Makalakalane Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Dit blijft toch altijd een leuk concept. Je timmert aardig aan de weg en je updates zijn erg leuk om te volgen Geef mij ook maar een tag alstublieft! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Een hele mooie en interessante update. Mooi dat er steeds weer betere talenten door komen die andere verdringen. Daarmee groeit het niveau, maar hopelijk binnenkort ook de stabiliteit. Uiteindelijk denk ik dat je toch ook wat jongens nodig hebt die mentaal wat extra brengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Wederom een mooi overzicht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Een berekend risico zou ik het durven noemen. Vooral inzetten op het opdoen van ervaring. Dat zal wel eens ten koste gaan van de nodige punten maar zo lang je niet in de problemen komt lijkt het me een prima uitgangspunt aangezien je jezelf toch niet in aanmerking ziet komen voor promotie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 19 december 2023 Auteur Share Geplaatst 19 december 2023 Volgens mij heb ik in de vorige update een jeugdinstroom te laat gebruikt en die van '33 al laten zien. Dan weten jullie direct dat McAllister een talentje is, maar dat zal ik zo direct nog even corrigeren met het juiste overzicht. Voorbereiding Speelminuten voor de jongste spelers in de Viaplay cup als voorbode op de rest van het seizoen. Voor het eerst sinds drie jaar gingen we niet door naar de tweede ronde. Dat was natuurlijk niet het plan en helemaal niet toen met Hearts de sterkste ploeg uit de balletjes naar voren kwam. Alloa was een grotere nederlaag dan verwacht, maar van League 2 teams Kelty Hearts en Peterhead werd betrekkelijk eenvoudig gewonnen door onze jonge honden. Eerste seizoenshelft Het gaat eigenlijk vrij goed, zeker gezien de speeltijd voor de jongelingen. Qua positie op de ranglijst is er niet veel veranderd ten opzichte van voorgaande jaren. Het enige is dat de laatste plekken nog relatief kort staan. Ik maak mij echter totaal geen zorgen, gezien het veldspel in combinatie met de xG. We staan namelijk waar we horen te staan en da stemt mij tevreden met deze jongelingen. Het wedstrijdschema laat het ook zien. Het is van alles wat en in de altijd drukke oktobermaand doen we een flinke stap terug, maar verder zijn er genoeg overwinningen te zien. Met een nieuwe sterspeler aan het roer in de persoon van Lewis Headrick. Hier pas 17 jaar oud, maar mede dankzij zijn karakter van voorbeeldige burger gaat hij als brandweer. Een totale verrassing voor mij is Andriesjauskas. Hij bleef maar aanbevolen door de staff en ook uit FFM kwam er betere cijfers dan ik hem toedichtte. Hij is zelfs topscorerer van de eerste seizoenshelft (alle wedstrijden), terwijl hij de eerste weken niet mee deed. Spoiler In de stand zien we geen hele schokkende zaken. Of het moet zijn dat Partick Thistle het moeilijk heeft als degradant. Maar ook dat is niet nieuw en zien we vaker gebeuren. St Mirren en Kilmarnock gaan als grootste ploegen naar boven kijken en de rest mag de plaatsen daaronder gaan bevechten. Jongelingen Zoals eerde aangegeven ga ik zo veel mogelijk talent laten spelen en dat gaat dus zeer behoorlijk. Met name de kern van 2031 is zeer goed vertegenwoordigd met zes talenten, waarvan dus Andriejauskas voorlopig de joker blijkt te zijn. Niemand komt echter in de buurt van Headrick, die is echt weergaloos voor ons momenteel. Opvallend zijn verdere de sterren voor Kyle Innes, pas een half jaar bij ons in de selectie en nu al één van de beste spelers van de club. Dat gaat helemaal niet onaardig. Reacties en tags Bedankt weer Karel! @Kyrill @Makalakalane Bedankt dat je de moeite neemt om in dit topic te reageren en ik voeg je toe aan de tags! @ElMarcos Het wordt aan de bovenkant echt dun met ervaring. Ik heb alleen nog Jack, Rodden en Jordan als 30-ers onder contract, de rest is jonger dan 25. Ik probeer ook op karakters te letten en te ontwikkelen, zodat het grillige er een beetje vanaf gaat. @delichris Ook jij weer bedankt voor je reactie! @Marius Als het moet zou ik ook nog een versnelling hoger kunnen in de basisopstelling, maar voorlopig is dat totaal niet nodig en draaien we een zorgeloos seizoen. Alles voor de toekomst! @Titan @keano77 @bas huijsmans @Kyrill @KayDeManaager @Marius @ElMarcos @Djurovski @MNie @delichris @19CH98 @Makalakalane Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Gaat lekker. Mooie jeugdlichting zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Dat loopt vlotjes zeg! Ik zou nog wel een gokje durven wagen en voorspellen dat je alsnog in de play-offs terecht komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 De jeugd heeft de toekomst en dan bof jij even met deze jeugdspelers! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 Keurig vijfde op dit moment en jammer van de Viaplay cup. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 Je talenten ontwikkelen zich in een rap tempo! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 20 december 2023 Auteur Share Geplaatst 20 december 2023 Tweede seizoenshelft Nog net uit de luiers en een soortgelijk seizoen draaien als vorig jaar. Helemaal niet slecht, alleen een tikje zuur als we de eindstand zien. Voorgaande twee seizoen haalden we 58 en 55 punten en daar ze we nu respectievelijk 6 en 3 punten vanaf. En dat voor een team waarin 17- en 18-jarigen de dienst uitmaken. Na de jaarwisseling alleen nog verloren van de top drie (St Mirren en Kilmarnock twee keer en Inverness CT één keer). Die waren over het algemeen te sterk. Onze andere was thuis tegen Cove Rangers en als je dan de eindstand ziet is die extra zuur. Goed, het is niet anders en het ging boven verwachting voor deze jongelingen. Spoiler St Mirren werd kampioen en Kilmarnock zal behoorlijk zuur zijn. Dit puntenaantal was regelmatig goed genoeg voor directe promotie. Ze redden het namelijk niet tegen Dundee United. We slaan zelf nog een flinke bres naar de onderste plaatsen en zijn dus die kant op echt geen moment in gevaar geweest. Opvallend is dat Partick Thistle voor de tweede maal op rij degradeert. Greenock kon het niet bolwerken en we ruilen hen in voor Hamilton en East Fife (aartsrivaal). Jongelingen Dit keer eens wat anders en een overzicht van onze gespeelde wedstrijden van de selectiespelers van 18 jaar of jonger. Dat zijn er in totaal dus elf. Waarvan McAllister van de meest recente lichting is en voor ons een topspits in wording lijkt. Lewis Headrick is als schaduwspits momenteel onze belangrijkste en beste speler. Hij werd ook topscorer dit seizoen met 13 goals. Kenny is ook van zijn lichting en danst over de rechterflank met 19 goalcontributies. Ik vermoed dat ze beiden qua talent binnenkort overvleugeld gaan worden door Kyle Innes. Als een komeet komt hij door en net 17 jaar oud pas. Hij begon dit jaar op de bank, maar als snel veroverde hij zijn plek en kwam nog tot 35 wedstrijden. Andriejauskas is de joker tot nu toe. Hem wordt iets minder talent toegedicht, maar met opnieuw dubbel cijfers aan goals mag hij voorlopig blijven en start hij ook regelmatig in de basis. De enige die uit deze lijst niet meer terug gaat keren is Ogilvie. Een begenadigd linkerbeen met een verrotte mentaliteit. Alleen maar zeuren over zaken die anders moeten en op de training er met de pet naar gooien. Kijken of er iemand in trapt om hem van de hand te doen.. Al met al een geslaagd seizoen waar er genoeg ontwikkeld is om een stap te zetten. Ik neem volgend seizoen met niets minder genoegen dan play-offs om promotie. Reacties en tags @Kyrill Ja, dit zijn tweede goede lichtingen achter elkaar. Dat mag ook wel met de miljoenen die erin gestopt worden. Vanaf nu moet de aanwas echt van hoger niveau zijn willen ze zich er tussen spelen. @19CH98 Helaas dit keer geen correcte voorspelling. Het is net niet goed genoeg. Volgend jaar moet het wel lukken. @MNie Zonder jeugd geen toekomst is wellicht nog toepasselijker op deze save, maar we zetten een goede stap voorwaarts. @delichris Ik beschouw hem echt als voorbereiding, maar tegelijkertijd is het ook een leuke graadmeter om de ontwikkeling te zien. De laatste jaren rollen we de League 2 ploegen toch een stuk makkelijker op, ook wanneer niet de beste 11 staan opgesteld. @ElMarcos Als ze enigszins een redelijk mentaliteit hebben wel, anders is het echt behelpen. Ik heb er geen verdere studie van gemaakt, maar die karakters maken echt een wereld van verschil. @Titan @keano77 @bas huijsmans @Kyrill @KayDeManaager @Marius @ElMarcos @Djurovski @MNie @delichris @19CH98 @Makalakalane Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 Weer een goed seizoen gespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 De stap naar achter is duidelijk gemaakt, de twee stappen naar voren moeten nog komen. Maar gezien het feit dat je met vrijwel alleen maar jongelingen speelt is de rek er duidelijk nog niet uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 Had beter gekund, geen slecht seizoen opzich. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 Zeer degelijk seizoen, waarmee je qua ambitie zelfs plots een jaartje overslaat en je meteen volgend seizoen al doet mikken op de play-offs. Dan is het toch zeker geslaagd geweest! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 21 december 2023 Auteur Share Geplaatst 21 december 2023 (bewerkt) Dit ging mis 21 december 2023 bewerkt door Djordison Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 21 december 2023 Auteur Share Geplaatst 21 december 2023 Voorbereiding Dit keer een gecomprimeerde versie, omdat ik had zitten klootviolen met die vorige updates en jeugdlichtigingen. Plichtsgetrouw nog wel de vooruitblik van de bookmakers. We komen dichterbij, al is dat maar relatief natuurlijk. We worden nog steeds als slechtste team ingeschat. Daar heb ik zelf helemaal niets mee. Vorig jaar hebben we met de talenten uit de peuterspeelzaal al plek 5 bemachtigd, dus nu ze naar de basisschool mogen gaan we voor de play-offs, niets minder. Het centrale middenveld en de backs zijn wellicht nog wat zwak, maar voor de rest heb ik gewoon steeds meer keuzes en kan ook gewoon spelers inbrengen die nagenoeg dezelfde kwaliteit hebben. Voorbereiding Ook al zal Viaplay inmiddels failliet, maar de cup blijft maar doorgaan. Het patroon van de laatste jaren zet zich ook door. We komen de groep door met een Premiership club in de vorm van Motherwell. League 1 en League 2 tegenstand verslaan we eenvoudig in de vorm van Airdrieonians, Clyde en East Kilbride. Daarna Motherwell uit en daar laat Headrick zijn klasse weer zien, dat wordt echt een gigant voor ons. De volgende ronde was een aanfluiting. Het is tussen eerste twee wedstrijden van de competitie in en ik wilde goed starten. Dus kwam ik in de Viaplay Cup met een half B-team tegen Johnstone Burgh. Zij komen ook uit de non-leagues aan het begin van de game en zijn wat dat betreft het tweede team dat zo ver is opgeklommen en spelen momenteel in League 1. Ons combinatieteam was niet goed genoeg en weer lagen we er uit in de tweede ronde. Eerste seizoenshelft Jongens, jonge jongens! Wat een eerste seizoenshelft draaien we tot nu toe. We begonnen eigenlijk helemaal niet goed met twee nederlagen in de eerste drie wedstrijden. Vooral die tegen Inverness was totale frustratie met een hogere xG, maar zij schoten werkelijk waar alles binnen. Dit zouden ze bij 6-1 nederlaag nog eens doen. 14 overwinningen, 4 gelijkspelletjes en 5 nederlagen zijn uitstekende statistieken. Spoiler Het levert de volgende tussenstand op. We doen mee voor de eerste plek en hopen een concurrentiestrijd met Inverness voor de titel van te maken. Inverness was heel lang ongeslagen, maar kreeg de laatste weken club van Queen's Park en Falkirk. Daardoor staan we ineens op een punt en hadden we de laatste wedstrijd van ze gewonnen hadden we zelfs bovenaan gestaan. Ongekende luxe gezien de laatste jaren. Vooral Lewis Headrick bewijst zijn enorme waarde als schaduwspits. Hij is onze topscoorder momenteel en blijkt een groeibriljant te zijn. Het gehele aanvallende blok presteert eigenlijk naar behoren ook Kenney, McAllister, Ferguson en Andriejauskas pakken regelmatig hun goals mee. Er staat gewoon een stabiel elftal en play-offs lijken een zekerheid. Nu wil ik echter mee. Lewis Headrick Ik heb hem al een flink aantal keer benoemd, maar dit keer eens met een screenshot. Het is een linkermiddenvelder die ook op 10 uit de voeten kan. Op de laatste plek speelt hij ook als schaduwspits in mijn tactiek. Het meest waardevolle is zijn mentaliteit: voorbeeldige burger. Zo kwam hij al uit de jeugd en tot nu toe heeft de selectie nog geen invloed op zijn karakter gehad. Ik hoop dat het zo blijft, want dan ga ik hem gebruiken om te mentoren als hij oud genoeg is. Dat zou helemaal uitstekend zijn. Voor nu is het vooral belangrijk dat hij goed speelt en goals maakt. Hij kan zelf in ieder geval mee in de Premiership. Nu er voor zorgen dat de rest daar ook komt. Reacties en tags @delichris Dan vind je dit seizoen nog beter. Wat een verbetering ten opzichte van eerdere jaren. Geen geneuzel meer rond plek 5, maar gewoon om de titel meespelen. @19CH98 Zei iemand twee stappen naar voren? Hier zijn ze dan. Dit is een stuk minder het seizoen afraffelen en vooral genieten van de sprong voorwaarts. @Kyrill Het was investeren vorig jaar en dat laat zich dit jaar al zien. @Marius Je bent scherp en ik had gelukkig gelijk. We doen dit jaar al mee voor de bovenste plaats. Hopelijk kunnen we dit doortrekken en stiekem promoveren, als nummer twee zouden we twee rondes moeten spelen tegen de winnaar van nummer 3 en 4, en dan de nummer 9 uit de Premiership. @Titan @keano77 @bas huijsmans @Kyrill @KayDeManaager @Marius @ElMarcos @Djurovski @MNie @delichris @19CH98 @Makalakalane Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 Eerst zag ik het nog een beetje als een gemiste kans dat je niet wist door te stoten in de League Cup, maar die resultaten in de competitie maken natuurlijk alles goed. Je hebt gelijk dat je nu wil doorzetten en meteen de titel wil pakken. Promoveren in stijl zou dat zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 Gaat erg goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 In de competitie doe je wat je had verwacht van de spelers! Namelijk, meedoen om promotie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 Het blijft lekker gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 Die prognose van de bookmakers kan hopla de prullenbak in, want je presteert gewoon zeer sterk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 21 december 2023 Auteur Share Geplaatst 21 december 2023 Tweede seizoenshelft Wat een heerlijk spel kan het toch zijn als het goed loopt. Na de jaarwisseling ging het lopen als een Japanse bullet train. Niet meer te houden, nou we moesten één keer voor onderhoud stoppen. Weer tegen Inverness en weer was dat niet geheel terecht. Maar hierop volgden zes overwinning in zeven wedstrijden, vooral de winnende tegen Raith Rovers door Andriejauskas bleek van ongekend groot belang. We kwamen op de volgende tussenstand vóór de laatste wedstrijd. Op speeldag 35 pakten we voor het eerst de kop over van Inverness. Dankzij die goal in de 95e minuut tegen Raith dus, want ons doelsaldo is minder dan dat van de noordelingen. De laatste speelronde hadden we allebei een uitwedstrijd voor de boeg. Inverness mocht naar Arbroath en wij tegen Queen's Park. Alleen met een overwinning zouden we zeker zijn van de titel en promotie. Het werd een spannende apotheose. Binnen 30 minuten kwam Inverness achter en toen wij zelf 0-1 maakten na 50 minuten leek het plecht beslist. Niets bleek minder waar want binnen 10 minuten maakten Queen's Park alweer gelijk en vlak hierna mochten ze nog aanleggen vanaf elf meter... Gelukkig bleek Barclay zijn zenuwen onder controle te hebben en hield hij de bal tegen. Heel even, maar echt maar 10 minuten hebben we met samen geknepen billen gezeten toen Iverness ook gelijk maakte in de 78e minuut. Op eigen kracht konden we het niet beslissen, maar met hulp van de andere kant van de rivier Tay kwamen we er toch. Arbroath scoorde de winnen in de 88e minuut en op deze manier waren we KAMPIOENEN! Wat een seizoen is het geworden! Een jaar eerder dan oorspronkelijk uitgestippeld en ook nog eens de titel in plaats van play-offs. We zijn zielsgelukkig en de mensen trokken op de platte kar door het dorp. Voor het eerst in 63 jaar is Cowdenbeath weer actief op het hoogste niveau van Schotland. Volgend jaar mogen we ons laten zien tegen de kanonnen van het Schotse voetbal en weer hebben er nu al zin. Oké, en eerlijk ook een klein beetje angst voor. Direct na promotie kwamen er een aantal goede berichten binnen. De trainersstaf werd uitgebreid van 6 naar 11. Het belangrijkste werd in het volgende bericht aangekondigd. Het bestuur kon er nu echt niet meer omheen. Ze waren nog zo lief om te vragen of ik het echt zeker wist, maar het leek ze toch wel verstandig om fullprof te worden. Daar hebben we geen seconde over getwijfeld. Reacties en tags @MariusU vraagt, wij draaien. De tweede seizoenshelft was echt bizar goed. We waren niet meer te stoppen en toen Inverness begon te knoeien, voelden we het wel aankomen. Direct een titel bijgeschreven en we mogen tegen de grote twee gaan strijden. @Kyrill @delichrisHet kon nog beter @ElMarcos We pakken dus de titel als 10e ingeschat en we denderen over iedereen heen, dat zijn de leukste seizoenen. @MNie Als we nu al 10e waren in de Championship ben ik benieuwd hoeveel tegen 1 we in de Premiership voor onze kiezen krijgen, haha. @Titan @keano77 @bas huijsmans @Kyrill @KayDeManaager @Marius @ElMarcos @Djurovski @MNie @delichris @19CH98 @Makalakalane Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 Kampioen worden is natuurlijk een feest waard, maar om als profclub door het leven te gaan is misschien nog wel veel meer waard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 Het zat er wel al wat aan te komen, maar het doen blijft toch nog altijd iets anders. De profstatus was natuurlijk onlosmakelijk verbonden met de promotie. Het had pas vreemd geweest zijn mocht die er niet gekomen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten