Marius Geplaatst Zondag at 09:39 Share Geplaatst Zondag at 09:39 Duidelijke cijfers in ieder geval! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst Maandag at 18:03 Auteur Share Geplaatst Maandag at 18:03 Voordat wij de belangrijkste wedstrijden van het seizoen spelen reizen wij eerst weer af naar Afrikaanse continent want er stonden nog twee kwalificatiewedstrijden voor de Afrika Cup op het programma. Namelijk tegen Gabon en de Centraal Afrikaanse Republiek. Nieuwe naam in de selectie is Abdulrasheed Idris. Hij maakte voldoende indruk de laatste weken om een kans bij de eerste selectie te krijgen. Voor de rest zijn het de verwachte namen. Al hoewel het oproepem van Urhoghide nogal wat stof op deed waaien. Ook raakten wij vlak voor de wedstrijden nog een speler kwijt door een blessure maar konden gelukkig nog een vervanger op roepen Spoiler Uit tegen de Centraal Afrikaanse Republiek begonnen wij vrij sterk en stonden al vlug op voorsprong. Het was Osimhem die in de 3e minuut de bal binnen tikte op aangeven van Chukwueze. Na 21 minuten verdubbelde Osimhem zijn onze doelpunten door raak te koppen op een voorzet van Mendel-Idowu. Hierna gaf de Centraal Afrikaanse republiek wel wat tegengas maar hield Nwosu zijn doel schoon. In de blessuretijd van de eerste helft is het dan Chukwueze die raak schiet nadat Onyeka hem goed vrijspeelde. In de tweede helft zakt het niveau van de wedstrijd verder terug en gebeurd er weinig meer. Een voorzet van Lookman wordt nog ongelukkig achter zijn doelman gewerkt door Koyalipou waardoor de eindstand een duidelijke 0-4 voor ons is geworden Thuis tegen Gabon waren wij vooral veel effectiever dan Gabon. in ieder geval wanneer de ballen tussen de palen kwamen want de meeste van ons gingen helaas vaker over en naast dan mij lief was. Maar als de bal dan wel tussen de palen kwam deden wij dat een stuk beter dan Gabon waardoor wij uiteindelijk relatief eenvoudig winnen. In de 17e minuut pakken wij de voorsprong door een korte corner van Mendel-Idowu die goed wordt binnen geschoten door Yusef. Ook onze tweede komt uit een korte corner variant waar de bal via Lasisi bij Chukwueze komt en hij schiet de bal hard binnen in de korte hoek. Ongeveer tien minuten later maken wij de laatste van de avond wanneer Osimhen de bal goed doorpasst naar Chukwueze en hij rond de bal beheerst af. Zo starten wij de kwalificiatie meer dan goed @delichris Deze bekerfinale belooft wel veel goeds en ik kan en mag sowieso al door maar wil graag die titel binnen halen @Marius Wij waren duidelijk de sterkere maar of we dat ook in de competitie kunnen laten zien? @DemoN @Satioz Thnx @Nom de Guerre @Gert @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Titan @Vis @ElMarcos @timpy00 @MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst Maandag at 18:10 Share Geplaatst Maandag at 18:10 Gebruik je de korte corner versie van Guido of heb je zelf wat bedacht? Mooie resultaten iig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst Maandag at 18:53 Share Geplaatst Maandag at 18:53 Twee mooie resulaten geboekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst Maandag at 19:32 Share Geplaatst Maandag at 19:32 Duidelijke cijfers in ieder geval! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst Maandag at 21:02 Auteur Share Geplaatst Maandag at 21:02 Vertrek ik met de dubbel of blijft het alleen bij de beker? Over tien wedstrijden weten wij het. De top 6 speelt dus nog tweemaal tegen elkaar. Wat wel zeker is dat ik dit land al na 1 seizoen ga verlaten omdat de beker sowieso al binnen is. Heb zeker van mijn tijd genoten in Suriname maar het is toch ook een land met een donkere geschiedenis. Sommige delen had ik benoemd maar helaas is Suriname ook nog bekend/berucht om twee andere minder leuke zaken. Een er van zijn de decembermoorden. Begin 1980 kwam door een coup de militairen aan de macht maar al snel brokkelde de steun af. Op 11 maart 1982 misluke een tegencoup waardoor Bouterse de militaire dictatctuur nog verder aanscherpte. Op 8 december 1982 werd op Bastion Veere in Fort Zeelandia 15 critici van dit regime zonder enig proces doodgeschoten. Hoewel Bouterse heeft ontkend er iets mee te maken heeft wordt er gezegd dat hij twee personen persoonlijk zou vermoord hebben. Op 30 november 2007 begon het proces. Waar Bouterse de hoofdverdachte was. Op 29 november 2019 kwam de uitspraak waar er 20 jaar werd geëist tegen Bouterse die zelf nooit in de rechtzaal aanwezig is geweest. Bouterse is momenteel voortvluchtig. En ander minder leuk feitje is de SLM ramp in 1989. Hier storte een Douglas DC8 Super 62 neer in de mist vlakbij de luchthaven en 167 van de 178 mensen kwamen om. 11 mensen en 1 hond overleefden de ramp en de hond werd later Lucky genoemd. Achteraf bleek dat de bemanning gelogen had over hun papieren. Behalve dat het de grootste ramp in de luchtvaart is in Suriname werd het vooral bekend omdat er 15 spelers van het kleurrijk elftal waren omgekomen met deze ramp. Het kleurrijk elftal later bekend als de Suriprofs waren een gelegensheids team van spelers in Nederland met Surinanaamse komaf. Diverse bekende spelers zouden meevliegen maar om diverse redenen deden ze dat deze dag niet. Hier zaten o.a spelers als Stanley Menzo , Hennie Meijer , Bryan Roy , Aron Winter en Ruud Gullit bij Maar goed laten we het hoofdstuk Suriname hopelijk feestelijker afsluiten en dan wel met een kampioensfeest. Maar voor het zover is er eerst nog de nieuwe jeugdlichting. En daar zitten wel spelers bij waar de club in de toekomst nog wat aan kan hebben. We begonnen met drie wedstrijden in maart. En meteen tegen de drie zware jongens. Een 0-1 overwinning bij Leo Victor was een goede start en thuis speelden wij met 2-2 gelijk tegen Inter Moengotapoe. Robinhood werd daarna vernederd met 5-0 en plaveide de weg naar de titel zo wel. In april wisten wij ook te winnen van Broki en Santos en zo kwam de titel steeds dichterbij. Tegen Inter Moengotapoe speelden wij wederom gelijk en thuis wonnen wij in april van Leo Victor. Thuis tegen Robinhood speelden wij met 1-1 gelijk en dat was genoeg voor de titel. Dit ondanks dat wij lange tijd met een man minder op het veld stonden. Dit was een paar dagen voor de bekerfinale. Dat wij uit bij Broki niet wisten te winnen was er een voor de statistieken. En dat wij maar 1-0 wonnen als afsluiter tegen Santos. So be it Uiteindelijk hebben wij een gat van tien punten op Robinhood. Inter Moengotapoe staat daar nog weer een stuk achter ondanks dat wij het keer op keer erg lastig hadden tegen ze. PVV BE had een stuk betere tweede helft van het seizoen en weet zich makkelijk te handhaven. Grote man aan onze zijde natuurlijk spits Chigharoe. Met 40 treffers in 32 wedstrijden was hij zeer belangrijk voor ons. En we wisten geen enkele wedstrijd te verliezen dus dat is ook wel een mooi gegeven. Het bestuur had mij hier graag langer gehouden en ik moet zeggen dat ik het ook een hele fijne competitie vond om in te spelen maar goed the challenge wacht op niemand en dus is het voor mij tijd om verder te gaan. Alvast een kleine hint voor de volgende bestemming hieronder. En ja twee updates vandaag. Lig in game al wat voor en heb aardig wat updates klaar vandaar. @Gert Ik heb ze idd van Guido gekregen en ze werken heerlijk. Thnx @delichris We mogen zeker niet klagen @Marius Het waren niet de zwaarste tegenstanders maar je moet ze toch maar verslaan @Satioz thnx @DemoN @Nom de Guerre @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Titan @Vis @ElMarcos @timpy00 @MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst Dinsdag at 05:55 Share Geplaatst Dinsdag at 05:55 Heel mooi de titel gepakt en nu weer door naar de volgende bestemming. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst Dinsdag at 07:34 Share Geplaatst Dinsdag at 07:34 Ondanks dat Robinhood je nog relatief kon volgen in de reguliere competitie, ging het toch nog vrij eenvoudig om de titel te veroveren. Op naar de volgende! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst Dinsdag at 09:23 Share Geplaatst Dinsdag at 09:23 Ik blijf dit echt tof vinden, een beetje jobhoppen en wat nieuwe competities verkennen. Chapeau! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst Dinsdag at 14:08 Share Geplaatst Dinsdag at 14:08 Geen idee waar je heen gaat, maar ik ben benieuwd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst Dinsdag at 18:56 Auteur Share Geplaatst Dinsdag at 18:56 Mijn nieuwe bestemming werd een vrij lange vlucht. Eerst ging ik namelijk vliegen naar Zuid Afrika ( Johannesburg ) en vandaar pakte ik een vlucht naar de Internationale luchthaven van Moshoeshoe. Vervolgens zou het volgens Google maps een taxirit zijn van 1 uur en 12 minuten naar Teyateyaneng. Maar goed de wegen in Lesotho zijn niet heel erg geweldig dus we deden er ruim drie uur over om bij mijn nieuwe club te komen. Mijn nieuwe club is een vrij grote naam in het land. Lioli FC is een van de grotere clubs in het land ( niet 1 van de twee proffessionele clubs ) maar heeft wel zes landstitels op de naam staan. De laatste jaren spelen ze echter in de middenmoot en dus vond het bestuur tijd om een nieuwe trainer aan te stellen. Lesotho heeft trouwens 2000 actieve militairen en dat zijn er toch weer 160 meer dan Suriname. Zelf heb ik een klein bescheiden contractje getekend. Geld voor transfers is er niet maar er is wel een aardig transferbudget. Dan hoor ik jullie denken uh het is maar 4,4k. Klopt maar de ploeg speelt in principe met amateur contracten dus op een kleine wedstrijd premie na betalen we weinig salaris. Een compleet nieuw buitenlands leger kan ik niet aanschaffen want ik mag maar vijf buitenlanders halen. En maximaal 30 spelers inschrijven. Dat gaan we de komende tijd even goed kijken wie er aanmerking komen om naar Teyateyaneng te komen. Lesotho zelf is compleet door Zuid Afrika ingesloten en is het enige onafhankelijk land wat compleet op meer dan 1000 meter hoogte ligt en kent droge winters en natte zomers. Het laagste punt ligt op 1400 meter en 80% van het land ligt op meer dan 1800 meter. Het hoogste punt is de Thabana Ntlenyana en is 3482 meter hoog. De geschiedenis van Lesotho begint in de 19e eeuw wanneer Moshoeshoe I tussen 1821 en 1823 de Basotho verenigd als verdediging tegen de Lifaqane ( een periode van interne onrust in Zuidelijk Afrika tussen 1815 en 1835. ) Nadat ze dit overleefden kwamen ze in conflict met onder andere de Britten van de Britse Kaapkolonie en de Boeren van de Boerenrupubliek Oranje Vrijstaat. Na drie oorlogen met de vrijstaat accepteerde de Britse Koningin een verzoek van Moshoeshoe om het land onder Britse bescherming te zetten. Een jaar na het overlijden van Moshoeshoe verloor het land zijn autonomie en nam de Britse Kaapkolonie Basutoland in en kreeg de nieuwe koning geen inspraak in het parlament van de Kaapkolonie. Maar na een succesvolle opstand in de gewerenoorlog in 1881 kreeg het land in 1884 een status als aparte kaapkolonie. Nadat in 1910 de Zuid Afrikaanse Unie onafhankelijk werd wees Basutoland de opname in de unie af ( net als o.a Swaziland ) In 1960 het kroningsjaar van Moshoeshoe II werden er voor het eerste vrije verkiezingen gehouden. In 1966 werd het land onafhankelijk onder de naam Lesotho. Het grotendeels Christelijke land is behoorlijk arm ( vandaar ook de vele amateur contracten ) en leeft 68% van de bevolking onder de armoedegrens. Per 100000 inwoners zijn er 5 doktoren beschikbaar. Het land heeft zwaar te lijden onder Aids en HIV en in stedelijk gebied heeft ongeveer 50 % van de vrouwen HIV. Hier gaan wij maar niet de bloemetjes buiten zetten en ons volledig op het mooie spelletje richting. Voor ik los kon gaan op de transfermarkt en het elftal eventueel kan versterken speelden we nog wat oefenwedstrijden met de selectie die voor handen is. Onze eerste tegenstander deed mij denken aan de The 100. , Ben opzich wel content met de wedstrijden en met de juiste versterkingen moet hier wel wat van te maken zijn. @delichris Inderdaad en de volgende bestemming is bij deze bekend @Marius Echt in gevaar gekomen zijn we niet idd. Benieuwd of we hier meer tegenstand krijgen @Nom de Guerre Tof om te lezen. Ik beleef er zelf ook veel plezier aan want ben ingame inmiddels drie seizoenen verder Dan deze update @Gert Het is Lesotho geworden @DemoN @Satioz thnx @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Titan @Vis @ElMarcos @timpy00 @MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst Dinsdag at 18:58 Share Geplaatst Dinsdag at 18:58 Een behoorlijk trip kan je wel stellen. De club zegt me logischerwijs niets, maar je bent er wel weer goed aan begonnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst Dinsdag at 19:34 Share Geplaatst Dinsdag at 19:34 Dit had ik niet verwacht. Erg leuk. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst Dinsdag at 19:41 Share Geplaatst Dinsdag at 19:41 Ik mis het hartje wel als icoontje, dan had ik dat hartje nu gebruikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 23 uur geleden Share Geplaatst 23 uur geleden Wat een reis zeg. Van deze club heeft vermoedelijk nog nooit iemand hier van gehoord. Succes met het jagen op prijzen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 8 uur geleden Auteur Share Geplaatst 8 uur geleden Er stond een relatief aardig elftal maar er moest wel wat bijkomen in mijn ogen. In ieder geval in de breedte. Hierdoor deed ik weer een beroep op mijn contacten in Nigeria. Normaal krijg je dan als westerling berichten van een rijke prins of iets dergelijks maar gelukkig had ik wel wat eerlijke contacten. Uiteindelijk kwamen er acht nieuwe spelers. Zal ze niet allemaal benoemen. De eerste speler die kwam is er echt 1 voor de breedte maar heeft wel een heerlijke voetbal (achter)naam. Azebuike Candy is een twntig jarige Nigeriaanse middenvelder en moet het vooral van zijn techniek hebben. Spoiler Een speler waar ik veel vertrouwen in heb komt ook uit Nigeria en gaat zeker een basisplaats krijgen. James Alfred is pas 19 jaar maar een goede versterking voor ons elftal. Kan op alle drie de posities als aanvallende middenvelder uit de voeten. Lekker aggressief vrij snel voor dit niveau , aardige techniek en kan aardig dribbelen. Een buitenkansje dus voor dit niveau Spoiler Michael Nelson is al 35 en dacht op zijn oude dag nog een leuk avontuurtje aan te gaan bij ons. Zal niet direct in de basis staan maar is wel een betrouwbare back up voor de VMC positie. Ook zulke mannen heb je nodig over een geheel seizoen natuurlijk. Spoiler Spil van het elftal moet de 23 jarige Waheed Afeez worden. Deze centrale middenvelder moet het elftal bij de hand pakken en alles uitzetten. Een mooie aanwist voor ons. Hiermee zijn de vier buitenlanders benoemd en heb dus nog 1 spot open voor een eventuele winterse transfer want zag voor de rest niet echt een speler die beter was dan wij hebben. Spoiler Met Jessy Matsie hebben wij een goede en ervaren doelman. Die ook nog graag als sweeper keeper speelt dus ideaal. Voor de rechtsback posities hebben we drie talentvolle jongens. Die onderling maar moeten gaan uitmaken wie eerste keus gaat worden. Motebang Mahua zal ons grote talent Moagi Mokokoane bij de hand moeten nemen. Ga hier een groot risico nemen maar ga de pas 15 jarige de kans geven. Op de linksback positie hebben wij ook twee talenten van 17 waar Ashley Rapuleng waarschijnlijk de voorkeur krijgt. Timothy Tsosane zal de voorkeur als VMC krijgen waar hij prima uit de voeten kan en hebben Nelson daar dan als back-up. Als mezzala zal Chad Xaba de voorkeur krijgen en Afeez zal zijn compagnon zijn als carrilero. Zela Notsi zal de voorkeur krijgen als rechtsbuiten en James Alfred gaat vanaf links spelen. Doelpunten moeten komen van spits Ussene Toloane. Onder nog de screen van ons 15 jarige talent Moagi die ik dus gewoon in het diepe ga gooien Spoiler Voor dit niveau al redelijk snel. Kan nog aardig springen ook en redelijk koppen. Marking is aardig voor dit niveau maar kan heel veel goedmaken met zijn tackles. Inmiddels ook al jeugdinternational hoewel dat niet zo heel veel zegt op dit soort niveaus. Ook hebben wij nog wat oefenduels gespeeld met de aanwinsten erbij En ik denk dat wij klaar voor de competitie zijn. De club heeft tot zo ver dus 6 landstitels en 5x de beker gewonnen. Benieuwd of ik hier snel succes kan boeken. Ondertussen heb ik in de buurt van mijn huisje wel weer een prima kraampje ontdekt. Hier serveren ze Thollo ( Meat Skewers ) En je kunt meestal kiezen uit rund , lam of kip. Ik ben fan @Marius De airmiles blijven zo wel komen. Ik denk dat we klaar zijn voor het seizoen @Gert Het leuke van deze lijst is dat je echt alle kanten opgaat qua locaties @Nom de Guerre Mooie woorden thnx @delichris Het is natuurlijk niet voor niets een wereldreis. Het zei mij ook niets idd maar ze hebben wel een mooi logo. @Satioz thnx @DemoN @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Titan @Vis @ElMarcos @timpy00 @MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 6 uur geleden Share Geplaatst 6 uur geleden De aanwinsten dragen hun steentje bij en zo lijkt de ploeg klaar te zijn om aan het seizoen te beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten