Thierryvane Geplaatst 7 augustus 2023 Share Geplaatst 7 augustus 2023 Voor het eerst deze estafette-game mocht ik een seizoen aftrappen. Kortom: de belangrijkste (zomer)transfers realiseren. Waar ik gehoopt had op veel vuurwerk kwam er slechts één jongen onze kant op, namelijk Eric Ndlovu. Deze multifunctionele Zuid-Afrikaan geeft ons wat meer opties achterin én op het middenveld. Zeker na het vertrek van sterkhouder Andrey Cruz geen overbodige luxe. De Chileen vertrok voor een recordbedrag van tien miljoen naar Shabab Al-Ahli in de zandbak. Geef hem eens ongelijk. Eric Ndlovu: de nieuwste aanwinst van KF Skënderbeu Verder voelde ik mij de gehele transferwindow een soort broertje van Geert Wilders. "Hoe minder buitenlanders, hoe beter!" Crue maar waar, we moesten buitenlanders lozen om zo niet in de problemen te komen met de regelementen van de Albanese A1 Divisie. De rest is geschiedenis. Een deel van de zomertransfers (seizoen 2030/31) op een rijtje De competitie werd wéér op de automatische piloot gespeeld. Opstelling bepalen, de jongens oppeppen en gas geven maar. Pas in november kregen we ons eerste doelpunt tegen. Uit bij KF Erzeni werd het 1-7 dankzij onder meer een hattrick van Jorge Cortés. In augustus, september en oktober scoorde we 58 keer in 11 wedstrijden. Ook de overige wedstrijden werden gewonnen waardoor het gat met de nummer twee nu exact twintig punten is. Top 5 topscorers Albanese A1 Divisie (eerste 18 wedstrijden voor de winterstop) 1. Jorge Cortés (KF Skënderbeu) - 24 goals 2. Behar Neziri (KF Skënderbeu) - 17 goals 3. André Luis (KF Skënderbeu) - 16 goals 4. Thierno Thioub (KF Erzeni) - 10 goals 5. Andi Hoti (KF Skënderbeu) - 10 goals Dan ons Europese avontuur. Waar mijn voorganger @Nom de Guerre de een na de andere grootmacht uit Europa versloeg ging het mij een stuk lastiger af. Er werd gewonnen van Chelsea (2-1), Hertha BSC (0-2) en Real Sociedad (0-1). Ten onder gingen we in München (2-0) en tegen het City van Pep Guardiola (5-2) hadden we geen schijn van kans ondanks een snelle rode kaart van Rodri. Tot slot speelde we een keer gelijk uit bij Olympique Lyon (1-1). Het leverde een vijftiende plek op met tien punten. Alleen de twee Turkse ploegen Besiktas en Fenerbache wachten nog in de competitiefase. Alle competities op een rijtje De Albanese Super Cup @Nom de Guerre @Bogatyr @ReneLeBlanc @Elsjorro1990 @Marius @bas huijsmans @keano77 @Aaron21 @FMNOOB @Dansmeister Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 7 augustus 2023 Share Geplaatst 7 augustus 2023 Prima bezig. Ook in de CL hoort de top acht nog gewoon tot de mogelijkheden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 7 augustus 2023 Share Geplaatst 7 augustus 2023 Ik dacht echt dat je het geflikt had. Wat is deze game toch kinderspel voor jou. @Nom de Guerre De andere leerlingen doen het ook prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 7 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 7 augustus 2023 Gewoon goeie resultaten. Die Engelse clubs zijn gewoon schijt in Europa en Bayern is ook geen kattenpis. Puntjes pakken tegen de Turken en we gaan sowieso de playoffs in, rechtstreekse plaatsing kan ook nog altijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 Voor het eerst mocht ik niet aantreden na de beurt van @Elsjorro1990 maar mocht ik het stokje overnemen van @Thierryvane. Aan mij de schone taak om onze spelers uit handen te houden van clubs als Manchester City, Liverpool, Bayern München, Real Madrid en ga zo maar door. Cortes stond er goed op maar staat nog steeds bij ons op de loonlijst. Ook voegde ik een Chileense klasbak aan de selectie toe. Aan de hand van Christian Ramirez zouden we wel eens de volgende stap kunnen zetten. In de groepsfase van de Champions League mochten we nog twee wedstrijden spelen. Twee maal thuis en twee maal tegen een Turkse tegenstander. Besiktas werd helemaal scheel getikt maar tegen Fenerbahce hadden we meer moeite. Doordat we qua doelsaldo flink te kort kwamen mogen we de play-offronde in, waar FC Kopenhagen de tegenstander zal zijn. De wedstrijden tegen Kopenhagen waren er eigenlijk voor de vorm. We hoefden ons niet heel erg in te spannen en wisten dan ook simpel met 2-0 en 0-3 de Denen te verslaan. Hierna werd het pas echt leuk want hierin was Real Madrid de tegenstander. Dit avontuur begonnen we in eigen huis. In deze thuiswedstrijd werden we eigenlijk van het kastje naar de muur gespeeld, maar wonder boven wonder gingen we wel de rust in met een 1-0 voorsprong. De Konlinkijke maakte in de 68e minuut gelijk en dit was het startsein van een slotoffensief. De wonderen waren de wereld nog niet uit want in de 84e minuut wisten we de 2-1 binnen te prikken. Hierna was het een soort walk in the park want in de 89e minuut scoorde Momoh de 3-1 en alsof het nog niet mooi genoeg was wist Neziri zijn tweede ook nog binnen te prikken in de derde minuut van de blessuretijd. Ja, en dan moet je naar Bernabeu. Dit was iets waar ik heel erg tegen op keek want Real Madrid liet op bezoek bij ons al zien waar ze toe in staat waren (behalve het omzetten in doelpunten) dus ik vreesde voor m'n leven. Dit bleek ook helemaal niet onterecht. We werden kapot gespeeld. Dat we het op 3-0 hebben weten te houden in 120 minuten is mij een raadsel, maar hey, ik klaag niet. We mochten het vervolgens vanaf 11 meter gaan uitvechten met de Spanjaarden en met succes. In totaal zijn er tien strafschoppen genomen waarvan er ook vijf gemist zijn, een dramatische penalty serie maar wel een met succes. Hierdoor mochten we door naar de kwartfinales waar Tottenham de tegenstander zal zijn. Wederom mochten we beginnen in eigen huis. In een volgepakt huis (we pakten een kaartverkoop record) mochten we het laten zien tegen Kulusevski en co. Naast Kulusevski bestaat Tottenham verder uit spelers als Destiny Udogie, Jadon Sancho, Ryan Sessegnon en Jude Soonsup-Bell. Geen hele grote namen maar wel een gevaarlijk team. Gelukkig waren we ditmaal in eigen huis echt de baas. We speelden kans na kans op elkaar en het was eigenlijk jammer dat het maar bij 2-0 bleef. Hierdoor ging ik toch wel met wat gezonde wedstrijd spanning naar Londen. Gelukkig was daar Junior Diabaté, onze Ivoriaanse hoop in bange dagen. Lang leek het erop dat hij zou vertrekken deze winter, daar Benfica met 20 miljoen over de brug kwam, maar ik was vastbesloten dat ik hem wilde behouden. Ik verlengde zijn contract en hier was zijn cadeau voor ons. Uiteindelijk waren het de Engelsen die de volledige controle pakte in deze wedstrijd maar in de 27e minuut scoorde Sabaly de 0-2. Hierdoor was het wel gespeeld en ondanks de vele schoten van de Engelsen wisten ze er maar één te prikken. Halve finale here we come! Ik zag de bui al helemaal hangen. De winnaar van de wedstrijd Barcelona - Manchester United zou onze tegenstander worden en aangezien United de vorige drie edities gewonnen heeft was ik er eigenlijk al vanuit gegaan dat we de Engelsen zouden gaan treffen, maar na een 3-2 nederlaag in Engeland draaiden de Spanjaarden het helemaal om door met 2-1 te winnen en vervolgens de Engelsen na penalty's in mineur achter te laten. Barcelona bestaat momenteel nog steeds uit toppers als Gavi, Pedri, Alejandro Balde, Mohamed Kudus en deze super Turk die ze in het seizoen 26/27 voor 9 miljoen bij Konyaspor weghaalden. Osman Karaaslaner, wat een naam ook. Het beloofd hoe dan ook een spannend tweeluik te worden. En dat het een spannend tweeluik zou worden toonde zich al aan in de eerste wedstrijd. We waren vrijwel in evenwicht qua balbezit, het aantal schoten ontliep zich niet heel veel alleen de xG viel onze kant op. Dit zelfde was te zeggen over het wedstrijd verloop. Waar we begonnen met 2 spitsen zette ik de tactiek om naar Strikerless en met resultaat. Cortes ( ) schoot in de 73e minuut de 1-0 tegen de touwen en diezelfde Cortes bepaalde in de 85e minuut de eindstand. 2-0. Een 2-0 voorsprong verdedigen in het Camp Nou. Ga er maar aanstaan. Gesterkt door de vorige wedstrijd begon ik wederom Strikerless aan deze wedstrijd. Om nou te zeggen dat we geweldig voetbal spelen? Nee. Om nou te stellen dat we uiterst effectief zijn? Oh ja zeker. In de 39e minuut was 1 van onze 3 schoten tijdens deze wedstrijd meteen raak. 0-1. Doordat we de rust ook haalden met deze stand wist ik dat we eeeeeerg dichtbij waren. Toen Gavi van 25 meter een bal er in pegelde kneep ik hem nog even maar hier bleef het gelukkig bij. De blessure van Ricardo Leite is daarentegen wel echt een aderlating. Hij zal de finale tegen Paris Saint-Germain moeten missen. Paris Saint-Germain dus. De club van een 32-jarige Kylian Mbappe maar ook de club van oa Michael Olise, Nuno Mendes, Arthur Vermeeren, Rafael Leao, Achraf Hakimi en Paul Akbar. Ja, je hoort het goed. Paul Akbar. Een 24-jarige Nederlandse CV afkomstig van Feyenoord. Tevens de speler die de hoogste transferwaarde heeft in de selectie van deze Franse topploeg. Afgelopen seizoen voor 86 miljoen overgenomen van Feyenoord en sindsdien onmisbaar in de defensie van de Parijzenaren. Met zijn 197 centimeter natuurlijk een beer van een vent maar ook nog eens tweebenig. Ik denk dat dit een van de beste CV's is die ik ooit heb gezien. Succes Cortes! Spoiler . Nothing left to say. @Nom de Guerre @Bogatyr @Elsjorro1990 @Marius @bas huijsmans @keano77 @Aaron21 @FMNOOB @Dansmeister @MarcFM1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 10 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 10 augustus 2023 Yes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 10 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 10 augustus 2023 Op de melodie van dat Virgil van Dijk liedje... He's our centre-half, He's our number four, Watch him defend, And we watch him score, He'll snap your leg, Like a fuckin' Yeti, He's Andi Hoti, He's Andi Hoti. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 Hotiiiiiiiiiiiiiii on fire! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 Geweldige prestatie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 Prachtig parcours richting de finale! Afmaken die handel nu! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 11 uur geleden zei Marius: Prachtig parcours richting de finale! Afmaken die handel nu! Kleine tip. Kijk even in de spoiler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 31 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Kleine tip. Kijk even in de spoiler. Schromelijk over het hoofd gezien Wat een knalprestatie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 Zeer knap hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 Hoppa. Is al gelukt. Proficiat! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 11 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 11 augustus 2023 (bewerkt) Na de schitterende prestatie van @ReneLeBlanc was het nu vooral zaak om te bepalen hoe we verder zouden gaan. Onze estafette heet immers "5 op reis" en niet "5 op dezelfde plek". Op het punt van overname was het nog op tijd om nieuwe leagues toe te voegen en andere competities uit te schakelen. Enkele appjes later waren we er uit dat we verder zouden kijken. We waren er zelfs over uit dat we buiten Europa zouden kijken. Waar we nog niet uit waren, was welke club zich gelukkig mocht prijzen met onze diensten als manager. Uiteindelijk hebben we alle Europese competities uitgeschakeld, op Albanië na uiteraard. In plaats daarvan kwamen enkele minder voor de hand liggende competities tevoorschijn in de cocktail van deze savegame. Paraguay; Marokko; Egypte; Ghana; Nigeria; Quatar; Saoedi-Arabië; DR Congo; Japan. Uit deze smeltkroes van competities sprongen in eerste instantie twee clubs eruit, puur op basis van de naam. Grand Club Hotel uit Egypte, actief op het tweede niveau. Als je op reis bent, heb je natuurlijk ook een hotel nodig. Uiteindelijk waren het vooral de vrij matige faciliteiten die ons deden besluiten verder te kijken. De Niger Tornadoes FC uit Nigeria viel op basis van de naam ook in de smaak. De potentie tot woordspelingen was met name enorm. Tegenstanders van het veld blazen, een stormloop op het doel, iemand de wind van voren geven, er waait een frisse wind door de club; legio opties. Echter, de club zou niet in staat zijn om spelers weg te plukken bij Skënderbeu. Dat stak wel, want we zijn inmiddels wel gehecht geraakt aan sommige spelers. André Luis, Moustafa Sabaly, Andi Hoti, de keuze is reuze. Uiteindelijk besloten we om te wachten op de Japanse competitie, die begin januari actief wordt. Anticlimactisch, I know. Sorry, maar niet heus. @Nom de Guerre @Bogatyr @Elsjorro1990 @Marius @bas huijsmans @keano77 @Aaron21 @FMNOOB @Dansmeister @MarcFM1 11 augustus 2023 bewerkt door Nom de Guerre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 Lekker spannend.x Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 11 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 11 augustus 2023 Vriend @Dansmeister vroeg om een stukje uitleg; hoe ga je in zo'n wedstrijd dan te werk als het gaat om aanpassingen en dergelijke. Nou heb ik toevallig een pareltje van een wedstrijd om dat toe te lichten. Ik bedoel, niemand zit te wachten op de zoveelste 7-0 overwinning in de eigen Abissnet Superiore, jullie willen de krenten uit de pap halen, de topwedstrijden zien, wanneer het om de knikkers gaat, wat doe je dan? Dat lijkt me wel een aardige pot, toch? Champions Leaguewinnaar Skënderbeu tegen Europa Leaguewinnaar Arsenal. Er zijn ergere affiches denkbaar. Nou ja, vanuit ons perspectief althans. Ik kan me niet voorstellen dat ze bij Arsenal zitten te wachten op deze wedstrijd. De voorbereiding Omdat we de Engelse competitie niet geladen hebben, krijgen we geen uitgebreide preview van Arsenal te zien in onze Data Hub, maar dat maakt niet uit. Er zijn andere manieren om je voor te bereiden op een dergelijke wedstrijd. Sterker nog, ik denk dat je vaak zat een tegenstander hebt waar je via de Data Hub geen rapport van kunt krijgen. Dat pak je dus anders aan. Via dit menu kun je diverse rapporten opvragen. Het probleem dat wij bij Skënderbeu hebben, is dat het bestuur eigenlijk geen geld wil uitgeven aan het scouten van de Engelse competitie. Ergens best logisch, want je speelt misschien maar een paar wedstrijden per jaar tegen Engelse clubs en spelers uit die competitie halen is zo'n beetje onmogelijk, gezien onze beperkte financiële slagkracht. Meestal krijg ik dus dit te zien. Het enige rapport dat ik te zien krijg, dat je eigenlijk altijd wel te zien krijgt, zijn de statistieken van het lopende seizoen. Football Manager is immers één grote Excelsheet, dus ja, voor de cijferfetisjisten is er altijd wel iets te halen. Halen we hier nu heel veel uit? Arsenal heeft tot nu toe vijf wedstrijden gespeeld, waarbij ze vier keer de nul wisten te houden. Verdedigend is het een stabiele ploeg. In aanvallend opzicht hebben ze best wat kansen nodig om tot scoren te komen, waarbij eveneens opvalt dat de ploeg niet sterk is met penalties. Slechts één van de drie strafschoppen werd verzilverd. Handig om te weten, zeker in zo'n eenmalige pot. Verder valt me op dat Arsenal niet echt sterk is in de lucht. Minder dan de helft van alle kopduels wordt gewonnen. Aangezien we zelf met een diep blok spelen met drie titanen in de achterhoede, zie ik dat alleen maar als positief. Voor de aardigheid bekijk ik ook vaak het profiel van de manager. Manager Simone Inzaghi speelt meestal met een vijf- á driemansachterhoede, afhankelijk van hoe de backs spelen. Hij wil via underlaps vooral via de half-spaces gaan, wat ik best snap als je ploeg weinig kopduels wint. Het komt ons niet slecht uit, want wij timmeren meestal het centrum dicht. De eerste aanpassing Qua formatie laat ik de ploeg intact; never change a winning team en niet onbelangrijk, ga geen automatismen uit de ploeg slopen als het niet hoeft. Ik heb wel een kleine tweak toegepast. Gezien onze kracht in de luchtduels en Arsenals zwakte daar, heb ik onze ploeg gevraagd om Arsenal tegen de zijlijn vast te pinnen. De voorzetten willen we er wel uithalen, want Arsenal heeft intelligente lopers in de ploeg. Als ik ze ongehinderd laat voorzetten, kunnen ze ook met een lage voorzet een lopende man vinden en daar zitten we niet op te wachten. De tweede aanpassing is een personele aanpassing. Onze Chileense spelmaker Ramirez werd uit de ploeg gehaald voor clublegende Behar Neziri. Op het eerste gezicht een vreemde beslissing, maar er zit een idee achter. Het is duidelijk dat Ramirez in vrijwel alle opzichten de betere speler is, maar Neziri heeft twee troeven die ik wil uitspelen. De eerste troef is het feit dat hij een betere corner in de benen heeft en wellicht kunnen we op die manier cornerkanon Andi Hoti in stelling brengen. Vorig seizoen leverde ons dit twee goals op in de Champions Leaguefinale tegen PSG, dus het is een vrij belangrijk wapen in ons arsenaal (haha, see what I did there...). Verder is Neziri in de lucht sterker, dus ik hoop eigenlijk dat hij in staat zal zijn om het Arsenalmiddenveld voor de voeten te lopen, zodat ze niet ongehinderd kunnen opbouwen. Aangezien we met twee defensieve middenvelders spelen, zal veel voorwaartse druk op de Arsenal controleurs van onze middenvelder moeten komen. Mijn idee is dat Neziri dit beter kan dan Ramirez. Opposition instructions Daar kan ik vrij kort over zijn; daar doe ik niks mee, niet voorafgaand aan de wedstrijd althans. Als het in de wedstrijd nodig blijkt om iemand echt uit te schakelen, dan zet ik het in, maar niet eerder. De openingsfase van de wedstrijd Na een afgeslagen aanval van onze kant, zetten we niet snel genoeg druk op Ödegaard. Neziri staat te slapen en laat eigenlijk zien waarom het belangrijk is om hoog druk te zetten op Arsenal. De Noorse spelmaker draait open en kan een diagonale pass verzenden en ineens is het alarmfase één. Smith Rowe kan een steekpass versturen, omdat onze verdedigers weliswaar Titanen zijn, maar ze zijn niet bepaald de snelsten. Hoti kan Martinelli niet bijbenen, maar doelman Hasa dwingt de Braziliaan naar de buitenkant, waardoor de andere verdedigers zich opnieuw kunnen opstellen en het gevaar uiteindelijk geweken is, zonder dat Arsenal tot een echt schot komt. Het is wel een waarschuwing. Ons eerste doelgevaar komt vrij snel aansluitend. Neziri legt een corner op het hoofd van Andi Hoti, wiens kopbal via de lat over het doel van Ramsgate gaat. Neziri speelt dus een sleutelrol, mits hij erin slaagt om Ödegaard fatsoenlijk voor de voeten te lopen. Aanvallend gezien kan hij met zijn corners ook het verschil maken. Dergelijke beelden zien we vaak in de eerste helft. Arsenal dat op de vleugels in balbezit is, maar eigenlijk niet echt tot concrete doelpogingen weet te komen. Qua veldspel golft de wedstrijd op en neer, zonder dat één van de ploegen tot uitgespeelde kansen komt. De eerste tweak Wat mij betreft krijgt Ödegaard te veel tijd en ruimte om de opbouw van Arsenal te verzorgen, dus met een paar OI's probeer ik dit aan te passen. Balbezit moet direct leiden tot pressie en ze mogen er best hard in gaan. Show onto weaker foot heeft bij een technicus als Ödegaard voor mijn gevoel weinig zin, terwijl tight marking er vooral voor zorgt dat Neziri uit positie zal worden getrokken op momenten dat ik dat niet wil. Op het moment wil ik gewoon de wedstrijd doodmaken. De rust Ik durf rustig toe te geven dat iets niet werkt. Ondanks alles blijft Ödegaard vrijkomen tussen de linies. Als ik hem niet kan tegenhouden, dan laat ik hem achter mijn speler aanlopen. Ramirez komt in de ploeg voor Neziri. Hierdoor hoop ik eigenlijk dat Ödegaard vooral bezig is met de aanvallende loopacties van de Chileen afstoppen. Een ietwat andere benadering, maar telkens hetzelfde blijven doen terwijl het niet werkt is vragen om problemen. Ik zou niet zover willen gaan als het ageren in plaats van reageren te noemen, maar ik kies wel voor een benadering die uitgaat van onze kracht en niet van het afstoppen van de tegenstander. De tweede helft Het blijft een matige pot. Beide ploegen komen wel tot kansjes, maar vaak zijn het standaardsituaties (voor ons) of schoten uit de tweede lijn (beide ploegen). De Arsenaldefensie weet André Luis en Luigi Sironi redelijk aan banden te leggen, terwijl Martinelli en Smith Rowe slechts zelden weten te ontsnappen aan de aandacht van Hoti, Sabaly en Ndoj. De volgende tweak De volgende aanpassing heeft te maken met onze passingstijl. Normaal gesproken spelen we vrij kort combinatievoetbal, maar met name onze twee controleurs hebben moeite met het drukzetten van Arsenal. Eigenlijk wil ik ze overslaan, dus ik zet de passingstijl iets directer. Aangezien onze twee defensieve middenvelders vrij kort voor de achterhoede spelen, betekent dit effectief dat de opbouw meer via de backs en centrale middenvelder Ramirez zal lopen. Dat is althans de bedoeling. In de praktijk blijft het een gelijkopgaande strijd, die vooral bestaat uit elkaar het voetballen onmogelijk maken. Loon naar werken En dan lukt het ineens wel. Heel even een momentje van ruimte, een paar opeenvolgende flitsen van individuele klasse. Via de vleugels komt de bal bij Ramirez terecht, die via een serie één-tweetjes door de linies van Arsenal snijdt. Uiteindelijk is het de Italiaanse debutant Sironi die de Chileen wegsteekt. Oog in oog met Ramsdale blijft hij ijzig kalm en laat hij zien waarom @ReneLeBlanc hem als pinchhitter bij de ploeg heeft gehaald. De wedstrijd verder doodmaken Dit zal een beetje een doorn in het oog van de Nederlandse voetballiefhebber zijn, maar vanaf dat moment hebben we de wedstrijd eigenlijk doodgemaakt. Ödegaard was meer bezig met Ramirez afstoppen dan met spelmakertje spelen, waardoor de opbouw van Arsenal meer en meer bestond uit lange ballen naar voren toe. Wanneer je de mislukte passes van Arsenal bekijkt, zie je vooral lange ballen of voorzetten richting het strafschopgebied. Met de kopkracht van mannen als Sabaly, Hoti en Ndoj en duelmonster Diabaté als stofzuiger voor de achterhoede ben ik geen moment bang geweest voor dit soort lange ballen. De mentaliteit ging naar defensief en we zijn lekker achterover gaan leunen. @Nom de Guerre @Bogatyr @Elsjorro1990 @Marius @bas huijsmans @keano77 @Aaron21 @FMNOOB @Dansmeister @MarcFM1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 11 augustus 2023 Share Geplaatst 11 augustus 2023 Zeer interessant dit zeg! Hoe speel jij dit soort wedstrijden dan? Alleen belangrijke hoogtepunten of ben jij dan zo'n 'gek' die de hele wedstrijd gaat zitten kijken? Een hele wedstrijd kijken word je toch ook een keertje (skender)beu? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 11 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 11 augustus 2023 4 minuten geleden zei bas huijsmans: Zeer interessant dit zeg! Hoe speel jij dit soort wedstrijden dan? Alleen belangrijke hoogtepunten of ben jij dan zo'n 'gek' die de hele wedstrijd gaat zitten kijken? Een hele wedstrijd kijken word je toch ook een keertje (skender)beu? Extended highlights. 90 minuten doe ik niet aan, ik heb een leven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 12 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 12 augustus 2023 In feite zie ik deze beurt als ons afscheidstournee met Skënderbeu. Nog één keer de competitie op een hoopje spelen, nog één keer worstelen in Europa, nog één keer met geliefde spelers als André Luis, Andi Hoti, Arianit Ferati, Burhan Hasa en Behar Neziri spelen vooraleer we vertrekken. Nog één keer een ode aan de club die in recordtempo opklom tot een Europese grootmacht en die waarschijnlijk na ons vertrek even rap weer zal afglijden in de afgrond van de anonimiteit qua Europees topvoetbal. Nog één keer... Dat betekent natuurlijk niet dat we er een puinzooi van gaan maken. Na de eindzege in de Champions League moest er het een en ander gebeuren. Sommige spelers willen weg, andere spelers kunnen niet (meer) mee, andere spelers komen simpelweg tekort voor het niveau dat we nastreven. Na een hectische transferzomer mocht ik de balans opmaken. Topschutter Cortés wilde weg. Hij was bovendien één van onze topverdieners en met Sironi, Asprilla en Weatherstone hadden we vervangers klaarstaan. Barcelona bleef aandringen, dus uiteindelijk hebben we ons Colombiaanse goudhaantje laten gaan. Hetzelfde gold voor Momoh. De pijlsnelle Nigeriaan wilde weg en Wolfsburg wilde ons een hoop geld betalen voor iemand die gratis overkwam. Ever Caicedo is een linksbuiten. We spelen niet met een linksbuiten. Verder waren het vooral spelers die geen HG-status hebben en ook niet meer konden krijgen (Holzmann, Manev, Pimrat, Idrizi) of spelers die niet goed genoeg waren (Abazi, Petrini, Spahiu, Courela, Nikolli). Qua inkomende transfers heb ik met Savevski een lokaal talentje gehaald en met Hoxha keert een verloren zoon achterin terug. Wakula was al eerder vastgelegd, Çokaj is door mijn voorganger vastgelegd. Verder heb ik vooral spelers vanuit de jeugd doorgeschoven. Sironi, Weatherstone, Liçaj en Beciri zijn allemaal doorgeschoven naar het eerste. Vooral Sironi leek op voorhand al interessant. Een verhuur in de Serie B leverde een respectabel moyenne op voor een spits van pas 19 jaar oud. Normaliter schiet zo'n jongen dan de hele Albenese competitie overhoop en... nou ja... dat bleek... Als een reïncarnatie van Pippo Inzaghi stond de jonge Italiaan voortdurend op de juiste plek om de bal in het doel te werken. Sterker nog, Sironi heeft al 31 competitietreffers gescoord en we zijn pas halverwege de competitie. Het record van Renato Spahiu staat op 40... Als hij deze lijn weet voort te zetten, dan zet hij een record neer van Coen Dillenachtige proporties; ongenaakbaar. De kans dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren is klein, aangezien we hoogstwaarschijnlijk in januari vertrekken, maar we laten een ploeg achter die alles in zich heeft om records te verbreken. We hebben eigenlijk, op één potje na tegen Internazionale, alles gewonnen. Inter thuis leverde een remise op in de laatste 10 minuten, omdat ik niet zo handig had gewisseld en de geslepen invaller Lautaro Martinez dit genadeloos afstrafte. Speciaal voor @Dansmeister gooi ik er vanavond nog wel iets tegenaan over onze corners, maar vooralsnog laat ik het hier bij. @Nom de Guerre @Bogatyr @Elsjorro1990 @Marius @bas huijsmans @keano77 @Aaron21 @FMNOOB @Dansmeister @MarcFM1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 12 augustus 2023 Share Geplaatst 12 augustus 2023 Een afscheid in stijl. En da's nog te zacht uitgedrukt eigenlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 12 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 12 augustus 2023 Belofte maakt schuld. Zo'n simpel credo, maar ik probeer me er wel aan te houden. Als ik @Dansmeister beloof dat ik meer vertel over die corners, dan moet ik meer vertellen over die corners. In principe gebruiken we twee varianten, eentje voor de corners vanaf rechts en eentje voor de corners vanaf links. Het idee is dat je niet telkens hetzelfde doet, waardoor het voor de AI lastiger te voorspellen wordt wat je nou precies gaat doen. In feite is dat ook bullshit, want ons plan is eigenlijk voortdurend hetzelfde; probeer de bal bij Andi Hoti te krijgen. De corners vanaf rechts Hoti bij de eerste paal. Onze beste cornernemers zijn normaliter Ferati of Neziri, die spelen meestal links- of rechtsback en centraal op het middenveld. De cornernemers staan dus verdedigend opgesteld. Er blijft sowieso één speler achterin hangen, dus er is balans. Een screen van drie spelers voor de afvallende bal en alle andere spelers hebben een taak in het strafschopgebied. De spits moet de keeper lastig vallen, zodat die niet zo snel van zijn lijn komt, terwijl de spelers bij de tweede paal er zijn voor rebounds en als bliksemafleiders. Werkt als een tiet. De corners vanaf links Eigenlijk van het zelfde laken een pak. Iets minder koppers in de zestien, gewoon, voor de variatie. Wederom een speler die de keeper in de weg moet lopen en eentje voor de rebounds bij de tweede paal, een screen van drie man en een paar spelers die achter de bal blijven. Ook dat werkt prima. De personele bezetting In principe is dit waarom alles überhaupt werkt. We hebben gewoon de juiste mensen in huis. Andi Hoti is een tank. Een meter eenennegentig, sterk, kan goed koppen, redelijk geconcentreerd, neemt de juiste beslissingen en is niet bang. In de Albanese competitie vliegen ze er dan redelijk simpel in, maar ook in Europa heeft Hoti ons de nodige doelpunten opgeleverd met zijn aanvallende kopkracht. Van origine een middenvelder, maar voor ons speelt hij als wingback op links of rechts. In feite een spelmaker vanaf de vleugel. Neziri is al jarenlang onze echte spelmaker op het middenveld. We hebben een tijdje met korte corners gewerkt. Die kunnen ook werken, maar we hebben niet voldoende technisch vernuft in huis om ze te laten werken. Waarom zou je moeilijk doen als je Andi Hoti hebt? @Nom de Guerre @Bogatyr @Elsjorro1990 @Marius @bas huijsmans @keano77 @Aaron21 @FMNOOB @Dansmeister @MarcFM1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 13 augustus 2023 Share Geplaatst 13 augustus 2023 (bewerkt) Leuke updates omtrent tactieken. Over de resultaten kunnen we kort zijn: Ronduit fenomenaal! Is Hoti een newgen btw? Dit ben ik even vergeten. 13 augustus 2023 bewerkt door Aaron21 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 13 augustus 2023 Share Geplaatst 13 augustus 2023 Georgi Kinkladze, de voetballegende van FK Skenderbeu, nam een onverwachte wending in zijn carrière toen hij na een succesvolle periode als manager bij de 'Ujqërit e Dëborës' besloot om zijn ontslag aan te bieden. Zijn tijd bij de Albanese club was gevuld met trofeeën en veel mooie herinneringen. Na een geweldige periode van een tiental jaar, is het hem gelukt om de club terug te brengen naar waar ze horen in zowel de Albanese voetbalwereld, als het Europese toneel. Zijn passie voor het spel en zijn verlangen om zichzelf te blijven uitdagen, leidden hem naar de woestijn van Saoedi-Arabië. Al Adalah, een opkomende club in het Midden-Oosten, was op zoek naar een ervaren manager die het team kon naar de top van de Arabische competitie kan leiden. Met zijn charismatische leiderschap en zeer brede kennis van het spel in combinatie met zijn innovatieve trainingsmethoden, tactieken en een nieuwe benadering van het spel, is hij de ideale leider om deze club één van de grootste in deze interessante competitie te maken. Ondanks de initiële uitdagingen van cultuurverschillen en aanpassingen, zal Kinkladze het team zeker en vast kunnen verenigen en een basis leggen voor succesvolle jaren. Zo ziet de competitiestand er uit wanneer Georgi het stokje overnam van de vorige manager. Een voorlaatste plaats en vijf voor twaalf voor de sympathieke club uit Al-Ahsa. Er zijn dringend goede resultaten nodig om uit de verschrikkelijke degradatiezone te klimmen. Zo gezegd, zo gedaan. Na een geweldige start in april, lieten we het degradatiespook al snel achter ons. Daarna was een wisselvallige periode, maar niet wisselvallig genoeg om ons nog zorgen te maken over onze positie. De eindstand is als volgt: Een twaalfde plaats. Meer zat er helaas ook gewoon niet meer in.. Ik heb ook al twee leuke transfers afgerond die ons volgend seizoen moeten helpen om mee te strijden in de subtop of hoger. Mory Kouamé is een bikkelharde verdediger die meteen de leider van de defensie moet worden. De Ivoriaan komt over van Pyunik, Armenië. Ook Tomas Godoy vond de weg naar de woestijn. Aangezien we aanvallend niet veel voorstellen komt de topspits voor 5,75 miljoen euro en tien kamelen over van Central in Argentinië. Deze man gaat vol voor de topschutterstitel komend seizoen. Mory Kouamé Spoiler Tomas Godoy Spoiler Nog meer goed nieuws, want het bestuur heeft beslist dat ze een nieuw stadion willen bouwen. Enkel zijn ze nog op zoek naar een goede en geschikte locatie om dit te kunnen verwezenlijken. Ik geef het stokje door want er staat een spannende transferperiode aan te komen. Hopelijk kunnen we meteen goed aan het nieuwe seizoen starten. Spoiler @Nom de Guerre @Bogatyr @Elsjorro1990 @Marius @bas huijsmans @keano77 @Aaron21 @FMNOOB @Dansmeister @MarcFM1@Thierryvane @ReneLeBlanc @Satioz @keano77@rich ruzzian @DemoN @KayDeManaager @FlyD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 13 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 13 augustus 2023 Knights of the Oasis 😍 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten