Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

(Tussen)stand

Fantasy

Aanbevolen berichten

Mooi om op de maandagochtend op het werk de screentjes te verwerken en mijn seizoen hier te kunnen bespreken.

In de winterstop was al snel duidelijk dat Arsenal een hot item is in de voetbalwereld. Reservespelers die nauwelijks minuten onder mijn leiding kregen, konden voor mooie bedragen naar het buitenland. Reiss Nelson was de eerste > 45 miljoen naar Bayern Munchen. Kiwior wees Bayern af en ging voor 40 miljoen naar Madrid.

image.thumb.png.5aca068d3dded9457105f6ca53428087.png

Eigenlijk wilde ik niet versterken, maar mijn mede FM kompaan @Thierryvane besloot anders. Musiala mocht de gelederen versterken en kwam voor 123 miljoen(zijn ontsnappingsclausule) over.

Hoe ging de Premier League?

image.thumb.png.ba14ae334ff0577df45e422d3cd5a177.png

De Premier League werd na de winterstop mijn speeltuin. Jullie zagen de screens al voorbij komen met Odegaard als libero. Of met Martinelli en Saka als backs. Rice als enige verdediger in de basis. Het kon allemaal niet op. Het was genieten bij vlagen. Bijzonder dat ook de uitwedstrijden doeltreffend waren, met 2-8 bij Crystal Palace en 1-8 op Wolves. De laatste speelronde was mijn doelpunten hoogtepunt van het seizoen.

Bij Liverpool ging het mis voor ons. Niet met de sterkste 11 helaas, want ik mistte 4 basisspelers. Ik heb twee wedstrijden gehad waarin ik niks in te brengen had. Liverpool was er één van.

image.png.6535768942def96549d88b9bf56733ab.png

Wat resulteert in de volgende eindstand. Pep werd in maart ontslagen en Simeone bracht City van plek 8 naar plek 3. Veel records gepakt, maar helaas niet de 38-0 te pakken. Wel een reden om nog minimaal één seizoen door te spelen in de Premier League met Arsenal.

De Carabao Cup:

Ik heb geluk gehad met de rode kaart voor Reece James. In deze match had ik geen Jesus, Havertz, Odegaard en Saliba tot mijn beschikking.

image.png.66b7ad3758387d2cb0b9764174fdf7eb.png

FA Cup:

Hier had ik buiten Gabriel om, wel mijn volledige basiselftal tot mijn beschikking, maar kreeg ik een kopie van de competitiewedstrijd tegen Chelsea. Dodelijk effectief in de counter.

image.png.440916311785a61a089f825bc4b065c6.png

Champions League:

Dortmund deed een Chelsea kopie in de finale. De wedstrijd doodmaken en succes ermee. Een wedstrijd die maar één hoogtepunt had en gelukkig Havertz de winnende maakte. Nog nooit zo'n slechte finale gezien als deze.

image.png.378b8dc3f45def62af59d3d8e772043e.png

Dan wat statistieken. Man van glas Havertz(27 optredens), kroonde zich van de 10 positie tot topscoorder van het elftal en in de Premier League(28 doelpunten), net als Martinelli. Odegaard pakte het record in zowel de CL als in de Premier League voor meeste assists, maar kwam in beide elftallen van het jaar niet erin te staan. :cab: Saka won alles individueel wat los en vastzit aan gouden ballen, wereldvoetballer van 't jaar, talent van 't jaar etc. etc.  Had je nooit weg moeten doen @Kyrill. Onbetaalbaar.

image.png.dcfac8aab9d4533f9715eeda69534449.png

Dan alvast de transfers voor seizoen 2:

Partey. Wat bizar in SA. Was geen basisspeler bij mij. Jesus was ik totaal niet blij mee, maar had een hoge transferwaarde en ging naar de concurrent en speelt daar fantastisch. Mooi voor hem. Verder hoge bedragen gepakt voor Gabriel en Tomiyasu. Laatste wilde ik houden, maar meneer vond zichzelf een basisplek waard. Succes dan bij City, dat 7 backs kocht in de zomerstop.

image.thumb.png.1bff630eff73e090705ad0455313f547.png

Met zoveel geld, moest er natuurlijk ook wat binnenkomen. En ik had een heel leuk boodschappenlijstje gemaakt.

image.thumb.png.690de86f4c1d073502b60ec9e9e9f368.png

Met Neuer heb ik de gewenste doelman op goal staan, die moet meevoetballen. Heel eerlijk na een potje of 15 gespeeld te hebben, de beste man valt vies tegen. Wat ongelooflijk zuur. Gaat in de FA Cup wel een keer als libero spelen, wat ik graag voor ogen heb.

Fofana is de vervanger van Gabriel, die de grote ruimtes in de belangrijke wedstrijden nauwelijks kon bespelen. Ik heb daar een antwoord op nodig en dat antwoord heet Fofana. Voorkeur boven wat andere CV's, omdat hij Frans is en naast Saliba perfect kan spelen.  Veel geld voor betaald, maar ach. Dat lag er bij ons in de kluis.

Walker kwam omdat City besloot om 7 backs te kopen in de zomerstop en overbodig raakte. 34 jaar, maar nog steeds een raket. Engels international en past perfect in mijn tactiek.

Davies is de raket aan de andere kant, omdat ik daar meer impact wil maken. 125 miljoen was zijn ontsnappingsclausule. Deze transfer heb ik gejat, omdat ik zag dat @Kyrill hem ook haalde in de zomerstop na seizoen één en je hiermee jaren vooruit kan.

Lallana lijkt een gekke transfer, maar is onwijs belangrijk in mijn selectie opbouw. Ik had simpelweg te weinig ervaren rotten en dertig plussers in mijn selectie. Engels, multifunctioneel en zeikt niet als hij bankt. Ideaal voor de bekerpotjes in combinatie met de jonge honden die mogen spelen.

Er is mij één ding tactisch heel erg opgevallen deze match Engine. Hoe bizar belangrijk het is om te domineren op de zijkanten met backs en middenvelders en ongeacht hoe je de voorzetten instelt, hoge voorzetten super OP zijn. Havertz als aanvallende nummer 10 die constant in de 16 kwam, kroonde zich tot topscoorder.

Met Oshimen als spits en Calvert-Lewin die ik ga omturnen tot 10 en een Havertz kopie maak, heb ik een garantie voor heel veel doelpunten.

En dus ben ik flink wat gaan omgooien in de tactiek als het gaat om dat goed uit te buiten.

Hoe ziet het er dan in uit als iedereen fit is?

image.png.27d3c3dda74f1bf95ffbff5a076e4ebd.png

Hoe gaat seizoen 2 tot nu toe?

image.thumb.png.171399ad9025a22429a6afcf36c0e2f8.png

Heel aardig. ;c

image.thumb.png.2ebb8bc9b767768a9ac26cd6ce2a532b.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Dansmeister:

Gaat zeer aardig in seizoen 2. ;c @Thierryvane@Kyrill Scalvini > Arsenal als winterstoptoetje. Timber maanden blessie. White ook out tot eind februari.

image.png.8e857ef11cdf5bb3ba1024719fe66aa3.png

Topscoorder van de PL is ook wel bekend. ;c

image.png.0db2a4efcf15686dc77d3be5f58e881f.png

'''Zeer'' aardig hahahahahah

Das mooi sarcastische understament hahaha. Je bent op ram koers om bijna 200 PL goals te gaan maken in 38 wedstrijden hahaha, HELD _O_

Dit is de stand bij mij nu:

Pl stand nov 2023 Arsenal s1.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Dansmeister:

Lekker bezig Karel! Wie maakt voor jou de doelpunten?

Thnx Dans!! Tot nu toe Martinelli 12 doelpunten veruit het meest, erna is het Saka 7 en Havertz 5. Saka is al heellang en vaak geblesseerd geweest en Havertz heeft die 5 goals al vrij lang, is jammer niks bijgekomen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Tim':

Ik ben nog niet zover helaas, maar het gaat op zich wel lekker hoor. Jong PSV heeft genoeg talent in elk geval. 

80b8cbef8786acb5d6b15e5345c991ff.png

Heb denk ik even wat gemist maar is het nieuw dat je met Jong teams kunt spelen? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites