Corner om in elk geval Hyper Beam erop te kunnen zetten. Quick Attack voor eventuele finishing moves, Sand Attack voor als ik echt in de problemen zit en Fly voor Fighting Pokémon. Op het laatste moment Ik Zit Krab toegevoegd, die Attack stat kon ik niet negeren. Water is defensief altijd een hele goede type en Krab heeft gewoon betere stats dan Justice. Hyper Beam erop gaat kneiterveel damage doen, helemaal in combinatie met Swords Dance, mocht ik de tijd vinden om een setup te kunnen doen. Chartender is een hele fijne kracht, goede allround stats en fijne movepool. Ik heb Earthquake gepakt ipv Dig omdat een paar E4 Pokemon Swift kunnen, voor de rest zijn die moves precies hetzelfde in gen 1. Flamethrower ipv Fire Blast omdat ik accuracy over Power wil. Fire Spin voor het geval dat, ongeveer net zo overpowered als Wrap in gen 1. Matras heb ik gewoon een Special Sweeper van gemaakt, wat een heerlijke movepool. Hele hoge HP, ondanks alles toch full offense gegaan. Kan bijna alles in de hele E4 super effective hitten. Heb Matras nodig om potentieel een Thunder van Dragonite te overleven, dus moet voorzichtig met 'm omgaan. En ten slotte onze enige echte Khan Helix. Heerlijke Special stat, daarom ook all offense gekozen. Hydro Pump en Blizzard voor als ik echt extreem veel damage nodig heb, voor de rest zijn Ice Beam en Surf afdoende. Mijn enige PP Up voor Blizzard bewaard, je weet maar nooit. Wat denken jullie? Ga ik het hiermee redden? Spoiler @ReneLeBlanc @Kyrill @Keeza @Aaron21 @Thomassje123 @Dansmeister @La Pulga @bas huijsmans @neva @Erwin. @joostmakaay @chrisje1993 @Satioz @Badmuts @Stefan @FMNOOB @Total Football @Mordurette @Michaelinho* @Whitewolf345 @jeffrey koole Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 14 november Share Geplaatst 14 november Dit ga je zeker redden. Veel succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 14 november Share Geplaatst 14 november Ja, ik gok dat je hiermee echt wel gaat winnen. Heel veel succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten