Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

(Tussen)stand

Fantasy

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei neva:

Die toevoeging van de SM Academy en de U23 en U19 competities doen me bijna twijfelen om opnieuw te beginnen.

Hoe zijn de playoff regels @MisterX? Ben je gewoon kampioen als nummer 1 of moet je playoffs spelen?

En wat zijn de regels met buitenlanders? Max. 9 in het veld toevallig?

Kampioen = Kampioen. Je hoeft daar dus geen play-offs in te gaan zoals bij eerdere FM edities.

image.thumb.png.7f89ba5651f4e4f1c286522859b67c59.png

image.png.9198c8b0e544fd83284a37df1d1a5002.png

Ik weet niet hoe dat bij @MisterX is maar dit zijn bij mij de regels. Oja en Italianen worden niet meegerekend als buitenlanders in de competitie.

image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei sennid:

Oja en Italianen worden niet meegerekend als buitenlanders in de competitie.

Kijk, dat is nog eens een partij relaxed. Dat scheelt echt een hoop ergernissen. 

Ik ga nog een paar seizoenen door denk ik, maar ik raak nu weer een beetje gefrustreerd met hoe het loopt. Net voor de 7e keer de CL finale verloren :D  Vallen ook weer uit de top-10 qua coëfficiënten. Ik ga het nog even de tijd geven, maar dit is heel fijne info, waarvoor dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei neva:

Kijk, dat is nog eens een partij relaxed. Dat scheelt echt een hoop ergernissen. 

Ik ga nog een paar seizoenen door denk ik, maar ik raak nu weer een beetje gefrustreerd met hoe het loopt. Net voor de 7e keer de CL finale verloren   Vallen ook weer uit de top-10 qua coëfficiënten. Ik ga het nog even de tijd geven, maar dit is heel fijne info, waarvoor dank!

Of dat een algemene regel is weet ik niet maar bij mij krijgen Italianen ook na 5 jaar de San Marinese nationaliteit en mogen ze ook gelijk uitkomen voor San Marino.

Alleen met die Italianen kan je natuurlijk wel in de problemen komen met de CL/EL/CFL.

bewerkt door sennid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn DB hebben ze in het algemeen wat vrijheid gepakt om San Marino niet geheel na te bouwen.

• Er is geen play-off, dus na 30 competitie wedstrijden is het voor iedereen klaar.
  • Er is een competitie voor U19 en U23 toegevoegd. Ze spelen wel ook in het weekend, dus wedstrijden bijten elkaar vaak. Bij een nieuwe game zou ik dat willen fixen. Daarnaast hebben de meeste clubs nog maar weinig spelers voor deze teams, waardoor je al snel vele malen beter bent. Ik win deze competities dus eigenlijk altijd en vaak zelfs zonder puntverlies. Ik weet alleen niet of niet nu iets aan gedaan zou kunnen worden. 
  • Alle clubs zijn pro geworden (dit heb ik zelf teruggezet naar semi prof)
  • Er zijn geen regels qua buitenlanders. Je kunt dus opstellen wie je wilt.
  • Ik heb zelf toegevoegd dat je na 5 jaar een paspoort kunt krijgen. Dus wie weet wordt het nationale team uiteindelijk beter.
  • Er is een iets ingebouwd zodat TV geld niet zo ver achter blijft lopen als de clubs beter worden. Voor jezelf boeit dat waarschijnlijk niet. Zodra je CL speelt, stroomt het geld toch wel binnen. Maar het zorgt wel voor meer inkomsten voor de overige clubs, waardoor zij op lange termijn financieel stabieler zullen zijn. Op korte termijn maakt het waarschijnlijk niets uit.
  • Transfer voorkeuren zijn aangepast, waardoor clubs veel meer actief zijn. Nadeel is wel dat iedere club een heus vreemdelingenlegioen hebben van de meest obscure landen. Ik heb deze zelf nog wel iets gefinetuned, door de leeftijd hiervan af te kappen, zodat ze zich net iets meer richten op jongere spelers en minder op 30+. 
  • Ik had een paar simulaties gedaan om te zien wat eruit kwam, maar SM Academy bleef in deze set up enorm achter. Dat was het enige team dat geen buitenlanders aan ging trekken en ook nog een beperkt was tot max 23 jaar. Daardoor kreeg je dus dat ze echt competitievulling waren en gewoon met minder dan 5 punten en geen overwinningen eindigde. Dat vond ik zelf niet echt een succes, dus ik heb hun specifieke regels verwijderd. Ze functioneren dus veel meer als een normaal team.
  • Ik heb zelf nog wat gespeeld met een winterstop etc. Dit zodat je buiten die periodes om gewoon wekelijks speelt. In het origineel begon je redelijk vroeg en was je laat klaar, maar had je in de meeste maanden maar 3 wedstrijden ofzo. Soms zelfs 2. Nu begint de competitie gewoon eind augustus/begin september pas en eindigt deze eind april/begin mei. En in januari wordt er niet gespeeld. Hierdoor speel je bijna ieder weekend in deze periode. Het zorgt af en toe wel voor wat vreemde situaties rondom Europees voetbal. Dat start tijdens de vakantie in juli, waardoor de startdatum na de loting opeens vervroegd wordt bijvoorbeeld. Ook zitten sommige beker rondes op hetzelfde moment als Europees voetbal, dus bekerwedstrijden worden vaak verplaatst. Op zich zijn deze dingen geen ramp, maar als ik opnieuw zou starten, dan zou ik wel een poging doen of ik dit op kan lossen. 

Al met al geen perfecte database, maar prima genoeg om niet opnieuw te starten. Als jij al zo ver bent dat je strijd om top 10 coëfficiënten, dan zou ik lekker doorgaan en niet opnieuw beginnen, want dan gooi je echt heel wat jaren vooruitgang weg. 

PS: volgens mij is deze lijst volledig, maar ik weet dat niet helemaal zeker. 

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.thumb.png.1413ef74b9864fa01e713bf11cdcf88e.png

Tweede blok is achter de rug en niet geheel ontevreden. Alleen de zware nederlagen tegen de nummers 1 en 2 zijn wel pittig. Op bezoek bij Arsenal gingen we met 3-0 de boot in en op bezoek bij Manchester City werd het 3-1. Wellicht had ik toch iets minder aanvallend moeten aantreden. ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik aankwam bij Yokohama FC waren ze onder de oude manager net als 11e geëindigd in de J2 League. Met vier toevoegingen aan het elftal, zijn we halverwege het nieuwe seizoen in een kampioensstrijd verwikkeld. Directe promotie naar de J1 League is inmiddels al wel een scenario waar ik voorzichtig vanuit kan gaan.

image.png.f63dedcea9f48bbe82a4442fdfb17d25.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.thumb.png.ea0d0079f769fbe68124e27338c327c5.png

We zijn halverwege en Porto is echt niet te doen. :D Laatste speelronde mochten we bij ze op bezoek en gelukkig wisten we het 1-1 te houden maar verder zal ik weer met Sporting en Benfica mogen uitvechten wie er de Champions League in gaat aankomend jaar. Hopen dat Nacional er een keer uit pleurt want die hebben wel lekkere talenten. :< 

Link naar opmerking
Deel via andere websites