Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM23] Granddaughters of God

Chiemel

Aanbevolen berichten

image.png.3d04d4e8802a2b56ed1b3fdc09bef9cd.png

Voorwoord

Wie denkt dat dit een novelle wordt over Ajax die de Champions League gaat winnen komt redelijk bedrogen uit. Nee, Ajax wil gaan voor een totale verovering van het Europese continent. Met een gezonde VOC-mentaliteit en professionele mensenhandel wil Ajax invloed uitoefenen buiten de grenzen van Nederland. Ajax gunt andere clubs ook gewoon even een succesje. Ook al zullen we zeker geen CL-winst uit de weg lopen.

De focus in de game en in deze novelle ligt op dochterclubs in Europa, de dochters van de Godenzonen. Stap voor stap willen we ons netwerk uitbreiden en de dochterclubs tot successen leiden. Hierbij willen we beginnen op nul, dus zonder de bestaande dochterclubs. We willen zo snel mogelijk een netwerk opbouwen, een scoutingmechanisme opbouwen en spelers stallen. Ons succes wordt bepaald door de grote van het netwerk, de lokale en Europese prijzen van deze clubs.

Het is inmiddels zo'n 10 jaar geleden dat ik voor het laatst een novelle heb gehad, daarna alleen nog wat sign-ups. Het idee achter deze novelle spookt al langer door mijn hoofd en leidde in de vorige FM update al tot een Uitdaging van de Week: Satellietsucces. Het gaat hier dus ook om satellietclubs, zelf hanteer ik de omschrijving dochterclubs.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoofdstuk 1.1: Onze eerste dochter
Een belangrijke voorwaarde voor het beoogde succes is een goede financiële fundering en instroom van spelers. We zullen zelf Europese successen moeten behalen en eventueel spelers verkopen om financieel stevig te (blijven) groeien. Dus we zullen ervoor zorgen dat ons eigen team ook altijd van de juiste kwaliteit is. We gaan hierbij vast nog tegen praktische grenzen aanlopen, maar daar gaan we nu nog niet naar handelen.
Meteen aan het begin hebben we ook onze eerste dochterclub weten te strikken. Het is meteen een mooie naam waar we wel wat mee kunnen, het gaat om het Slowaakse MSK Zilina. Een club met goede faciliteiten die daarmee ook als opleidingsclub gebruikt kan worden. Vooraf de eerste transferdeadline werden hier direct al 5 spelers gestald: Sontje Hansen, Hlynsson, Martha, Roggeveen en Warmerdam. Waarbij de eerste twee namen vooral wel een versterking kunnen zijn. 
Zelf kochten we een aantal talenten en twee directe versterkingen voor het eerste elftal: de spelmaker Neuhaus van Gladbach en shadow striker Ivanusec van Dinamo Zagreb.

MSK Zilina:

image.thumb.png.1f1e50444d2307676f71dcb69ed2f9e6.png

Dashboard:

image.png.c4f584ef033d8779f416ce9708df8ad9.png

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoofdstuk 1.2: Nog niet zo snel als Douwe Bob

We hebben onze eerste maanden erop zitten. Ons eigen voetbal hebben we redelijk goed op de rails. We verloren nog wel eens tegen Excelsior, maar mede dankzij overwinningen op PSV en Internazionale (incl. 2x rood voor Domfries) staan we bovenaan in de Eredivisie en overwinterden we in de Champions League.

Belangrijker is dat we weer een dochterclub erbij hebben. Ik had meerdere interessante opties om uit te kiezen, vanuit de landen Spanje (2x), Polen (Jagiellonia) en Zwitserland (Aarau). Een club uit de lagere regionen van Spanje leek mij wel een mooie uitdaging, hier kunnen wellicht ook de iets minder talentvolle spelers van Ajax eerst terecht. We hebben het hier namelijk over de club Lleida, dat uitkomt op het 4e niveau van Spanje. Aangezien dit nog geen speelbare competitie is, zullen we nog beperkte inkijk in de Spaanse competitie hebben.

De eerste dochterclub Zilina doet het in Slowakije best aardig. Na een half seizoen staan zij op de tweede plek. Even kijken of we de club nog iets meer kunnen versterken tijdens de winterstop. Van de huurlingen doet Sontje Hansen het beste, met 8 goals en 4 assists in 19 wedstrijden.

Lleida:

image.thumb.png.7f0c4945b41417cac942412856155f4f.png

Dashboard:

image.png.2abaffb6000940b23f9afb10017490cd.png

Heel erg bedankt voor de positieve reacties! Ik neem vanaf nu ook tags mee, alleen voor mensen die hier actief naar vragen (aangezien sommigen tags irritant vinden). Verder is dit nu een update voor de 3e dag op rij, maar ik verwacht niet dat ik deze frequentie kan aanhouden. Het is nu dat ik al iets verder ben in het spel en lekker enthousiast begin.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel het niet het belangrijkste is in deze novelle doe je het met Ajax zelf heel goed. Daarnaast mooi dat er een extra team bijkomt, het zal echter lastig worden op met een dergelijk team ooit Barca of Real aan te vallen. 

PS: Mij mag je altijd een tag geven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoofdstuk 1.3: Blinde paardenstalling

Toch nog even een snelle update na de vorige winterse update. Dat we namelijk 12 spelers wisten te stallen bij Lleida is wel even het benoemen waard. Hiervan zijn Setford en Baas de bekendste namen. Hoe zij het daar doen en gaan doen is was lastig te beoordelen. Er zijn wel wat statistiekjes te zien, alleen kunnen we nog niet zien hoe de club ervoor staat in de lagere divisie van Spanje. Vanaf eind juni zal deze speelbaar zijn en daarmee ook volledig inzichtelijk. Rond die periode zullen we er dan ook achter komen of ze toevallig gepromoveerd zijn.

Op de transfermarkt waren wij bezig met het checken van spelers waarvan het contract afliep. Uiteindelijk leidde dit tot 3 nieuwe spelers (Canizares, Marin en Arcanjo). Spelers die qua naam en achtergrond zeker (weer) in Spanje terecht kunnen gaan komen.

Bij de herstart van de competitie verloren we verd**** weer van Excelsior, maar we staan nog steeds bovenaan met 50 punten uit 20 wedstrijden. De Champions League en de allereerste Youth Intake staan ook om de hoek.

Dashboard:

image.png.2f39cdbb79597e2e60062cebc8122cdc.png

De positieve reacties en verzoeken voor tags blijven toenemen, nogmaals bedankt daarvoor!

@bas huijsmans ik heb 48 landen ingeladen (download van Timo), hierbij missen nog wat dwergstaten in ieder geval. 48 landen leek mij ook meer dan voldoende. Of sommige landen ooit als optie gaan langskomen durf ik ook niet te zeggen, dit leren is onderdeel van de challenge. 

@Copywriter een specifieke reden waarom je graag een Oostenrijkse ziet? De buurlanden komen wel voorbij, dus ik schat de kans wel redelijk hoog in.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites