delichris Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Lekkere resultaten en heerlijk om zo door te gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Goed om potentie voor langere periode aan de club te verbinden. Ik vind die contracten zelf nooit zo leuk en als ik gefocust ben op andere zaken, wil het er ook nog wel eens bij inschieten. Knappe prestaties in Europa! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Echt een hele nette prestatie. Je laat de punten alleen liggen tegen teams waar je dat min of meer mag verwachten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 21 februari Auteur Share Geplaatst 21 februari - 68. Wintermercato 2026 - Twee updates geleden haalde ik het al even aan: transferclausules. Bij de clubs in La Liga, of toch zeker bij een club van ons niveau, lijkt dit schering en inslag en dus standaard aanwezig in de spelerscontracten. Ik was me er dus bewust van dat er een risico bestond voor bepaalde spelers, maar nam dat graag aangezien ik me niet blut wou gaan betalen om contracten open te breken en de bijhorende clausules te gaan verhogen. Afgelopen transferperiode kreeg ik de rekening gepresenteerd. Zo werd onze linksback Miguel Gutiérrez (24) weggeplukt door Arsenal. We deden nog een wanhoopspoging om hem toch bij ons te houden maar dat bracht geen soelaas. Hij vertrekt voor 24 miljoen richting de Premier League. Flankaanvaller en smaakmaker Viktor Tsygankov (28) trekt dan weer naar de woestijn. Voor 31,5 miljoen gaat hij naar Al-Arabi. Op zich mooie zaken, ware het niet dat de vorige werkgevers van beide spelers ook telkens 50% van de transfersom vangen. Een dompertje dan toch wel. Gelukkig bleef het - ondanks interesse in enkele andere jongens - daarbij en hadden we nog wel de nodige vervangers in huis. Voor de linksbackpositie zat het wel snor met Benjamin Mendy (31). Met zijn ervaring mag het geen probleem zijn om basisspeler te zijn in de topwedstrijden. Het vertrek van Tsygankov betekent dan weer dat Joel Roca (21) nog wat vaker de kans krijgt om zijn talent te laten zien. En daar heb ik alle vertrouwen in. Op de linksachter hadden we wel nood aan een back-up aangezien er niemand anders meer was binnen de kern voor deze positie. Op onze shortlist vonden we al snel een speler die daarvoor in aanmerking komt. Voor 1,4 miljoen nemen we Pierre Cornud (29) over van het Israëlische Maccabi Haifa. Afgelopen zomer hadden we al veel interesse in hem maar met Mendy kregen we toen een andere buitenkans. De Fransman komt nu dan toch en zou moeten voldoen als back-up. Spoiler Verder besloten we transfer deadline day af te wachten om te kijken of er nog vertrekkers waren. Braga besloot Melayro Bogarde (23) terug te roepen van zijn uitleenbeurt en verleende ons daar niet echt een dienst mee. Met de jonge Gusó (17) hadden we sowieso nog een back-up in huis maar aangezien er nog ruimte was in de kern besloot ik voor een extra optie te zorgen zodat we in totaal over vijf centrale verdedigers kunnen beschikken. Bernardo (36) verliet ons afgelopen zomer nog om terug te keren naar zijn thuisland Colombia maar keert nu terug voor een symbolisch bedrag. Of hij nog een rol van betekenis zal spelen is onzeker maar het geeft mij wel een gerust gevoel om nog een extra back-up oplossing te hebben. Spoiler Verder vertrokken er nog 5 jeugdspelers op huurbasis. Real Madrid zat ook weer niet stil en gaf 30 miljoen uit aan Matthias Ginter (Arsenal) en 47 miljoen aan Luka Sucic (Salzburg). Het mocht wel 57 miljoen ontvangen voor Federico Valverde, die naar Liverpool trekt. Tags & reacties Spoiler @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Tim Windt @ElMarcos @Kyrill @JoonsterkeBE @MarcFM1 @Fantasy @Boyzone Bedankt voor het reageren allemaal! De start van het nieuwe jaar was niet helemaal rozengeur en maneschijn. Even vreesde ik zelfs een ware exodus aangezien er nog interesse was voor andere jongens, maar uiteindelijk konden we de schade beperken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Creativiteit alom - tof gehandeld weer met een meer dan realistische kwinkslag. Ben benieuwd hoe de nieuwelingen zich gaan presenteren in de tweede seizoenshelft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Gaat erg goed. Had update gemist. Je doet super goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 22 februari Share Geplaatst 22 februari Aardige transfers gedaan en die clausules zijn echt irritant als je een kleine club bent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 22 februari Share Geplaatst 22 februari Vervelend die afkoopclausules in dit geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 22 februari Share Geplaatst 22 februari Prima transfers en genoeg geld in het laatje. Ik heb even terug gelezen en je gaat nog steeds uitstekend! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 22 februari Auteur Share Geplaatst 22 februari - 69. Bekeravonturen 2026 - Januari betekende ook weer de start van de binnenlandse bekertornooien. Allereerst was er de Supercopa. Net zoals vorig seizoen interesseerde deze trofee mij nog steeds geen fluit. Te midden van een al overladen kalender in januari is dit tornooi immers uitermate slecht gepland. In tegenstelling tot vorig jaar konden we dit jaar wel rekenen op een volledige week rust alvorens we onze halve finale mochten aanvatten. Mede daardoor, en het feit dat geen mentale tik wou krijgen door een pak slaag te krijgen door met een veredeld b-elftal aan de aftrap te komen, deden me besluiten om toch op zijn sterkst tegen Real aan te treden. We verloren eervol met 2-0 en Real mocht een extra classico afwerken tegen Barcelona, dat ten koste van Atlético de finale wist te halen. Real won de Supercopa uiteindelijk met 3-0 en kon zichzelf nu misschien wel zien als favoriet om de tweede competitiehelft aan te vatten. Ik was dan weer vooral tevreden dat beide ploegen een extra wedstrijd in de benen hadden aangezien we ze beide nog zouden treffen in La Liga deze maand. Ook de Copa del Rey werd ondertussen afgetrapt. We kwamen voor het eerst in actie in de derde ronde. Daarvoor trokken we naar Burgos, de toenmalige nummer 6 vanop het tweede niveau. Dat had dus op papier zeker eenvoudiger gekund. Ons schaduwelftal kroop door het kleinste gaatje. Na 90 minuten stond het 1-1 en mochten we gaan verlengen. We misten een strafschop, kwamen op achterstand en konden pas in minuut 120+1 gelijk maken. Aan de strafschoppenreeks begonnen we opnieuw met een misser, maar uiteindelijk wonnen we toch met 3-4. Ook de 4e ronde stond weer bol van de spanning. Tegen reeksgenoot Celta de Vigo was een hattrick van Ramon Mierez niet voldoende. De bezoekers kwamen tot drie keer toe terug en met een 3-3 tussenstand na 90 minuten mochten we opnieuw gaan verlengen. De ingevallen Halseth Nypan schoot ons in minuut 120 naar de volgende ronde. Daarin was het lot ons niet ongunstig gezind met Levante, op dat moment vijfde op het tweede niveau, als tegenstander. Onze sterkste elf mochten dat varkentje wassen en slaagde vrij eenvoudig in dat opzet waardoor we nu al in de halve finales staan. Spoiler In die halve finale mogen we het over twee wedstrijden opnemen tegen Real Madrid. In de andere halve finale neemt Barcelona het op tegen Sevilla, dat een zoutloos seizoen toch nog kleur kan geven met de beker. Tags & reacties Spoiler @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Tim Windt @ElMarcos @Kyrill @JoonsterkeBE @MarcFM1 @Fantasy @Boyzone Bedankt voor alle reacties! In de beker was het een paar keer met de hakken over de sloot, maar ondertussen staan we toch ook weer bij de laatste vier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 februari Share Geplaatst 22 februari Gaat lekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 22 februari Share Geplaatst 22 februari Helaas was Real te sterk in de Super Copa, maar of je daar nu heel rouwig om moet zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 22 februari Share Geplaatst 22 februari Tijd voor een revanche op Real dan maar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari Jammer van de Supercopa. In de beker toch wel vaak op het nippertje door, maar door is door. Hopelijk kan je Real nu wel pakken in de beker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari Net als Bjorn ben ik heel benieuwd of jullie nu revanche kunnen nemen, al is Madrid altijd lastig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeffrey koole Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari heb alles bijgelezen wat heb je lekkere prestaties zeg zowel met adana als met girona ben benieuwd hoe dit verder gaat beschouw mij vanaf heden als een volger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari Nog drie lastige medeploegen in de Beker maar jou ploegje kan dit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Oeps, ik lees het vrijwel altijd maar nog niet gereageerd. De Supercopa is een gedrocht geworden in Spanje, ook logisch gezien de status van de selectie dat het niet is gelukt om deze te winnen. In de beker ligt het nog open, Real Madrid heeft ongetwijfeld ook veel wedstrijden op dat moment, dus wellicht is daar nog van te profiteren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 26 februari Auteur Share Geplaatst 26 februari - 70. Copa del Rey 2025-2026, deel II - Hier en daar werd er geopperd dat we maar revanche moesten nemen tegen Real voor die nederlaag in de Supercopa. Met de beker hadden we daar natuurlijk ook een uitstekende gelegenheid voor maar eerlijk gezegd heeft La Liga nog steeds de prioriteit voor mij. De eerste titel was een sprookje, de tweede moest al niet veel onderdoen, maar drie keer op rij zou toch echt wel betekenen dat we de klassieke topclubs een hak weten te zetten. Vooral omdat Real onvermoeibaar blijft investeren. De Copa del Rey dus. De heenwedstrijd van de halve finale in de Copa del Rey werd afgewerkt in Bernabeu. Na amper drie minuten stond onze spits Artem Dovbyk al op de goede plek om een voorzet van Greenwood in doel te knikken. Lang konden we echter niet genieten van deze voorsprong want enkele minuten later mocht Bellingham al vanop de stip aanleggen om gelijk te maken. Aan het begin van de tweede helft kregen we hetzelfde scenario. Een snel doelpunt, al viel dat deze keer aan de kant van Real. Daley Blind mocht echter ditmaal aanleggen vanop 11 meter om gelijk te maken. Het laatste woord was dan weer aan Jude Bellingham die ervan profiteerde dat we de bal niet weg kregen uit onze zestien en kon gelijk kon maken met een overhoeks schot. De overwinning van Real was verdiend maar in eigen huis hadden we wellicht nog een kans om het spannend te houden. Zo gezegd, zo gedaan. Na amper een kwartier bracht Joel Roca ons immers al op voorsprong toen hij alleen voor Courtois verscheen. Endrick maakte aanvankelijk nog gelijk maar het was opnieuw Roca die ons op voorsprong wist te trappen. We hadden echter nog een doelpunt nodig om door te stoten maar na een hoop wissels lukte ons dat niet meer tijdens de verlengingen. Strafschoppen dus en dan vreesde ik dat de wissels ons misschien wel eens zuur zouden kunnen opbreken. Niets was echter minder waar want onze strafschoppen gingen er allemaal feilloos in. Tussendoor wist Klaesson nog de penalty van Tchouameni te redden en dus gaan we richting finale! Spoiler Tags & reacties Spoiler @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Tim Windt @ElMarcos @Kyrill @JoonsterkeBE @MarcFM1 @Fantasy @Boyzone @jeffrey koole @Cervantes Bedankt voor het reageren allemaal! Ik neem aan dat dit wel kan tellen als revanche? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari Knappe prestatie door het om te turnen en maar de finale te gaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari Lekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari Heerlijk hoe Real is verslagen. Nu die finale zien te winnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 27 februari Share Geplaatst 27 februari Mooi om na zo’n spannend duel de meerdere te nemen van Real! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 27 februari Share Geplaatst 27 februari Mooie revanche genomen op Real. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 27 februari Share Geplaatst 27 februari Heerlijk om zo revanche te kunnen nemen op Real. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten