Simonsav Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Een aantal onder jullie werd al een beetje ongeduldig, maar geen nood, we zijn er weer! 2016 is alweer voorbij gevlogen, maar we zouden dit jaar natuurlijk niet kunnen afsluiten zonder een nieuwe episode van jullie favoriete muzieklijst. Dertien jaar geleden op gang getrapt door ondergetekende en bijgevolg zijn we dus toe aan de dertiende editie. Het concept is ondertussen al duidelijk dus daar ga ik weinig woorden aan vuilmaken verder. Iedereen mag een lijstje insturen, zolang je je maar houdt aan één van de onderstaande formaten. Op het einde van de rit maken we de optelsom en kijken we of Pearl Jam na 5 jaar nog steeds het hoogste plekje mag betreden. Het nummer Black lijkt zich ondertussen wel die nummer één positie zodanig te hebben toegeëigend dat er veel zal nodig zijn om daar verandering in te gaan brengen. Brengt het nummer dertien hun dit jaar ongeluk? We gaan het zien. Veel plezier! Twaalf edities hebben we achter de rug, dit waren ze allemaal: CM Scene Music Top 50 - 2004 CM/FM Scene Music Top 50 - 2005 CM/FM Scene Music Top 50 - 2006 CM/FM Scene Music Top 50 - 2007 CM/FM Scene Music Top 50 - 2008 CM/FM Scene Music Top 50 - 2009 FM Scene Music Top 50 - 2010 FMUSIC 100 - 2011 FMUSIC 100 - 2012 FMUSIC 100 - 2013 FMUSIC 100 - 2014 FMUSIC 100 - 2015 Er is geen beperking op het formaat van je lijst. Wil je een top 500 maken, be my guest. Echter kunnen er maximaal 100 nummers punten krijgen. Dit zijn de lijst-formaten bij voorkeur, en hun puntenverdeling: Top 10 #1 krijgt 100 ptn, #2 krijgt 90.. etc Top 25 #1 krijgt 100 ptn, #2 krijgt 96, #3 krijgt 92.. etc Top 50 #1 krijgt 100 ptn, #2 krijgt 98, #3 krijgt 96.. etc Top 100 #1 krijgt 100 ptn, #2 krijgt 99, #3 krijgt 98.. etc Wat betreft de beperking van het aantal artiesten per lijstje/formaat, mag je bij een Top 100 maximum 10 nummers van dezelfde artiest in je lijst hebben. Bij een Top 10/25/50 mogen dat er maximum 5 van dezelfde artiest zijn. I. Lijstjes post je gewoon in dit topic. Probeer je lijst te beperken tot 1 forum, om verwarring te vermijden. II. Het gaat om een lijst aller tijden. Niet om je favoriete nummers van de afgelopen week. III. Probeer telkens de correcte artiest & titel op te geven. Maakt het een stuk aangenamer en vlotter voor de organisatie. IV. Een al geposte lijst wijzigen mag, maar meld het altijd of bij mij, of in een nieuwe post in dit topic. V. Heb je het te druk/geen zin, dan mag je altijd je lijstje van vorig jaar opgeven, zoals dat elk jaar wel een aantal mensen doen. Wil je niet terug gaan zoeken, PM mij dan gewoon even. VI. Hou je aan de opgegeven formaten. Een top 37 kan ik dus weinig mee. Neem je tijd in het samenstellen van je lijstje. Niets lijkt me vervelender dan een al geposte lijst nog te gaan moeten aanpassen omdat je 5 nummers bent vergeten. De deadline ligt dit jaar op woensdag 28 december. De Top 100 van vorig jaar kun je hier nog eens nalezen. Veel plezier! :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Top dat je dit weer doet. Zoals de afgelopen jaren kun je ook dit jaar van mij een inzending verwachten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laxus12 Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Doe voor de 1ste keer mee hier maar hou altijd jaarlijks wel een top 400/500 bij, ik zal het zsm hier in het topic neerzetten :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remko Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 @Simonsav ik ga proberen wat in te sturen. Garanties geeft ik zoals ik elk jaar niet ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ugge2 Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Geinig, niet voorbij zien komen eigenlijk de afgelopen jaren. Ga eerst die lijsten eens bekijken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Goed hoor Siem, dat je dit weer doet! Een van de dingen waar ik me jaarlijks (ondanks dat het gros niet mijn smaak is) op verheug. Ook van mijn kant weer een gemixede lijst tussen hiphop en de populairdere muziek. Ik zoek even mijn lijst van vorig jaar op, en ga die een beetje verbouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Top! Heb ook al een lijst van 400-500 nummers die ik nog moet inkorten tot minimaal een top 200. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Ik werd al redelijk ongeduldig. Ga uiteraard weer een lijstje insturen. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Fissa, wordt weer een klusje voor het laatste moment denk ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 (bewerkt) Meteen maar de beste als eerste. 1. Guus Meeuwis - Zonder jou 2. Marco Borsato en Trijntje Oosterhuis - Wereld zonder jou 3. Gordon - Kon ik maar even bij je zijn 4. BLØF - Liefs uit Londen 5. Andre Hazes - Bedankt mijn vriend 6. Guus Meeuwis - Dat komt door jou 7. Alicia Keys - If I ain't got you 8. Aerosmith - I don't want to miss a thing 9. Stef Bos - Papa 10. BLØF - Barcelona 11. THC - Je bent niet alleen 12. Hero - Toen ik je zag 13. Wolter Kroes - Ik ben je prooi 14. Jan Smit - Leeg om je heen 15. Andre Hazes - Ik leef mijn eigen leven 16. De Kast - Hart van mijn gevoel 17. Andre Hazes - Het is koud zonder jou 18. Andre Hazes - De vlieger 19. Clouseau - Afscheid van een vriend 20. Volumia - Afscheid 21. Ilse de Lange - I still cry 22. Volumia - Er is altijd een weg 23. Maaike Ouboter - Dat ik je mis 24. Ferry van Leeuwen - Niemand doet wat jij me deed 25. Frans Bauer -'N trein naar niemandsland @KN @Daanpsv10 @jj1 @Rensationeel. @FC-Breda @spits 22 november 2016 bewerkt door Arsène Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 :clap: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Bedankt @Pino Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KN Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Alicia Keys? Verder een mooie lijst Wouter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 (bewerkt) VNV Nation - Illusion Volbeat - Lola Montez Liquido - Narcotics Nirvana - Smells Like Teenspirit Linkin Park - in The End VNV Nation - Shine Linkin Park - One Step Closer Pearl Jam - Alive Editors - Papillon Acda en de Munnik - Het regent zonnestralen Acda en de Munnik - Alles gaat voorbij The Gaslight Anthem - Great Expectations Nathaniel Ratliff & The Night Sweats - Need never go old Van Dik Hout Stil in mij Hero - Toen ik je zag Nirvana - Heart Shaped Box Foo Fighters - Break Out Dune - Hardcore Feelings Charlie Lownoise & Menthal Theo Wonderful Days Radiohead - Creep Rage Against the Machine - Killing in the name Pearl Jam - Black Oasis - Wonderwall Green Day - Good Riddance Rowwen Heze Twieje Wurd Goo Goo Dolls - Iris DJ Paul Elstak Rainbow in the sky Underworld - Bron Slippy REM - Everybody Hurts The Cranberries - Zombie The Offspring - Self Esteem Nirvana Lithium Golden Earring - Hold me now The Killers Mr Brightside Rammstein - Sonne Bush - Glycerine Pearl Jam - Just Breatjhe White Stripes 7 Nation Army Elbow - One Day Like This Live - Runt To The Water Johnny Cash - Hurt REM Losing My Religion Korn - Freak On A Leash Is Ook Schitterend - Voltooid Verleden Tijd Nathaniel Ratliff & The Night Sweats - SOB Rolling Stones - Angie Within Temptation - Ice Queen Rowwen Heze - Blieve Loepe Leonard Cohen - Halleluja Gordon - Kon ik maar even bij je zijn. Een welverdiende ereplaats voor de grootste entertainer die Nederland ooit gehad heeft _O_ 22 november 2016 bewerkt door Pino Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Alicia Keys? Verder een mooie lijst Wouter. Was vroeger wel fan van haar, tegenwoordig hoor ik nog maar weinig van haar. Maar dit blijft een mooi nummer. En bedankt voor je compliment :) Ben benieuwd naar jouw lijst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Van mij mag je ook een lijst verwachten Simon. Uiteraard met het nodige geweld uit Moeder Afrika. Was vroeger wel fan van haar, tegenwoordig hoor ik nog maar weinig van haar. Maar dit blijft een mooi nummer. En bedankt voor je compliment :) Ben benieuwd naar jouw lijst. Nieuw album zeker eens checken dan, is zeer goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Ok bedankt voor de tip, ik zal hem eens downloaden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 22 november 2016 Auteur Share Geplaatst 22 november 2016 Van mij mag je ook een lijst verwachten Simon. Ik wacht nog altijd op die van vorig jaar :LO: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Noem me Godot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Wordt weer eens tijd voor een nieuwe nummer 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 (bewerkt) Heel bizar, ik krijg mijn vorige lijst niet weg, kan niks meer wijzigen. Deze is de definitieve lijst: Alice In Chains - Down in a Hole Pearl Jam - Black Alice In Chains - Rooster Pearl Jam - Alive Nirvana - Smells Like Teen Spirit Nirvana - Lithium Silverchair - Tomorrow Soundgarden - Superunknown Art Garfunkel - Bright Eyes Seal - Kiss from a Rose Soundgarden - Burden in My Hand Temple of the Dog - Hunger Strike Metallica - Nothing Else Matters Pearl Jam - Even Flow Alice in Chain - Dam That River The Offspring - Self Esteem Sum 41 - In Too Deep Days of the New - Touch, Peel & Stand Arctic Monkeys - R U Mine? Faith No More - Midlife Crisis Sum 41 - Underclass Hero Alice In Chains - Would? Beck - Loser Pearl Jam - Jeremy Sisters of Mercy - Temple of Love Filter - Skinny Gruntruck - Tribe Nirvana - Heart-Shaped Box 3 Doors Down - Kryptonite Stone Temple Pilots - Plush Metallica - One Sum 41 - Fat Lip Filter - Hey Man, Nice Shot Korn - Freak on a Leash Incubus - Wish You Were Here Pennywise - Bro Hymn The Bronx - Ribcage Halestorm - Love Bites (So Do I) Die Ärzte - Deine Schuld Seether - Words as Weapons The Smashing Pumpkins - Bullet With Butterfly Wings Blur - Song 2 The Caesars - Jerk it Out Spin Doctors - Two Princes Live - Lightning Crashes 311 - Down The White Stripes - Seven Nation Army Cage the Elephant - Ain't No Rest for the Wicked Eminem - Without Me De La Soul - A Rollerskating Jam Named “"Saturdays”" 22 november 2016 bewerkt door Rexcoder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Christian. Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 (bewerkt) Tof dat dit weer doorgaat, hoop tijd te vinden om een lijstje te maken. Ga m'n best in ieder geval doen (d) 22 november 2016 bewerkt door Christian. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Wat is eigenlijk de reden dat de nr 10 in een top 10 lijstje 10 punten krijgt? Een top 100 is toch gewoon langer dan een top 10, dat maakt de nr 10 in de top 10 niet gelijkwaardig aan de nummer 90 van een top 100 toch? Is het geen optie om dit aan te passen bij je telling, ahw door gewoon maximaal 100 nummers punten toe te kennen (waardoor top 58 lijstjes bij wijze van spreke ook mogelijk zijn, daar zou de nr 58 dan 58 punten krijgen). Of is dat te lastig met je excel(?) berekeningen? Lijkt me dat daardoor kortere lijstjes iets meer inspraak krijgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Kleinere lijsten zijn sowieso minderwaardig, dus prima systeem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 22 november 2016 Share Geplaatst 22 november 2016 Of, om net als Hans eens tegendraads te doen en het met het glas halfvol te benaderen: het stimuleert grotere lijsten te plaatsen. Op zich zou het ook wel apart zijn de puntenverdeling na 12 edities te gaan veranderen. Misschien wel leuk voor bij een jubileumeditie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten