Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] [FM24] Drengen fra Húsavík - Aalborg BK

Jónstærke

Aanbevolen berichten

Ben je weer met een top update met alles er op en er aan. Zalige overwinning tegen Marseille. De competitie is eerder een wandeltocht met de boten op de schouders om de volgende rivier der vikingen te bereiken. Peace of cake.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een indrukwekkend rapport: 100% na de reguliere competitie, ongezien! Daarnaast een knappe kwalificatie in de CL en een gelukje met de loting. Sociedad is met voorsprong de kleinste club tussen de overgebleven mogelijke tegenstanders en biedt dus de grootste kans op een mogelijke halve finale. De supporters zullen ongetwijfeld al aan het dromen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me bij bovenstaande heren aan wat betreft je recente resultaten; heel netjes! 

Herkenbaar wat je schrijft over ietwat achterblijvende marktwaardes. Ben benieuwd hoe het groeien van de Deense competitie daar verandering in gaat brengen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klaarblijkelijk aan paar updates gemist, maar ik ben weer helemaal bij, denk ik :D. De uitdaging die je in Europa nodig hebt, begin je steeds verder te vinden. Met al die giganten die zijn overgebleven in de kwartfinale zal je stiekem je vuist hebben gebald toen bleek dat je het tegen Sociedad op moest nemen. Laat je vooral in Spanje niet verrassen! Nog een paar coëfficiëntpuntjes erbij zou leuk zijn voor de Denen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.png.97cc3a53b5128188d993bc77c48abac2.png

#85 - OTTENDE MESTERKABSTITEL

Eerder dan verwacht, ben ik er al weer met een nieuwe update. Er is nieuws! We hebben onze achtste landstitel in ons clubbestaan binnen. Daarmee zijn we nog maar halverwege het aantal van FC København, maar op dit moment worden we wel beschouwd als de grootste club van Denemarken. En ook in Europa kennen ze ons al eventjes. In deze update krijgen jullie een vrij uitgebreid verslag over hoe de kwartfinale tegen het Spaanse Real Sociedad is verlopen. 

Schermafbeelding2024-04-03111031.png.8e8cd08464b18c17ea5e57e0de357bce.png

Naamloos1.png.34db00992c6fe52539a64a6b0330e0fe.png

xsuperligabanner.png.b9ff5da03bc78ca1478bbfaaac4ff8f4.png.pagespeed_ic.dCuVO68yX4.png.ee3a19671a6e82284501c0edbb61f107.png

Campiones.jpg.def56e906fd720c98cc98f18102e8280.jpg

Dat we ons opnieuw tot Deens landskampioen zouden kronen, stond eigenlijk al vast, maar je klaart de klus best zo snel mogelijk en dat is dus ook wat is gebeurd. Aan onze perfecte reeks in de reguliere competitie breiden we in de eerste twee speeldagen van de kampioensplay-offs nog een vervolg. Dat was nochtans geen senicure gelet op het drukke speelschema en de voorkeur die werd gegeven aan de tweeledige kwartfinale van de UEFA Champions League tegen Real Sociedad, waarvan de heen- en terugwedstrijd tussen Mesterskabsgruppe-speeldagen 1 en 3 vielen.

Op speeldag 23 van de Superliga trokken we naar FC København. In het Parken stadion scoorde Poul Høholt in minuut 9 de enige goal van de avond, waardoor we met het kleinste verschil de drie punten mee naar Aalborg namen. In de bus werd hier en daar de wedstrijd tussen FC Nordsjælland en FC Midtjylland gelivestreamd. Als de Tigrene er niet in slaagden om alle drie de punten thuis te houden, dan waren we al kampioen. Al snel werd duidelijk dat ze bij Nordsjælland nog geen zin hadden in een Aalborgse titelviering op de eerste speeldag van de play-offs. Na amper 10 minuten stond het al 3-0. Uiteindelijk eindigde het in het Farum Park 5-1 in het voordeel van de thuisploeg.

Uitstel, maar geen afstel. Met een veredeld B-elftal begonnen we aan de partij op Randers FC. De hele eerste helft hadden we het veldoverwicht, maar tot grote kansen kwamen we niet. Mads Askou's doelpunt in de blessuretijd zorgde er wel voor dat we met een voorsprong de rust in gingen. Na rust ging het scoringsgewijs wat vlotter. Juma had geen minuut nodig om de 0-2 tegen de netten te trappen en in het verdere verloop van de tweede helft scoorden Mæhle en invaller Adrian Stan ook nog, waardoor we de partij met 0-4 als winnaars afsloten. Resultaten op andere velden deden er niet meer toe. We behielden sowieso een kloof van 27 punten, maar door het gelijkspel van FC Nordsjælland tegen Odense BK bedraagt de kloof nu zelfs 29 punten.

Naamloos.png.29ab252d08ecae2bd6b188fffa850e67.png

clbanner.png.aae569ef50cf41c0492bb1dd71e163f5.png.8d46adc2ecd17b3b9be29ce45800c893.png

Schermafbeelding2024-04-02215502.png.fc3cb2754204bc434164ca5d1ea19275.png

Spoiler

UCLvssociedad.png.6d6750ae92b70e43d702793d238b7890.png

Ik denk dat niemand had verwacht dat we het zouden schoppen tot de kwartfinales van het kampioenenbal, maar op dinsdag 04.04.2028 ontvingen we effectief Real Sociedad in de heenwedstrijd van onze onderlinge kwartfinale van de UEFA Champions League. Sociedad was één van de drie overgebleven Spaanse teams bij de laatste acht en stond te boek als de minst goede mogelijke tegenstander bij de loting enkele weken geleden.

Een heenwedstrijd in de KO-fase van een groot tornooi staat vaak ten dienste van het veiligstellen van een goede uitgangspositie voor de terugwedstrijd een week later. Dat was ook nu zeker het geval, maar omdat wij eerst thuis speelden, moesten we toch op zoek naar een balans tussen een solide defensie en een creatieve aanval om ons in scoringspositie te brengen tegen toch nog steeds een stukje sterkere tegenstander, dan de ploegen die we binnen de eigen landsgrenzen gewoon zijn.

De eerste tien minuten in het Lynge Jakobsen Stadion waren wat aftasten. De Spanjaarden kregen de bal, maar echt naar voor drukken deden ze niet. Het gebrek aan aanvalslust bij de bezoekers zette mij aan een iets aanvallendere aanpak met meer risico te hanteren. En dat loonde zich ook nog voor rust. Na een knappe actie langs de lijn van Høholt, bokste Remiro de bal in de voeten van Barslund, die aanlegde van net buiten de zestien en zijn schot in de rechter benedenhoek tegen de netten zag gaan. De ban was gebroken en vlak voor rust zat Holmberg tussen een te korte inspeelpas van Turrientes. Onze Zweedse middenvelder dropte de bal over de Spaanse verdediging en Juma was er het snelst bij, omspeelde Remiro en legde de 2-0 binnen in het leegstaande doel. De tweede helft stond voor ons vooral in het teken van geen tegendoelpunt incasseren en dat doel volbrachten we. De Basken konden over de hele partij maar één bal tussen de palen schieten.

Met een 2-0 overwinning uit de heenwedstrijd op zak, stapten we, daags na onze 0-4 overwinning op Randers FC, aan boord van het vliegtuig richting Spanje. De fanatieke Basken geloofden er nog in, getuige de stampvolle REALA ARENA op woensdag 12.04.2028 bij aanvang van de terugwedstrijd. En ondanks het feit dat Widell ons al na zes minuten op voorsprong zette met een harde knal van randje zestien, bleven ze als één geheel achter hun ploeg staan. Publiekslieveling Barrenetxea was sneller op de bal dan Mellberg en scheidsrechter Siebert kon niet anders dan naar de stip wijzen. Oyarzabal nam zijn verantwoordelijkheid en trapte de gelijkmaker onhoudbaar voorbij Rønnow. 1-1 was ook de stand bij de pauze.

real-sociedad-champions-league-2023-2024.png.33594e7bc2f1f5dfb3d4df5adef0e149.png

Meteen na rust kreeg de thuisploeg een hoekschop. Oyarzabal nam hem kort en combineerde mooi met Merino, die aan de tweede paal Barrenetxea vond, die de bal simpel binnentikte. Met één doelpunt verwijderd van verlengingen draaide het Baskische publiek nog eens aan de volumeknop. Een echte aanvalsgolf bleef echter uit tot het absolute slot van de reguliere speeltijd. Met opnieuw een hoekschop die tot grondslag dient, sleepte Sociedad er vijf minuten voor tijd dan toch nog verlengingen uit. Ayari nam een afvallende bal vol risico in één keer op de slof. Met veel geluk (voor de thuisploeg) week de bal af op Mathias Ross, waardoor Rønnow op het verkeerde been werd gezet en zich gewonnen moest geven: 3-1.

Verlengingen dus en daar had ik eigenlijk wel een redelijk goed gevoel bij. Ik denk dat wij met ons team wel baat hebben bij een fysieke uitputtingslag tegen een club uit LaLiga die toch minder bekend staat om fysieke spel, maar eerder om hoogstaande voetbaltechnische kwaliteit, op elke uitzonderingen na althans. En na Atlético is Sociedad misschien wel de volgende Spaanse (sub)topclub die toch wel kort bij zo'n uitzondering aanleunt. Maar goed, terug naar de wedstrijd.. Daarin bleek toch dat wij fysiek sterker waren. Waar de thuisploeg de bovenhand had gedurende de eerste 90 minuten, waren wij de eerste helft van de verleningen alomtegenwoordig en met resultaat. Uitgerekend vers ingebrachte krachten Bundgaard, Askou en Juul zetten samen een knappe aanval op met laatsgenoemde als eindstation. Met een lage schuiver in de korte hoek gaf hij Remiro het nakijken: 3-2. Het werd stil in de REALA ARENA. Vlak voor het fluitsignaal voor een korte pauze tussen de twee verlengingshelften in, kon Widell met een schitterende doorsteekbal door het hart van de Sociedad-defensie Adrian Stan alleen voor Remiro zetten. De 19-jarige Roemeen bedankte en schoot de bal vol overtuiging in doel: 3-3. 

Het mocht nu niet meer mislopen. Omdat de thuisploeg er fysiek door leek te zitten, schakelde ik, overtuigd van de fysieke en voetballende kwaliteiten van mijn spelers, over naar een systeem waarin we in een iets lager blok de bal kort aan iets tragere snelheid rondspeelden. In een glimp van frustratie probeerde Barrenetxea Asp-Jensen neer te halen met een drieste tackle. De Spaanse rechtsbuiten blesseerde daarbij zichzelf en moest met de draagberrie van het veld gedragen worden. Een tekenend beeld voor de verlenging in hoofde van de thuisploeg. DE REALA ARENA liep geleidelijk aan leeg, op drie vakken in het dak van het stadion na. De meegereisde Aalborgfans vierden de kwalificatie voor de halve finale als hadden ze zojuist de grootste EuroMillions jackpot gewonnen.

Schermafbeelding2024-04-02215606.png.2fe022584bfe90fa0d6ef04c5e33483b.png

Ook in de kleedkamer gingen alle remmen los. Aalborg BK hoorde voor even tot de beste vier ploegen van Europa en daar was iedereen enorm trots op. Die trots nemen we zeker en vast mee naar de confrontatie in de halve finale tegen het grote Real Madrid C.F. . In de andere halve finale kruist PSG de degens met FC Barcelona. De Parijzenaren namen met 5-1 cijfers over twee wedstrijden moeiteloos afstand van Liverpool. Barcelona had het moeilijker met regerend kampioen Newcastle Utd., maar dankzij twee goals van wonderkind Lamine Yamal haalden ze het toch met 4-3 over de Magpies.

NXGN(2).png.63666973dabfc48f54857c6bec6c0847.png

Wie dacht dat de grotegoednieuwsshow er voor deze update al opzat, heeft het mis. In de door NxGEN gepubliceerde lijst met de top-50 talenten in de voetbalwereld staan maar liefst drie spelers van onze club. AaB Akademiet-product Poul Høholt komt binnen op plek 46. De voor € 4.5mln. van Universitatea Cluj overgekomen Adrian Stan vinden we terug op plaat 22, maar de hoogst gerangschikter AaB-speler is het Congolees talent Ally Juma, die voor slecht € 625k werd overgenomen van TP Mazembe.

Profielen Ally Juma, Adrian Stan en Poul Høholt

Spoiler

Schermafbeelding2024-04-03114631.png.1e4c21b6d311b2eabc13a95bdbaab220.png

Schermafbeelding2024-04-03114650.png.04b4fa0ac773cb729c529f0d958b9a22.png

Schermafbeelding2024-04-03114609.png.334a7ef808f93e8a93f1953b50b74364.png

Ook met de toekomst zit het snor. Michael Sjøquist (19, CVM) wordt voor €4.3mln (*) overgenomen van FC København en mag zich vanaf volgend seizoen een AaB-speler noemen, zij het wel dat hij gewoon op uitleenbasis bij de hoofdstedelingen zal verder spelen. 

Onderstaande zes AaB Akademiet-spelers zijn klaar voor de stap naar de U19 en hebben hun eerste profcontract ondertekend. Vooral van Mikkel Sørensen, Morten Svane en August Frølund wordt er binnen de club veel verwacht. Zij sluiten nu al aan bij de U19 en zullen normaal gezien ook volgend seizoen daar actief zijn.

Schermafbeelding2024-04-02233104.png.01ba78d73977ff7920b61ca950f327e1.png

Spoiler

Schermafbeelding2024-04-03113941.png.205617988179850615308787b859106d.png

Schermafbeelding2024-04-03114009.png.ddb42154ee225c2492f33c1e7e872a46.png

Schermafbeelding2024-04-03114029.png.5cb4ee5ddd420d4babc0b9251f6b56ea.png

Schermafbeelding2024-04-03114053.png.8ecd93e520ca4e3fc9fc49c876d1894a.png

Schermafbeelding2024-04-03114119.png.6a07d775fb99354e20973fc838af7801.png

Schermafbeelding2024-04-03114146.png.5743e4dab50261fd9951987cb6ffdd76.png

Bij deze rond ik de grote goednieuwsshow af en horen we elkaar een volgende keer, na afloop van de halve finale- in zowel de Oddset Pokalen als die in de UEFA Champions League. Tot dan!

Ole

Naamloos.png.c01c23139ca76864512fe12b6ae38614.png

(*) Michael Sjøquist is een groot Deens talent en met een ontsnappingsclausule van € 4.3mln stond hij in de belangstelling van veel buitenlandse clubs. Om hem toch maar binnen de grenzen van de 3F Superliga te houden, vond ik het nodig om in te grijpen. Voorlopig heeft hij geen toekomst binnen ons team en lenen we hem gewoon systematisch opnieuw uit aan onze vrinden uit Kopenhagen.

Spoiler

Schermafbeelding2024-04-03114231.png.695c238855f65ee4562b3c89d5f8f383.png

Reacties:

Spoiler

@Djurovski: volgende Europese tegenstanders is wel wat andere koek.

@Lensherr: ook Sociedad met de hakken over de sloot uitgeschakeld, nu zal het wel stoppen denk ik he!

@Fantasy: 2 speeldagen ver en we hebben hem binnen, de titel :D 

@Nom de Guerre: dat is ook gebleken, tegen de andere zouden we volgens mij geen schijn van kans hebben gehad! Zo goed mogelijk verweren tegen Real lijkt me een mooi doel voor de halve finale!

@Marius: we gaan voor een compleet flawless parcours in de competitie :D 

@Bogatyr: daar staan we dan bij de laatste vier, als dat maar goed komt tegen Real!

@Urbeto: zie ze toch wel wat groeien, maar twijfel of dat ook niet puur het kwaliteitsverschil is van spelers, want we komen van ver

@Kyrill: gelukkig zaten er helemaal geen NL ploegen meer in zodat we enkel maar konden inlopen op hen!

@Titan: et voilà, daar zijn de extra coëfficiëntpuntjes :P 

@Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Badmuts@Keeza@KayDeManaager@Titan@Nom de Guerre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met de landstitel allereerst, al zat die er al lang aan te komen natuurlijk. Het was vooral uitkijken naar de dubbele confrontatie met Sociedad. Knap dat je gewoon al het vertrouwen behield in je ploeg bij het ingaan van de verlengingen en met enkele rake wissels ook je gelijk wist te halen! Geen idee hoe het ondertussen met Real gesteld is. Of je überhaupt een kans maakt hangt wellicht af van hoeveel individueel talent dat zij ondertussen hebben rondlopen en hoe moeilijk het is om je tactiek daarop af te stemmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien ik al vaak gelijk heb gehad in sommige gevallen denk ik dat je dit jaar wel eens prijs gaat hebben in Europa. Er is identiteit, kwaliteit en passie. Als je dan nog een tikkeltje geluk hier en daar gaat hebben komt het in orde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Banner.png.31d0e2c846d86ba1993d38e3ee8f04f7.png

#86 - AALBORG-FANS DRØMME

April zit erop, tijd voor een recap. De halve finales in de Oddset Pokalen tegen FC København zijn afgerond en we hebben ook weer drie potten in de 3F Superligaen achter de kiezen, MAAR het hoogtepunt - en zwaartepunt :P - van deze update betreft de heenwedstrijd van de UEFA Champions League - Halve finale in het Estadio Santiago Bernabéu. Geen tijd te verliezen dus. Ik probeer het zo kort mogelijk te houden, zonder informatie achter te houden.

Naamloos1.png.08e976d796f505998ea1dd9bc915078c.png

clbanner.png.aae569ef50cf41c0492bb1dd71e163f5.png.b1cbba39a330a45c7add9d6161cdbca6.png

tumblr_ovv3cydDOd1wnzah8o4_1280.png.0ce111f20151cbbf710aa26a339af687.png

Alles straalt gewoon klasse uit wanneer je het Estadio Santiago Barnabéu betreedt. Van de toiletten, de kleedkamers tot de dug-out, alles, pure klasse. We gaven onze ogen mooi de kost en leken wel kinderen die een binnenspeeltuin binnenkwamen, wanneer we daags vóór de wedstrijd onze schoenen aanbonden voor een korte trainingsessie op de bijna heilige Madrileense grasmat. Ik hoopte dat het kwijlen dan ook gedaan zou zijn, maar wanneer je in een stampvol Bernabéu langs de zijlijn 'Ce sont les meilleures équipes' door de boxen hoort galmen, springt elk haar op je lijf recht, zeker als je maar een simpel Ijslandertje bent uit een vissersdorp als Húsavík.

Naar de wedstrijd dan. Zoek bij de Koninklijke niet naar Jude Bellingham. De inmiddels 24-jarige Engelsman kampt met een stevige enkelbandblessure en zal naar alle waarschijnlijkheid ook de terugwedstrijd in Aalborg missen. Wie er zeker en vast ook in Aalborg niet bij is, is Federico Valverde. De Uruguayaan heeft op training zijn arm gebroken. Aan onze kant is enkel Ally Juma niet 100% fit, hij nam plek op de bank. Michael Oliver had de leiding over de partij en floot om 20u de wedstrijd op gang.

De Madrileense voorhoede had er duidelijk zin in. Alledrie de Braziliaanse aanvallers namen het doel van Rønnow al een keertje onder vuur in het openingskwartier. We waren onder de indruk van de wedstrijdomstandigheden en waren overal en nergens. We doorstonden de eerste twintig minuten-durende aanvalsgolf nog wel, maar tegen het fantastische afstandsschot van Rodrygo hadden we geen verhaal. Net op het moment dat we een beetje in de wedstrijd leken te komen - door wat af te stappen van de aan de tegenstander aangepaste tactische richtlijnen die ik voor de wedstrijd had doorgevoerd -, keken we nog voor het half uur al tegen een achterstand aan. Real nam even de voet van het gaspedaal en via Stan en Widdel konden we zelf voor rust toch ook eens dreigend zijn.

16569363058689.png.01916e0feee36888b588ea3988658715.png

In de kleedkamer probeerde ik wat leven in de brouwerij te krijgen. We moesten wat meer durven van onze eigen sterktes uit te gaan. Rodrygo en Vinícius Jr. staan er nu niet bepaald bekend om hun verdedigende taken altijd aan 100% uit te voeren. Daar zouden loopwonders als Joakim Mæhle en Poul Høholt toch wel wat mee moeten kunnen doen. Met die boodschap stuurde ik dezelfde elf jongens weer de grasmat op. Het begon al meer te lijken op wat ik gewend was te zien, maar het helpt ook als je geen onnodige fouten aan de rand van de zestien maakt.. Rodrygo eistte de vrije trap op, maar zag zijn poging uit de winkelhaak geranseld worden door Rønnow. Nu ja.. hij duwde de bal daarbij wel in de voeten van Endrick, die de 2-0 vervolgens in leeg doel kon binnen schieten.

Pep je spelers nu nog maar eens op.. Rond het uur haalde ik een bleke Holmberg en Bundgaard naar de kant voor Peter Juul en Ally Juma. Die laatste zorgde meteen voor dreiging met zijn snelheid en dat leek de jongens wat moed te geven. Op de eerstvolgende perfect aangesneden hoekschop van Asp-Jensen, kwam Stan goed voor zijn rechtstreekse tegenstander en knikte de 2-1 aansluitingstreffer hard en laag aan de eerste paal voorbij Courtois. We leefden weer! Sterker zelfs, niet veel na de 2-1 trapte Mellberg een uitstekende bal in de rug van de verdediging. Juma liep er achter aan, trok de bal goed voor doel. Stan leek klaar om zijn tweede van de avond simpel binnen te tikken, ware het niet voor de por in zijn rug van Demiral. Scheidsrechter Oliver kon niet anders dan naar de stip wijzen en ons zo een ultieme kans geven om de bordjes weer gelijk te hangen. Mathias Ross zette zich achter de bal en schoot de bal brutaal door het midden tegen de netten: 2-2. De Aalborg-fans konden hun ogen niet geloven en wisten met hun vreugde geen blijf. De bovenste ring van de Noordelijke tribune daverde en er weerklonk een hels kabaal.

Nu nog vijftien minuten dit resultaat vasthouden en misschien nog wel loeren op één vlijmscherpe counter? De Koninklijke ging er vol voor, maar ook Alex Baena kon geen potten meer breken. In het absolute slot mochten ze nog opgelucht ademhalen toen Courtois zich onderscheidde en een afstandsschot van Juul via de paal uit zijn doel kon houden. Wij waren tevreden. 2-2 is een fantastisch resultaat om mee te nemen naar huis. Ze mogen zich aan een warm welkom verwachten, binnen een paar dagen in het Lynge Jakobsen Stadion! Natuurlijk moeten we ons ook geen illusies maken. Het kwaliteitsverschil is nog steeds groot, maar er zijn al gekke dingen gebeurt op eerdere Champions League Nights in Noord-Jutland. Afspraak: woensdag 03.05.2028 klokslag 20u00. 

Spoiler

Schermafbeelding2024-04-03154708.png.ffce32352418501d474ec666d4df156b.png

Schermafbeelding2024-04-03204641.png.0dc028f313aeb6b4733577bb2b262e36.png

In de andere halve finale nam PSG in het Prinsenpark met een 4-2 zege tegen Barcelona een optie op de finale. Man van de wedstrijd was de pijlsnelle Franse spits Randall Kolo Muani. Hij nam drie van de vier Parijse goals voor zijn rekening. 

xoddsetpokalenbanner.png.acdef3f05a5547e6ad333f9c74c755b3.png.pagespeed_ic.9DDR4-mfc3.png.61ffc563ae9ecf3523d6e82f956f30b4.png

Schermafbeelding2024-04-03150034.png.89b1620e63970db56cbd22ee7912746d.png

In eigen land staan we voor de vierde keer op rij in de finale van de Oddset Pokalen. In de heenwedstrijd op het veld van FC København traden we aan met zo goed als ons sterkste elftal en dat vertaalde zich ook in een tamelijk moeiteloze 0-2 overwinning. Dat had een stuk meer mogen zijn, maar in principe moet dat volstaan om het thuis met een nog wat jonger elftal over de streep te trekken. Aalborgse doelpuntenmakers van dienst in het Kopenhagense Parken waren Kaare Barslund en Melker Widell. In de terugwedstrijd brachten we Akademiet-producten Ellegaard, Jessen en Jesper Frølund voor het eerst aan de aftrap. Voor rust viel er weinig noemenswaardig te noteren en na rust zette Peter Juul ons al vroeg op 1-0. Lang leken we dat ook te gaan vasthouden, maar Mikkel Lang kon in de blessuretijd de hoofdstedelijke eer nog redden.

In de finale die in Kopenhagen wordt gespeeld, ontmoeten we voor de tweede maal in mijn ambstermijn  Brøndby IF. In 2024/25 scoorde de inmiddels naar Sevilla vertrokken linskback, Álvaro Fernández, het enige doelpunt ('92) van de wedstrijd.

xsuperligabanner.png.b9ff5da03bc78ca1478bbfaaac4ff8f4.png.pagespeed_ic.dCuVO68yX4.png.081cd3ee142b5215cd70677dcda2a071.png

Naamloos3(3)(7).png.7d99790283b8c670f7d5d082c611beec.png

Schermafbeelding2024-04-03212456.png.33ed189b21b987b85c66ee8fb4c184d0.png

Spijtige zaak, maar ons perfect rapport in de vaderlandse competitie is niet meer. Twee dagen na de heenwedstrijd in de UCL in Madrid, moesten we alweer vol aan de bak tegen nummer twee FC Nordsjælland, dat nog in volle strijd is om hun plek op de ranglijst veilig te stellen. Maar liefst vijf U19-spelers stonden bij ons in de basis. Bundgaard was één van de weinigen echte basiself en legde er twee in het mandje. De van Nottingham Forest gehuurde spits Adimir Bristric knikte de eerste gelijkmaker tegen de netten en Mads Hansen scoorde vijf minuten voor tijd de 2-2. In de topper tegen onze rivalen van FC Midtjylland, op speeldag 25, scoorde Adrian Stan de winning goal en op speeldag 26 eistte Peter Juul de hoofdrol op met een hattrick in de 5-1 zegen tegen Odense BK.

Schermafbeelding2024-04-03214711.png.9198cdc107febf1ba11afede8d8455aa.png

Met nog vier speeldagen te gaan in de degradatieplay-offs is het lot van Esbjerg fB al bezegeld. En ook bekerfinalist Brøndby IF verkeert nog steeds in moeilijke papier, al kunnen ze zich wel optrekken aan twee gelijke spelen op verplaatsing bij Vejle BK en Viborg FF. In beide partijen wist de van ons gehuurde Nederlandse spits, Bram Davelaar een doelpuntje mee te pikken;

Zo, weer een hele boterham om te verwerken, maar er is dan ook heel wat gebeurd de afgelopen weken. Binnen vier dagen ontvangen we Real Madrid C.F. voor de return in de halve finale van de UEFA Champions League. Voorspellingen laat ik aan jullie over. Mijn taak is het uitdokteren van een tactisch plan om onze kans op een stunt te maximaliseren. 

Ole

Naamloos.png.8aaa8c1687a7b71992c4db8381e3da94.png

Reacties:

Spoiler

@Kyrill: Thanks man! Denk dat het resultaat tegen Real je ook wel zal smaken :D 

@Djurovski: wat is pittig? :P 

@Marius: zit nog wel wat kwaliteit, maar de heenwedstrijd kwam in elk geval al op het juiste moment met de blessures van twee sleutelspelers. Hopelijk recupereren ze Bellingham niet in de return!

@Lensherr: het zou een stunt van formaat zijn, waar ik in de verste verte niet op gerekend had, maar dromen mag zeker met de uitgangspositie die we in Bernabéu bij elkaar gevoetbald hebben!

@Willem: hahaha, toch tegen dat eerste puntenverlies aangelopen, zuur!

@Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Badmuts@Keeza@KayDeManaager@Titan@Nom de Guerre

bewerkt door Jónstærke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijke resultaten weer! Gefeliciteerd met de titel. Prachtresultaat ook in Madrid. Hopelijk weet je het thuis af te maken.. Ik ging er afgelopen week met 1-4 af na uit ook 2-2 gespeeld te hebben, dus ben benieuwd of het jou beter gaat welgevallen. 

Ohja, Michael Sjoquist heb ik ook in mijn game. Zou je hem willen ruilen?:D

Wegwerpafbeelding.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen de lof blijven opsteken over de prestaties in eigen land maar het draait natuurlijk allemaal om de CL momenteel. Zonder Bellingham had je al 1 zorg minder maar die Brazilianen blijven natuurlijk ook een kwelduivel voor de verdediging. Een gelijkspel is echter een zeer knap resultaat, ik geef je minstens 50% kans in eigen huis nu om door te stoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een gelijkspel behalen in en tegen Madrid is misschien wel de kroon op een toch al geweldig knap seizoen. Een van de grootste clubs in hun eigen huis weten te bedwingen met de beperkte middelen die het Deense voetbal je biedt is wow!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.png.229755aa78452f45bebe396f0897233c.png

#87 - HALA MADRID

clbanner.png.aae569ef50cf41c0492bb1dd71e163f5.png.d95bfda55417c01f7660e86f0a9e681a.png

beligoal.png.7d20d590a8d48da0fd767f3c97b8f484.png

Spoiler

Schermafbeelding2024-04-05004107.png.31c626f3938dfe58dd8c00e1f6dfb2b0.png

Een goed uur, zo lang bleef de hoop van de hele Aalborgse gemeenschap overeind. De terugwedstrijd werd om het met een cliché te zeggen 'een rollercoaster van emoties'. In het openingskwartier speelden we in onze gebruikelijke speelwijze de bezoekers van het kastje naar de muur en na een fantastische rush over de rechterflank van wingback Poul Høholt kon diezelfde Høholt ook nog eens een perfecte lage voorzet afleveren richting Stan. Onze Roemeense spits devieerde de bal aan de eerste paal in doel en woekerde de droom van de AaB-fans nog wat extra aan. We bleven ook na de 1-0 het betere van het spel hebben, totdat Endrick zijn duivels ontbond en met een knal van afstand Rønnow het nakijken gaf. De gelijkmaker deed de wedstrijd volledig kantelen en onder implus van een licht geblesseerde Bellingham trokken de Madrilenen de wedstrijd naar zich toe.

We waren nog niet volledig uit de wedstrijd en via enkel gevaarlijke tegenprikken, waren het nog steeds wij die de grootste scoringskansen kregen. De bezoekers hadden dan wel continu de bal, maar echt tot uitgespeelde kansen kwam de Koninklijke niet. Als het via samenspel niet lukt kunnen ze nog steeds teren op de overvloed aan individuele klasse van spelers als Vinícius Junior en Jude Bellingham. Iets meer dan vijftien minuten voor tijd, slalomde Vinícius Jr. zich een baan doorheen drie van onze verdedigers en vervolgens schoot hij ook nog eens de bal overhoeks perfect tegen de binnenkant van het zijnet: 1-2. Op dat moment stond Real virtueel in de finale en dat gaf hen moed om nog een versnelling hoger te schakelen en ons doel te belegeren met de ene onrechtstreekse vrije trap na de andere. Uiteindelijk viel één bal dan toch eens goed, voor de voeten van Bellingham en de Brummy schoot zonder genade de 1-3 tegen de netten. De wedstrijd was gespeeld en de 2-3 van Widell kwam veel te laat om nog iets te veranderen.

Al bij al is het een logische en terechte uitschakeling, maar toch overheerste bij vele spelers en mezelf toch de teleurstelling in de eerste week na het mislopen van de Champions League-Finale. Virtueel hadden we er een uur lang recht op.. Daar koop je natuurlijk niets mee, maar het hielp niet echt bij het plaatsmaken voor trots en die teleurstelling aan de kant te schuiven. We zijn een simpel Deens ploegje dat vijf seizoenen geleden ten dode was opgeschreven toen het degradeerde naar de NordicBet Liga. Wat wij al enkele jaren na elkaar presteren op het kampioenenbal is geen kattenpis. En we komen terug, tuurlijk, volgend jaar al, misschien niet tot aan de halve finale, maar AaB zal zich ook volgend jaar gaan tonen in de Champions League.

Resultaten halve finales UCL, UEL en UECL

Spoiler

Schermafbeelding2024-04-05003454.png.b1b11cc7dfee5fb21be4fed500ad7abc.png

Schermafbeelding2024-04-05003529.png.4d801e33d146139cd53af674b76108b0.png

Schermafbeelding2024-04-05003610.png.d42c8d1b1b1dec2a94726e49c5e720dd.png

Naamloos1.png.09d32eb9a7a41ca14448238806323820.png

xoddsetpokalenbanner.png.acdef3f05a5547e6ad333f9c74c755b3.png.pagespeed_ic.9DDR4-mfc3.png.28ab5d941ad69ac6d493e9a11e18e12c.png

snoek.png.ba2562c714093cef8d6241880a55170a.png

Spoiler

Schermafbeelding2024-04-04234621.png.e00e526f646c85e9769452973f4f1df6.png

----------------------------------------------------------

boomstructuurOddsetPokalen.thumb.png.c32880e193e34896b370a345820e26e4.png

wedstrijdenAABPKL.png.3f27490fcb0ed9de4fad0e45fc07be9e.png

Voor het vierde jaar op rij hebben we de Deense dubbel op onze conto geschreven. Net als twee jaar geleden moest Brøndby IF het onderspit delven. Na amper vier minuten spelen bracht Hopland de Tigrene op voorsprong, maar dankzij twee doelpunten van Roemeens wonderkind Adrian Stan en eentje van Ally Juma stond het na een half uur spelen al 3-1. Een voorsprong die we niet meer uit handen gaven en kort na rust zelfs nog wisten uit te breiden via Asp-Jensen.

De dubbel pakken lijkt voor de buitenwereld wel als een routine en daar ligt nu juist de extra druk. Er wordt van ons verwacht dat we zomaar eventjes de beker gaan winnen en daarbovenop moeten we ook nog eens Europees zo hoog mogelijke toppen proberen scheren. Dat is allemaal niet min en natuurlijk leg ik me zelf die druk ook op, maar we mogen zeker en vast niet vergeten om van een 'simpele' bekerwinst te genieten. 

Naamloos1.png.fae26e7ce6a1a8027047a5ec4cee0fa5.png

Schermafbeelding2024-04-04000912.png.bb9dcf4dc3c46d8a30c66243488ce038.png

Het was nu dan wel geen grote goednieuwsshow, maar met de beker als soort van troostprijs bovenop de titel en daarbij ook nog eens bovenstaande aankondiging is er toch zeker ook positief nieuws te verkondigen. Vanaf 20.04.2029 zal het Lynge Jakobsen Stadion 37 330 plaatsen in plaats van de huidige 25 200. De werken zijn al aangevat en totdat de uitbreidingswerkzaamheden zijn voltooid, werken we onze wedstrijden af in de DS Arena (capaciteit: 10 700), de thuishaven van tweedeklasser en buur Hobro IK. De club is op elk gebied in ontwikkeling en in de toekomst zou ik ook nog graag een upgrade van ons jeugdcomplex zien (voorlopig 'uitstekende jeugdaccomodatie'), maar dat is voor in de toekomst. 

Later vandaag of overmorgen, voorzie ik jullie van een seizoensoverzichtje van de 3F Superliga, de andere Europese competities, èn werpen we een blik op de UEFA Coëfficiënten ranglijst.

Tot dan!

Ole

Naamloos.png.e4a1be1666c4278c64cfed67b1aeb3b9.png

Jammer, maar helaas. Die UCL-finale (en winst) zal hopelijk voor wat verderop in de save zijn.

Spoiler

@Urbeto: tegen die Sjøquist zeg ik zeker geen nee, ziet er toch nog net iets beter uit ja :P 

@Djurovski: dat had wat geweest, dan had ik mijn biezen zelf gepakt en was ik waarschijnlijk wel ingegaan op het bod van Bayern München! :D 

@Marius: hou van het vertrouwen dat je in mij en de ploeg hebt, maar staan dus toch nog niet zover als we denken!

@ElMarcos: de 2-2 was ons laatste showtje, in ons eigen huis waren de Madrilenen te sterk.

@Kyrill: Thanks man

@Lensherr: dat vertrouwen is fijn, maar uiteindelijk bleek het onterecht en strandt ons UCL-avontuur bij de laatste vier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat was je er dicht bij in de buurt! De teleurstelling is begrijpelijk, ook al weet je het zelf al snel te relativeren. Soms kan een onverdiende overwinning ook heel erg lekker voelen :D . Helaas kwam die er niet. Tussen neus en lippen door pak je nog even de dubbel, alsof het niets is. Ik kijk uit naar je komende seizoen; kun je weer een stap verder komen in de CL?

Link naar opmerking
Deel via andere websites