aron24 Geplaatst 28 juni 2023 Auteur Share Geplaatst 28 juni 2023 Hoofdstuk 5: Op jacht naar succes in het voorjaar Na een rustige periode in februari kom ik in Nederland weer in actie. Ik ben in Spanje lekker tot rust kunnen komen. Daar in de zon heb ik mij ook optimaal kunnen voorbereiden op de grote doelen van dit seizoen. De Ster van Zwolle Dit is een belangrijke koers voor de sponsor. Dus resultaat is belangrijk. Dit parcours is niets voor mij. Vlak, vlak en nog eens. Zonder wind valt er dan voor mij persoonlijk ook weinig te halen. Ik koers samen met Stef (Koning), Adam, Lucho Stefano, Arber en Milko. We rijden dus met een sterke selectie. Alleen Stefano heeft goede benen en dus weet de rest van de ploeg wat het te doen staat. Het draait alleen op niets uit vandaag. Stefano komt niet verder dan een 12e plek. Arber, ik en Adam konden met ons drieën niet opboksen tegen de grote kopgroep. We waren allen al leeggereden door de waaiers in het peleton. Zonde. We hadden het beter moeten aanvliegen. Een nieuwe poging in Rucphen Met dezelfde ploeg mogen we het opnieuw proberen in Rucphen. Ik voel me beter, maar mijn doel is om de ploeg te laten winnen. Wederom slaag ik niet in die missie. De kopgroep blijft wederom vooruit. Stefano en Milko worden respectievelijk 10e en 15e. Zo is maart vooralsnog een frustrerende maand. Langs de kust in België In de Youngster Coast Challenge mogen we een nieuwe poging wagen op succes. Lucho, Aless (de Bock), Joseph, Arber en Stefano zijn mijn ploeggenoten. Maar vandaag ben ik niet van plan om weer tactisch naïef te rijden. Samen met Arber rijd ik op de Kemmelberg weg. We sluiten aan in het grote gedeelte van de kopgroep, die door onenigheid is gebroken. Vooraan rijdt dan nog ene Vinokourov met 3 andere renners. Door een lekke band op een kasseienstrook valt Arber echter weg en blijf ik dus alleen over. Ik rijd niet veel op kop, maar doe wel kleine beurtjes. De voorste 4 worden gegrepen en zo is de kopgroep weer compleet. Als we dreigen in gelopen te worden en het even wat stil valt, ga ik ervandoor. Op 4,5 km van de streep. In de achtergrond is ook Per Strand er nog vandoor gegaan, maar niemand haalt mij nog terug. Ik win de Youngster Coast Challenge solo. In de achtergrond wordt Stefano nog 13e. Ook in Algerije boeken we die dag succes. Milko verslaat Kenny Molly. Hij wint zo de Grand Prix de la Ville d'Aiger. Ook Stefan wordt daar netjes 15e. Popolarissma 2 dagen na mijn onverwachte succes is het tijd voor Popolarissma. Ik koers met Leandro, Mees, Stefan, Enrico, Daan en Stefano. Het loopt uit op een deceptie. 5 man bij de eerste 30. Niemand bij de eerste 15. De kopgroep bleef opnieuw weg. Ik had mee willen zitten, maar dat kon door mijn slechte startpositie niet. Kattekoers Het is tijd voor de Kattekoers. Gent-Wevelgem voor beloften dus. We starten met 2 duidelijke kopmannen, Stefano en ik. Verder rijden Joeri (Schaper), Aless, Mees, Leandro en Stefan mee. Onze grote concurrent is vandaag Per Strand Hagenes. Op een strook rijd ik samen met Stefan weg. Het blijkt alleen een chasse patate. De kopgroep van 10 is te sterk voor ons 2 alleen. Diezelfde kopgroep blijft ook weg. Wederom een deceptie dus. Ach ja, we hebben het tenminste nog geprobeerd. Dat valt van de Jumbo-mannen niet te zeggen. Terugblik maart Terwijl de koersen in maart er voor mij opzitten, weet Joseph (Blackmore) te winnen in Guatemala, waar ook Milko en Stefano goede resultaten boeken. Milko neemt wint ook de jongerentrui in de koers die M.A. Lopez gewonnen heeft. Voor de hoofdploeg waren er goede resultaten voor Marco en Kjeld. Marco eindigde 10e in Strade Bianche. De Italiaan wist ook nog een 2e plek te behalen in de 4e rit in Catalunya. Kjeld deed het daar in Spanje ook goed met 2 5e plekken. April In april staat een groot doel op het programma: Liege-Bastonge-Liege. Maar daarvoor koers ik in Italië. Hopelijk boeken we meer succes dan in maart en laten we ons niet nog eens naaien door zo'n kopgroep. Ik bereid me overigens voor met trainingsritjes samen met Eva. We doen dat overigens in Spanje, want in Nederland is het weer al het gehele voorjaar slecht. Hopelijk is het weer ook goed in Italië. Koersen door de Italiaanse heuvels Samen met Stefan, Joeri, Mees en Daan start ik in een koers in de Italiaanse heuvels. Maar meer dan een 14e plek, als 2e achter de kopgroep zit er niet in. Stefan bereikt een 23e plek. In de groep met favorieten dus. Diezelfde Stefan doet het ook goed in Circuit des Ardennes. Hij wordt 4e in de slorit. Ook Milko komt daar goed voor de dag. Hij wint namelijk een rit. Giro del Belvedere Tijdens de Giro del Belvedere koers ik samen met Joeri, Stef, Leandro en Milko. We maken het de vlucht moeilijk van het begin. Joeri en Stef controleren de koers. Rond 70 kilometer springt er een achtervolgend groepje na de kopgroep toe, maar dat kost dit groepje veel energie. Met 2 keer dezelfde leuke kleine klim aan het einde van de rit kunnen we de kopgroep nog pakken, als ze weinig ruimte hebben. In de eerste ronde dunnen we de groep uit. Leandro doet het goed en zit nog altijd mee. In de slotronde is het tijd voor een aanval. In de sprint win ik het namelijk niet. Daar hebben we Milko voor. Ik krijg Gil Gelders in mijn wiel. Hij laat niet los en neemt geen enkele keer over. En zo gaan we samen naar de meet. Niet mijn beste kwaliteit. Klaarblijkelijk ook niet van Gil. De Belg gaat als eerste aan, maar ik leg hem er toch op. Ik win, met dank aan het harde werken van de ploeg. Milko en Leandro worden 16e en 19e, in de groep met Staune-Mittet. Liege-Bastonge-Liege U23 Milko, Leandro, Aless, Stefano, Stefan en ik starten in Liege-Bastonge-Liege. Stefano heeft net als mij een goede dag. Dat geldt echter niet voor Stefan en Milko. Zij voelen zich niet geweldig. Maar ook vandaag blijft een vroege vluchter weg. Kadlec wint. In de slotfase moest ik in mijn eentje het gat naar de 12 koplopers proberen dicht te rijden. Ik haal er 11 terug. Milko wordt nog derde, Stefano 8e en ik 13e. Maar geen winst dus. Rutland - Melton Cicle Classic De Rutland - Melton Cicle Classic is een koers die ik samen met Aless, Stef, Lucho, Enrico en Adam rijd. De koers is hard en daar word ik met deze benen niet blij van. We zitten weer te slapen en rijden dus een koers in het defensief. Adam wordt 14e en ik 20e in de grote groepsprint. Een teleurstellend resultaat. PWZ Zuidenveld Tour Aan het einde van april ga ik nog een keer koersen samen met Joseph, Aless, Stef, Lucho, Arber en Milko. De laatstgenoemde werd kortgeleden nog 8e in de Gran Premio della Liberazione. Vandaag hebben we kasseien. We hebben de favorieten in huis. De kaart die we trekken, is die van Arber. De man met de goede benen. Milko en ik hebben ze niet. Wel schuif ik mee in de kopgroep, zodat we eens niet hoeven te rijden. In de kopgroep hou ik mij in elk geval gedeisd. Arber rijdt in het peloton lek en moet dus achtervolgen, terwijl Milko en Lucho in de eerste achtervolgende groep blijven. Uiteindelijk komt Arber zonder veel moeite weer terug. De kopgroep met mij wordt uiteindelijk teruggebracht, maar Lucho en ik zorgen ervoor dat er niemand meer kan wegrijden. In de sprint wint helaas Stokbro. Arber wordt 5e, ik 11e, Joseph 14e en Lucho 15e. Overige ploegresultaten in april Veel heb ik niet kunnen volgen, maar de overwinning van Kjeld Kuiper in de zwaarste etappe in de Giro di Sicilia is veelzeggend. Hij klopte met zijn goede dagvorm onder andere Olympisch kampioen Carapaz. Ook werd Richeze Argentijns kampioen en reed Nairo respectievelijk na een 5e en 6e plek in de Amstel en de Waalse Pijl. Goede resultaten. Voor ons in de U23-ploeg viel het toch een beetje tegen. We hebben weliswaar gewonnen, maar hebben toch ook goede kansen laten liggen. @chrisje1993 @Svenpunt @Bogatyr @Copywriter @FlyD @Blom @007mark @ElMarcos @DemoN @neva @Elano @Djurovski Bedankt voor de reacties en de likes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 28 juni 2023 Share Geplaatst 28 juni 2023 Wisselende resultaten voor Stefan maar ja zijn tijd moet nog komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 28 juni 2023 Share Geplaatst 28 juni 2023 Op zich is Milko niet ontevreden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DemoN Geplaatst 28 juni 2023 Share Geplaatst 28 juni 2023 Leuke updates! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 28 juni 2023 Share Geplaatst 28 juni 2023 10e in de Strade en dat is het wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blom Geplaatst 28 juni 2023 Share Geplaatst 28 juni 2023 2 5e plekken en dan nog ritwinst voor Carapaz!! Lekker bezig! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 28 juni 2023 Share Geplaatst 28 juni 2023 Volgens mij draai je best een zeer goed seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 1 juli 2023 Auteur Share Geplaatst 1 juli 2023 Hoofdstuk 6: De 2 grote doelen In mei staat er voor mij een groot doel op het programma: Paris Roubaix Espoirs. Daarna ga ik mij voorbereiden voor een ander groot doel: de Giro Next Gen. Dat doe ik in Italië uiteraard. Maar eerst komen de doelen in mei. Eschborn - Frankfurt U23 Op de dag van de arbeid koersen we in Duitsland, Eschborn-Frankfurt U23. Lucho, Stef, Adam, Aless, Arber, Milko en ik vertegenwoordigen ING White Cycling. Om te voorkomen dat wij de hele dag moeten controleren in peloton sluip ik mee in de vroege vlucht. Op de grote klim blaas ik de benen van iedereen in de kopgroep op. Alleen Kariya sluit opnieuw aan. We houden het lang vol. Met nog 2 kilometers te gaan komt er aansluiting van achter. Ik trek de sprint aan voor Arber. Hij komt er nog over heen, alleen Dehairs is sneller. Zelf word ik 3e. Verdienstelijk, na een dag in de vlucht. Paris-Roubaix Espoirs Joeri, Aless, Lucho, Stefan, Arber en ik vertegenwoordigen de kleuren van ING in deze mooie koers. 193,5 kilometers en veel kasseien. We hebben de favorieten, Doka en ik. 1 van ons moet winnen, maar we moeten De Decker in de gaten houden. Een kopgroep van 12 rijdt weg, terwijl Arber en ik ondertussen van elkaar weten dat we ons beide goed voelen. Dat geldt niet voor de andere 4 renners. Aless en Joeri rijden overigens wel veel op kop in de eerste uren. Op het moment dat de koers lijkt open te breken, schuift Stefan onderuit, waardoor we een renner verliezen en met 3 renners overblijven. Op 50 kilometer van de meet rijdt enkel vroege vluchter Roelen nog voorop. Mede door goed werk van Lucho. Er wordt hard gekoerst en aangevallen, maar niemand komt nog weg. Arber en De Decker rijden op 30 km van de streep lek. Ik blijf als enige van mijn ploeg over. Door gepoker en een zware inspanning van Arber komt hij toch nog terug. Er komen meer aanvallen, maar de beslissing moet komen op de slotstrook. Vlak voor de laatste strook valt Arber aan, maar het gat wordt net voor de strook gedicht. Ik demareer er dus gelijk vandoor op het begin van de strook. Jesse Kramer probeert me nog te volgen, maar moet uiteindelijk ook passen. Ik ga met nog 7 km tegen te gaan dus solo. Arber hoeft daarachter niets te doen en kan voor de tweede plaats gaan, mocht ik weg blijven. Op de baan komt er ook niemand meer bij mij. Dit is een speciale zege. Hier op de baan in Roubaix! Ik kijk omhoog naar de lucht en steek 1 de lucht in! Deze is voor jou, David! Op een dag win ik ook de Parijs-Roubaix voor de grote jongens! Maar vandaag is het bij de beloften! Een schitterende zege! Eva omhelst mij gelijk na de finish! Ik heb het gedaan! Winst in Roubaix! Wauw! Achter mij weet Arber nog 2e te worden en zegt kort naar de finish in gebrekkig Nederlands: 'Gefeliciteerd!' Een mooi resultaat is er dus ook voor hem, zeker na die lekke band. Hij laat daarmee zijn talent zien. Een schitterend resultaat voor de ploeg dus! Gran Premio Industrie Del Marmo Na het succes in Roubaix gaat het koersleven weer verder. In Italië. Dat doe ik moet Joeri, Milko, Stefan, Leandro en Daan. Er rijdt al vroeg een grote kopgroep weg. Er wordt hard gewerkt, maar slechts 12 van de 13 vluchters worden teruggehaald. Een late inspanning van mij was ook niet voldoende. Gutierez blijft de groep net voor. Milko wordt slechts 6e, ik 9e en Stefan 16e. Een matige dag dus. Strade Bianche di Romagna Samen met Joeri, Mees, Lucho, Arber en Milko start ik aan deze mooie klassieker. De ploeg heeft de afgelopen dagen mooie successen geboekt en die lijn willen we doorzetten. Het is tevens mijn laatste koers voor de Giro Next Gen. Als er met 20 kilometer te gaan nog steeds een kopgroep weg is, begint Staune-Mittet zich zorgen te maken. Hij gaat. Ik, De Pretto en Busatto springen mee. Milko let niet op, maar komt wel terug. Bij de finish bergop blijkt Busatto echter te rap. Milko en ik worden 4e en 5e. Zonde, maar het is niet dat we beide echt goede benen hadden. Terugblik op mei In mei deed ING mee in de Giro. Nairo viel daar tegen en haalde slechts 1 top 10 plek. Nick Brabander viel op met een 8e plek in etappe 11. Goede ereplekken waren er voor Janse van Rensburg in Hongarije en Veenendaal-Veenendaal. Op mei werd Jan Anton 8e in de grote groepssprint in Circuit de Wallonie. Een 8e plek wist Nicolas Gomez ook te halen in Rund um Köln. De echte successen kwamen er in Tour of Norway. Kjeld veroverde de bergtrui en Marco won het jongerenklassement. Ook werd Marco 3e in het algemeen klassement, in een koers met Foss, Vinnegaard, Simon Yates en Magnus Sheffield. Kjeld wist 3 keer top 10 te halen. Marco deed dat 1 keer minder. Ook Jan Anton werd eenmaal 7e. Xabi was het dichtst bij ritwinst, maar in de slotrit moest hij Sheffield voor zich laten. De U23-fractie was sterk in Flèche du Sud. Milko en Adam werden respectievelijk 2e en 4e in het eindklassement. Arber won een rit en de puntentrui. Verder kwamen Milko en Adam ook nog dicht bij ritzeges, maar ze kwamen niet verder dan podiumplek. In de Alpes Isère Tour kwam er verrassend succes voor Leandro. Hij bleef samen met 4 andere weg en wist te winnen in de 2e etappe. Stefan wist in dezelfde koers door een 7e plek in de slotrit te stijgen naar een 5e plek in het eindklassement. Adam wist met de nationale ploeg ook succes te boeken in Orlen Nations Grand Prix. Samen met zijn land werd hij 2e in de eerste rit. In de 2e etappe werd hij 3e, waardoor het eindklassement hem toe kwam! ING White Cycling in juni In juni bereid ik mij in alle rust voor op de Giro Next Gen, die op 12 juni begint. Dat doe ik samen met Eva, die zich richt op de Giro d'Italie Donne. Na mijn trainingsritten heb ik ook tijd om koers te volgen. De ZLM Tour verliep goed voor de ploeg. In de openingsproloog werd Marco 2e achter Wright. In de 2 dagen daarna was Jan Anton 2 keer de snelste en behaalde hij 2 ritzeges. Ook won hij de puntentrui en de jongerentrui. Verder behaalde hij een 2e plaats in het algemeen klassement. Ook was er succes voor Kjeld. Hij won Duracell Dwars door het Hageland. Hij versloeg Fabio van den Bossche en Florian Vermeersch in de sprint. Nairo werd in dezelfde koers 6e. In de Memorial Phillipe van Coningsloo ging het goed. Arber werd 2e, Stefano 6e en Adam 12e. Arber wist een week later wel te winnen in de slotrit van Tour d'Eure-et-Lour. Giro Next Gen De Giro Next Gen is een groot hoofddoel voor mij. Ik heb er zin, maar een aantal goede renners ontbreken helaas. Zo zijn Milko en Staune-Mittet er niet bij. Daarmee ben ik dus de absolute favoriet. Een rol waar ik geen probleem mee heb. We beginnen met een tijdrit van 12 kilometer. Dat is niet mijn absolute specialiteit, maar ik heb me ontwikkeld hierin dit seizoen. Ik start als laatste van iedereen. Ik hou het spannend tot het einde, maar ik ben 4 seconden trager dan Carl-Frederik Bévort. Adam sleept er een 4e plaats uit, op 7 seconden van de winnaar. Een goed begin dus. In de 2e etappe heb ik eigenlijk weinig te zoeken. Het wordt een sprint, maar Adam kan hier misschien wel een mooie prestatie rijden. Mees, Joeri en Mees zullen dus vandaag, net als op de andere dagen moeten knechten. Dat knechtwerk om de kopgroep van 5 terug te halen wordt beloond. Adam wint namelijk in de sprint voor Dario Igor Belletta en Fabian Weiss. Zelf word ik 14e, maar het belangrijkste is de ritwinst die Adam de leiding geeft in het klassement. De 3e etappe is geen eenvoudige, maar voor het eindklassement gaan hier geen verschillen ontstaan. De kopgroep blijft ook weg, omdat niemand ons wil helpen. Hun verlies, want Adam had geen goede benen. Ach ja, mag morgen een andere ploeg op kop rijden. Adam wordt overigens 8e en ik 12e. In de 4e etappe blijkt toch dat wij het mogen opknappen. Aless en Joeri beuken de hele dag op kop en zo wordt de kopgroep op ruim 25 km van de meet al ingerekend. Ideaal. Zo kan het peloton zich perfect voorbereiden op de steile slotklim. Ik zit in het wiel van Archie Ryan. Ik demareer exact onder het vod. Johannes Kulset pareert, maar komt er niet meer over. Dat geldt ook voor de rest van het peloton. Zo win ik in de 4e rit! Adam wordt verdienstelijk 12e! Ook mag ik vanaf nu de bergtrui dragen. Ook in de 5e etappe houden we de kopgroep in de smiezen. Mees, Joeri en Aless leveren goed werk richting de enige klim van de dag. De Oropa. Op de Oropa rijd ik samen met Nahom Zerai weg. We rijden de rest op een hoopje. Hij wint de rit, maar ik neem de roze trui over. Hij had superbenen en ik een normale dag. Desondanks hebben we een goede prestatie geleverd. Adam stunt met een knappe 7e plaats. Na de bergrit is het weer tijd voor een vlakke rit. Fabian Weiss wint uiteindelijk de sprint. Adam moet helaas met een 3e plek doen. Ik word 10e en behoud zo zonder problemen de roze trui. Etappe 7 lijkt ook een sprint te worden. Ik heb in deze rit dus weinig te zoeken. Alleen ik word wel de best geklasseerde renner van de ploeg met een 9e plaats. De rit gaat naar D'Amato. Vandaag gaan we klimmen. We gaan over de Passo della Mendola en Aprica. Het belooft dus een mooie rit te worden. Op de Passo della Mendola ontbind ik mijn duivels al, zodat ik daarna rustig kan afdalen richting de slotklim. Op de slotklim vallen helaas geen tijdverschillen meer te maken, omdat de klim echt te makkelijk is. 3,8% als gemiddelde stijgingspercentage. Ritwinst is ervoor Reinderink. Ikzelf word met deze slechte benen in een sprint keurig 5e. En dat betekent dat ik exact genoeg punten pak om de puntentrui te pakken, die anders naar Weiss was gegaan. Zo winnen ik dus alle truien! Wat een ronde! Het einde van juni Na de Giro Next Gen kan ik lekker ontspannen en koers volgen. Naar de Giro Donne, vanwege Eva, maar ook naar de ING ploeg. In juni behaalde Marco, Xabi, Maximiliano, Janse en Kjeld enkele top 10 plaatsen in de Baloise Belgium Tour, maar de beste prestaties kwamen op de NK's. Kjeld werd knap 3e in de tijdrit en Xabi werd uitstekend 2e. De U23-ploeg boekte meer succes. Stefano won 2 ritten in de Tour de Serbie en wist ook het eindklassement te winnen. Arber kwam 2x keer tot een top 10 klassering. Milko werd 3e in de slotrit en 4e in het eindklassement. In Route d'Occitanie wisten Stefano, Arber en Milko 2e, 3e en 4e te worden in etappe 2. In de 4e rit boekte Milko wel ritwinst, maar een eindoverwinning zat er niet in. Hij werd 2e en namens tevens het puntenklassement meer naar huis. In Eritrea wist Thierry knap 3e te worden op het nationaal kampioenschap. Hij bleef Tesfazion en Girmay bijvoorbeeld voor. @chrisje1993 @Svenpunt @Bogatyr @Copywriter @FlyD @Blom @007mark @ElMarcos @DemoN @neva @Elano @Djurovski Bedankt voor de reacties en de likes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 1 juli 2023 Share Geplaatst 1 juli 2023 Arber is lekker bezig hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 1 juli 2023 Share Geplaatst 1 juli 2023 M'n naam bijna nergens te zien. Jammer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 juli 2023 Share Geplaatst 1 juli 2023 Geen giro voor Milko helaas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 1 juli 2023 Share Geplaatst 1 juli 2023 Lekker gereden in Noorwegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blom Geplaatst 2 juli 2023 Share Geplaatst 2 juli 2023 Mooie ereplaatsen bij elkaar gereden. En een overwinning. Ook de andere renners gaan lekker! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 2 juli 2023 Auteur Share Geplaatst 2 juli 2023 Hoofdstuk 7: Voor het eerst koersen tussen de grote namen Giro Ciclistio delle Valle d'Aosta De Tour de France is volle gang, maar de koers gaat ook voor ons verder. Voor Milko gebeurt dat op een mooie manier. Hij boekte aan het begin van deze maand groot succes in de Tour of Austria met het winnen van alle klassementen en 1 rit. Nu koersen we, Leandro, Stefan, Daan, Milko en ik, in Italië. Tegelijkertijd kan ik de Giro Donne volgen. Eva weet verrassend genoeg de openingsproloog te winnen en mag een dag in het roze rijden. Uiteindelijk weet ze een knappe 7e plaats in het algemeen klassement te halen. Een mooi resultaat tussen al die grote namen. De eerste ritten Een kopgroep van 3 rijdt weg in de eerste etappe. Op de laatste beklimming van de dag rijdt het peloton er veel tijd af. Zo gaan we dus sprinten. Daar heb ik niet veel te zoeken. Ik word 14e, 1 plek achter Milko. Op dag 2 gaan we serieus klimmen. Echte verschillen worden er niet gemaakt. Wel beleven we een goede dag. Milko wint met 4 seconden voorsprong op nummer 2 Arriola-Bengoa. Zelf word ik 3e en verover ik de bergtrui met mijn matige benen. Ook wordt Stefan nog keurig 8e. 14 juli: een speciale dag Vandaag is het 14 juli. De dag dat David, Isabel en Antoon het leven liet. Vandaag denk ik dan ook aan hen. Ik hoop dat ik vandaag kan winnen. Dat zou mooi zijn. Ik heb in elk geval goede benen, net als Stefan en Leandro. Stefan en Leandro doen goed kopwerk en vermoeien zo de kopgroep. Op de slotklim rijd ik onderop de klim al weg, puur door stevig tempo te rijden. Ze zien me niet meer terug en zo win ik vandaag op deze speciale dag. Heel mooi! Milko wordt overigens nog 5e. Etappe 4 is er 1 voor de sprinters en niet voor mij dus. Ook niet voor de ploeg. Ik word 8e en Milko 11e. Bijltjesdag in de Italiaanse bergen In etappe 5 gaan we weer klimmen. Een kopgroep komt op het vlakke niet echt weg. Er liggen nog 3 pitte bergen in. Op de eerste, de Tscecore, barst alles al uit elkaar. Ik kom alleen boven, een minuut voor Kulset en Milko, die beide moesten passen. Op 70 kilometer van de meet. De rest sluit in de afdaling niet opnieuw aan. En dus rijd ik de Col Saint Pantaleon helemaal alleen naar boven. Het gat is boven op deze klim ongeveer 3 minuten. Op de slotklim Torgnon rijd ik dus wederom alleen naar boven. Achterin rijdt Milko nog weg. Hij wordt 2e op 4'34. Hij had overigens slechte benen vandaag en ik topbenen. Dat verklaart het verschil vandaag dus wel. Maar wat een prettige winst voor mij vandaag! ING White Cycling in juli: Jan Anton liet zich sterk zien in juli. In de Ethias-Tour de Wallonie won hij maar liefst 3 ritten. Dat leverde hem een 6e plaats in het algemene klassement en een 2e plaats in het jongerenklassement op. Ook won hij het puntenklassement. Zijn ploegmaat Kjeld werd in de zwaarste etappe 6e, wat hem een 7e plaats en 3e plaats in het jongerenklassement opleverde. Milko reed in de Tour Alsace naar de puntentrui, een 2e plaats in het algemeen klassement en naar 2 3e plaatsen. Adam deed het redelijk in de Kreiz Breizh Elites met een 2e plaats in de eerste etappe en 2 keer top 5 in de 2 dagen daarna. Tussen de grote mannen De Tour de L' Ain gaat van start. Ik koers samen met Joseph, Thierry, Stefan, Stefano en Milko. Aan de start staan grote ploegen. Onder andere Mas, Ciccone, Johannessen, Bettiol en Simmons rijden hier. Ik mag dus koersen tussen de grote namen. Normaal was dit een koers voor de hoofdploeg, maar zij hebben nog veel andere koersen op papier staan. En zo is er dus een kans voor ons. Etappe 1 is een vlakke rit, op papier. Ik heb hier weinig te zoeken en word 20e. Stefano kwam nog tot een sterke 6e plek. Niet slecht. Al had hij vast op meer gehoopt. De benen zijn van Milko en mij zijn oké. Op de Col de Menthières komen we met 18 boven, zowel ik als Milko zitten nog altijd keurig mee. Er volgt daarna geen echte klim meer, maar in de sprint omhoog verlies ik als nummer 8e 13 seconden op winnaar Louvel. Milko wordt nog sterk 6e, achter Ciccone. De Grand Colombier In etappe 3 hebben we een echte aankomst bergop. De Grand Colombier. Ik heb er zin in, ondanks ik me oké voel. Helaas raak ik betrokken bij een valpartij. Ik kan echter gelijk weer in het peloton aansluiten, omdat ik snel overeind kom. Op de Selle de Fromentelle wordt er al hard gereden. Zo kan ik de 10 bergpunten pakken, omdat de kopgroep al ingelopen is. Milko zit er met zijn superslechte benen al bijna doorheen. En we hebben nog 2 beklimmingen te gaan. Als Ciccone en Mas gaan, kan ik logischerwijs niet mee. Ik kom samen met Tobias Halland Johannessen boven op de 2e klim. In een groep 4. Hij heeft een knecht mee. Wat ideaal is. Voor ons rijden er dan nog 5 man. Doorrijden wordt er op het vlakke niet gedaan. Zo sluiten we dus makkelijk opnieuw aan. Aan de slotklim beginnen wel met maar 13 renners. Milko rijdt in de eerste groep (9 renners) daarachter. Ze sluiten na 500 meter klimmen opnieuw aan. Meer dan een 8e plaats zit er op die slotklim voor mij helaas niet in. Ritwinst is er voor Ciccone. Wel blijf ik Tobias Halland voor. Milko wordt nog 19e. In het algemeen klassement word ik 7e. Niet slecht. Ik kan mee met WorldTour-renners. Kloppen doe ik ze nog niet, maar dat had ik ook echt niet verwacht. Ik ben tevreden. Gran Premio Sportici di Poggiana - Trofeo Bonin Costruzioni De naam ga ik voor jullie niet volledig uitspreken, maar vandaag is het koers. Daan, Leandro, Stefano, Milko en ik starten vandaag in deze koers in Italië. Is deze zwaar genoeg voor mij? Waarschijnlijk niet, maar we gaan het toch proberen. Alleen merk ik al snel dat de benen weinig goeds beloven. Dus ga ik de finale gewoon knechten. Ik weet Stefano vooraan te krijgen, maar die heeft niet de benen om het af te maken. Tendon wint. Stefano wordt 5e en Milko 11e. Als knecht met slechte benen bol ik als 12e binnen. Op 13 augustus was ook de laatste koersdag in de Tour Cycliste International de la Guadeloupe. Adam werd in de tijdrit 2e. Adam kwam daar sowieso goed voor de dag. Dat gold ook voor Lucho en Joseph. Adam wist een rit en de puntentrui te winnen. Hij werd 6e in het klassement. Lucho werd 11e in het klassement, maar liet zich zien met 3 4e plaatsen. Ook Joseph reed meermaals top 10. GP Capodarco Comunita di Capodarco Daan, Leandro, Stefano, Milko en ik starten vandaag in Italië. En ik heb goede benen, maar ik koop er niets voor. Een deel van de kopgroep blijft weg. Hashikawa wint. Stefano wordt 6e, ik 9e en Milko 10e. Bij de eerste 4 renners die niet uit de kopgroep kwamen. Zonde. We hadden er echt moeten winnen vandaag. ING White Cycling in augustus De successen waren er voor de oudjes. Janse en Maximilliano wisten beide een rit te winnen in de Arctic Race of Norway! De eerstgenoemde won ook nog eens het puntenklassement. Voor Kjeld was er een 4e plaats in de 3e etappe van de PostNord Denmark Rundt. Jan Anton en Xabi werden 9e in respectievelijk de 4e etappe in Vuelta Burgos en Egmont Cycling Race. De jongerenploeg stond echter niet stil. Lucho en Adam reden goed in Baltic Chain Tour. Beide renners eindigden in de eerste rit in de top 10. In de 2e etappe haalde Adam zijn gram met een sprintzege. Dit succes leverde hem de jongerentrui en een 4e plek in het algemeen klassement op. In Albanië eiste Doka ondertussen 2 nationale titels op. Mooie successen dus! @chrisje1993 @Svenpunt @Bogatyr @Copywriter @FlyD @Blom @007mark @ElMarcos @DemoN @neva @Elano @Djurovski Bedankt voor de reacties en de likes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 2 juli 2023 Share Geplaatst 2 juli 2023 Weinig wedstrijddagen voor Enrico voorlopig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 2 juli 2023 Share Geplaatst 2 juli 2023 Thierry nog niet gezien helaas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 2 juli 2023 Share Geplaatst 2 juli 2023 Arber is ook even uitgefietst. Wel tussendoor even de nationale dubbel gepakt, dat is dan wel weer leuk, maar ook niet heel verrassend natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 2 juli 2023 Share Geplaatst 2 juli 2023 Mooie winst in oostenrijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 2 juli 2023 Share Geplaatst 2 juli 2023 Leuke novelle en mooi geschreven updates. Leuk ook om Xabi terug te zien inmiddels! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blom Geplaatst 3 juli 2023 Share Geplaatst 3 juli 2023 Toch weer wat mooie plekken gereden, mogen tot nu toe niet ontevreden zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elano Geplaatst 3 juli 2023 Share Geplaatst 3 juli 2023 Mooi huisgehouden in Wallonië Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 5 juli 2023 Auteur Share Geplaatst 5 juli 2023 (bewerkt) Hoofdstuk 8: Het einde van mijn beloftejaar Het einde van het wielerjaar komt eraan. Alleen ING White is nog niet klaar met dit seizoen. Dat blijkt wel uit de resultaten. Stefano en Milko verslaan beide medevlutcher Gil Gelders in de eerste rit van de Flanders Tomorrow Tour. In de 2e rit wint Milko voor Pollefliet. Adam en Stefano eindigen ook nog als 3e en 4e. De dag daarna weet Milko de afsluitende tijdrit ook nog eens te winnen voor Stefano. Daarmee pakte Milko met 1 seconde voorsprong op Stefano de eindwinst. Een mooi resultaat voor de ploeg dus. Lillehammer GP Lillehammer GP is geen koers die ik denk te gaan winnen, maar Arber kan hier vandaag winnen. Dat is ook het doel voor de anderen. Leandro, Enrico, Joeri en Mees. Helaas blijft de vlucht ondanks ons harde werk weg. Arber wordt nog 8e. Hij wint de sprint van het peloton, maar daar kopen we niks voor. Gylne Gutuer Een dag daarna mag de ploeg het proberen in Gylne Gutuer. Daan, Lucho, Enrico, Stefano, Arber en ik vertegenwoordigen de kleuren van ING. Onze concurrent vandaag is de Belg Kielich. De kopgroep van 19 is gigantisch en er zit helaas niemand van ons mee. Maar op de vele kasseien vandaag zouden we genoeg moeten kunnen inlopen. Arber rijdt weer lek, maar kan gelukkig snel genoeg hulp krijgen en terugkeren. En die pech kent Stefano even later ook, maar ook hij sluit opnieuw aan. Alleen kostte het hem wel meer krachten. Op 45 km van het einde zit Stefano mee in een groepje. Arber en ik hoeven daar achter nog niet veel te doen. Ideaal. Ze worden snel teruggepakt, waarna Hagenes vertrekt. Ik haal hem vervolgens snel terug. Vandaag rijden we voor Arber. De man met de beste benen. Als ik opnieuw een gat naar Hagenes dicht wil rijden, rijd ik lek. Einde koers voor mij. Op 18 km van de meet. Verdomme. Ik had Arber nog goed kunnen helpen. Ik bol uiteindelijk als 15e binnen, maar ik heb al gehoord dat Arber niet gewonnen heeft. 2e achter Kielich. Zeer frustrerend. Tour of South Bohemia Joseph, Aless, Thierry, Leandro, Adam en ik starten vandaag in de Tour of South Bohemia. Met een ploegentijdrit van 2,3 km. Dat is dus ook ploegenproloog. Een zuchtje en we zijn klaar. We winnen dan ook de rit. De leiderstrui gaat naar Leandro. Een mooi moment voor hem dus. Een dag daarna gaan we de trui verdedigen. De grote kans is om dat te doen met Adam. Hij is normaal gesproken de rapste van ons, maar met 9 boni's onderweg is dat opletten geblazen natuurlijk. Wanneer de vlucht niet op tijd weg is, zie ik mijn kans om boni's te scoren, zodat de rest van de concurrenten geen boni's pakt. Leandro volgt mij, maar kan helaas geen tijd pakken. Ritwinst zit er voor Adam uiteindelijk ook niet in. Op de smalle wegen raakt hij vroeg ingesloten. De trui verliezen we aan Pollefliet. Winst is er voor Micheal Valgren. Etappe 3 is geschikter. We hebben klimtijdrit en de enige concurrent die ik heb, is mijzelf. Dit is mijn terrein. Ik win dan ook. Met 14 seconden voor op Valgren en 44 seconden voor Silva. Leandro wordt op 50 seconden 5e en Adam op 1 minuut 10e. Een goede dag dus. Etappe 4 is er eentje voor de sprinters. De kopgroep krijgt geen ruimte vandaag. Op 1 van de klimmen rijd ik het gat dicht. Al doe ik dat vooral, zodat ik de bergtrui win. Adam heeft namelijk geen goede benen vandaag. Hij wordt eindelijk toch 3e en Leandro 6e. Zelf word ik 8e. Het algemeen klassement win ik voor Valgren en Leandro. Adam wordt daarin 5e en Thierry 18e. Een mooie ronde voor de ploeg dus. Grote Prijs Rik van Looy Het wordt een dag om snel te vergeten. Onze sprinters positioneren zich allemaal verkeerd in de finale. Arber wordt 12e, Adam 16e, Lucho 17e en ik 18e. Winst is er in de sprint voor Kielich. ING White in september Door een goede tijdrit eindigde Marco 8e in de Tour of Britain. In Roemenië kwam Maximalliano dichtbij een overwinning, maar hij kwam net tekort. Xabi werd knap 8e in Grand Prix Cycliste de Montreal. Voor hem eindigde Pogacar, Ciccone, wereldkampioen Roglic, Alaphillipe, Vinnegaard, Van Wilder en Powless. Een goed resultaat dus. In de Skoda-Tour de Luxembourg wisten 5 renners top 15 te rijden in het algemeen klassement. Marco werd 4e, Jan Anton 9e, Nairo 10e, Xabi 11e en Kjeld 14e. Marco nam ook nog het jongerenklassement mee. Jan Anton wist in Luxemburg te winnen in de openingsrit. Hij versloeg mede-aanvaller Ballerini. Een dag later moest Marco Roglic en Vinnegaard voor zich laten. Geen schande. In rit 3 klopte Jan Anton Wout van Aert en Girmay in een massasprint! Een erg sterke overwinning! In de tijdrit van op dag 4 kwam Xabi goed voor de dag. Hij werd 5e en wist daarmee bijvoorbeeld van Aert voor te blijven. In de slotrit werd Nairo wakker. Hij werd 4e in een groep met Roglic, Vinnegaard en Bardet. Daarachter werd Marco 6e. Verder sprinte Stefano na een 3e plaats in de Ruoto d'Oro. Ook Arber reed daar redelijk mee. Hij werd hier 6e. In de Grand Prix Cerami reden ook beide renners top 10. Alleen de top 10 van Stefano was een speciale. Hij won namelijk. Milko wist in de Ronde d'Isard ook 1 rit te winnen. Hij won verder de bergtrui en de puntentrui. Alleen eindwinst zat er net niet in. Hij werd namelijk 2e. Il Piccolo Lombardia In oktober staan er nog 2 mooie koersen op het programma. Te beginnen met Il Piccolo Lombardia. Joeri, Mees, Daan, Leandro en Adam vertegenwoordigen samen met mij de kleuren van ING White. Ik wil hier winnen, want realistisch gezien in dit mijn laatste kans om te winnen dit jaar in deze koers. Het loopt uiteindelijk op niets uit. Ik word 23e. De kopgroep blijft weg en in de finale doe ik geen moeite om nog voor een 9e plek te sprinten. Paris-Tours Espoirs De laatste koers van het jaar. Aless, Stefano, Lucho, Arber en ik koersen vandaag. Nadeel: teveel mannen die kunnen winnen. Zolang er geen grote kopgroep wegrijdt, is dat geen probleem. Die kopgroep rijdt uiteindelijk weg, maar Aless, Lucho en ik halen hem terug. Het levert Stefano nog een 2e plaats op. Net geen winst, maar in de sprint kan je verliezen. ING White in het najaar Marco en Kjeld finishen beide in de Tre Valli Varesine nog bij de eerste 10. Julien weet in de Gree-Tour nog te stunten met een 2e plaats nadat de kopgroep wegblijft. In de Chrono des Nations won Milko. Ook werd Stefano hier 4e. In Chrono des Nations U23 werden Adam en Lucho respectievelijk 3e en 5e. Mooie resultaten dus voor de ploeg. Terugblik seizoen In oktober haalde ik mijn doelen helaas niet, maar het seizoen was goed. Ik heb de echte grote doelen bereikt. Ik heb de koersen gewonnen die ik echt wilde winnen. Dus ik kan niet ontevreden terugkijken! Op naar de WorldTour! Alle grote uitslagen: Bedankt voor de likes en reacties! @chrisje1993 @Svenpunt @Bogatyr @Copywriter @FlyD @Blom @007mark @ElMarcos @DemoN @neva @Elano @Djurovski 5 juli 2023 bewerkt door aron24 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 5 juli 2023 Share Geplaatst 5 juli 2023 Zonde, net te vaak net niet voor Arber. Benieuwd naar de ontwikkeling van de stats. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 5 juli 2023 Share Geplaatst 5 juli 2023 Ik denk een prima openingsseizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 5 juli 2023 Share Geplaatst 5 juli 2023 En daar is Thierry even. Met zijn leeftijd een prima 15de plek in het klassement behaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten