Kyrill Geplaatst 30 september 2023 Share Geplaatst 30 september 2023 Geweldig goed gedaan. Gefeliciteerd @Bogatyren de rest. Super Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 11 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 11 oktober 2023 We zijn d'r weer hoor. Personele omzettingen in de estafette, vooral door het uitkomen van de nieuwe FIFA, hebben ertoe geleid dat jullie favoriete uitslover weer aan de beurt is voor zes maandjes Egypte. Nadat @Bogatyr in een heroïsch gevecht Al-Ahly klopte in de titelstrijd en de Afrikaanse versie van de Europa League binnensleepte, was het tijd om door te selecteren. Zonder mezelf op de borst te kloppen (of ja, eigenlijk doe ik het toch, maar dan verkapt), dat is iets waar ik best wel goed in ben. Financieel hebben we een reuzenstap gemaakt om structureel Al-Ahly weerstand te bieden. Dat is ten koste gegaan van onze buitenlandse spelers. Somogyi mocht sowieso eigenlijk al weg, maar zijn nieuwe status als international voor Hongarije zorgde voor belangstelling uit de Tweede Bundesliga. Na een paar avondjes doorhalen aan de onderhandelingstafel, wist ik er een leuk bedrag uit te slepen. Geen clausules of percentages, maar wel een fraai bedrag dat maar iets lager lag dan zijn marktwaarde. Niet slecht voor een speler op de transferlijst. Soto wilden we eigenlijk niet verkopen, maar wanneer de Italiaanse clubs de beurs trekken en langskomen, dan wordt het moeilijk om nee te zeggen. "I'm gonna make you an offer you can't refuse," is eigenlijk een gevleugelde uitspraak van Amerikaanse Italianen, maar in dit opzicht wel toepasselijk. Dit soort bedragen moeten we wel accepteren, zeker omdat we hiermee grondig kunnen doorpakken in het renoveren van de gehele club. Kaboré en Gabriel waren nuttige dertien-in-een-dozijn-voetballers, dus als er dan dit soort bedragen op tafel komen, dan ga je praten. Onze rijkelijk gevulde shortlist maakt dat ook eenvoudig, omdat het halen van vervangers relatief eenvoudig is. Een complicerende factor is het feit dat we maar vier buitenlanders mogen inschrijven, maar onze work-around bestaat uit de regel dat heel Noord-Afrika in Egypte niet als buitenlands wordt gezien, met Sudan als notoire uitzondering, maar daar kunnen ze toch niet voetballen, dus who gives a fuck anyway. We hebben vooral geïnvesteerd in Egyptisch talent en spelers uit Noord-Afrika, al hebben we wel vijf buitenlanders onder contract staan. Iida zou eigenlijk verhuurd worden, maar ik kon geen club vinden die hem wilde huren, dus we hebben hem nog ietsje langer onder contract staan. Al-Abbas is de vervanger van Kaboré, Dllamini komt als vervanger voor Gabriel en mogelijke rechtsback, terwijl Torres is gebleven en Frimpong terugkeerde van een verhuurperiode. Achterin is vooral Yassine Malih interessant, aangezien we hier een Marokkaanse Andi Hoti te pakken hebben. In de competitie ging het eigenlijk best goed. Er zitten wedstrijden tussen die wat moeizaam verlopen, met name de potjes tegen Al-Ahly, maar op zich mag ik niet klagen. In de bekertoernooien en dergelijke denderen we ook vrolijk verder. Dit is trouwens ons debuut in de Afrikaanse Champions League. In de volgende beurt debuteren we in de groepsfase. @Bogatyr @Elsjorro1990 @Marius @bas huijsmans @keano77 @Aaron21 @FMNOOB @Dansmeister @MarcFM1 @ReneLeBlanc @Satioz @rich ruzzian @DemoN @KayDeManaager @FlyD @Christiano @Nom de Guerre@Thierryvane Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 Voortreffelijk is eigenlijk nog een understatement om de resultaten te omschrijven. Dan mag er al eens een partijtje tussen zitten dat wat moeizamer verloopt, aan de scores valt dat niet te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 12 oktober 2023 Share Geplaatst 12 oktober 2023 14,5 millie voor Soto. Cashen! Gelukkig hebben we Torres nog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 12 oktober 2023 Share Geplaatst 12 oktober 2023 Alle wedstrijden gewonnen. Verbluffend! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 Er kwam een vraag of er mensen wouden instappen in deze estafette. Zowel @Glenn08 als ik zeiden ja. En ik mocht het overnemen. En daarmee debuteren in de groepsronde van de CL maar daarover later meer. Ik hoefde mijn geen zorgen te maken dat er maar 1 doelman bij de selectie zat want op 1 januari zouden er twee bij komen. Nou ik kan jullie vertellen dat ik in mijn halve seizoen mij zeker zorgen heb gemaakt hierover. En dan vooral laat onze bejaarde doelman aub geen schorsing of blessure krijgen want de 2 nieuwe keepers zijn nog een stuk minder dan Gorter op zijn slechtste dag. Het probleem is natuurlijk dat er geen buitenlandse doelmannen mogen worden aangetrokken en de goede keepers miljoenen moeten kosten die wij nog niet hebben. Verder haalde ik alleen nog een reserve linksback voor het geval dat. Financieel was er niet veel mogelijk en op zich is de selectie sterk genoeg voor dit seizoen dacht ik. Dan mag mijn opvolger zijn best doen om een goede selectie in de zomer neer te zetten. Wel gingen er nog spelers weg Door het beperkte aantal buitenlanders want we mogen opstellen en inschrijven zijn er nog een paar vertrokken al dan niet definitief. Op het einde van het seizoen hebben we wel flink gecasht voor Gamal die voor ruim 20 miljoen naar Amerika verhuist. Waren stevige onderhandelingen want wou hem liever niet laten gaan aangezien hij Egyptenaar/VS is. Maar goed soms kun je een bod niet laten liggen. Goed dan de wedstrijden waar we direct mochten starten met een topper. We begonnen sterk met een overwinning op Zamalek hierna drie goede oefenwedstrijden tegen toch niet de minste clubs uit Europa. In de competitie bleven we daarna ook foutloos de eerste maanden. Wel verloren we van Al-Ahly in de halve finale van 1 van de bekers. Hier speelde wel de reserves ivm met CL voetbal een paar dagen later. Maar eerst de rest van de nationale wedstrijden Wederom verloren we van Al-Ahly dit maal in de competitie maar het gat is gelukkig groot genoeg. Ondanks de bizarre maand mei qua aantal wedstrijden bleven we tot aan de laatste speeldag verder zonder puntverlies. Alleen de laatste speelden we nog gelijk. Hierdoor zijn we voor de tweede maal op rij kampioen van Egypte. Helaas geen screen van de stand. In de beker kwamen we tot de finale waar wij wederom ons meerdere moesten erkennen in Al-Ahly... Goed dan onze Champions League campagne. We zaten in een poule met Vita Club uit de DR Congo , ES Tunis de topclub uit Algerije en Coton Sport uit Kameroen. Behalve Tunis zeggen wij die andere ploegen niets maar Kameroen en Congo zijn niet de zwakste landen uit Afrika dus zeer benieuwd wat wij konden laten zien Alle poulewedstrijden gewonnen. Niet verwacht maar wel erg lekker. In de kwartfinale troffen wij een grootmacht uit Marokko namelijk Wydad Casablanca uit verloren we nipt maar thuis wisten we 2-0 te winnen en dat was voldoende om door te gaan. In de halve finale troffen wij Mamelodi Sundowns uit Zuid Afrika en die wisten dit toernooi de laatste drie edities te winnen. En de return tegen Wydad en de halve finale waren in het al zo rustige mei ingepland. Wat de resultaten in de competitie nog best wel knap maakt aangezien daar echt de reserves speelden over het algemeen. Want spelers fit houden was niet meer te doen. Thuis wonnen we vrij gelukkig en maakte mij dus best wel zorgen voor de return. Maar daar viel alles net goed en wisten wij vrij gemakkelijk met 0-4 te winnen. Hierdoor spelen wij dus in ons 1e jaar direct de finale. En dan mogen jullie raden tegen wie? Juist Al-Ahly die won in de halve finale namelijk van Raja Casablanca. Vier keer tegen ze gespeeld alle vier verloren. Dit maal zelfs na een 0-3 voorsprong. Na de rode kaart vielen de goals voor hun als rijpe appelen. Zuur en sjaggi zeker maaaaaaaar de finale gaat over twee wedstrijden. Er is dus nog hoop JAAAAAAAAAAAAA eindelijk is daar mijn overwinning tegen het Al-Ahly. Thuis kwamen we zelfs met 4-0 voor tot onze rechtsback het maar weer spannend moest maken door rood te pakken. Dit keer hielden we wat beter stand en kwam Al-Ahly nog terug door penalty een kwartier voor tijd. De tweede treffer viel gelukkig vlak voor tijd en wisten de storm dus te doorstaan. We winnen gewoon de Afrikaanse CL! @Bogatyr @Elsjorro1990 @Marius @bas huijsmans @keano77 @Aaron21 @FMNOOB @Dansmeister @MarcFM1 @ReneLeBlanc @Satioz @rich ruzzian @DemoN @KayDeManaager @FlyD @Christiano @Nom de Guerre@Thierryvane Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 28 oktober 2023 Share Geplaatst 28 oktober 2023 Goed bezig @Djurovski! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 28 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 28 oktober 2023 Mag deze naar FM24, @Marius? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 28 oktober 2023 Share Geplaatst 28 oktober 2023 14 minuten geleden zei Nom de Guerre: Mag deze naar FM24, @Marius? Bij deze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 28 oktober 2023 Share Geplaatst 28 oktober 2023 Proficiat met de CL zege. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thymen Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 Mooie CL winst , lekker meenemen naar 24! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten