Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FMusic 2023

Erwin.

Aanbevolen berichten

FMusic 2023

We naderen het eind, maar komen wel nog even langs Nederland, Australië en Engeland

9. Spinvis - Kom Terug 

8. Tame Impala - Let It Happen

7. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart

@Chiemel @Laki @Justin @Djurovski @Djordison @Dansmeister @Wokulski @The Kerfts @Urbeto @Kyrill @Bm @Grote Ree @Tim' @Kelvin @Christian.

bewerkt door Erwin.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

FMusic 2023

Het podium nadert maar niet voordat we nog wat topfavorieten zien voorbij komen.

6. Pearl Jam - Black 

5. The National - About Today

4. The Smiths - There is a Light That Never Goes Out

@Chiemel @Laki @Justin @Djurovski @Djordison @Dansmeister @Wokulski @The Kerfts @Urbeto @Kyrill @Bm @Grote Ree @Tim' @Kelvin @Christian.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

There is a Light That Never Goes Out was wat mij betreft ook een waardige no. 1 geweest. Tijdloos nummer. Recent weer eens in het hele The Queen is Dead album gedoken. Ondanks dat Morrissey een vreselijke vent is, blijft dat toch geweldige muziek.

Sam Fender en The War on Drugs vind ik persoonlijk een tikketje overgewaardeerd in bepaalde kringen, maar is absoluut geen slechte muziek. Gewoon dingen die ik niet per se heel vaak hoef te luisteren. De top 10 tot nu toe kan ik erg goed mee leven. Zelfs een Black heb ik geen problemen mee, aangezien ik daarin een dissonant ben als in dat het niet mijn favoriet is, ik kan tegenwoordig goed begrijpen wat anderen wel raakt in dat nummer.

Persoonlijk doet Love & Hate me net wat meer dan Cold Little Heart (al begrijp ik het ook wel, want die intro is natuurlijk fantastisch) en daarbovenop geteld zou ik eerder wat oudere Soul platen boven Kiwanuka verkiezen, maar Kiwanuka is absoluut een zeer getalenteerde artiest en ook van hem vind ik het absoluut prima dat hij hier terug te vinden is.

Let it Happen, op sommige dagen mijn favoriete Tame Impala plaat, op de meeste dagen top 3 met The Less I Know the Better en op 1 Mind Mischief, maar sowieso generatiedefiniërende nummers allemaal.

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een heerlijke platen komen er vandaag voorbij zeg! Sam Fender op 12 is voor mijn gevoel wat hoog, al blijft het een heerlijke plaat. Thinking of a Place, Kom Terug en The Smiths in de top 10 is heel erg tof :< En dan zijn de andere platen in de top tien tot dusver ook stuk voor stuk prachtige nummers. Met The Chain nog op komst is het nu al een fantastische lijst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij dat Bowie op drie staat, dat vind ik gewoon een ijzersterk nummer. Pearl Jam en The National zijn minder aan mij besteed, al luister ik het tegenwoordig wel eens. Dat is al een vooruitgang ten opzichte van vroeger en daarmee kan ik het ook niet als geen waardige top 10 nummers kwalificeren. Mijn toch leuk als je persoonlijke favorieten hoog staan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites