Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei ReneLeBlanc:

Leuk leuk leuk. Mijn tactiek heet ook 'Caen niet beter'.  

Ik zit mezelf te pijnigen om nog grappen te bedenken met het SM gedeelte van de naam maar dat lukt nog niet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is alweer mijn derde Arsenal save in FM24;c:D

Alleen nu seizoen 1 maar in totaal met Arsenal in ieder geval al mijn 26e seizoen misschien 27e.

De 2e save was mijn favoriet, en de meest succesvolste. Ik won daarmee 7x de PL titel en 2x de CL en had het record aantal PL titels van Manchester United van 21 geevenaard, het was mijn bedoeling om dat uit de boeken te spelen en 22 te pakken, het liep alleen totaal anders.. Het nieuwe seizoen ging super slecht, niks werktte meer, stond 15-17 de club wou mij gaan ontslaan, ik stapte zelf op, en kwam bij Liverpool terecht, ook daar het ging het eigenlijk best wel kut. ''Gelukkig'' werd City kampioen voor het eerst sinds 2024/2025 in de save en niet Manchester United. Ik heb deze save nog wel, maar bij Liverpool inmiddels ook weg en heb als enige baan in 2036 nog bondscoach van Venezuela.

In deze 3e Arsenal save in seizoen 1 kan je op de past-positions screen zien dat we kwamen vanaf begin dit seizoen van degradatie achtige plekken 15-17 en dat we inmiddels knap 5e staan. En we doen nog mee om plek 4 van Newcastle United mogelijk over te nemen. Tegen alle ''elite'' teams zijn we al tijdje uitgespeeld! Het slechte nieuws eerst twee keer van Spurs verloren zowel uit als thuis, aankomende seizoen City ook! Maar het goede nieuws 4/6 punten tegen Liverpool van Slot gepakt , 6/6 tegen Maresca van Chelsea en tegen Manchester United uit 3-3 gespeeld na 3-0 achter en thuis onlangs 5-1 gewonnen. Ik ben voor volgend seizoen al bezig met Nypan te kopen van Rosenborg voor 6 miljoen. En Zalan Vansca de Hongaarse aanvaller van Lommel die uitgeleend is aan Gent, is 3e geworden hier in deze save, bij NExt Gen 24 top 50 beste talenten in de wereld. Gent heeft een optionele optie tot koop van 5.5 miljoen , ik zit er als een adelaar/hawk boven op om toe te slaan, zodra Gent die optie niet licht.

En week of twee geleden zag ik dat City 50 miljoen had geboden op Nico Williams, ik heb ze er flink uitgeboden en 64 miljoen -77 miljoen Nico Williams gekocht, en mijn bestuur is er nog eens blij mee ook :D

Komt ook goed uit want Saka speelt al een tijdje als een natte-krant en wil zijn 300K per week contract, niet verlengen omdat er interesse is van Al-Ahli of whatever. Andreas Schjelderup hebben we on-loan van Benfica voor 3.5 miljoen met optie tot koop optioneel van 24 miljoen. Ik heb al Gnonto voor 18 miljoen(maar die jankt en is ontevreden) en Dominic Calvert Lewin in de winter gehaald van Everton voor 103 miljoen.  Komend seizoen wil ik echt proberen Osmane Diomande van Sporting uit de handen van Manchester United weg te kopen en misschien Benjamin Sesko te kopen van Leipzig. Zelfde Leipzig waar wij in de laatste 16 CL thuis 0-2 verloren onterecht helaas en uit 2-1 verlies dik verdiend.

Schermafbeelding 2024-09-27 155302.png

Schermafbeelding 2024-09-27 155259.png

stand pl april 2024 seizoen 1 save drie.png

past positions arsenal april 2024 save drie.png

Zalan Vancsa.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Michaelinho*:

Onderstaande voor wedstrijden waarin we in principe zouden moeten winnen. Vorig seizoen speelde ik met een inverted winger op links, dit seizoen wil ik het gaan proberen met een inside forward. Afgelopen seizoen begonnen we op linksback met een wing-back (attack), maar daarmee gaven we vrij veel ruimtes weg, dus die heb ik gedurende het seizoen gewijzigd in een full back (support). De DM was vorig jaar een Ball Winning Midfielder (defend). Maar wil nu iets meer voetbal proberen te brengen en heb hem daarom gewijzigd naar de een Defensive Midfielder (support). 

Kan me inderdaad voorstellen dat je met een wing back en een bwm wel redelijk weg gecounterd kan worden. BWM geeft wel snel druk maar als die uitgespeeld wordt, dan ligt er wel een enorm gat. Ik ben zelf ook fan van de DM. Goede combinatie van een voetballer en toch nog wel een slot op de deur. Hoe werkt de combinatie van korter passen met meer dieptepasses bij jou? Ik krijg dan altijd het gevoel dat de opbouw wel goed loopt, maar dat er daarna best snel een dieptepass gegeven gaat worden en dat het een soort hotseknotsbegonia voetbal wordt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daarnaast: 5x in de afgelopen 6 jaren. Europees helaas niet verder dan de kwartfinale van de CL gekomen. Gelukkig heb ik echt nog een leuke jeugdlichting die er aan gaat komen en zelf ook mooi wat talenten onder contract staan. Nog even een paar jaar doorknallen en dan kan ik hopelijk het wk voor clubteams winnen en door naar een nieuwe club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei bas huijsmans:

Kan me inderdaad voorstellen dat je met een wing back en een bwm wel redelijk weg gecounterd kan worden. BWM geeft wel snel druk maar als die uitgespeeld wordt, dan ligt er wel een enorm gat. Ik ben zelf ook fan van de DM. Goede combinatie van een voetballer en toch nog wel een slot op de deur. Hoe werkt de combinatie van korter passen met meer dieptepasses bij jou? Ik krijg dan altijd het gevoel dat de opbouw wel goed loopt, maar dat er daarna best snel een dieptepass gegeven gaat worden en dat het een soort hotseknotsbegonia voetbal wordt

Ja daar ben ik ook nog een beetje mee aan het stoeien. Het valt me wel op dat ik er vaak blind ballen de diepte ingespeeld worden die dan vervolgens echt nergens uitkomen.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Michaelinho*:

Ja daar ben ik ook nog een beetje mee aan het stoeien. Het valt me wel op dat ik er vaak blind ballen de diepte ingespeeld worden die dan vervolgens echt nergens uitkomen.. 

Ik denk dat dat de combinatie is van korter passen op hoger tempo. Ze willen het tempo hoog houden en kort passen. Is er geen korte optie beschikbaar dan zoeken ze het dus wel sneller diep door het tempo dat hoog staat. Als dan meer dieptepasses ook nog aanstaat is dat denk ik nog weer een trigger om het sneller diep te zoeken. Ik heb het tempo ook op normaal gezet omdat ik ook vond dat er te veel balverlies was omdat de snelle optie gezocht werd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ik denk dat dat de combinatie is van korter passen op hoger tempo. Ze willen het tempo hoog houden en kort passen. Is er geen korte optie beschikbaar dan zoeken ze het dus wel sneller diep door het tempo dat hoog staat. Als dan meer dieptepasses ook nog aanstaat is dat denk ik nog weer een trigger om het sneller diep te zoeken. Ik heb het tempo ook op normaal gezet omdat ik ook vond dat er te veel balverlies was omdat de snelle optie gezocht werd.

Hier kan ik wel wat mee! Ik zie inderdaad ook dat we soms onnodig de bal verspelen door het (te?) hoge tempo. Sowieso hebben we nog wat last van een ploeg die deels opnieuw aan elkaar moet wennen. We geven vrij knullig goals weg in wedstrijden waarin de tegenstander amper bij de goal komt. 

Hoe doe jij de set pieces trouwens? Goals uit hoekschoppen lijken hier ook nog een uitdaging te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Michaelinho*:

Hoe doe jij de set pieces trouwens? Goals uit hoekschoppen lijken hier ook nog een uitdaging te zijn. 

Ik heb twee korte varianten ingesteld. Gewoon heel snel wat gemaakt en scoor er zo af en toe wel uit. Houd er zelf nooit echt van om een corner exploit ofzo te hebben omdat je dan aan te veel gratis goals komt tov de AI haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Michaelinho*:

@bas huijsmans Dit heb ik nu staan. 

Onderstaande voor wedstrijden waarin we in principe zouden moeten winnen. Vorig seizoen speelde ik met een inverted winger op links, dit seizoen wil ik het gaan proberen met een inside forward. Afgelopen seizoen begonnen we op linksback met een wing-back (attack), maar daarmee gaven we vrij veel ruimtes weg, dus die heb ik gedurende het seizoen gewijzigd in een full back (support). De DM was vorig jaar een Ball Winning Midfielder (defend). Maar wil nu iets meer voetbal proberen te brengen en heb hem daarom gewijzigd naar de een Defensive Midfielder (support). 

In de wedstrijden waarin we de underdog zullen zijn wil ik proberen wat directer te gaan spelen en iets meer defensieve zekerheid in te bouwen. Zou moet de rechtsback (complete wingback - support) iets meer op zijn defensieve taken letten. Ook de DM heb ik hier op 'defend' gezet. Maar daar maak ik wellicht nog weer een ball winning midfielder van. 

TacticsHansaRostockS5favourite.png.1bc752200bb2dbdcbeba0112558cf556.png

TacticsHansaRostockS5underdog.png.9d12f1ea2e3598ce7d776341621df77b.png

Ik zou je DLP en CM-A van positie wisselen, zodat de DLP de opkomende CWB kan coveren.

bewerkt door Steels
Link naar opmerking
Deel via andere websites