Erwin. Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 FMusic 100 - 2023 Na het slappe aftreksel van vorig jaar gaan we dit jaar de FMusic weer in ere herstellen. 7 jaar na de laatste @Simonsav editie en 5 jaar na de editie van @Fabian. pak ik nu de handschoen op. Aan de procedure verandert verder niks. De laatste Simonsav edities waren steevast voor Pearl Jams Black. 5 jaar geleden was het Fix You van Coldplay die er met de bloemen vandoor ging. Vorig jaar mochten de Arctic Monkeys 505x juichen. CM Scene Music Top 50 - 2004 CM/FM Scene Music Top 50 - 2005 CM/FM Scene Music Top 50 - 2006 CM/FM Scene Music Top 50 - 2007 CM/FM Scene Music Top 50 - 2008 CM/FM Scene Music Top 50 - 2009 FM Scene Music Top 50 - 2010 FMUSIC 100 - 2011 FMUSIC 100 - 2012 FMUSIC 100 - 2013 FMUSIC 100 - 2014 FMUSIC 100 - 2015 FMUSIC 100 - 2016 FMusic 100 - 2018 Slap aftreksel 2022 Er is geen beperking op het formaat van je lijst. Wil je een top 500 maken, be my guest. Echter kunnen er maximaal 100 nummers punten krijgen. Dit zijn de lijst-formaten bij voorkeur, en hun puntenverdeling: Top 10 #1 krijgt 100 ptn, #2 krijgt 90.. etc Top 25 #1 krijgt 100 ptn, #2 krijgt 96, #3 krijgt 92.. etc Top 50 #1 krijgt 100 ptn, #2 krijgt 98, #3 krijgt 96.. etc Top 100 #1 krijgt 100 ptn, #2 krijgt 99, #3 krijgt 98.. etc Wat betreft de beperking van het aantal artiesten per lijstje/formaat, mag je bij een Top 100 maximum 10 nummers van dezelfde artiest in je lijst hebben. Bij een Top 25/50 mogen dat er maximum 5 van dezelfde artiest zijn, bij een top 10 nog max 2 van dezelfde artiest. http://i42.tinypic.com/27yxq3n.jpg I. Lijstjes post je gewoon in dit topic. II. Het gaat om een lijst aller tijden. Niet om je favoriete nummers van de afgelopen week. III. Probeer telkens de correcte artiest & titel op te geven. Maakt het een stuk aangenamer en vlotter voor de organisatie. Bij voorkeur in dit format [Artiest] - [Titel], bijv. Gerard Joling - Ticket to the Tropics IV. Een al geposte lijst wijzigen mag, maar meld het altijd of bij mij, of in een nieuwe post in dit topic. V. Heb je het te druk/geen zin, dan mag je altijd je lijstje van vorig jaar opgeven, zoals dat elk jaar wel een aantal mensen doen. VI. Hou je aan de opgegeven formaten. Een top 37 kan ik dus weinig mee. http://i44.tinypic.com/2w4k0o3.jpg Neem je tijd in het samenstellen van je lijstje. Niets lijkt me vervelender dan een al geposte lijst nog te gaan moeten aanpassen omdat je 5 nummers bent vergeten. De deadline ligt dit jaar op zondag 31 december 23:59. note: Mocht er iemand zin hebben om een mooie banner te maken dan krijgt ie mijn eeuwige dank Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 Leuk initiatief, ik doe zeker mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 Tof dat je dit weer oppakt, Erwin! Hier gaan we aan meedoen, hopelijk wordt het nog beetje gepromoot want het staat een beetje verstopt nu. We willen natuurlijk veel lijstjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 Ah geweldig, ik kreeg alweer zin om een lijstje te maken! Dit jaar echt ontzettend veel muziek geluisterd: nieuw en oud, heerlijk jaar. Kans zit erin dat ik een top 300 in elkaar ga flansen, maar een top 100 komt sowieso. Aangezien de eerste 100 voor deze lijst natuurlijk het meest rullevant zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Jaaaa! Dit is mijn favoriete reeks op MU, dus helemaal top dat je dit nieuw leven in blaast Erwin! Alhoewel dit wordt weer avonden ploeteren op een lijst en blijven schuiven met nummers. Dat is loodzwaar en heerlijk tegelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Ik ga zeker mijn best doen voor een Top 100. Een flinke uitdaging, maar die wil ik wel aangaan Tof dat je dit oppakt @Erwin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Hm, leuk initiatief, maar valt wel een beetje samen met mijn Top 2000 initiatief Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 7 december 2023 Share Geplaatst 7 december 2023 Leuk dat je dit oppakt Erwin, toentertijd zelf een keertje georganiseerd maar vond het een enorme bulk werk Ik zal kijken of ik nog met een lijstje op de proppen kan komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 9 december 2023 Share Geplaatst 9 december 2023 Leuk intiatief @Erwin. hier moet/ga ik even goed voor zitten komende tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 10 december 2023 Share Geplaatst 10 december 2023 Leuk initiatief, mij ga je zeker v/d partij zien, al denk ik (helaas) niet dat ik veel invloed op de eindlijst zou hebben, en ik ga ook niet strategisch stemmen op nummers die ik misschien liever wat hoger in de eindlijst zie. Ik ga gewoon mijn eigen ding doen, ook als dat ervoor zal zorgen dat dat geen invloed op de eindlijst zou hebben. Een top 100 kan je zeker van mij verwachten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 10 december 2023 Share Geplaatst 10 december 2023 (bewerkt) Wel moeilijk, ik heb zo heel veel van die artiesten waarvan ik er tegelijkertijd alles zou kunnen inzetten en tegelijkertijd niets omdat ik de albums of erg veel nummers goed vind, maar er niets zo écht, écht, écht bovenuit vind springen of het moeilijk vind om te gaan differentiëren, of te gaan zeggen: "kijk, dit nummer vind ik nu het best van hun". Een voorbeeld van zo een artiest is bijvoorbeeld: Radiohead... In hemelsnaam welk nummer moet ik daar nu uitkiezen? Beach House nog zo één. Ik ben bezig Aan 100 geraken zal geen probleem zijn (zit er eigenlijk al aan... en dan vergeet ik wellicht een heleboel). Het beperkt houden tot 100... tja. 10 december 2023 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 10 december 2023 Share Geplaatst 10 december 2023 4 uur geleden zei Laki: Leuk initiatief, mij ga je zeker v/d partij zien, al denk ik (helaas) niet dat ik veel invloed op de eindlijst zou hebben, en ik ga ook niet strategisch stemmen op nummers die ik misschien liever wat hoger in de eindlijst zie. Ik ga gewoon mijn eigen ding doen, ook als dat ervoor zal zorgen dat dat geen invloed op de eindlijst zou hebben. Een top 100 kan je zeker van mij verwachten. Uiteraard niet 'strategisch' stemmen, gewoon lekker je top 100 aan favoriete nummers hierin zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 12 december 2023 Share Geplaatst 12 december 2023 Wat een drama wordt dit. Ik ben pas mijn eerste pagina door op Last.fm qua artiesten. Slechts 146 nummers op de lijst momenteel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 12 december 2023 Share Geplaatst 12 december 2023 Ik ga gelijk beginnen met voorselectie, zodra ik met Chiemel zijn projectje klaar ben. Iets te ambitieus om beide tegelijkertijd te doen, beide best wel wat werk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 13 uur geleden zei The Kerfts: Ik ga gelijk beginnen met voorselectie, zodra ik met Chiemel zijn projectje klaar ben. Iets te ambitieus om beide tegelijkertijd te doen, beide best wel wat werk Check Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 (bewerkt) 1. Grimes - Dream Fortress 2. yeule - Poison Arrow 3. Björk - Undo 4. Grimes - Weregild 5. Cocteau Twins - The Thinner The Air 6. yeule - dazies 7. Slowdive - Miranda 8. FKA twigs - fallen alien 9. my bloody valentine - swallow 10. Novos Baianos - Preta Pretinha 11. FKA twigs - thousand eyes 12. Slowdive - Trellisaze 13. Sweet Trip - Velocity 14. Sweet Trip - Fruitcake and Cookies 15. Grimes - World ♡ Princess 16. Slowdive - J's Heaven 17. Cocteau Twins - Lorelei 18. Cocteau Twins - Beatrix 19. Sonic Youth - Teen Age Riot 20. my bloody valentine - to here knows when 21. my bloody valentine - soon 22. DJ Shadow - Midnight In A Perfect World 23. Joy Division - Decades 24. Lana Del Rey - Venice Bitch 25. Slowdive - Crazy For You 26. my bloody valentine - when you sleep 27. The Pharcyde - Passin' Me By 28. Interpol - Stella was a diver and she was always down 29. Empress Of - Hat Trick 30. yeule - bites on my neck 31. Slowdive - Celia's Dream 32. Cocteau Twins - Heaven or Las Vegas 33. yeule - cyber meat 34. Charli XCX - Forever 35. Dead Can Dance - The Host of Seraphim 36. Grimes - My Sister Says The Saddest Things 37. Cocteau Twins - Frou-frou Foxes in Midsummer Fires 38. Sweet Trip - Dsco 39. Della Zyr - 여름: 모호함 속의 너 / 2악장 / 놓아줄 때가 되면 놓아주기 (Concerto) 40. Interpol - NYC 41. Radiohead - In Limbo 42. Animal Collective - Bluish 43. Magdalena Bay - You Lose! 44. Sweet Trip - Sept 45. yeule - sulky baby 46. yeule - pixel affection 47. Slowdive - Machine Gun 48. Della Zyr - 나의 미래 (So Please Don’t Leave Me) / 한숨 / To Go Forward Despite the Terror of Living in This World, Clinging to a Tiny Speck of Hope 49. Bauhaus - Bela Lugosi's Dead 50. Della Zyr - Dream II: 저울 51. Kinoko Teikoku - FLOWER GIRL 52. Magdalena Bay - The Beginning 53. my bloody valentine - don't ask why 54. yeule - x w x 55. Slowdive - Souvlaki Space Station 56. my bloody valentine - lose my breath 57. Broadcast - You Can Fall 58. Grimes - REALiTi (Demo) 59. my bloody valentine - what you want 60. Sonic Youth - Society is a Hole 61. Slowdive - Melon Yellow 62. Ringo Deathstarr - Show Me The Truth of Your Love 63. Animal Collective - Prester John 64. yeule - softscars 65. Cocteau Twins - Pandora (for Cindy) 66. The Sundays - You're Not The Only One I Know 67. Slint - Good Morning, Captain 68. Nas - Represent 69. A Tribe Called Quest - Check The Rhime 70. Björk - Unison 71. yeule - don't be so hard on your own beauty 72. Cocteau Twins - Fifty-fifty Clown 73. Cocteau Twins - Pitch the Baby 74. Cocteau Twins - Cherry-coloured Funk 75. Slowdive - No Longer Making Time 76. Beach House - Bluebird 77. Eartheater - Spill The Milk 78. The Velvet Underground & Nico - Heroin 79. Charli XCX - c2.0 80. Charli XCX - party 4 u 81. TV Girl - For You 82. Kali Uchis - Melting 83. Buscabulla - Nydia 84. Aya Gloomy - vs Reality 85. yukari - Hang On 86. Cuushe - Lost My Way 87. Nas - The World is Yours 88. FKA twigs - Lights on 89. my bloody valentine - i only said 90. my bloody valentine - come in alone 91. Grimes - Genesis 92. Kali Uchis - Dead To Me 93. Big Thief - Simulation Swarm 94. Strawberry Switchblade - Go Away 95. yuragi - Soon 96. Tokenainamae - 少女の官能基 97. Uchu Nekoko - Like A Raspberry 98. M83 - Run Into Flowers 99. Tujiko Noriko - Give Face 100. Braids - Lemonade Bij deze mijn lijst. Moet even dubbel checken of ik niets meer dan 10x erin heb staan (normaal gezien niet). Tevens, honderd plekjes is gewoon te weinig, heb veel dingen eruit moeten laten (en wellicht nog nog een heleboel vergeten). Veel artiesten waar ik het ook maar bij 1 heb gehouden omdat er geen plaats was en er niet echt uitspringers zijn voor mij (zoals Beach House, Cuushe, Aya Gloomy en Radiohead bijvoorbeeld) en er simpelweg geen tweede nummer in een top 100 past. 15 december 2023 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 17 december 2023 Share Geplaatst 17 december 2023 Geinig lijstje hoor, best veel variatie. Ik ken het meeste ook wel qua artiesten! Niet altijd even goed mijn smaak, maar Cocteau Twins, Teen Age Riot, de Hip-Hop nummers die je hebt gekozen, Magdalena Bay, Kinoko Teikoku, Interpol, Bela Lugosi's Dead kan ik allemaal enorm goed waarderen. Passin' Me By recent ook veel geluisterd. Er is wel een kans dat ik 1 of meerdere nummers ga dubbelen met je lijst (waarschijnlijk de Hip Hop platen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Moet ook eens gaan bepalen of ik Video Game Soundtrack nummers in mijn lijst wil zetten. Kan eigenlijk geen goede reden bedenken waarom niet. Dat beperk ik dan natuurlijk wel tot slechts de crème de la crème. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 Hier ga ik volgende week ook even aan zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 Heb een snelle shortlist van 102 nummers, nu nog in de juiste volgorde Als ik meer tijd zou hebben, dan zou mijn lijst er wel anders uitzien waarschijnlijk. Heb mijn Top 100 van vorig jaar erbij gepakt en aangevuld met meest gelusiterde nummers in 2023. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 (bewerkt) Ik dacht dat ik er 100-110 op de shortlist zat, bleken maar stuk of 60. Heb uiteindelijk deze top 50 gemaakt, ben er blij mee: Mijn top 50: 1:The National-About Today(Live) 2:Nina Simone- Sinnerman 3:DeltaSpirit-Yamaha 4:Sam Cooke-Bring it On Home To Me 5:Bon Iver- Holocene 6:Arcade Fire-Une Annee Sans Lumiere 7:Leonard Cohen- In My Secret Life 8:Sigur Ros-Viorar tel Liftorasa 9:Bon Iver- Blindsided 10:Mari Samuelsen-Max Richter November(Live from the Forbidden City , Beijing/2018) 11:Paolo Nutini-Iron Sky 12:The National- Slipped 13:Leonard Cohen- The Partisan 14:Beirut-Goshen 15:Sam Cooke-A Change Is Gonna Come 16:Hans Zimmer-Time 17:Slowdive- Slomo 18:Eels- Novocaine For the Soul 19:Creedence Clearwater Revival- Midnight Special 20:Nina Simone Feeling Good 21The Kink- Superman 22:Fleetwood Mac- Sara 23:Sigur Ros-Staralfur 24:Beirut- When I Die 25:Joy Division- Atmosphere 26:Marvin Gaye- Got To Give It Up 27:Leonard Cohen- So Long, Marianne 28:Joy Division-She’s Lost Control 29:The National-Where is Her Head 30:David Bowie- Let’s Dance 31:Marvin Gaye- I Heard It Through The Grapevine 32:Broken Social Scene- Sweetest Kill 33:Frank Sinatra- That’s Life 34:Supertramp- Goodbye Stranger 35:Sam Cooke-You Send Me 36:Dean Martin- Everybody Loves Somebody 37Nina Simone-Ain’t Got No-I Got Life 38:Ben Howard- Kingdom 39:Joy Division- Transmission 40:Daft Punk-One More Time 41:Nancy Sinatra& Lee Hazlewood- Summer Wine 42:Taylor Swift- evermore(feat.Bon Iver) 43:Frank Sinatra- My Way 44:The National- Fake Empire 45: Daryl Hall& John Oates- Sara Smile 46:David Bowie- Heroes 47:Creedence Clearwater Revival- Fortunate Son 48:Slowdive-Star Roving 49:Bon Iver-Blood Blood Bank 50: Paolo Nutini- Candy 21 december 2023 bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 21 december 2023 Auteur Share Geplaatst 21 december 2023 12 minuten geleden zei Satyr: Ik weet niet of je in het verkeerde topic zit misschien maar dit zijn albums. Dit topic gaat over de beste nummers allertijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 Sinnerman op twee is ware klasse @Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 (bewerkt) 01 | Lana Del Rey - A&W Mijn meest geluisterde nummer van 2023, met halverwege een heerlijk overgang van de meer fluwelen kant van Lana del Rey naar meer de stoere kant. Sowieso een geweldige artiest. 02 | Arcade Fire - Everything Now 03 | Portishead - The Rip 04 | I Am Kloot - To You 05 | Radiohead - Exit Music (For a Film) 06 | Sigur Rós - Svefn-g-englar 07 | Spinvis - Voor Ik Vergeet 08 | alt-J - 3WW 09 | Arctic Monkeys - 505 10 | Paolo Nutini - Iron Sky 11 | Radiohead - Reckoner 12 | Radiohead - No Surprises 13 | Ludovico Einaudi - Fly 14 | Hans Zimmer - Time Even een lans breken voor de muziekstromingen die ik beschouw als de moderne klassieke en/of filmische muziek, artiesten als Zimmer en Einaudi luister ik dit jaar ook veel naar. 15 | M83 - Intro 16 | M83 - Outro M83 is mijn meest beluisterde artiest allertijden (volgens last.fm). De twee bovenstaande nummers komen dan ook van mijn favoriete album Hurry Up, We're Dreaming. Ook deze muziek zou niet misstaan in een goede blockbuster. 17 | David Bowie - Heroes 18 | Hans Zimmer - Cornfield Chase 19 | The War On Drugs - Thinking of a Place 20 | Arctic Monkeys - Four Out Of Five 21 | Coldplay - Fix You 22 | Spinvis - Kom Terug 23 | Tame Impala - Let It Happen 24 | The War On Drugs - Pain 25 | Yann Tiersen - Comptine d'un autre été, l'après-midi 26 | Duke Garwood - Blue 27 | Iris Hond - Dear Hasan - I'll Always Remember 28 | Neil Young - Harvest Moon 29 | Arctic Monkeys - Brianstorm 30 | Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's The Pilot 31 | SAULT - Wildfires 32 | Michael Kiwanuka - Cold Little Heart 33 | The Boxer Rebellion - Diamonds 34 | Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream 35 | Tracy Chapman - Happy 36 | Air - All I Need 37 | Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy 38 | Benjamin Clementine - Cornerstone 39 | DakhaBrakha - Baby Een Oekrainse groep die in het Russisch zingt, het moet niet gekker worden. Toch blijft het nummer heerlijk wegluisteren, waar mijn dromerige en wellicht absurdische muzieksmaken bij elkaar komen. 40 | David Bowie - Starman 41 | Eddie Vedder - Hard Sun 42 | Gerry & The Pacemakers - You'll Never Walk Alone 43 | Ice Cube - The Wrong Nigga To Fuck Wit 44 | Jeff Buckley - Hallelujah 45 | Jungle - House In LA 46 | Jungle - Busy Earnin' 47 | Kendrick Lamar - DNA. 48 | Lana Del Rey - Norman fucking Rockwell 49 | Lana Del Rey - Video Games 50 | Leonard Cohen - Suzanne 51 | M83 - Moonchild 52 | Parcels - Everyroad Deze band een aantal jaren geleden ontdekt op Lowlands. Vorig jaar ook weer naar een concert van ze geweest. Lekker swingende indiemuziek en het bovenstaande nummer heeft een heerlijk slotakkoord. 53 | Phosphorescent - Song for Zula 54 | Sam Cooke - A Change Is Gonna Come 55 | Tame Impala - 'Cause I'm A Man 56 | Tracy Chapman - Crossroads 57 | Yeah Yeah Yeahs & Perfume Genius - Spitting Off the Edge of the World De titel van het nummer klinkt al heerlijk in de oren, het nummer die ik eerder dit jaar ontdekte zelf natuurlijk ook. De supporting act Perfume Genius heeft een kleine rol in dit nummer, maar is solo ook zeker de moeite waard om naar te luisteren. 58 | Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia 59 | Fleetwood Mac - Dreams 60 | Muse - The Globalist 61 | Nick Cave & The Bad Seeds - O Children 62 | Nick Cave & The Bad Seeds - Rings Of Saturn 63 | Nothing But Thieves - If I Get High 64 | Pearl Jam - Just Breathe 65 | Pearl Jam - Black 66 | Portishead - Roads 67 | Portishead - Glory Box 68 | Tame Impala - Elephant 69 | The War On Drugs - Under The Pressure 70 | Big Thief - Shark Smile 71 | Coldplay - Yellow 72 | Eddie Vedder - Guaranteed 73 | Eddie Vedder - Society 74 | Empire of the Sun - Walking On A Dream 75 | Kyteman - Sorry 76 | Massive Attack - Teardrop 77 | MGMT - Kids 78 | MGMT - Time to Pretend 79 | Nothing But Thieves - Sorry 80 | Sam Fender - Seventeen Going Under 81 | The Black Keys - Little Black Submarines 82 | Amy Winehouse - Back To Black 83 | Arcade Fire - The Suburbs 84 | Balthazar - Blood Like Wine 85 | Beastie Boys & Q-Tip - Get It Together 86 | Édith Piaf - Non, je ne regrette rien 87 | Nas - N.Y. State of Mind 88 | Nas - Life's a Bitch 89 | Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms 90 | Oasis - Don't Look Back In Anger 91 | Parcels - Somethinggreater 92 | Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale 93 | Royal Blood - Figure It Out 94 | Sting - Englishman In New York 95 | Temples - The Golden Throne 96 | Christine and the Queens - Christine 97 | Stromae - L’enfer 98 | The Animals - House of the Rising Sun 99 | The National - About Today 100 | The Verve - She's A Superstar 21 december 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten