Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Novelle van het Jaar 2024 - De verkiezing

Marius

Aanbevolen berichten

Het is weer tijd voor onze jaarlijkse traditie: de Novelle van het Jaar verkiezing. Alle novelles die afgelopen maanden "in de schijnwerpers" terecht kwamen, zijn genomineerd voor de voorronde. In deze voorronde worden de novelles verdeeld over 2 groepen. Via een poll kunnen jullie in elke poule jullie stem uitbrengen op jullie favoriete verhaal. De 3 novelles met de meeste stemmen uit elke poule gaan naar de finale.
In de finale werken we dan met een poll + een jury die goed is voor de helft van de punten.

De genomineerden:

1. [FM24] Cowdenbeath - The Blue Brazil - Geef de jeugd een kans van @Djordison
2. [FM 24] - De Witte Ster van @Willem
3. [FM24] Centro de Alto Rendimiento van @De Raam

4. [FM24] Drengen fra Húsavík - Aalborg BK van @Jónstærke
5. [FM24] HNK Hajduk Split - Idemo Hadjuk! van @Rob1981
6. The San Marino project van @Thomassje123
7. [FM24] 90 Minutes van @Marius
8. [FM24] Altijd blijven lachen van @Nom de Guerre
9. FM24 Pride of the North van @Djurovski
10. [FM 24] Albacete Balompié van @Bogatyr

Succes aan alle finalisten!

Met de hulp van randomlists ziet de verdeling voor de voorrondes er trouwens als volgt uit:

image.thumb.png.0317357091d96be5cac42d4e4b115053.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De voorrondes zitten er ondertussen op. De finalisten zijn: @Jónstærke, @Willem en @Marius uit de ene groep, en @Nom de Guerre, @De Raam en @Thomassje123 uit de andere groep.

Een poll voor de finale opent weldra, maar ondertussen ben ik ook nog op zoek naar juryleden. Aanmelden kan via PM. Enige voorwaarde: zelf geen finalist zijn voor de Novelle van het Jaar 2024 verkiezing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-9-2024 om 13:55 zei Marius:

Nog kandidaten voor de jury? Vrijwilligers zijn nog steeds meer dan welkom  

Count me in. Ik zal iedereen wel willen beoordelen en ik ben altijd te koop. Ik zie de berichten wel verschijnen in mijn inbox.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, het eerste deel van de finale is achter de rug. Het volk heeft gesproken en @Jónstærke gaat met de publieksprijs aan de haal! Hij kreeg de meeste stemmen in de poll.

De volledige voorlopige tussenstand ziet er als volgt uit:

1. [FM24] Drengen fra Húsavík - Aalborg BK van @Jónstærke 6 ptn
2. [FM24] Altijd blijven lachen van @Nom de Guerre 5 ptn
3. [FM24] Centro de Alto Rendimiento van @De Raam 4 ptn
4. The San Marino project van @Thomassje123 3 ptn
5. [FM 24] - De Witte Ster van @Willem 2 ptn
6. [FM24] 90 Minutes van @Marius 1 pt

Maar hier komen natuurlijk nog de punten van de jury bij. De beoordelingen van de jury zullen meetellen voor 50%. D.w.z. dat de nummer 1 van de jury 6 punten krijgt, de nummer twee 5 enz. 

De totaalscores bepalen welk verhaal zich uiteindelijk tot Novelle van het Jaar 2024 mag kronen. Bij een gelijkspel geeft de beoordeling van de jury de doorslag.

De juryleden dit jaar zijn @Djurovski @delichris @neva en @Fantasy
Hun oordeel komt de volgende dagen met mondjesmaat online ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn novelle heeft meer stemmen gekregen dan ik verwacht had. Ik vind het een eer om in dit rijtje te mogen staan, dat voelt voor mij al als een overwinning. Heel benieuwd naar de feedback van de jury wel, want volgend jaar zijn we er natuurlijk gewoon weer! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zullen we anders maar beginnen met de beoordelingen van het eerste jurylid?

[FM 24] - De Witte Ster van @Willem

• Presentatie: 7,5. Tekst en screens ja ik hou er van. Niet te veel poespas
  • Taalkundig:  8 , Gewoon prima
  • Originaliteit:  8 , Polen een competitie die we niet vaak zien. Daarnaast nog geprobeerd om de rest van de clubs ook mee omhoog te krijgen. Leuke origine novelle
  • Doorzetting: 9 , Ruim 20 seizoenen in een maandje of 5. Ik doe het hem niet na. 
  • Interactie met lezers: 8. Af en toe een algemene mededeling maar veel meer dan dat plus een tag werd het niet. 
  • Gemiddelde: 8,1

[FM24] Centro de Alto Rendimiento van @De Raam

• Presentatie: 9,5 , Grafisch prachtig , verder screens en prettige teksten. Veel beter wordt het niet
  • Taalkundig: 8 gewoon prima
  • Originaliteit:  8,5. Competitie die we niet vaak zien. Echter vol inzetten in de jeugd zien we wel vaker. 
  • Doorzetting: 8 Liep qua maanden lang door maar lang niet regelmatig een update ( prive i know ) Toch wel een ruime voldoende omdat de updates wel van super kwaliteit bleef. Ook dat is doorzetting
  • Interactie met lezers: 8. Zeker in het begin werd er geantwoord op de reacties. Daarnaast werd er regelmatig een vraag gesteld hoe de lezer iets zou doen / willen zien
  • Gemiddelde: 8,4

[FM24] Drengen fra Húsavík - Aalborg BK van @Jónstærke

• Presentatie:  9 Heerlijk. Grafische updates afgewisseld met tekst en screen of soms alleen tekst. Elke update was een feest
  • Taalkundig: 8 Gewoon weer prima
  • Originaliteit:  8,5 Wederom een club en competitie die je niet heel vaak ziet. 
  • Doorzetting: 7,5 Het einde was heel abrubt.. Toch een flink aantal seizoenen in vijf maanden plus steeds een sterke update
  • Interactie met lezers: 7,5 begon zeer goed viel daarna terug 

The San Marino project van @Thomassje123

• Presentatie: 7 , Simpel maar effectief , Geen poespas. Hou van deze manier 
  • Taalkundig: 8 Ben geen proffessor in de taal dus geef hier gewoon iedereen hetzelfde cijfer. Of misschien 1 iemand niet. 
  • Originaliteit: 8 ja ga het maar doen met San Marino. Hoewel het wel een uitdaging is die al jaren door meerdere wordt gedaan. 
  • Doorzetting: 9,5 83 seizoenen..... 
  • Interactie met lezers:  8 antwoordt meestal netjes op de reacties , soms in het algemeen.

[FM24] 90 Minutes van @Marius

• Presentatie: 8,5 Begon grafisch geweldig met veel AI afbeeldingen werd daarna veel tekst en screens maar ben daar ook een liefhebber.
  • Taalkundig:  8
  • Originaliteit: 9 , lang niet altijd de meest grote competities , dan ook nog eens niet de grootste clubs van het land pakken maar wel succesen boeken
  • Doorzetting: 9,5 Loopt nog steeds vanaf het begin. Met zeer regelmatige updates
  • Interactie met lezers: 7 Iets te algemeen voor mijn gevoel
  • Gemiddelde: 8,4

[FM24] Altijd blijven lachen van @Nom de Guerre

• Presentatie: 7,5 Simpel doch effectief. heerlijke schrijfstijl maar mis wel wat grafisch spektakel bij sommige updates al is het dan ook al weer snel NSFW dus snap dat het vooral tekst was/is Toch voor mijn gevoel is er niet alles uit gehaald
  • Taalkundig: 9,5 Ja kan iemand beter dan dit? Laat het maar zien dan in FM25. 
  • Originaliteit: 9,5 Ten eerste niet allerdaagse clubs is de standaard competities die vaak gekozen worden. Daarnaast wie olijfolie als glijmiddel gebruikt is al vrij orgineel ( toch? ) Denk niet dat er vaak zo'n absurde doch zeer geweldige novelle hier heeft gestaan
  • Doorzetting: 9. Hoeveelste update staat er al? En elke is ook nog eens op te likkebaarden
  • Interactie met lezers: 9,5 veel beter ga je het niet krijgen. Antwoord netjes en gevat en betrekt de lezer ook nog in het verhaal met toto's en woorden
  • Gemiddelde: 9

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijd voor het verdict van jurylid 2!

Drengen fra Húsavík - Aalborg BK van @Jónstærke

• Presentatie: 9. Dit was een erg verfrissende novelle. Heel strak, fraaie graphics, geen al te grote lappen tekst, echt heel weinig op aan te merken.
  • Taalkundig: 8. Gewoon prima. Weinig fouten en het leest over het algemeen gewoon prima weg.
  • Originaliteit: 8. Aalborg! Leuke club, competitie die we niet heel vaak voorbij zien komen. Het doel om een klein land groot te maken is ook leuk. 
  • Doorzetting: 6. Het ging lang en consistent goed, maar het stille einde voelt onvoltooid en kost punten.
  • Interactie met lezers: 6. Wel een tag, maar nauwelijks verdere reacties. Geen ramp, maar dat merk je aan de score.
  • Gemiddelde: 7,4

• Presentatie: 6,5. Duidelijke screens, geen grafische hoogstandjes, maar duidelijk zat allemaal. 
  • Taalkundig: 6. Hier gaat niet de aandacht naar uit, maar dat is bij een novelle als dit geen prioriteit.
  • Originaliteit: 9. De strijd aangaan met de hele wereld, als San Marino. Een enorm lange en ontzettend zware uitdaging, heel tof.
  • Doorzetting: 10. Hoeveel tegenslagen heb je al overwonnen? Je blijft maar gaan, ook als je al drie keer opgegeven hebt. Top.
  • Interactie met lezers: 7. Niet al te veel interacties met lezers, maar je bent bereid vragen te beantwoorden en er is altijd wel een tag voor de vaste volgers.
  • Gemiddelde: 7,7

De Witte Ster van @Willem

• Presentatie: 8,5. Strakke presentaties, mooi gebruik van graphics, geen al te lange stukken, heldere uitleg van je doelen en ontwikkelingen, goede screenshots. Niets op aan te merken.
  • Taalkundig: 8,5. Weinig foutjes, duidelijke taal en het leest goed weg. 
  • Originaliteit: 8. Starten met een gevallen grootmacht in Polen is redelijk origineel. Leuk dat je daarna het proces beschrijft om de Poolse competitie in z'n volledigheid verbeterd te krijgen en je uitstapje naar bondscoach van het land kunnen we er ook leuk bij hebben.
  • Doorzetting: 8. Logisch dat er een einde aan kwam. Tot die tijd heb je consistent geüpdatet en het is niet gek dat het na twintig jaar genoeg was. 
  • Interactie met lezers: 7,5. Altijd een tag, maar eigenlijk nauwelijks individuele reacties. Wel beantwoord je lezersvragen, dat pleit voor je.
  • Gemiddelde: 8,1

Centro de Alto Rendimiento van @De Raam

• Presentatie: 9,5. Gebruik van AI, duidelijke screens, prima tekst met waarschuwing als het iets te lang werd allemaal. Grafisch was het eigenlijk gewoon een hoogstandje.
  • Taalkundig: 8,5. Weinig op aan te merken en dus gewoon prima. Af en toe een klein grammaticaal foutje, maar niets dat als storend wordt ervaren.
  • Originaliteit: 9. Niet alleen je clubkeuze, maar ook de manier van presenteren verdient pluspunten. Het gebruik van AI in je graphics is top, je lezers meenemen in het hele proces nog beter. Zeker het begin las gewoon weg alsof het een hulpgids was, echt heel sterk.
  • Doorzetting: 6. Updates waren niet altijd even consistent en het verhaal is een stille dood gestorven. Dat is zonde en kost helaas wat punten.
  • Interactie met lezers: 8. Vaste tags, aan het begin veel individuele reacties. Later werd dat een stuk minder, maar dat is ergens ook wel begrijpelijk.
  • Gemiddelde: 8,2

90 Minutes van @Marius

• Presentatie: 8. Netjes, weinig poespas, duidelijke screenshots en een nette opmaak. Helemaal prima.
  • Taalkundig: 9. Keurige taal, maar zonder al te veel moeilijke woorden of dat het lastig leest. Weinig op aan te merken.
  • Originaliteit: 8. Continu met een andere club op het beginpunt starten zie je niet vaak. Toch houdt het de lezers geboeid. Enige nadeel is de uitdaging, want hoewel je niet de grootste clubs kiest gaat het je gemakkelijk af. 
  • Doorzetting: 9,5. Een van de langstlopende novellen en het einde lijkt nog niet in zicht. Enige reden dat je geen 10 krijgt is omdat ik Thomas dan een 11 moet geven.
  • Interactie met lezers: 7. Altijd wel een tag, maar doorgaans geen individuele reacties. 
  • Gemiddelde: 8.3

Altijd blijven lachen van @Nom de Guerre

• Presentatie: 6. Het is praktisch alleen maar tekst. Veel tekst. Dat zou zomaar lezers kunnen afschrikken. 
  • Taalkundig: 9. Ik hoef jou niet te vertellen dat het gebruik van de Nederlandse (en Engelse) taal gewoon uitstekend is. Enige minpuntje vind ik persoonlijk dat je er soms lang over doet om een zin te beschrijven. 'Zo lang, dat mijn ogen branden als een knisperend vuurtje op een fraaie zondagavond waarbij de tune van Studio Sport door diverse huizen galmt als ware geweerschoten in een oorlog met een omvang die zijn weerga niet kent'. Een beetje overdreven, maar je snapt m'n punt denk ik wel.
  • Originaliteit:  9,5. Tsja. Je carrierepad is vrij bijzonder, maar niet heel bijzonder. Je manier van schrijven wel. Je maakt zelfs ruimte voor users om een bepaald woord in te zenden en deze in je smeuïge verhaal te zetten. Dat is het ook hè. Het is een een absurde mix van FM, Indiana Jones-achtige avonturen en Spartacus-achtige orgieën.
  • Doorzetting: 8,5. Een langlopend verhaal, je bent consistent met de updates. Niets op aan te merken.
  • Interactie met lezers: 10. Zoals ik het wil zien. Iedere geïnteresseerde user krijgt een tag en iedereen die reageert krijgt een individuele reactie terug. Het toevoegen van door users-ingezonden woorden is ook absoluut een plus.
  • Gemiddelde: 8,6

bewerkt door Marius
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel erg leuk om deze beoordeling te lezen. Iedereen kijkt er toch ook weer een beetje op zijn eigen manier na en dat vind ik eigenlijk wel leuk. Ik denk ook dat het een finale is van hoge kwaliteit en dat vind ik sowieso mooi om te zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei ElMarcos:

Heel erg leuk om deze beoordeling te lezen. Iedereen kijkt er toch ook weer een beetje op zijn eigen manier na en dat vind ik eigenlijk wel leuk. Ik denk ook dat het een finale is van hoge kwaliteit en dat vind ik sowieso mooi om te zien. 

Dat is zeker waar. Ze liggen dicht bij elkaar voor mijn gevoel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er blij mee en vind het terecht er rekening mee wordt gehouden, hoelang iemand's Novelle wel of niet heeft volgehouden. Het is natuurlijk niet enige beoordelings-element maar vind het goed het meetelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo zijn we al aanbeland bij jurylid nummer 3:

• Presentatie:     9    Een novelle naar mijn smaak, precies zoals ik het graag zie. Tekst, grafische toevoegingen én overzichtelijke screens. Wat wil een lezer nog meer. Ik persoonlijk vrij weinig, kan ik je vertellen.
  • Taalkundig:     7    Hier is bijzonder weinig op aan te merken. Nu ben ik persoonlijk niet zo'n fan van gigantische lappen tekst, maar de balans in dit verhaal is prima op orde. 
  • Originaliteit:     8,5    De een probeert het in Ijsland (hoi), de ander probeert het in San Marino. En Willem probeert het in Polen; een nieuwe voetbalgrootmacht neerzetten. De manier waarop verdient alle lof, want zó doordacht heb ik het zelden gezien.
  • Doorzetting:     8    Daarop aansluitend is ook de doorzetting bewonderenswaardig. De game zelf is nog langer doorgegaan, het verhaal zelf eindigde met een WK-winst van Polen in 2044. Twintig jaar lang met één ding bezig zijn verdient een grote chapeau.
  • Interactie met lezers:     6    Een novelle maak je vooral voor jezelf. Het zal eenieder misschien al opgevallen zijn, maar dit jurylid heeft iedereen hier een 6 gegeven. 
  • Gemiddelde:    7,7    

[FM24] Centro de Alto Rendimiento van @De Raam      

• Presentatie:     8    De laatste paar updates vond ik wat lastiger leesbaar, met verschillende manieren van presentatie. Grafische kunststukjes + tekst + screens + afbeeldingen die je kon vergroten was wat té veel van het goede in mijn ogen. Overall gezien niets dan lof voor de grafische bijdrages hier, wat te waarderen valt.
  • Taalkundig:     7    Ook hier heb ik bijzonder weinig op aan te merken. Soms wat lange zinnen. Soms wat zinnen die ik toch echt twee keer moest lezen voordat ik precies begreep wat ik nu ook al weer gelezen had. Maar al met al; weinig te klagen op dit vlak. 
  • Originaliteit:     8,5    Niet een club centraal stellen met de prestaties, maar juist de spelers centraal stellen en hún ontwikkeling volgen. Met daarbij natuurlijk gewoon prestaties en resultaten om je vingers bij af te likken. Complimenten voor deze insteek.
  • Doorzetting:     7    Een abrupt einde, zo na de transferupdate van 2031. Wat dat betreft ook een van de minder langlopende verhalen ingame, wat verder niets afdoet aan de meeslepende updates over de periode gedurende de game zelf. Gezien de letterlijk arbeidsintensiviteit van het verhaal én de doelstellingen, toch zeker ook mijn complimenten daarvoor.
  • Interactie met lezers:     6    Een novelle maak je vooral voor jezelf. Het zal eenieder misschien al opgevallen zijn, maar dit jurylid heeft iedereen hier een 6 gegeven. 
  • Gemiddelde:    7,3    

[FM24] Drengen fra Húsavík - Aalborg BK van @Jónstærke     

• Presentatie:     10    Ik zou zeggen, open de spoiler onder 'Novelle' in het tweede bericht van dit verhaal en geniet. Hier doet elk woord wat je opmerkt te kort aan de presentatie van dit verhaal. 
  • Taalkundig:     8    Na wat inleidende beschietingen werden we helemaal meegezogen in de aanloop van dit FM-avontuur. Knap verwoord en heerlijk meenemend geschreven. Verder qua tekstuele toelichtingen nadien ook weinig op aan te merken.
  • Originaliteit:     7,5    Waar IJsland (hoi again), San Marino en ook Polen al aan bod waren gekomen is het nu de beurt aan Denemarken. Wat dat betreft raakt de originaliteit er wel rap af. Maar qua insteek, super tof idee om een hele natie op te bouwen als voetballand. 
  • Doorzetting:     7    Het blijft eeuwig zonde dat dit verhaal een abrupt einde kende, want met de loting van de zestiende finales in de Champions League als laatste update zullen we nooit weten hoe dit is afgelopen naderhand. 
  • Gemiddelde:    7,7    

The San Marino project van @Thomassje123       

• Presentatie:     7    Prinscreens en afbeeldingen die de tekst ondersteunen. Verwacht geen grafische kunstwerkjes van Thomassje123. 
  • Taalkundig:     7    Alles is gewoon prima te volgen, maar verwacht geen stukken proza hier. Al met al een heel degelijk stukje tekst om elke afbeelding te duiden van commentaar en eigen visie. 
  • Originaliteit:     8    Hoe veel andere FM-verhalen heb je voorbij zien komen met een club uit San Marino de afgelopen jaren? Juist, die zijn op één hand te tellen. En allemaal afkomstig van een en dezelfde MU'er, hehe. Dus ja en nee op het gebied van originaliteit. 
  • Doorzetting:     10    Hier kan ik niet anders dan een optimale score geven. Ga er maar aanstaan: van San Marino een Europese voetbalgrootmacht maken. Ik daag eenieder uit om überhaupt in de top-10 van de coëfficiëntenranglijst te geraken. 
  • Gemiddelde:    7,6    

[FM24] 90 Minutes van @Marius     

• Presentatie:     7,5    Met AI-gegenereerde afbeeldingen het verhaal opleuken, dat verdient altijd een +1 voor de moeite. Verder voldoet het aan de verwachtingen die ik heb van een novelle, tekst en screenshots ter ondersteuning. Niets meer, niets minder. 
  • Taalkundig:     7    Het Vlaams moet ik soms even doorheen lezen als Hollander, maar hier is niks mis mee in deze novelle. 
  • Originaliteit:     7,5    Voorlopende op de punten bij 'Doorzetting' is het misschien júíst een originele insteek door keer op keer iets nieuws te beginnen. Wat dat betreft, pluspunten voor de originele manier van alle volgers meenemen door de FM-avonturen van Marius, week in week uit.
  • Doorzetting:     7    Een discutabele jurybeoordeling op dit vlak, want een novelle die al loopt sinds 2 november 2023(!) verdient natuurlijk eigenlijk een hoger cijfer. Waarom dan toch een 7? Vanwege het feit dat er keer op keer een nieuwe game gestart wordt. Voor het totale plaatje had ik hier liever gezien dat er in één game regelmatig een switch gemaakt werd. Nu voelt het alsof er toch gewoon meerdere losse novelles achterelkaar geplakt zijn. 
  • Gemiddelde:    7    

[FM24] Altijd blijven lachen van  @Nom de Guerre    

• Presentatie:     5    Tekstueel top met weinig ruimte voor grafische hoogstandjes. Al met al zie ik persoonlijk liever teksten ondersteund door screens uit FM zelf.
  • Taalkundig:     8    Tekstueel top, zoals gezegd. Kan ook weinig anders verwachten van een taalkritische user én docent natuurlijk. 
  • Originaliteit:     9    Een insteek zoals deze, dat zien we niet vaak. Dit is met recht iets dat zomaar uitgebracht zou kunnen worden om in de boekhandel te kopen.
  • Doorzetting:     10    Naar eigen zeggen meer dan 600 pagina's aan tekst in een Word-document, dat kun je gerust een boekwerk noemen. 
  • Interactie met lezers:     6    Begon met een poll om de volgende updates te sturen, wat later wat verwaterde. 
  • Gemiddelde:    7,6  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo zijn we ondertussen al aangekomen bij het laatste jurylid.

• Presentatie: 8. De presentatie ziet er heel goed uit 
  • Taalkundig: 8. Ik kan weinig fouten ontdekken.
  • Originaliteit: 8. Spelen met een Poolse club gebeurd heel weinig en het was mooi om deze te volgen.
  • Doorzetting: 9. Doorgespeeld tot het einde en niet meteen gestopt als het even niet goed ging.
  • Interactie met lezers: 9. Reageert goed op de volgers en dat vind ik belangrijk
  • Gemiddelde: 8,4

[FM24] Centro de Alto Rendimiento van @De Raam

• Presentatie: 10. Grafisch heel mooi.
  • Taalkundig: 8. Kan geen fouten ontdekken.
  • Originaliteit: 8. Spelen in Ecuador is een hele mooie uitdaging die je zelden ziet.
  • Doorzetting: 7. Hier is geen einde aangekomen. Dat is wel jammer.
  • Interactie met lezers: 9. Reageert goed op de volgers en dat vind ik belangrijk.

[FM24] Drengen fra Húsavík - Aalborg BK van @Jónstærke

• Presentatie: 8. Ziet hele mooie updates.
  • Taalkundig:  8. Kan geen fouten ontdekken.
  • Originaliteit: 8. Deense clubs komen niet zo vaak voor.
  • Doorzetting: 8. Heel lang gespeeld, maar jammer dat er mooi einde kwam.
  • Interactie met lezers: 7. Tagt wel de mensen, maar ik kan geen reacties ontdekken.
  • Gemiddelde: 7,8

• Presentatie: 7. Grafisch geen topper, maar dat maakt ook totaal niet uit.
  • Taalkundig: 8. Ook hier kan ik geen fouten ontdekken.
  • Originaliteit: 10. San Marino niet speelbaar, maar wel speelbaar gemaakt.
  • Doorzetting: 10. Is volgens mij zo'n 70 seizoenen bezig en dat maakt deze novelle wel heel knap.
  • Interactie met lezers: 9. Reageert altijd op de volgers.
  • Gemiddelde: 8,8

[FM24] 90 Minutes van @Marius

• Presentatie: 7. Weinig grafische plaatsjes, maar dat maakt voor mij niet uit.
  • Taalkundig: 8. Ook hier kan ik geen fouten ontdekken.
  • Originaliteit: 9. Verschillende clubs in één novelle en dat maak je niet vaak mee. 
  • Doorzetting: 9. Zodra het doel bereikt is meteen door naar een nieuwe uitdaging.

[FM24] Altijd blijven lachen van @Nom de Guerre

• Presentatie: 7. Weinig FM plaatjes. Vandaar mijn cijfer.
  • Taalkundig:  9. Mag je ook wel verwachten van een leraar.
  • Originaliteit: 9. Een leuke novelle met verrassende wendingen.
  • Doorzetting: 9. Als je 48 pagina's het volhoud dan ben je wel een doorzetter.
  • Gemiddelde: 8,6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien nu alle scores binnen zijn, kunnen we meteen doorgaan met de bekendmaking van de eindscores! Toch?

Wie wordt de winnaar van de Novelle van het Jaar 2024? Zoals jullie weten bestaat de verkiezing uit twee onderdelen. Deel 1, de publieke stemming, zorgde voor onderstaande puntenverdeling:

1. [FM24] Drengen fra Húsavík - Aalborg BK van Jonstaerke 6 ptn
2. [FM24] Altijd blijven lachen van Nom de Guerre 5 ptn
3. [FM24] Centro de Alto Rendimiento van De Raam 4 ptn
4. The San Marino project van Thomassje123 3 ptn
5. [FM 24] - De Witte Ster van Willem 2 ptn
6. [FM24] 90 Minutes van Marius 1 pt

Hierbij komt de puntenverdeling van de jury, die eveneens voor 50% meetelt:

image.png.aa739eeebb2596a159040080faec029d.png

oftwel:

1. [FM24] Altijd blijven lachen van Nom de Guerre 6 ptn
2. [FM24] Centro de Alto Rendimiento van De Raam 5 ptn
    [FM 24] - De Witte Ster van Willem 5 ptn
4. The San Marino project van Thomassje123 3 ptn
6. [FM24] 90 Minutes van Marius 2 ptn
6. [FM24] Drengen fra Húsavík - Aalborg BK van Jonstaerke 1 pt

En dat leidt uiteindelijk tot volgende eindstand:

1. [FM24] Altijd blijven lachen van Nom de Guerre 11 ptn
2. [FM24] Centro de Alto Rendimiento van De Raam 9 ptn
3. [FM 24] - De Witte Ster van Willem 7 ptn
    .[FM24] Drengen fra Húsavík - Aalborg BK van Jonstaerke 7 ptn
5. The San Marino project van Thomassje123 6 ptn
6. [FM24] 90 Minutes van Marius 3 ptn

Hierbij wil ik graag niet alleen de winnaar @Nom de Guerre maar ook alle finalisten @De Raam @Willem @Jónstærke @Thomassje123 @Marius feliciteren. Shout ook naar andere schrijvers die ons dag in, dag uit weten te vermaken met het delen van hun avonturen. En tot slot ook een dikke dankjewel aan de jury @Fantasy @neva @Djurovski @delichris!

Link naar opmerking
Deel via andere websites