delichris Geplaatst 30 november Share Geplaatst 30 november Dit loopt goed en in de beker ook kansen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 30 november Share Geplaatst 30 november Ik had ze bovenaan het rechterrijtje verwacht Nee, onzin natuurlijk. Sportief gaat het je voor de wind, ga zo door! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 december Auteur Share Geplaatst 1 december In Suriname gaat het momenteel van een leien dakje. Ik mag zeker niet klagen. Sportief gaat het voor de wind en heb ook de stoute schoenen aangetrokken om de buurvrouw mee op date te nemen. Helaas komt het romantische vooral van 1 kant af en heeft ze aangeven dat er niet meer dan vrienden inzit. Jammer aan de ene kant maar goed voor een paradijsvogel als mij ook wel te verwachten. Persoonlijk denk ik dat zij mij heeft gegoogled en weet ze dat ik niet lang op 1 plek te vangen ben. Dus waarom dan je hart open stellen voor een korte tijd? Maar goed we eten nu wel twee per week Roti in mijn favorietje tentje behalve de afgelopen periode want er stonden twee wedstrijden gepland voor de kwalificatie van het Wereldkampioenschoep voetbal waar wij het moesten opnemen tegen de Comoren een klein landje bestaande uit drie eilanden ( plus wat kleinere onbewoonde eilandjes ) en de eilanden groep Comoren bestaat verder nog uit het Franse departement Mayotte. De eilanden liggen tussen het grotere eiland Madagaskar en Mozambique. Op papier mag dit geen probleem zijn en onderstaand spelers zijn opgeroepen voor deze twee interlands. Met Akinkunmi Amoo hebben wij weer een speler erbij die in de roulatie kan voor de rechtsbuiten positie. Niet direct de positie waar we nieuwe namen nodig hebben maar soms is het niet verkeerd om wat vers bloed in het elftal te pompen. Spoiler Op mijn verjaardag namen wij het op in eigen huis tegen de Comoren al snel lag de 1-0 tegen de touwen doordat Osimhen in de 4e minuut een strafschop binnenschoot na een domme overtreding van Abdallah. In de 28e minuut schiet Osimhen dan ook nog een vrije bal tegen de touwen en staan we zonder een uitgespeelde kans al wel op een 2-0 voorsprong. Twee minuten later is het gelegensheid linksback Alese die ons op 3-0 zet vanuit een korte corner. Het werd vooral de wedstrijd van Osimhen die in de 56e raak schoot op aangeven van Mendel-Idowu en vlak voor tijd nog raak kopte op aangeven van invaller Olesegun Vier dagen later stond de return op het programma. Wij besloten om er zo kort mogelijk te blijven dus geen leuk uitstapje en dat heeft allemaal te maken met de gespannen politiek daar. Gelukkig is het rustig in en rond en het stadion en wanneer Chukwueze in de 8e minuut ons op 0-1 zet op aangeven van Seriki weten we dat we door zijn. In de 24e minuut is het Onyedika die ons op 0-2 zet. Met een lekkere schuiver in de lange hoek. Na iets meer dan een uur scoort Ezeh uit een korte corner. Een paar minuten later zorgt Iwuala voor de 0-4 en tien minuten voor tijd scoort Mendel-Idowu de laatste uit een vrije bal In de loting voor de kwalificatie voor het WK zijn wij gekoppeld aan de Centrale Afrikaanse Republiek die momenteel 150e op de wereldranglijst staan. Togo dat op de 68e plaats staat en Kameroen dat 20e staat. Wij staan op een 8e plaats en zijn dus de grote favoriet waar Kameroen waarschijnlijk onze grootste concurrent gaat worden de komende kwalificatie. Verder was er ook nog meer goed nieuws want ik mag ook ons B team gaan coachen voor het tweede toernooi op Afrikaanse bodem namelijk de CHAN Voor deze Afrika Cup mag je dus alleen maar spelers oproepen die op het continent / Land ( durft het even niet te zeggen ) actief zijn. Dus geen spelers die fuore maken in de Europese competities. Of andere continenten. Met deze mannen gaan wij het avontuur aan Met Okeke , Abdulkareem , Dogo , en Youssef hebben we al spelers die al mochten ruiken / opgeroepen zijn voor het grote Nigeria. Verder is het een mooie manier om een aantal jongens aan het werk te zien die eventueel de stap kunnen gaan maken naar het grote Nigeria. Of wie juist niet in aanmerking komt ook dat kan natuurlijk het geval zijn. In groep A zijn de Ivoorkust en Zuid Afrika de grote favoriet maar mogen we de DR Congo niet uitsluiten. Wij zitten in een poule met Kenia , de Centraal Afrikaanse Republiek en Benin en moeten dit normaal gezien kunnen overleven. Groep D en E met maar drie teams per poule zijn wel aardig zwaar. Benieuwd wie daar als nummer 1 de volgende ronde gaat halen @Marius Dat is wel de insteek hoewel het land en de competitie mij wel bevalt @delichris De toekomst ziet er rooskleurig uit @Nom de Guerre PVV is best wel links op sommige vlakken zoals bovenaan in het linkerrijtje Sportief mogen wij zeker niet klagen momenteel en hopelijk weten wij dit vast te houden @DemoN @Satioz thnx @Gert @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Titan @Vis @ElMarcos @timpy00 @MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 1 december Share Geplaatst 1 december Zeer vlotte overwinningen, en ook over de loting mag je niet klagen. Het is dus toch ook een beetje wachten op wat tegenstand van een ander niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 2 december Share Geplaatst 2 december Makkelijke overwinningen gepakt en nu eens zien wat je met Nigeria B kan presteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 2 december Share Geplaatst 2 december Zo, koekoek. Lekkere kwalificatie. Favoriet voor de eindzege imo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 2 december Auteur Share Geplaatst 2 december (bewerkt) Een echte winterstop kennen ze niet in Suriname en met de CHAN op het programma was er voor mij niet heel veel vrije tijd. Maar in de spaarzame momenten die er wel waren besloot ik dan Paramaribo en omgeving toch nog wat beter te ontdekken. Hierdoor was ik een spaarzame vrij weekend te vinden op de oude plantage Frederiksdorp wat inmiddels een toeristische trekpleister is als vakantiepark. Frederiksdorp was een oude katoen en koffieplantage en werd in 1747 gesticht. In 1842 kwam het in andere handen en werd het een cacao plantage. In 1905 kwam er de krullotenziekte en stopte de cacao teelt. Door een veiling kwam de plantage weer in andere handen en werd het weer een koffieplantage. Echter raakte de plantage in verval en ook een verkoop in 1943 hielp dat niet tegen te gaan. In 1976 werd de plantage gekocht door een Nederlander die met een Surinaamse getrouwd was en hielden ze zich bezig met veeteelt en landbouw en door Nederlandse financiele steun werd er rond 2000 begonnen met het restaureren van de plantage zodat deze gebruikt kon worden voor toerisme. In 2016 werd de plantage overgenomen en richte het zich vooral om buitenlandse toeristen en kwam er onder andere een zwembad en een groot pooldek en kon je ook kano's en fietsen huren. In 2021 opende het verhalen musuem zich er opende ook de Bonitrail. De bonitrail verteld het verhaal van de slavernij vanuit de 18e eeuwse vrijheidsstrijder Boni. Het pad is speciaal uitgekapt in het plantagebos en neemt je via geluidsfragmenten mee naar de Trans-Atlantische oversteek , de slavenmarkt , het leven en straffen op de plantage en uiteindelijk stopt het bij de dood van Boni. Een vrijwillig onderdeel voor de toeristen is om gebrandmerkt te worden ( met stempelinkt ) om zo dichter bij het gevoel van de slaafgemaakten te komen. Het was zeer leervol en er was ook zeker tijd om lekker te ontspannen Er hoefde niet veel te veranderen aan de selectie maar toch besloot ik 1 speler te halen. Deze was transfervrij en dacht die wil toch nooit naar Suriname komen maar ik had mis ( gelukkig maar ) Nigel Lonwijk is een 13 voudig international van Suriname ( in mijn Groningen novelle was hij vaak bij de selectie en stond zelfs op het WK 1 wedstrijd in de basis ) en begon in de jeugd bij PSV om vervolgens naar Wolverhampton Wanderes te gaan. Hier werd hij nog verhuurd aan Fortuna Sittard en ingame nog aan Grasshoppers Zurich. Helaas speelde hij in deze save weinig wedstrijden en hij is wat minder dan in mijn Groningen novelle maar voor deze competitie is het een meer dan welkome versterking. Ook de supporters verwelkomden hem met open armen In de beker zijn wij inmiddels doorgestoten tot de halve finale. @Marius Dit was natuurlijk pas een eerste kwalificatie wedstrijd. In de poule zal het vast al wat pittiger worden en de spelers worden langzaam ook een dagje ouder dus gaan langzaam aan ook andere spelers inpassen. Toch met het WK halen wel haalbaar zijn en dan zullen we eens zien hoever we kunnen komen. Maar goed in de komende update gaan we eerst eens aan de slag met het B team @delichris Ik ben zeer benieuwd hoe we het gaan doen met het B team @Gert We moeten ons eerst nog kwalificeren voor het WK he. En zie ons daar zeker niet als favoriet mochten wij zo ver komen. @DemoN @Satioz Thnx @Nom de Guerre @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Titan @Vis @ElMarcos @timpy00 @MNie 2 december bewerkt door Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 2 december Share Geplaatst 2 december Van de PL naar Suriname ... only in FM of course Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 2 december Share Geplaatst 2 december My bad. Bijzondere aankoop. Leuk zo dezelfde spelers in verschillende savegames. Herken dat wel 🙂 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 3 december Share Geplaatst 3 december Dit is een goede aankoop hoor. Nu kan hij direct laten zien wat hij waard is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 december Auteur Share Geplaatst 3 december Op zowel Instagram en TikTok krijg ik de laatste tijd vaak ( boze ) berichten of ik mij niet schaam dat ik in deze tijd zo vaak het vliegtuig pak. Nu reageer ik zelden op dit soort dm's maar nee ik schaam mij er absoluut niet voor. Waarom zou ik ook. Heb in de afgelopen jaren wel zo veel airmiles gespaard dat ik mij voor een keer zelfs iets luxes kon veroorloven. Want ik mocht weer eens een lekker stuk vliegen. Ditmaal van Suriname naar Nigeria want daar stond de CHAN op het punt om te beginnen. En die wordt ditmaal gehouden in Nigeria en staat de druk op ons B team er dus volle bak op. En dan moet je niet gestresst aankomen dus pakte ik ditmaal een privevliegtuig De man achtermij is onze persvoorlichter die mee mag om een mooi stukje te schrijven over hoe ik beide banen combineer. Genietend van een pilsje en FM vloog de tijd zo om en helaas wist ik met Suriname niet verder te komen dan de 1/16e finale waar Italië te sterk was. Tijd om maar even wat minder te fm'en en ons bezig te gaan houden met de voorbereiding op de eerste wedstrijd tegen Benin. En wat wisten wij het ons zelf moeilijk te maken in deze wedstrijd. Totaal onnodig want wij waren veel beter maar helaas was de tegenstander zeer effectief , had onze doelman niet zijn beste dag. In de bekende formatie want ja zo leren deze spelers hoe ze moeten spelen als ze een keer met het grote Nigeria mogen meedoen. We starten wel sterk door al in de 4e minuut op 1-0 te komen door Yahaya. Klinkt als een Nigeriaans motormerk die je op Teemu koopt... Maar het eerste schot van Benin is direct raak. Via Olaniyan en wederom Yahaya lopen wij net voor de pauze en direct erna uit naar een 3-1 voorsprong. Gezien de verhoudingen op het veld meer dan terecht ook. In de 66e minuut gaat ook het tweede schot op doel erin voor Benin. Vlak erna scoort Yahaya wederom maar zes minuten voor tijd is ook het 3e schot op onze goal raak. Gelukkig komt er geen vierde schot op doel en starten wij met een overwinning. Maar achterin moet het wel beter Onze tweede groepswedstrijd is tegen de Centraal Afrikaanse Republiek en wederom is Yahaya hier de grote man. Met een loepzuivere hattrick in zesentwintig minuten staan wij al snel op 3-0 voorsprong. In de blessuretijd van de eerste helft scoort Olaniyan de 4-0. Na rust gaat het gas er af en spelen wij de wedstrijd rustig uit. Zuma maakt halverwege de tweede helft er nog 5-0 van. Door deze zege zijn wij al geplaatst voor de kwartfinale. Tot slot speelden wij tegen Kenia onze laatste poulewedstrijd en waar Yahaya zo sterk startte zo onzichtbaar was hij vandaag helaas. Sowieso was het niet onze beste wedstrijd misschien omdat er geen echte druk meer op de pot stond. Met rust was het dan ook maar 0-0. Na rust had Abdulkareem er wel zin in. Hij opende de score in de 50e minuut. Twee minuten later legt hij de bal op een presenteerblaadje klaar voor Zuma. In de blessuretijd geeft hij ook de assist voor invaller Bala. Een derde assist kwam er helaas niet aangezien Olaniyan net aan buitenspel stond. Maar goed winst is winst zullen we maar zeggen In groep A plaatst Zuid Afrika ( de winnaar van de laatste edities ) zich zonder problemen voor de kwart finale. Ivoorkust gaat door als nummer 2. Voor Congo en Liberië zit het toernooi erop. Wij gaan dus als groepswinnaar door en Kenia plaatst zich als nummer 2. In groep C toch wel een verrassing dat Senegal kansloos laatste wordt. Wisten niet eens van Soedan te winnen. Soedan pakte nog een punt tegen Tanzania en eindigd daardoor als 3e. Tanzania wist behalve tegen Soedan ook gelijk te spelen tegen Tunesië en door van Senegal te winnen eindigd Tanzania verrassend op de tweede plaats achter dus Tunesië. Egypte weet beide wedstrijden te winnen van Ghana en en Zimbabwe en plaatst zich ook voor de kwartfinale. Ook in groep E wel een verrassing dat Kameroen laatste werd in deze poule. Met Mali en Angola was het geen makkelijke poule maar had ze wel hoger ingeschat dan de 3e plaatst met maar 1 puntje. Die haalden ze dan wel tegen de poulewinnaar Mali. Wij treffen Ivoorkust , die we met het grote Nigeria maar al te goed kennen. Maar goed dit toernooi is natuurlijk totaal niet te vergelijken maar makkelijk zal het vast niet worden. Voor de goede orde nog de complete loting @Marius Nu is het natuurlijk nooit een PL waardige speler maar goed wel een vreemde stap idd. Er zitten nog al wat competities tussen beide haha. Maar ik ben er wel blij mee hoor @Gert Niet verwacht dat ik hem kon lokken naar Suriname maar al te blij mee dat wel. Heb er ook geen moeite mee hoor om spelers in andere saves wel te halen al zal het in deze niet vaak voorkomen aangezien de meest bekende namen niet zitten te wachten om in dit soort landen te komen spelen. En wanneer ik eindeijk eens in de bekendere landen zal komen verwacht ik weinig echte spelers meer. @delichris Ik ben er zeker meer dan tevreden over. @DemoN @Nom de Guerre thnx @Satioz @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Titan @Vis @ElMarcos @timpy00 @MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 4 december Share Geplaatst 4 december De poulefase goed doorgekomen. En nu de "kraker" tegen Ivoorkust. Ik zie je er wel van winnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 december Share Geplaatst 4 december Apart tornooi wel gezien. Je ploeg maakt in ieder geval behoorlijk wat indruk en dus lijk je ook tegen Ivoorkust misschien wel de favoriet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 4 december Auteur Share Geplaatst 4 december De Ivoorkust was tweemaal onze tegenstander in de finale van de grote Afrika Cup en nu moesten wij het dus in de kwartfinale tegen ze opnemen met de B garnituur. Meestal zijn het spannende wedstrijden en vandaag was daar geen uitzondering op. Hoewel wij dat volledig aan ons zelf te danken hadden want wij hadden het ons een stuk makkelijker kunnen maken want er was maar 1 land echt aan het voetballen. Het was dan ook een wonder dat de ruststand 0-0 was. In de 51e minuut slaan wij toe. Een steekbal van Dogo ( die al een paar keer met het grote Nigeria mocht mee doen werd op de juiste waarde geschat door Bala. Op snelheid is hij bijna niet te houden en oog om oog met de doelman faalt hij niet. Ook hierna kregen wij diverse kansen om het af te maken maar onze spits had niet zijn beste dag. Met het eerste en enige schot op doel in de 69e minuut maakt Ivoorkust gelijk en ook in de verlenging kunnen wij het niet beslissen. Uiteindelijk moeten strafschoppen dus de beslissing brengen en daarin blijven wij rustig onder de druk in tegenstelling tot onze tegenstander. Zuid Afrika rekent zonder te veel problemen af met Kenia en gaat dus ook naar de halve finale. Tunesië wint verrassend van het sterker geachte Egypte. En Tanzania verslaat verrassend Mali. De vraag is dan natuurlijk wie wij als tegenstander krijgen in de halve finale. Wij nemen het dus op tegen Tunesië. En die pakken brutaal vroeg in de wedstrijd de leiding door Bouaziz in de 9e minuut. Tunesië laat dus zien dat ze niet zomaar in de halve finale staan. In de 26e minuut komen wij langszij via een rake kopbal van Abdulkareem. De pass kwam van Zuma. Tien minuten voor de thee staan wij dan toch weer achter. Chaouat schiet de bal knap tegendraads binnen en zo staan wij halverwege op achterstand. Maar in de tweede helft krijgt Zuma het op zijn heupen. Vijf minuten na de pauze maakt hij er 2-2 van en ditmaal is Abdulkareem de man van de assist. In de tweede helft nemen wij het heft over in de wedstrijd en is het wachten op de 3e treffer en die valt dan in de 70e minuut door wederom Zuma. Ditmaal komt de assist van onze spits. Het was vechten voor elke bal maar wij staan in de finale! Hierin nemen wij het op tegen het verwachte Zuid Afrika dat met 2-1 te sterk was voor Tanzania. Zuid Afrika wist de laatste drie of vier edities van dit toernooi te winnen en zijn wij dus gewaarschuwd. @delichris We wisten idd te winnen maar hadden wel strafschoppen er voor nodig @Marius Ik vind het wel een mooi toernooi dat je alleen spelers uit eigen land ( of continent durf dat even niet te zeggen ) mag oproepen. Wij spelen idd prima voetbal maar of dat genoeg gaat zijn? @DemoN @Satioz thnx @Gert @Nom de Guerre @Tim Windt @Tim' @Titan @Vis @ElMarcos @timpy00 @MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 4 december Share Geplaatst 4 december Prijzen pakken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 5 december Share Geplaatst 5 december Zo sta je toch mooi weer in de finale. Wel een mooi toernooi tot op heden gespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 5 december Share Geplaatst 5 december Benieuwd naar de finale. Volgens mi beleef je veel plezier aan deze savegame Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 5 december Auteur Share Geplaatst 5 december De druk zit er wel goed op. De finale halen is heel mooi zeker in eigen land. Maar dat betekend ook dat de fans bijna verwachten dat wij hem ook wel eventjes gaan winnen. En dat is natuurlijk geen uitgemaakte zaak want Zuid Afrika heerst de laatste jaren dit toernooi ( misschien op Zuid Afrika de enige standaard speelbare competitie is ) Maar goed we zijn dus gewaarschuwd. En wat doe ik dan voor de wedstrijd , wat ik altijd doe bij een belangrijke finale. Even de stad in en wat is dan lekkerder om even Suya te eten? Suya is het nationale gerecht van Nigeria en verschilt per pittigheid. Ik heb gekozen voor de pittige variant met steakvlees. Maar het belangrijkste is de rookfactor. Ja lieve mensen dit is een heerlijk BBQ gerecht. En toen ik een kraampje langs de weg zag staan kon ik er niet langslopen zonder even wat te halen. Verrukkelijk was het Met een volle buik en aardig ontspannen kwam ik halverwege de middag aan bij het stadion. En konden we gaan beginnen aan de voorbereiding van de finale en hoe zijn beide teams in de finale terecht gekomen? Voor ons was de poulefase niet echt spannend op het eerste potje na. Maar daarna met wat kleine tweaks achterin liep het een stuk beter. Met de Ivoorkust en Tunisië later werd het wel wat spannender maar laten daarom wel zien dat wij verdiend in de finale staan Zuid Afrika liet tot aan de halve finale zien waarom zij dit toernooi de laatste jaren wisten te winnen. Zelfs de Ivoorkust werd zonder problemen verslagen. In de kwartfinale waren ze te sterk voor Kenia die wij versloegen in de poule. In de halve finale hadden ze het toch wel lastig tegen het verrassende Tanzania. Maar een late treffer zorgde ervoor dat ze toch weer in de finale staan. Wij hadden de bal maar voor de rest was de wedstrijd gelijkwaardig waar Zuid Afrika misschien zelfs het gevaarlijkst was in grote delen van de wedstrijd. En stonden ook al heel snel op een achterstand. In de 4e minuut is het Myeza die Bafana Bafana op voorsprong zet. En in de 26e minuut maakt hij er zelfs 0-2 van en is het even muisstil in het stadion. Een flink fluitconcert viel ons dan ook te deel toen wij de kleedkamers opzochten voor de pauze. In de kleedkamer ben ik even uit mijn panty geschoten maar dat hielp wel. In de 51e minuut komen wij terug in de wedstrijd. Dogo scoort met een verdekt laag schot in de korte hoek. Negen minuten voor tijd scoort invaller Atule de 2-2. Hij kopt een corner via de onderkant van de lat binnen en vlak voor tijd is hetzelfde Atule die scoort. Wederom is Zuma er voor de assist en Atule scoort vanuit een volley en zorgt zo voor hele blije fans. Het was even zweten maar ook de CHAN is binnen! p.s. Voor het "verhaal" blijft de manager mijn eigen leeftijd een beetje aanhouden want anders zitten we over een aantal seizoenen naar Benidorm Bastards te kijken @Nom de Guerre Dat is de insteek van deze save haha. En we hebben er weer 1 bij @delichris En nog gewonnen ook hoewel het wel met bloed zweet en tranen was @Gert Je hoeft niet langer te wachten haha. Jazeker ik vind deze save momenteel heel erg leuk. Kan hier ook wat creativer mee omgaan plus dat het toch een andere manier van spelen is en je nog eens ergens komt @Satioz @DemoN Thnx @Marius @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Titan @Vis @ElMarcos @timpy00 @MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 6 december Share Geplaatst 6 december Toch knap de finale omgedraaid en weer een beker gepakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst Vrijdag at 07:41 Share Geplaatst Vrijdag at 07:41 0-2 achter komen is altijd lastig. Knap dat je dan toch nog voor een remontada kon zorgen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst Vrijdag at 19:58 Auteur Share Geplaatst Vrijdag at 19:58 Inmiddels ben ik weer terug in Suriname voor het tweede deel van het seizoen met de PVV. We stonden er goed voor en behalve Lonwijk die er bij is gekomen doen wij het dus met dezelfde selectie. Waar ik zelf nog wel naar toe ben geweest is de Jodensavanne wat inmiddels op de UNESCO werelderfgoedlijst staat.In 1640 vestigden de eerste Joden zich aan de Cassipora-Kreek om de Spaanse Inquisitie in Spanje te ontlopen. Later volgenden onder andere Joden uit Engeland zich er ook. Zij begonnen hier suikerrietplantages. Om meer planters aan te trekken kreeg de Joodse gemeenschap op 17 augustus vrijheid van Godsdienst en eventueel de mogelijk voor het bouwen van Synagoge en een school. In 1669 kregen ze officieel toestemming voor het bouwen van een Synagoge en een begraafplaats. De nieuwe landbouwkolonie kreeg later dus de naam Jodensavanne. In 1691 kreeg het een wettelijke status van nederzetting in drie jaar later telde de kolonie 9570 mensen waarvan 9000 slaven. En bestond het uit ruim veertig plantages. Rond 1737 was de kolonie op zijn grootst met ruim 115 plantages. Hierna kwam het verval onder andere door aanvallen van Boni die ik al eerder benoemd had. Maar ook de grond raakte uitgeput. In 1832 werd de inmiddels bijna verlaten kolonie verwoest door een grote brand. Tijdens de tweede wereldoorlog werd het een barakkenkamp die dienst deed voor de onverzoenlijken uit Nederlands Indië. Voornamelijk leden van de Indische NSB en in Indië wonende Duitsers die lid waren van de NSDAP. In 1967 werd de kolonie weer vrij gemaakt van onkruid en begroeing , de resten van de Synogoge werden beschermd en er kwam een bezoekerscentrum. Echter door de Binnenlandse oorlog tussen 1986 en 1992 kon het centrum niet beheerd worden omdat het in betwist gebied lag. En verdwenen de resten weer onder het oerwoud. In 1999 werd de locatie opnieuw schoongemaakt en werd de stichting Jodensavanne opnieuw opgericht. Sinds 2009 is het een nationaal monument. In 2023 kwam het officieel op de werelderfgoedlijst en is het de enigste plaats in de Amerika's waar 17e Eeuwse Joden een autonome nederzettig hebben gehad waar vrijheid van Godsdienst , rechtspraak en eigen milities hadden. Het was iig een bijzondere plek om even te zijn en zo leer ik ook nog wat de geschiedenis van de landen waar ik vertoef. Verder hou ik mij hier zo min mogelijk met politiek bezig want uiteindelijk ben ik hier voor het mooiste spelletje wat er is Ondertussen ben ik zelf al meer dan 400 wedstrijden actief en de 400e was wel een bijzondere dat die uitgerekend tegen PVV BE was. De voorzitter vond het een goed idee om er ook meteen een fan dag van te maken en het stadion zat tot de nok vol. Jawel beste mensen 1000 mensen waren op de pot afgekomen. Dat wij deze dan ook nog eens met 4-1 wisten te winnen was dan helemaal koren op de molen van de voorzitter. Sowieso was het een hele sterke periode want alleen Leo Victor wist ons van een overwinning te houden. Daar werd het namelijk 2-2. Maar toppers als tegen Robinhood en Inter Moengotapoe werden met 3-2 gewonnen. Ook de rest van de wedstrijden werden in winst omgezet Wat betekend dat wij de reguliere competitie als nummer 1 hebben afgesloten en wij acht punten voorsprong hebben op Robinhood. Die dus enigzins in de buurt kan blijven. Grote man aan onze zijde is de ex spits van Robinhood Chigharoe die dertig keer wist te scoren in 22 wedstrijden maar ook rechtsbuiten Elschot is goed op schot. Wij spelen nu nog tien wedstrijden tegen de nummers 2 t/m 6. Met acht punten voorsprong ziet het er goed uit maar we spelen nu wel alleen topwedstrijden. Maar mocht het onverhoopt mislopen hebben wij nog een back-up plan. Al is dat ook zeker geen uitgemaakte zaak @delichris Het was zeker even schakelen maar ben blij dat ik hem gepakt heb. @Marius Het inbrengen van Atule deed wonderen maar was er wel even bang voor @DemoN @Satioz thnx @Nom de Guerre @Gert @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Titan @Vis @ElMarcos @timpy00 @MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst Vrijdag at 21:31 Share Geplaatst Vrijdag at 21:31 De nummer twee bleef inderdaad nog relatief dicht, maar toch lijk je me torenhoog favoriet voor de titel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst Zaterdag at 07:16 Share Geplaatst Zaterdag at 07:16 Ik zie je wel de dubbel pakken. Je bent in iedergeval wel de favoriet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst Zaterdag at 12:48 Auteur Share Geplaatst Zaterdag at 12:48 Zoals jullie in de vorige update zagen hadden wij ons geplaatst voor de finale van de nationale beker. Hierin namen wij het op tegen onze concurrent voor de titel namelijk Robinhood. Hoe zijn beide ploegen tot aan de finale gekomen? Allereerst natuurlijk onze bekerrun Het ging bij ons niet van een leien dakje. Eerst namen wij het op tegen Bintang Lahir een ploeg waar wij in de voorbereiding nog tegen gelijk hadden gespeeld maar in de beker werd een simpele 3-0 overwinning. Tegen SV Flamingo ging het een stuk lastiger ( oke had wel veel reserves opgesteld ) maar geluk moet je soms hebben. Met een 4-3 werd het wel leuk voor de paar 100 man die de moeite namen om langs te lijn te komen kijken. In de kwartfinale troffen wij een topploeg en met een zakelijke 1-0 was de halve finale gehaald. Transvaal heeft geen goed seizoen en was de beker dus een moetje voor die ploeg. Toch wisten ze niet te stunten en was een 0-1 voldoende voor ons om de finale te halen Ook onze tegenstander had niet het meest vlekkeloze parcour gekozen om in de finale te komen al hadden ze in de halve finale weinig last van Voorwaarts. Maar zowel tegen Broki als Santos hadden ze het meer dan lastig. Maar goed een finale is altijd een wedstrijd op zich. En dat bleek ook op deze woensdag 5 mei 2032. Want waar iedereen had verwacht een spannende finale te zien was het maar 1 ploeg die echt wou winnen en dat waren wij toevallig. Grote man van de wedstrijd? De speler die werd weggestuurd bij Robinhood want Chigharoe nam vier treffers voor zijn rekening. Hiermee laat hij wederom zien dat hij volkomen verkeerd gebruikt was bij Robinhood. Helstone wist wel 1x te scoren maar met een 1-4 winst hebben wij de eerste prijs te pakken. En gaan wij Suriname dus sowieso na 1 jaar weer verlaten maar wil nog wel die titel meepakken hopelijk @Marius Als wij de vorm van deze finale weten vast te houden ben ik het zeker met jou eens @delichris 1 van de twee is iig binnen @DemoN @Satioz thnx @Nom de Guerre @Gert @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Titan @Vis @ElMarcos @timpy00 @MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst Zaterdag at 13:09 Share Geplaatst Zaterdag at 13:09 Je was duidelijk de baas in de deze finale. Het nu afmaken met de landstitel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten