Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Big brother challenge

19CH98

Aanbevolen berichten

Uitdaging: Big Brother Challenge

Punten: 100

Deze uitdaging draait om het verslaan van je 'grote broer' en je moet ervoor zorgen dat je de grootste club van de stad wordt. Er zijn wereldwijd tal van steden die meer dan één club hebben. De Engelse stad Manchester is misschien wel het meest bekende voorbeeld. Hier geldt Manchester United al jaren als dé allergrootste als het aankomt op het totaal aantal gewonnen prijzen, de beste reputatie, hoogste waarde én het grootste stadion. Manchester City en FC United of Manchester zijn de 'kleinere' broers en zullen nog heel wat prijzen moeten winnen om zich de grootste van de stad te mogen noemen.

Andere opties zijn:

• München - Bayern München, 1860 München, Türkgücü München
  • Parijs - Paris Saint-Germain, Paris FC
  • Turijn - Juventus, Torino
  • Madrid - Real Madrid, Atletico Madrid, Getafe, Rayo Vallecano
  • Barcelona - FC Barcelona, Espanyol
  • Liverpool - Liverpool, Everton, Tranmere Rovers & Southport
  • Londen - Arsenal, Chelsea, Spurs, WHU, Wimbledom, Fulham, Crystal Palace, Charlton Athletic, Millwall, Brentford, QPR, Leyton Orient
  • Athene - Panathinaikos, AEK Athene, Atromitos
  • Eindhoven - PSV, FC Eindhoven
  • Rotterdam - Feyenoord, Sparta, Excelsior
  • Moskou - CSKA, Spartak, Torpedo, Lokomotiv, Dinamo, Chertanovo
  • Sofia - CSKA, Levski, CSKA 1948, Lokomotiv, Septemvri
  • Praag - Slavia, Sparta, Bohemians, Viktoria Zizvkov, Dukla
  • Wenen - Austria, Rapid, Florisdorfer AC
  • Rio de Janeiro - Flamengo, Fluminense, São Cristóvão, Madureira EC, Olaria AC, Bonsucesso FC, Portugues, Campo Grande AC
  • Keulen - FC Köln, Viktoria Köln
  • Hamburg - HSV, Sankt Pauli
  • ...

In deze uitdaging neem je de kleinst mogelijke club onder je hoede en is het je belangrijkste taak om je 'big brother' te verslaan. Dat betekent dat je niet alleen boven ze moet eindigen in de competitie, maar je zult ze echt op alle vlakken moeten verslaan!

Dat betekent:

• Meer prijzen winnen
  • Een groter stadion krijgen
  • Meer seizoenkaarthouders

Voorbeeld: 

Als je FC United of Manchester onder je hoede neemt zul je tenminste 68 verschillende 'grote' prijzen moeten winnen, zul je een stadion moeten hebben met meer dan 74.879 plaatsen en meer dan 55.000 seizoenkaart houders moeten verzamelen als je het grote Manchester United wilt verslaan.

Maar het is natuurlijk mogelijk dat je grote broer nog altijd prijzen wint, het stadion uitbreidt of meer waard worden gedurende langere saves. Dat maakt de uitdaging des te groter.

credits: @Lazy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Glenn08:

Telt Versailles als kleine broer van PSG? Ligt in het arrondisement Parijs.

Wat mij betreft wel. Het belangrijkste is het plezier in de uitdagingen en realistisch gezien kan je Versailles als een kleine broer van PSG zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogelijk strand deze poging snel, maar ik ga het wel proberen.

Door deze doc ben ik heel enthousiast geworden om een save in Schotland te doen. Voor deze challenge denk je dan als eerste aan Glasgow gezien het feit dat zowel Celtic als Rangers hier vandaan komen. Gezien mijn tijd en hun prijzenkasten is dit geen goede match:

Premiership - 55 (Celtic 53 / Rangers 55)

FA Cup - 41 (Celtic 41 / Rangers 34)

League Cup - 27 (Celtic 21 / Rangers 27)

Dat komt neer op 123 prijzen! Dus na 27 seizoenen de treble te winnen zou ik nog steeds 28 titels en 17 FA cups te kort komen. Allemaal exclusief de prijzen die ze winnen voordat ikzelf mee kan doen om de prijzen (waarschijnlijk 3 per jaar :P).

Dus om het iets makkelijker voor mezelf te maken gaan we naar Edinburgh. Heart of Midlothian en Hibernian zijn de twee grote clubs uit de hoofdstad en zijn gezamenlijk goed voor 26 hoofdprijzen.

Het team waarmee ik deze challenge aan ga is The Spartans FC. Voor het eerst speelbaar in FM (in de reguliere game) omdat zij voor het eerst in hun historie actief zijn in de Scottish League Two.

De doelstellingen om de "Big Brother" van Edinburgh te worden:

Premiership - 4 (Hearts 4 / Hibs 4)

FA Cup - 8 (Hearts 8 / Hibs 3)

League Cup - 4 (Hearts 4 / Hibs 3)

Stadion - 20.421 (Hearts 19.852 / Hibs 20.421)

Ik meld me weer als ik in de Premiership ben beland of per ongeluk al eerder een Cup weet te winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-10-2023 om 16:17 zei 19CH98:

In deze uitdaging neem je de kleinst mogelijke club onder je hoede en is het je belangrijkste taak om je 'big brother' te verslaan. Dat betekent dat je niet alleen boven ze moet eindigen in de competitie, maar je zult ze echt op alle vlakken moeten verslaan!

Geldt dit als de club met de kleinst mogelijke reputatie of met de kleinste prijzenkast? Anders heb ik hem namelijk voltooid met AP Brera. Het probleem is alleen dat de club uit de stad Strumica met de meeste prijzen aan het begin op het tweede niveau speelt en AP Brera al op het hoogste niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Geinig, ik kom er nu pas achter dat Brentford uit Londen komt. Zo kan ik mooi de SAF en de Big Brother Challenge combineren. 

Of moet je echt de kleinst mogelijke club hebben? 

Handig. Gewoon doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Elsjorro1990:

Geinig, ik kom er nu pas achter dat Brentford uit Londen komt. Zo kan ik mooi de SAF en de Big Brother Challenge combineren. 

Of moet je echt de kleinst mogelijke club hebben? 

Ik mocht 'em met Millwall doen en dat is niet de allerkleinste club van Londen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-1-2024 om 16:44 zei bas huijsmans:

Geldt dit als de club met de kleinst mogelijke reputatie of met de kleinste prijzenkast? Anders heb ik hem namelijk voltooid met AP Brera. Het probleem is alleen dat de club uit de stad Strumica met de meeste prijzen aan het begin op het tweede niveau speelt en AP Brera al op het hoogste niveau.

Is dat die plaatselijke FK met 2 titels? Persoonlijk vind ik dat wat karig eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen al even onderweg met Lokomotiv Sofia. Niet de club met de kleinste prijzenkast, want Septemvri Sofia en CSKA 1948 hebben een nog kleinere prijzenkast.

Dit is de mijne nu, ondertussen twee bekers en een supercup er aan kunnen toevoegen.

image.png.2e1a79fb481e3a630611014c7943ad00.png

Levski Sofia:

image.png.0ae373befd3a8cd9dad71f7d212c75c1.png

Slavia Sofia:

image.png.10dc4f5910c214497f0e708168444244.png

CSKA Sofia:

image.png.fe4ab56deb667215f073ef5b1995c2e3.png

Eerste target is dus Slavia Sofia inhalen qua prijzen, laten we klein beginnen ;c

image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei neva:

Is dat die plaatselijke FK met 2 titels? Persoonlijk vind ik dat wat karig eigenlijk.

Nee dat vind ik ook eigenlijk zelf wel hoor. Hebben er trouwens 4 staat op Wikipedia. Misschien is het handig om qua regel in te stellen dat de grote broer een minimaal aantal landstitels moet hebben? Of verschillende gradaties qua punten. Een grote broer met minder dan 10 landstitels is 20 punten, tussen de 10 en 20 is 50 en meer dan 20 is 100 punten ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei bas huijsmans:

Nee dat vind ik ook eigenlijk zelf wel hoor. Hebben er trouwens 4 staat op Wikipedia. Misschien is het handig om qua regel in te stellen dat de grote broer een minimaal aantal landstitels moet hebben? Of verschillende gradaties qua punten. Een grote broer met minder dan 10 landstitels is 20 punten, tussen de 10 en 20 is 50 en meer dan 20 is 100 punten ofzo?

Niet eens. Stel je pakt Birmingham. Het onttronen van Aston Villa kost niet veel moeite, maar je zit wel met het machtsblok uit Londen, het blok uit Manchester en Liverpool. Is die prestatie, onder die moordende omstandigheden, minder waard dan iemand die bij wijze van spreken met Cercle Brugge, waar je na een paar jaar waarschijnlijk met kop en schouders boven de rest uitsteekt, de Belgische competitie aan gort schiet? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Nom de Guerre:

Niet eens. Stel je pakt Birmingham. Het onttronen van Aston Villa kost niet veel moeite, maar je zit wel met het machtsblok uit Londen, het blok uit Manchester en Liverpool. Is die prestatie, onder die moordende omstandigheden, minder waard dan iemand die bij wijze van spreken met Cercle Brugge, waar je na een paar jaar waarschijnlijk met kop en schouders boven de rest uitsteekt, de Belgische competitie aan gort schiet? 

Daar ben ik het mee eens hoor. Je houdt altijd dat een challenge met de ene ploeg makkelijker is dan met een andere ploeg. Daar hoef je ook niet precies een verschil in te maken, maar je moet toch wel ergens een grens trekken toch? Anders is deze uitdaging heel makkelijk te voltooien zoals het in mijn geval is. Want ik hoef geen Europese prijs te winnen en de grote broer heeft 4 landstitels.

Wellicht is die grens dan dat je in ieder geval een Europese titel moet pakken. In mijn geval heeft mijn 'grote broer' 0 Europese titels dus voordat ik hun heb verbeterd moet ik dus 1 Europese titel hebben. Zoiets zou ook elke uitdaging eigenlijk een beetje gelijk trekken aangezien het lastiger is om de CL te gaan winnen met een team uit Noord-Macedonië dan met Birmingham, jouw voorbeeld.

Het gaat mij trouwens totaal niet om de punten hoor. Ik vind ook niet dat ik ze verdien met maar 4 landstiteltjes en wat verdwaalde bekers, maar het is misschien wel even handig om er goed naar te kijken, zodat je geen scheve gezichten krijgt als bijv. iemand in Glasgow (denk dat ze daar de meeste landstitels hebben?) de challenge voltooid, maar even veel punten krijgt als iemand het met AP Brera het doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei bas huijsmans:

Daar ben ik het mee eens hoor. Je houdt altijd dat een challenge met de ene ploeg makkelijker is dan met een andere ploeg. Daar hoef je ook niet precies een verschil in te maken, maar je moet toch wel ergens een grens trekken toch? Anders is deze uitdaging heel makkelijk te voltooien zoals het in mijn geval is. Want ik hoef geen Europese prijs te winnen en de grote broer heeft 4 landstitels.

Wellicht is die grens dan dat je in ieder geval een Europese titel moet pakken. In mijn geval heeft mijn 'grote broer' 0 Europese titels dus voordat ik hun heb verbeterd moet ik dus 1 Europese titel hebben. Zoiets zou ook elke uitdaging eigenlijk een beetje gelijk trekken aangezien het lastiger is om de CL te gaan winnen met een team uit Noord-Macedonië dan met Birmingham, jouw voorbeeld.

Het gaat mij trouwens totaal niet om de punten hoor. Ik vind ook niet dat ik ze verdien met maar 4 landstiteltjes en wat verdwaalde bekers, maar het is misschien wel even handig om er goed naar te kijken, zodat je geen scheve gezichten krijgt als bijv. iemand in Glasgow (denk dat ze daar de meeste landstitels hebben?) de challenge voltooid, maar even veel punten krijgt als iemand het met AP Brera het doet.

Probeer het eens in Rio de Janeiro of São Paulo... Dan moet je stadion dus groter worden dan het Maracaña of het Morumbi, 78k en 67k respectievelijk. Uitdagingen liggen overal.

Een soort grens is goed, ik ben het alleen niet eens met het aanvankelijke voorstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ik uiteindelijk ook voor deze challenge punten gaan claimen met mijn game in San Marino? Ik ben daar namelijk begonnen met een van de kleinste clubs die er zijn. San Marino is zo klein, telt dat als een geheel?

1. Zo ja, dan moet ik gewoon de prijzenkasten van alle clubs zien te verslaan.
  2. Zo nee en gaat het ook hier echt per gehucht in San Marino, dan hoef ik volgens mij alleen Faetano te verslaan. San Giovanni (mijn club) had aan het begin alleen een titel op het 2e niveau, terwijl Faetano 3x landskampioen is, 3x bekerwinnaar en 1x supercup winnaar.

De eisen uit de beginpost waar ik aan zou moeten voldoen:

• Meer prijzen winnen --> Ik ben op dit moment Faetano qua prijzen al voorbij, dus in het geval van (2) zou dit al een check zijn. In het geval van (1) ben ik qua landskampioenschappen en super cup winnaars al alle landen voorbij. Qua bekerwinnaars moet ik er echter nog een paar om ook Libertas in te halen. In dat geval heb ik nog een paar jaar te gaan.
  • Een groter stadion krijgen --> Dit is een drama. Aan het begin speelde we in hetzelfde stadion als Faetano, maar zij hebben nu een eigen stadion en die is het grootste van iedereen. En mijn bestuur en de gemeente liggen dwars om het huidige stadion uit te breiden of uit te bouwen. Zowel in het geval van (1) als (2) is er op dit punt nog een hoop werk aan de winkel. 
  • Meer seizoenkaarthouders --> Met 155 seizoenkaarten heb ik de meeste van heel San Marino. Zowel in het geval van (1) als (2) is dit voltooid.

Persoonlijk ben ik van mening dat ik pas punten kan claimen als ik aan (1) voldoe en dus alle clubs in San Marino heb verslagen.

@19CH98 Kun jij uitsluitsel geven? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Een soort grens is goed, ik ben het alleen niet eens met het aanvankelijke voorstel.

Het was dan ook meer een voorstel om een beetje de discussie op gang te krijgen hahah. Want MisterX zit bijvoorbeeld een beetje hetzelfde in dezelfde situatie dan ik heb. De concurrenten hebben gewoon te weinig titels eigenlijk om het als een serieuze uitdaging te zien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind beide prestaties niet in aanmerking komen voor deze titel. We kunnen er nog wel een lite versie van maken met een beperkt aantal punten voor het geval Brera, maar ook dat vind ik nog teveel eer. Er moet wel wat een soort van grote broer inzitten.

Met alle respect, maar in San Marino heb je geen grote broer, alleen een achterlijk neefje. En met Brera, die vier titels, vind ik eigenlijk ook niet echt iets. Speel je nu zelf in de vierde klasse en is de andere ploeg landskampioen vind ik het misschien weer anders. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites