Lensherr Geplaatst 6 april Auteur Share Geplaatst 6 april (bewerkt) 18. Zodra ik een puzzel begin, kan ik niet stoppen. Soms voel je je overweldigd, Vooral tijdens een zomerstop. Financieel zitten we in een lastig parket en onze selectie is al behoorlijk dun met daarbovenop nog eens het feit dat veel spelers een jaartje ouder worden. Het was lastig om aan deze karwei te beginnen. het zag er uitzichtloos uit. In Juni bood het Turkse Besiktas JK mij nog een uitweg, maar ik besloot om uiteindelijk tegen dit verleidelijk avontuur in te gaan. Het is zeker een prachtige bestemming, met gepassioneerde fans en een grote status. Zij het in de schaduw van twee Turkse grootmachten. Toch heb ik deze aanbieding afgeslagen. Waarom? Omdat deze uitdaging, ondanks de huidige 'puinhoop' een kans bied om mezelf te ontwikkelen. Een ware leider verlaat zijn zinkend schip niet. ------------------------------------------------------------------------------------- Transfers, stiekem ben ik er dol op maar deze zomer was zonder twijfel één van de drukste en zwaarste transferperiodes uit mijn loopbaan. Er lag zoveel werk op de tekentafel en met de financiële beperkingen voelde het alsof ik buiten moest staan met een mandje, wachtend tot de mensen me geld toewierpen. Er was simpelweg maar één optie: cashen op bepaalde spelers. Onze sterkhouder Anas Tahiri vertrok voor 5.5 miljoen naar Rode Ster Belgrado, terwijl spelmaker Jéröme Deom voor 1.4 miljoen vertrok naar Santander. Ook topschutter Jason Adesanya vertrekt, zij het op huurbasis. Ik vrees er beetje voor dat zijn fysieke eigenschappen niet meer gaan meekunnen op ons huidige niveau. Daarmee kies ik liever vooraf al eieren voor mijn geld. Hun vertrek heeft ons financieel iets opgelucht, waardoor we op zijn minst kleine stappen konden zetten om onze selectie te versterken. uitgaande transfers Spoiler ------------------------------------------------------------------------------------- Er staat nog veel te gebeuren aangezien we ons nu aan het einde van de maand juli bevinden. Onze selectie is nog steeds niet compleet, dus er kan nog heel wat transferactiviteiten plaatsvinden. Op dit moment hebben we echter maar liefst 10 nieuwe versterkingen aangetrokken. Een variatie van gratis transfers, tot aangekochte spelers en enkelen op aanraden van de bekende Football Manager YouTuber Zealand, namelijk huurlingen. Sommigen zijn voorstander van deze aanpak, anderen niet. Persoonlijk ben ik er ook geen fan van, maar deze situatie vraagt er nu eenmaal om. Deze maand kan ik het best samenvatten als hoofdpijn, een zee van zoekwerk en ontelbare zuchten. Het aantal Belgische spelers waarmee we hebben onderhandeld is niet meer op vier handen te tellen. Van Brandon Mechele tot Brandon Baye. Allemaal hadden ze geen trek in een avontuur op Het Lisp. Uiteindelijk zijn we er toch in geslaagd om overeenkomsten te vinden met de volgende spelers. Eerder kondigden we al Paolino Bertacinni aan als onze eerste aanwinst voor het nieuwe seizoen. Een snelle vleugelspeler afkomstig uit de Oostenrijkse 2de Bundesliga. Maar er zijn nog drie gratis versterkingen die onze selectie voor het aankomende seizoen compleet maken. De technisch begaafde Ilias Sebaoui maakt uiteindelijk de overstap van Feyenoord naar Lierse SK. Ondanks aanvankelijke twijfels besloot de Marokkaanse-Belg voor een avontuur bij ons te kiezen. Van Jong AA Gent halen we het Belgische talent Kelefa Camara binnen, een 18-jarige snelle aanvaller die het afgelopen seizoen al behoorlijk wat speeltijd kreeg bij het eerste elftal van Gent. Om ons middenveld te versterken hebben we gekozen voor ervaring. Stéphane Omeonga wordt gezien als de nieuwe dirigent van ons elftal. Hoewel hij niet de grootste indruk maakte destijds bij Cercle Brugge, heeft Omeonga via omzwervingen door heel Europa toch zijn waarde bewezen in de minder aantrekkelijke competities. Het legioen aan huurspelers bestaat momenteel nog uit drie spelers. Ibrahim Digberekou is een broodnodige versterking in het centrum van de verdediging en komt voor één seizoen over vanuit het tweede elftal van Gladbach. Hij is 20 jaar oud en op zoek naar speelminuten op een behoorlijk niveau. Youssouf Sylla zal het vertrek van Jason Adesanya moeten opvangen. Deze fysiek sterke aanvaller, 22 jaar oud, was afgelopen seizoen een onbetwistbare sterkhouder bij Charleroi en maakte behoorlijk wat indruk tegen ons. Het was dan ook voor velen een verrassing dat we hem konden huren. Uiteraard verwelkomen we hem met beide armen. Als laatste halen we mogelijk onze beste speler van deze transferperiode binnen. Ibrahim Salah, die veel indruk maakte bij AA Gent maar dan weer op een zijspoor was beland bij het Franse Stade Rennais. Hij zal dit seizoen voor een jaartje onze vleugels versterken. Tenslotte wil ik de spelers noemen die we daadwerkelijk hebben aangekocht. Kenners van het Belgische voetbal weten dat de positie van linksachter een knelpuntberoep is. Het vinden van een goede versterking op die positie was een uitdagende taak. Gelukkig zijn we erin geslaagd om Daam Foulon te vinden. Daam heeft zich bewezen bij KV Oostende in de Challenger Pro League en speelde een belangrijke rol in de promotie van de kustploeg. Hij komt voor 1.6 miljoen over naar onze club. Daarnaast hebben we versterking gevonden voor het centrale middenveld in de Italiaanse Serie B. Xian Emmers, de zoon van Marc Emmers komt voor een klein bedrag over. Ook zijn we erin geslaagd om het Belgische talent Kamiel Van De Perre los te weken bij KRC Genk voor 1.5 miljoen Euro. Kamiel stond al twee seizoenen op onze radar. Hij zal voornamelijk actief zijn in het centrum van de verdediging, maar kan ook uit de voeten op het middenveld of als rechtsachter. Screens aanwinsten Spoiler ------------------------------------------------------------------------------------- De voorbereiding verliep van een leien dakje met drie overwinningen uit drie oefenwedstrijden. De galawedstrijd tegen het Deense Bröndby was een spektakelstuk met veel doelpunten. Iets dat de voorbije seizoenen wel een gewoonte was op Het Lisp. Eén week later stond de eerste wedstrijd met inzet op het programma. De Belgische Supercup tegen bekerwinnaar RSC Anderlecht. Een eerste waardemeter voor een Lierse waar toch nog wat werk aan is. Toch wisten we deze wedstrijd winnend af te sluiten door een bedrijvige Sebaoui. Onze doelman behoedde ons wel nog voor een late opdoffer door een onterechte penalty te stoppen van Paars-Wit. Er staat uiteraard nog veel werk op de plank, maar het winnen van deze Supercup is hoe dan ook een opsteker voor het begin van een nieuw voetbalseizoen. ------------------------------------------------------------------------------------- @Djurovski @Bogatyr @Jónstærke @chrisje1993 @Nom de Guerre @KayDeManaager @Marius @ElMarcos @Genkie_06 @Titan @Svenpunt @TomFsoccer @keano77 @vekie71 @Boyzone @DemoN @MNie @Glenn08 @delichris Union deed het echt voortreffelijk in Europa. Spijtig dat ze dit seizoen er geen vervolg aan mogen breien. Dit is alvast deel 1 van het bouwen aan een selectie. Een hele boterham maar er zat ook veel tijd en werk in om de juiste profielen te vinden en het geld bij elkaar te rapen. 6 april bewerkt door Lensherr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 6 april Share Geplaatst 6 april Leuk overzicht en Je hebt goed gehandeld qua transfers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 7 april Share Geplaatst 7 april Goed gehandeld op de transfermarkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 7 april Share Geplaatst 7 april Ondanks alle beperkingen, en ongetwijfeld heel veel frustratie vanwege vele afwijzingen, lijk je toch erg goed gehandeld hebben. Budget vrijmaken door spelers te laten vertrekken was eigenlijk onvermijdelijk, en huurtransfers zijn in dit soort situaties vaak logische oplossing. De profielen die je aantrok zien er prima uit, en ook de eerste resultaten lijken dat te bevestigen. Zeker die zege tegen RSCA moet moed geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 7 april Share Geplaatst 7 april Geen reden tot paniek, want volgens mij heb je de selectie serieus versterkt. Bovendien heb je nog een maand voor extra versterkingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 7 april Auteur Share Geplaatst 7 april 19. You have to break yourself down to rebuild yourself stronger. Met maar liefst 13 nieuwe aanwinsten hadden we onze handen vol om van dit Lierse SK weer op papier een volwaardige titelverdediger te maken. De transferperiode was om het kort samen te vatten een bouwwerk van jewelste. In de vorige update bespraken we al een tiental inkomende versterkingen. Onze selectie was nog niet compleet. Het ontbrak vooral in de verdediging aan kwaliteit en diepte. Aangezien we ons moeten beperken tot Belgische spelers, vielen de kwaliteitsvolle opties niet zomaar uit de lucht. Het vergde heel wat zoekwerk om de juiste profielen te vinden die pasten binnen onze filosofie. Uiteindelijk kunnen we met trots meedelen dat ons huiswerk af is en dat onze selectie er zeker niet slechter op is geworden. Integendeel. ------------------------------------------------------------------------------------- Na een grondige zoektocht hebben we eindelijk een nieuwe centrale verdediger gevonden en wat voor eentje! Christian Kabasele was misschien niet meer in de gratie bij zijn voormalige club Blackburn Rovers maar met zijn ervaring in de Premier League als de Serie en met twee interlands voor België achter zijn naam, is hij een waardevolle aanwinst. En dat alles voor slechts 17.000 Euro. Een Belgisch koopje dat we niet konden laten liggen. Een iets minder bekende naam is die van Junior Sambu Marsoni, een 29-jarige Belgische rechtsachter die zijn kunsten vertoonde in de Franse Ligue 2. Hij mag dan geen absolute uitblinker zijn, maar Sambu vormt een meer dan degelijke optie om een afwezigheid van Tirpan op te vangen. Tot slot hebben we gekozen voor een extra technisch vaardige optie op het aanvallende middenveld. Diogo Teixeira, mag dan van nature een Portugees zijn, maar met een dubbele nationaliteit komt hij over vanuit de Bulgaarse competitie om extra creativiteit toe te voegen aan ons elftal. Screens aanwinsten Spoiler We hebben ook enkele spelers zien vertrekken. Het vertrek van Sebastiaan Brebels heeft ons bijvoorbeeld wat geld opgeleverd. Daarnaast zijn vooral jeugdspelers die elders gaan spelen omdat ze hier niet meer aan bod kwamen. ------------------------------------------------------------------------------------- Voor het tweede jaar op rij kunnen we met trots zeggen dat we zonder nederlaag zijn begonnen aan de Jupiler Pro League. Sterker nog, onze start is zelfs beter dan die van vorig jaar. Terwijl we vorig seizoen één keer gelijkspeelden in de eerste maand, hebben we dit jaar alle wedstrijden op Belgische bodem weten te winnen. Inmiddels zijn er al drie topclubs de revue gepasseerd. Een uitstekende start! ------------------------------------------------------------------------------------- Hoor je het ook? De hymne van de Champions League weerklinkt al in mijn gedachten door de luidsprekers van het Lisp. Lierse SK staat dit seizoen terug op het grootste podium met een team vol met Belgen. Wat kunnen we verwachten? Misschien een flinke pak voor de broek, maar dat maakt mij niet zoveel uit. We krijgen een mooie som en enkele prachtige wedstrijden voor de kiezen. Maken we dan helemaal geen kans op dit Europese toneel? Dat kan ik nog niet voorspellen. Onze start van dit seizoen biedt wel enige hoop. In de eerste wedstrijden gaan we sowieso op volle kracht spelen. Tegenstanders als AEK, Galatasaray en LOSC Lille zijn niet onoverkomelijk. Als we optimistisch zijn kunnen we hieruit misschien wel 9 punten pakken. Maar als we het tegen deze teams af laten weten, is het misschien niet verstandig om naderhand onze kansen in de Belgische competitie op het spel te zetten en dit toernooi serieus te gaan nemen. ------------------------------------------------------------------------------------- @Djurovski @Bogatyr @Jónstærke @chrisje1993 @Nom de Guerre @KayDeManaager @Marius @ElMarcos @Genkie_06 @Titan @Svenpunt @TomFsoccer @keano77 @vekie71 @Boyzone @DemoN @MNie @Glenn08 @delichris Dankjewel, de resultaten zeggen dat ook . De toekomst ziet er vanaf nu weer rooskleurig uit voor Lierse SK en kijk al uit naar het verdere verloop in mijn save wanneer we toch wel echt met meer geld kunnen strooien en in aanzien groeien voor de betere Belgische spelers. Althans zo zoeken naar de verborgen goude koopjes heeft ook zijn charme. Bedankt voor te reageren en ik kijk nu vooral uit naar de eerste drie potjes in de Champions League. Ik ben benieuwd of we daar een rol van betekenis in kunnen hebben met deze selectie. Maar ik zal sowieso de hele selectie nog een keer voorstellen want er is natuurlijk heel veel heen en weer gegaan deze maand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 7 april Share Geplaatst 7 april Je gaat als een speer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rossini' Geplaatst 7 april Share Geplaatst 7 april Dikke aanwinsten, wow! En Belgisch. Bovendien een heerlijke start van de competitie. Je mag me trouwens taggen hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 7 april Share Geplaatst 7 april Goede transfers gedaan en wat een heerlijke start van de competitie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 april Share Geplaatst 7 april Prima spelers gehaald zeg. De start heb ne ook niet gemist. Lommel op het hoogste niveau bah. Wat een slechte supporters hebben die Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 7 april Share Geplaatst 7 april Dat zijn nog eens drie lekkere aanwinsten zeg! Zeker Kabasele heb je ook weer goed bekeken. Wel al op leeftijd, maar tegelijkertijd ook een brok ervaring die handig van pas zal komen in de verdediging. De start is geweldig met zeven overwinningen op rij. De loting van de CL is ook interessant te noemen en ik kan me er helemaal in vinden dat je het de eerste drie wedstrijden rustig kan aankijken, en dat ook zo maar eens positief zou kunnen uitdraaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 8 april Share Geplaatst 8 april Lier heeft plezier in 1A! Heb je updates van het afgelopen weekend ingehaald, zoals je zelf zegt een drukke transferzomer, maar ondanks het verlies van toch wel smaakmaker nr. 1, in Tahiri, denk ik dat je er zelfs sterker bent uigekomen. En dat laat zich ook meteen blijken in de resultaten in de Belgische competitie. Van je UCL-parcours weet ik niet wat ik moet verwachten, in principe is elk punt een stunt met deze kern, maar je zult wel wat puntjes sprokkelen, jou kennende Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 8 april Share Geplaatst 8 april (bewerkt) Je gaat weer als een speer van start. Soms zie je het te negatief in. Ik denk zelfs dat je gaat meedoen voor Europese overwintering. Dit zou een stunt zijn, maar met jou FM-capaciteiten is er niks onmogelijk. Ik sta ook nog niet tussen de tags, dus doe dat maar. 8 april bewerkt door Aaron21 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 8 april Auteur Share Geplaatst 8 april (bewerkt) 20. Het gaat niet om de naam op de achterkant van het shirt, het gaat om het logo op de voorkant. In het voetbal draait alles om passie, toewijding en trots. Het gaat niet alleen om de naam op de achterzijde van het shirt, maar vooral om het logo dat aan de voorkant prijkt. Het vertegenwoordigt de geschiedenis, de identiteit en de waarden van een club. Het gaat om alle individuen samen te laten werken als één geheel om te zegevieren op het veld. Laten we eens kijken naar de selectie die achter dit embleem staat, klaar om te strijden voor elk puntje op het groene grasveld. ------------------------------------------------------------------------------------- Selectie: doelmannen. In het voetbal is de rol van de doelman cruciaal, maar het is ook een positie waarin het vaak moeilijk is om absolute topkwaliteit te vinden. Vooral wanneer je hele selectie uit spelers van gemiddelde kwaliteit bestaat, is het overbodig om al je geld te steken in een wereldklasse doelman en laat staan om geld te betalen voor een invallersdoelman. Voor het aankomende seizoen kunnen we echter rekenen op twee zeer betrouwbare keepers in de vorm van Louis Bostyn en Jens Teunckens. Ze zijn bekend om hun consistentie en zijn in staat om op cruciale momenten een uitstekende redding te doen. Bovendien zijn ze niet bang om in te grijpen tijdens een voorzet, waarmee ze een solide basis vormen van onze verdediging. Als derde doelman kunnen we nog altijd rekenen op onze eigen jeugd in het geval van nood. Louis Bostyn blijft ook dit seizoen de nummer één. Spoiler Centrale verdedigers: In Christian Kabasele hebben we een ware aanwinst gevonden voor onze centrale verdediging. Als ervaren rot zal hij de rol van patron op zich nemen en de defensie leiden. Zijn aanwezigheid past perfect in het plaatje dat we voor ogen hadden, waarbij we een ervaren pion wilden koppelen aan het opkomende talent van Kamiel Van De Perre. Kabasele is niet alleen fysiek sterk, maar ook een leider die de verdediging kan sturen en organiseren. Bovendien beschikt hij over de veelzijdigheid om zelfs in de aanval te worden ingezet als de situatie daarom vraagt. Met Kamiel Van De Perre naast hem, die ook een verleden heeft bij Genk hebben we een uitgebalanceerd duo gevormd. Kamiel staat bekend om zijn uitstekende voetballende kwaliteiten en zijn scherp inzicht in het spel. Vorig seizoen ontbrak het ons nog aan kwaliteit op defensief vlak, maar met de toevoeging van Kabasele en de opkomst van Van De Perre lijkt dat dit seizoen tijdelijk opgelost te zijn. Achter Kabasele en Kamiel hebben we met Ibrahim Digberekou een uitstekende invaller op huurbasis. Hoewel hij misschien niet helemaal het niveau van Kamiel haalt op voetballend gebied en niet zo fysiek dominant is als Kabasele, kan hij perfect invallen voor beide heren. Wat betreft Yasser Chikhi is er nog wat werk aan de winkel om hem als basisspeler of zelfs een vaste invaller te laten uitgroeien. Hij fungeert voornamelijk als geval in nood, waarbij hij moet omgaan met schaarse speelminuten. Kamiel, de toekomst van Lierse? Spoiler Vleugelverdedigers: Met Tirpan hebben we nog een speler die overgebleven is van het Lierse-team toen ik de selectie overnam. Als 31-jarige Belg brengt hij een schat aan ervaring met zich mee en zal hij een belangrijke rol spelen op het middenveld. Tirpan zal niet alleen zijn eigen taken uitvoeren maar ook helpen met het dirigeren van het spel en het bijsturen van zijn medespelers. Achter Tirpan hebben we met Sambu een invaller die kan dienen om hem af en toe te ontlasten. Op de linksachter geven we normaal gezien de voorkeur op Hervé Matthys boven aanwinst Daam Foulon. vooral vanwege zijn defensieve kwaliteiten. Echter Matthys kan evenzeer zijn waarde bewijzen in het hart van onze defensie, vooral omdat we daar met Digberekou maar één echte invaller hebben. Zowel Matthys en Foulon brengen voldoende kwaliteit om van grote waarde te kunnen zijn voor het eerste elftal. Hervé Matthys, één van de meest onderschatte voetballers in België Spoiler Centrale middenvelders: Het zal niemand verbazen dat onze twee nieuwe aanwinsten Stéphane Omeonga en Xian Emmers, het centrale duo op het middenveld zullen gaan vormen. De zoon van Marc Emmers staat klaar om de fakkel over te nemen van Charles Vanhoutte en samen met zijn ervaren 29-jarige teamgenoot, Omeonga zal hij voor meer dynamiek en loopvermogen zorgen op het middenveld. Maar ook Vanhoutte zal nog steeds een bepalende rol gaan spelen in het elftal en de nodige speelminuten meepikken. Met Faysel Kasmi hebben we bovendien nog een technisch begaafde speler achter de hand, waardoor onze opties op het middenveld divers en krachtig zijn. Xian Emmers, de penetrerende middenvelder van het nieuwe Lierse SK. Spoiler Aanvallende middenvelders: Op de positie van aanvallende middenvelder is er geen twijfel mogelijk: Francesco Antonucci zal ook dit seizoen een basisplaats krijgen. De bedrijvige spelmaker heeft vorig seizoen een ijzersterke prestatie geleverd en bewezen dat het geloof in zijn talentvolle jonge jaren zeker terecht waren. Met de komst van aanwinst Diogo Teixeira hebben we bovendien een identieke invaller achter de hand. Het talent van Antonucci kwam vorig seizoen helemaal naar boven. Spoiler Vleugelspelers: Op de rechterflank staat Ibrahim Salah aan het roer. De 24-jarige huurling combineert snelheid met creativiteit en heeft een bliksemstart van het nieuwe seizoen laten zien. Zijn explosieve spel en vermogen om kansen te creëren maken hem tot een sleutelspeler voor ons elftal. Aan de andere kant van het veld vinden we zijn leeftijdsgenoot, Ilias Sebaoui. We hebben deze 24-jarige Antwerpenaar overgenomen van Feyenoord en zijn onvoorspelbare dribbels sluiten perfect aan op het profiel dat we zoeken aan onze linkerzijde. Ik heb hoge verwachtingen van dit duo op de flanken. Met Paolino Bertacinni en Ingi Jönsson hebben we twee pijlsnelle vleugelspelers als alternatief op de bank. Met hun snelheid en energie kunnen ze van onschatbare waarde worden als invaller. Beide spelers hebben de capaciteiten om als invaller een wedstrijd te doen beslissen. Sebaoui, het voormalige wonderkind van Beerschot. Aanvallers: Youssuf Sylla, alleen al de gedachte aan deze speler doet me reikhalzend uitkijken naar het nieuwe seizoen. Deze 22-jarige huurling is als het ware de verbeterde fysieke versie van Jason Adesanya, die ons vorig jaar met zijn doelpunten naar de titel leidde. Sylla brengt een krachtige aanwezigheid met zich mee in de voorhoede. Achter deze Sylla hebben we gekozen voor een heel ander type aanvaller en een jong Belgisch talent genaamd Kelefa Camara. Camara is een snellere aanvaller die voor meer diepgang moet zorgen wanneer de situatie er om vraagt of wanneer we onze speelstijl willen aanpassen. Zal Youssuf Sylla de nieuwe topschutter worden van de competitie? ------------------------------------------------------------------------------------- @Djurovski @Bogatyr @Jónstærke @chrisje1993 @Nom de Guerre @KayDeManaager @Marius @ElMarcos @Genkie_06 @Titan @Svenpunt @TomFsoccer @keano77 @vekie71 @Boyzone @DemoN @MNie @Glenn08 @delichris @Rossini' @Aaron21 Excuseer me alvast als jullie tabbladen zien met spoilers. Om één of andere reden krijg ik ze niet weg en normaal wou ik er screenshots insteken van elke speler maar dat liet dit forum niet toe vanwege capaciteit en nu krijg ik die spoilers niet weg. We zijn inderdaad goed uit de startblokken geschoten. Elke aanwinst heeft de Belgische nationaliteit of gedeeltelijk Belgisch, dat is ook de bedoeling van deze uitdaging. Dit maakt deze save wel leuk moet ik bekennen. Ja, Lommel is ook niet mijn meest geliefde club, maar hebben op FM wel een verschrikkelijk goede ploeg voor het tweede niveau. Het was tussen Kabasele en Mechele. Die laatste besloot om in Frankrijk te gaan uitbollen. Ik weet ook nog niet wat ik van ons Europees parcours moet verwachten hoor. Ik wil vooral een tweede landstitel halen, maar ik heb ook een bloedhekel aan verliezen . Ik ben altijd wel een beetje negatief opgesteld hoor . 9 april bewerkt door Lensherr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 8 april Share Geplaatst 8 april Een mooie, uitgebalanceerde selectie voor Lensherrball. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 8 april Share Geplaatst 8 april Heel leuk om zo wat meer inzicht te verkrijgen in de vernieuwde selectie. Hier en daar ook nog een vertrouwde naam en is ook wel leuk om zien natuurlijk. Klopt het dat er momenteel nog niet echt iemand uit de eigen jeugdwerking is doorgebroken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 8 april Share Geplaatst 8 april Als de uitdaging ooit weggaat kan je altijd nog Karelball proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rossini' Geplaatst 8 april Share Geplaatst 8 april Leuke update! Knappe Belgische selectie neergezet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 8 april Share Geplaatst 8 april Leuke selectie heb je neergezet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 10 april Auteur Share Geplaatst 10 april 21 When you hear the Champions League athem, it gives you goosebumps. In ons voortdurend streven naar verbeteringen hebben we niet alleen de spelerskern versterkt, maar ook onze technische staf uitgebreid met twee vertrouwde gezichten. Filip Daems en Yoni Buyens. Beide heren hebben een rijke geschiedenis bij onze club en brengen een schat aan ervaring en kennis met zich mee. Yoni Buyens keert samen met Filip Daems terug op Het Lisp. ------------------------------------------------------------------------------------- In september hervatten we na een interlandbreak onze campagne in de Jupiler Pro League. Voor onze eerste wedstrijd tegen KAS Eupen kozen we voor een volledig B-elftal, met het oog op onze Europese verplichtingen. Hoewel spelers zoals Bertaccini hun kwaliteit toonden, ondervond ons elftal toch de nodige moeilijkheden tegen de tegenstander uit de Oostkantons. Een week later stond er opnieuw een topwedstrijd op het programma, dit keer tegen KRC Genk. Het leek echter alsof we lood in onze benen hadden. Na een vermoeiende start van de wedstrijd stond het al snel 2-0 voor de Limburgers. In de tweede helft bracht Salah ons terug in de wedstrijd, maar helaas mocht dit niet meer baten. ------------------------------------------------------------------------------------- In de Champions League begonnen we met wat op papier de meest haalbare kaart van de hele campagne leeg te zijn: AEK Athene. Ondanks een vroege achterstand en wat nervositeit slaagden we er toch in om te winnen. Tegen de huidige nummer vijf uit de Griekse competitie was een overwinning van cruciaal belang gezien het lastige resterende programma. Na de rust namen we de touwtjes in handen en speelden we een sublieme tweede helft. Twee doelpunten van Sylla en een benutte strafschop door Sebaoui bezorgden ons de eerste drie punten van het toernooi. Vervolgens waren we op bezoek bij het Franse LOSC Lille heer en meester, maar helaas slaagde we er niet in om onze kansen af te maken. De thuisploeg daarentegen benutte hun kansen wel en won de wedstrijd compleet tegen het spelbeeld in met 2-0. Deze nederlaag heeft onze kansen op een succesvolle campagne in deze Champions League aanzienlijk verkleind. ------------------------------------------------------------------------------------- @Djurovski @Bogatyr @Jónstærke @chrisje1993 @Nom de Guerre @KayDeManaager @Marius @ElMarcos @Genkie_06 @Titan @Svenpunt @TomFsoccer @keano77 @vekie71 @Boyzone @DemoN @MNie @Glenn08 @delichris @Rossini' @Aaron21 Beste volgers, ik zal de komende tijd mijn best doen om geregeld een update te plaatsen maar hier heeft net zoals tijdens mijn vorige novelle mijn vader weer een ritmestoornis gedaan en is weer met spoed opgenomen in het ziekenhuis voor een aankomende behandeling. Alles is momenteel stabiel. Echter loop ik in deze save niet vooruit en zal ik dus gelijdelijk aan wanneer ik tijd heb een update posten. Het klopt inderdaad dat er momenteel niemand is doorgebroken uit de jeugdopleiding. We hebben wel een 17-jarige spits opgenomen in onze Europese selectie, maar deze is helemaal nog niet klaar voor het grote werk en de enige die dat daadwerkelijk zou kunnen is een Nederlander en die mogen we "nog" niet gebruiken. Aan de resultaten zou je wel denken dat het karelbal is maar het is nog altijd Lensherrbal . Bedankt voor de reacties. Vind de selectie ook mooi ogen. Althans begin je altijd met een bepaald verwachtingspatroon aan zo een challenge met de gedachte hoe je selectie ooit zou kunnen uitzien en dat is toch niet te vergelijken met wat ik in mijn hoofd had, maar ben zeker wel tevreden. Had ook niet gedacht dat we al na 3 seizoenen Champions League zouden spelen. Maar zoals ik al vermelde, verwacht niet altijd dagelijks een update met de problemen die er nu heerst is dat voor mezelf niet te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 10 april Share Geplaatst 10 april Jammer van het puntverlies in de competitie. In de CL gaat het niet geheel slecht. Sterkte met je vader. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rossini' Geplaatst 10 april Share Geplaatst 10 april Allereerst nogmaals veel sterkte en beterschap gewenst. Wat mindere potjes in de competitie, maar toch wel knap begonnen in de CL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 10 april Share Geplaatst 10 april Mooi om zien dat voormalige coryfeeën (opnieuw) aan de staf worden toegevoegd. Europa lijkt zijn weerslag te hebben op de resultaten in eigen land, maar soms, is dat ook een keuze en wat ingecalculeerd natuurlijk. In de CL start je dan wel degelijk, en had er misschien zelfs meer ingezeten. Afwachten hoe dat verder loopt! Sterkte daar verder. Het verhaal hier updaten is momenteel zeker niet je grootste prioriteit natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 10 april Share Geplaatst 10 april Geen mens die je raar bekijkt als je in die omstandigheden minder frequent post vrind. Kop op, altijd de moed erin houden! Je had zelf al aangegeven dat je niet echt een kern hebt om op twee fronten op volle kracht te strijden, dan is het knap om te zien dat je toch een zege hebt gepakt op het kampioenenbal. De puntendeling tegen Eupen moet dan misschien ook samen gezien worden met die winst tegen AEK. Ik neem aan dat je tegen Eupen een paar sterkhouders op de bank hield om topfit te zijn voor de confrontatie met de Grieken? Op Genk verliezen kan gebeuren en op Lille is het gewoon logisch dat je geen punten pakt. Ik zie in elk geval geen reden tot paniek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 10 april Share Geplaatst 10 april De eerste driepunter in het kampioenenbal is binnen. Veel sterkte met je vader! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten