FMNOOB Geplaatst 13 augustus 2023 Share Geplaatst 13 augustus 2023 Leuk dat er een nieuwe uitdaging is, maar waarom gaan jullie in dit land aan de slag? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 13 augustus 2023 Share Geplaatst 13 augustus 2023 12 minuten geleden zei FMNOOB: een nieuwe uitdaging Je zegt het zelf al. Verandering van spijs doet eten. Het was SA, of Japan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 13 augustus 2023 Share Geplaatst 13 augustus 2023 Heerlijke updates G! Die ga ik morgen even uitgebreid lezen in de trein en kijken wat ik kan tweaken en toepassen in mijn tactiek. Blijven jullie met dezelfde tactiek spelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 13 augustus 2023 Share Geplaatst 13 augustus 2023 Prima start want eenvoudig een veilige plek bereikt. Het is nu al uitkijken naar de eerste prestaties in een volledig jaar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 13 augustus 2023 Share Geplaatst 13 augustus 2023 1 uur geleden zei Dansmeister: Blijven jullie met dezelfde tactiek spelen? Momenteel is er geen reden om te veranderen. Mits gerichte aankopen kunnen we die gewoon blijven gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 13 augustus 2023 Share Geplaatst 13 augustus 2023 De nieuwe cornerheld is ook al binnen zie ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 15 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 15 augustus 2023 Vanwege vakantieperikelen ben ik wederom aan de beurt. @Bogatyr wist de Ridders van de Oase vorig jaar te vrijwaren van degradatie. Daarnaast wist hij al een paar geweldige versterkingen vast te leggen. Godoy, Benaïssa en Kouamé kwamen over van respectievelijk Rosario Central, USM Alger en Pyunik. Aan mij de eer om onze selectie verder op oorlogssterkte te brengen. In dat opzicht is het wellicht handig als ik kort de regeltjes doorloop van de Saoedische competitie. Je mag 30 spelers inschrijven voor de competitie. Acht van deze spelers mogen buitenlanders zijn. Iedereen die geen Saoedisch paspoort heeft, is een buitenlander. Naturalisatie is niet mogelijk. Je moet minstens twee Saoedische U22-spelers inschrijven. Een korte analyse van de selectie leerde me dat we het toch echt van onze buitenlandse spelers moeten hebben. Dat maakt deze club in feite ook interessant. Je hebt de financiële middelen om echt goede buitenlandse spelers te halen, maar je kunt de eigen, lokale spelers niet negeren, want er staan er vaak ook drie á vier op het veld. Enfin, ik was van plan om opruiming te houden. Zo'n beetje alle buitenlanders mochten weg, op de aankopen van @Bogatyr na. Daarnaast wilde ik ruimte maken in de salarishuishouding door een hoop Saoedische spelers te verkopen. Zodra die mannen ook maar een beetje naam maken voor zichzelf, krijgen ze spectaculaire salarissen aangeboden, terwijl ze sportief eigenlijk niks bijdragen. Dergelijke spelers wilde ik lozen, waar mogelijk. Onze winst voor komend seizoen zit in slim handelen. Waar de AI vaak kiest voor oudere spelers met een grote naam, kunnen wij de jonge talenten binnenhalen. Om dat te bereiken, moest ik eerst snoeien in de selectie. De meeste spelers zullen jullie niks zeggen, en terecht! Het leeuwendeel van de vertrokken brigade bestond ofwel uit lokale en zwaar overbetaalde spelers of buitenlandse spelers die over hun top waren (en eveneens veel te veel betaald kregen). Ik snap oprecht niet waarom je als club een 31-jarige Fransman van APOEL Nicosia overneemt, terwijl je voor datzelfde geld ook talenten uit Zuid-Amerika of Afrika binnenhaalt met een restwaarde. Met wat kunst- en vliegwerk slaagde ik uiteindelijk in mijn doel; voor ruim 22 miljoen vertrokken maar liefst 18 spelers. De selectie moest ook weer op oorlogssterkte gebracht worden en daar mocht ik mij als een soort Mislintat-Stewart hybride gaan bewijzen. Ik probeerde de selectie op 25 á 26 spelers te krijgen, waarbij ik rekening hield met leeftijden, squad status en het aantal buitenlanders. Dat is bijna goed gegaan. Interessant om te vermelden, veel buitenlandse spelers verlangen standaard een percentage van de volgende transfersom. Dat krijg je er bijna niet uit tijdens de onderhandelingen. Dat is wel handig om te onthouden, je levert dus vaak een kwart van de volgende transfersom in. Winst maken via transfers is lastig, tenzij je de spelers dus spotgoedkoop binnenhaalt. Geen gearriveerde namen, maar jonge talenten. Qua leeftijd hebben we dus een piepjonge selectie. We hebben een paar spelers met wat meer routine, maar het gaat veelal om jonge(re) talenten. Idealiter had ik graag een paar lokale routiniers gehad, maar die zijn peperduur qua salaris en als ik heel eerlijk ben, is de jeugd beter. Qua status heb ik de zaak redelijk weten te verdelen. Elke buitenlandse speler wil een vedette zijn, maar dat kan. Daaronder zit dus een hoop jeugd en die hebben de status niet om meer af te dwingen. Waar ging het dan toch mis? Ik kan niet tot acht tellen... Takuhiro Nakai; Miguel Chaiwa; Tomás Godoy; Mory Kouamé; Francesco Valentini; Ahmed Benaïssa; Mohamed Zouani; Adam Parry; Peter Ganga. Dat zijn er dus negen. Ik mag er maar acht inschrijven. U ziet het probleem? That's all on me. Uiteindelijk heb ik Ganga als spits zijnde niet ingeschreven, want we hadden een paar redelijke lokale talenten voorin. Op de andere posities had ik echt buitenlandse inbreng nodig. Uiteindelijk heeft Ganga wel wat wedstrijden gespeeld, voor de registraties definitief werden, raakten enkele andere buitenlandse spelers kortstondig geblesseerd, waardoor ik kon schuiven met registraties. Nu wil Ganga dus weg. Oeps. Sportief gezien gaat het ons voor de wind met deze ploeg. @Nom de Guerre @Bogatyr @Elsjorro1990 @Marius @bas huijsmans @keano77 @Aaron21 @FMNOOB @Dansmeister @MarcFM1@Thierryvane @ReneLeBlanc @Satioz @keano77@rich ruzzian @DemoN @KayDeManaager @FlyD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 15 augustus 2023 Share Geplaatst 15 augustus 2023 Blij als ik over twee weekjes (hopelijk) mag vlammen met Godoy. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 15 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 15 augustus 2023 3 minuten geleden zei Thierryvane: Blij als ik over twee weekjes (hopelijk) mag vlammen met Godoy. Op naar die Aziatische Champions League! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 15 augustus 2023 Share Geplaatst 15 augustus 2023 Heheheha rekenfoutje! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 15 augustus 2023 Share Geplaatst 15 augustus 2023 Go zo doyr! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 15 augustus 2023 Share Geplaatst 15 augustus 2023 Goed om zien dat ik de enige ben die al eens een foutje maakt met registraties vanwege niet te kunnen tellen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 15 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 15 augustus 2023 6 uur geleden zei rich ruzzian: Heheheha rekenfoutje! Echt stom ook 😅 Ik dacht echt dat het klopte, tot ik op de dag zelf voor een voldongen feit werd gesteld. 3 uur geleden zei Aaron21: Go zo doyr! @Bogatyr gaat die hele competitie inpakken. 54 minuten geleden zei Marius: Goed om zien dat ik de enige ben die al eens een foutje maakt met registraties vanwege niet te kunnen tellen! Ik kan wel zeggen dat het me normaal gesproken niet gebeurt, maar daar kopen we nu niks voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 15 augustus 2023 Share Geplaatst 15 augustus 2023 (bewerkt) Na het uitstekende voorbereidende werk van @Nom de Guerre was het aan mij om het helemaal af te maken. Naar verwachting heeft Tomas Godoy de hele competitie gedomineerd. Jammer genoeg heeft hij de laatste twee maanden niet kunnen spelen wegens een zware buikspierblessure. Maar met 33 doelpunten blijft hij toch nog topschutter van de Saoedische competitie. Met een gemiddelde van 8,36 ook met kop en schouders de beste speler en met 15 assists op de tweede plaats na ploegmaat Takuhiro Nakai. Jammer genoeg hebben we zonder Godoy ook nog twee wedstrijden verloren, waardoor we de competitie helaas niet ongeslagen kunnen afsluiten. We mogen volgend seizoen ook aantreden in de Aziatische Champions League. Degradatie was er voor Ohod, Al-Faisaly en Al Wehda. De finale Kings Cup verloren we helaas met 1-3 van Al-Ahli. De blessure van onze topspeler heeft helaas een invloed gehad op het behalen van een tweede prijs. Het nieuwe stadion komt er ook! Voor nu geef ik het stokje terug door aan @Nom de Guerre aangezien de andere jongens op vakantie zijn. Voorlopig zullen het één tweetjes zijn tussen ons. Succes Guido met het samenstellen van een nieuw lekker team voor het nieuwe seizoen en de Aziatische Champions League. Voor de zekerheid heb ik een filmpje toegevoegd dat je kan helpen om tot 8 te tellen. @Nom de Guerre @Bogatyr @Elsjorro1990 @Marius @bas huijsmans @keano77 @Aaron21 @FMNOOB @Dansmeister @MarcFM1@Thierryvane @ReneLeBlanc @Satioz @keano77@rich ruzzian @DemoN @KayDeManaager @FlyD 15 augustus 2023 bewerkt door Bogatyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 15 augustus 2023 Share Geplaatst 15 augustus 2023 Goed duidelijk filmpje voor Guido. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 15 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 15 augustus 2023 (bewerkt) Eikels Lekkere prestaties @Bogatyr 15 augustus 2023 bewerkt door Nom de Guerre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 15 augustus 2023 Share Geplaatst 15 augustus 2023 Lekker het kampioenschap binnen gehengeld. Een dubbel volgt later wel nog eens. Afwachten welke gekkigheid @Nom de Guerre nu weer uithaalt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 15 augustus 2023 Share Geplaatst 15 augustus 2023 Achteraan kan het allemaal wat stabieler denk ik. Desalniettemin, proficiat met het kampioenschap! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renato Geplaatst 15 augustus 2023 Share Geplaatst 15 augustus 2023 Mooie prestaties weer. Wel apart dat een stadion in SA veldverwarming nodig heeft, zou eerder airco verwachten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 15 augustus 2023 Share Geplaatst 15 augustus 2023 6 minuten geleden zei Renato: Mooie prestaties weer. Wel apart dat een stadion in SA veldverwarming nodig heeft, zou eerder airco verwachten Klimaatverandering. Het sneeuwt in Hafa, Arabië. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 15 augustus 2023 Share Geplaatst 15 augustus 2023 Mooie prestaties! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 17 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 17 augustus 2023 Een nieuw seizoen begint bij Al-Adalah. De ridders van de oase bereiden zich voor op een nieuw seizoen, maar allereerst is er sprake van vuurwerk op de transfermarkt. Zonder te overdrijven kan ik vrij veilig stellen dat ons groepje best bedreven is in het vastleggen van talentvolle spelers. Als die spelers dan ook nog een beetje presteren, dan staat al snel een grotere club met een goed gevulde geldbuidel op de stoep. Zo ook dit seizoen. Valentini en Godoy hadden een gelimiteerd transferbedrag in hun contract staan, terwijl ik bij Nakai het onderste uit de kan heb gehaald in de onderhandelingen met een directe rivaal. Daarnaast vertrokken diverse lokale spelers, want die mannetjes willen ineens hun salaris verviervoudigen na een redelijk seizoen. Dat mag, maar niet bij onze club. Dikke doei, strik d'r om en opgezout. Qua inkomende transfers heb ik netjes geteld dit jaar, mede dankzij het filmpje van @Bogatyr. Onze voornaamste aanwinst is de nieuwe aanvalsleider, de onovertroffen Jorge Aponza. Geen credit voor mij qua ontdekken, deze man stond al op de shortlist, ik heb hem enkel binnengehaald. Deze machine gaat in ieder geval het komende seizoen onze doelpuntenproductie verzorgen. Ik vermoed dat dit eenmanssloopbedrijf niet heel lang bij onze club onder contract zal staan, maar zolang het duurt, is deze geweldenaar van ons. Voorin krijgt hij gezelschap van wat ik een koekoekspeler noem. Niet koekoek in de zin van sodeju, die jongen is goed. Dat is hij wel trouwens. Nee, koekoek slaat meer op het feit dat ik een topclub deze speler laat opleiden en dat ik hem daarna binnenhaal. In iets van 8 seizoen kwam hij tot vrij weinig optredens bij Arsenal, maar hij kan overduidelijk wel ballen. Vanwege zijn relatief lage reputatie kon ik hem relatief goedkoop naar Saoedi-Arabië halen. Een koekoekspeler is dus opgeleid door een topclub, maar te licht om daar direct door te breken. Ook onze nieuwe topper achterin is een speler uit de categorie koekoek. Niet goed genoeg voor Ajax. Waarschijnlijk omdat hij niet goed genoeg kan passen of een andere aperte kulreden die ze in de hoofdstad graag aanvoeren om te rechtvaardigen dat ze verdedigende talenten geen eerlijke kans geven (hallo Sven Botman en Perr Schuurs). Deze klasbak neemt de plek over van Valentini. Op linksback komt Boateng over van Porto. In alle opzichten een upgrade ten opzichte van Benaïssa. Aanvallend sterk en ook verdedigend stabiel, in de kracht van zijn leven en niet onbelangrijk, het is gewoon een aardige vent om er bij te hebben. We hebben stiekem ook een beetje op de persoonlijkheden van de selectie gescout, in de hoop dat we zo de lokale spelers een beetje prikkelen. Al-Ali is een lokale speler, die als verdediger en als controleur in staat is om op het hoogste niveau mee te spelen. Meneer stond op de transferlijst, dus ja, waarom niet. @Bogatyr gaf al vaker aan dat onze keeper niet zo heel sterk is, dus heb ik een aantal van die ontvangen miljoenen geïnvesteerd om de keeper van de nationale U21-ploeg naar ons te halen. Geen topper, maar wel een betere keeper dan degene die we hadden. De laatste noemenswaardige versterking kwam over van het gedegradeerde Al-Faisaly. Pas 17 jaar oud, maar nu al een dragende speler op het hoogste niveau. Wij zochten een vervanger voor Nakai, liefst met een Saoedisch paspoort. Ik denk dat we onze man hebben gevonden. Voor de aardigheid heb ik ook een iets aanvallendere variant van onze tactiek gemaakt. Een beetje variatie houdt het immers leuk. In de eigen competitie liep alles crescendo. Het is vooral de Champions League campagne die ik indrukwekkend vond. Drie keer de dubbele cijfers en Aponza is een beast. @Nom de Guerre @Bogatyr @Elsjorro1990 @Marius @bas huijsmans @keano77 @Aaron21 @FMNOOB @Dansmeister @MarcFM1@Thierryvane @ReneLeBlanc @Satioz @keano77@rich ruzzian @DemoN @KayDeManaager @FlyD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 17 augustus 2023 Share Geplaatst 17 augustus 2023 Wat een geweldige zaken heb je gedaan op de transfermarkt. Over de resultaten in de CL wil ik het niet eens hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 17 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 17 augustus 2023 4 minuten geleden zei Marius: Wat een geweldige zaken heb je gedaan op de transfermarkt. Over de resultaten in de CL wil ik het niet eens hebben Voor een beetje context, Sagadam is een ploeg uit Turkmenistan, Al-Zawra'a komt uit Irak en Al-Jazira uit de Verenigde Arabische Emiraten. Die eerste twee stellen dus weinig voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 17 augustus 2023 Share Geplaatst 17 augustus 2023 11 minuten geleden zei Nom de Guerre: Voor een beetje context, Sagadam is een ploeg uit Turkmenistan, Al-Zawra'a komt uit Irak en Al-Jazira uit de Verenigde Arabische Emiraten. Die eerste twee stellen dus weinig voor. Allemaal goed en wel. Dubbele cijfers blijven toch altijd speciaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten