Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Champions League 24/25

Satyr

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 1,6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

1 uur geleden zei Chiemel:

Feyenoord staat nu 16e met 6 punten. Heb er zelf nooit zo op gelet met FM, maar heb het idee dat dit heel veel punten is voor de nr 16 na 3 wedstrijden. 

Dat wil wel zeggen dat er een hoop ploegen zijn zonder punten en dat Feyenoord er best goed voor staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Chiemel:

Feyenoord staat nu 16e met 6 punten. Heb er zelf nooit zo op gelet met FM, maar heb het idee dat dit heel veel punten is voor de nr 16 na 3 wedstrijden. 

4 uur geleden zei Aaron21:

Dat wil wel zeggen dat er een hoop ploegen zijn zonder punten en dat Feyenoord er best goed voor staat.

Relatief ook weinig wedstrijden die in een gelijkspel eindigen. Lijkt mij veel uit te maken voor de ranking, want bij een gelijkspel worden er natuurlijk slechts 2 punten verdeeld en bij een overwinning 3.

Kijk maar naar het verschil met de Europa League. Daar inmiddels 13 gelijke spelen en in de CL slechts 9. Daar staan meer ploegen met 3 punten in de veilige zone, net boven plek 24.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Rogier.:

Real Madrid & City achter  Door gaan ze toch wel, maar dit is mooi voor de spanning in de competitie.

Mooi omdat City in de volgende speelronde dan volle bak moet tegen Feyenoord zeker. Lekker ben jij! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Rogier.:

Dan hebben ze straks dus 2 potten verloren, maakt het nog spannender.

;) 

47 minuten geleden zei Urbeto:

Daar heb ik maar één ding op te zeggen. 

pwT1xT5.gif

Ze hadden tegen Lille ook al verloren.... ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, goeiemorgen :D Had tegelijkertijd Livescore open, waarop stond dat Real ook wederom had verloren hehe. Foutje.

Opvallend trouwens dat er wederom maar 1 gelijkspel is vanavond. Volgens mijn theorie die ik eerder postte (denk ik coëfficiententopic), zou dat er voor moeten zorgen dat de treshold om in de top-24 te komen, hoger gaat worden dan vooraf gedacht. 10 in plaats van 9 punten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei 007mark:

Zo, goeiemorgen :D Had tegelijkertijd Livescore open, waarop stond dat Real ook wederom had verloren hehe. Foutje.

Opvallend trouwens dat er wederom maar 1 gelijkspel is vanavond. Volgens mijn theorie die ik eerder postte (denk ik coëfficiententopic), zou dat er voor moeten zorgen dat de treshold om in de top-24 te komen, hoger gaat worden dan vooraf gedacht. 10 in plaats van 9 punten.

Yep oa door een heerlijk team goal, waarin Reijnders de goal opzette en ook scoorde bij de 1-3, was lekker gek. Bellingham dit seizoen nog 0 goals in zowel La Liga als CL :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die penalty was al een halve schwalbe en dan stelde Vicinius jr zich ook nog eens later aan toen maignan een bal pakte in zijn buurt. Niet eens geel gekregen.

Wat een jankjong. Hoop dat ie nooit de Ballon D'or wint.

En idd Reijnders weer in topvorm

bewerkt door AntiChrist7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het tot nu toe wel top. Grootste vooruitgang is dat het voor jezelf als club niet heel veel meer uitmaakt in welke pot je terecht komt, aangezien je 2 wedstrijden speelt tegen elke pot. Dat geeft meer kansen aan de net iets kleinere clubs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou juist denken dat het minder kansen geeft aan de kleinere clubs.  Als je als kleine club een onverwachte overwinning haalt tegen een grote vis, is die minder waard want je moet nog 7 wedstrijden spelen ipv 5, dus is er meer tijd voor de grote clubs om te corrigeren.

Denk dat de verwarring vooral zal komen bij de laatste twee speeldagen wanneer het niet duidelijk is hoeveel punten je nog moet halen.  Uiteindelijk vind ik de afschaffing van het waterval systeem het grootste probleem aan het nieuwe format, en dat zien we pas in februari.

(ook speelde ik in mijn laatste fm save elke keer de knockoutronde tegen een club die ik al in de groepsfase had ontmoet :p )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei AntiChrist7:

Ik zou juist denken dat het minder kansen geeft aan de kleinere clubs.  Als je als kleine club een onverwachte overwinning haalt tegen een grote vis, is die minder waard want je moet nog 7 wedstrijden spelen ipv 5, dus is er meer tijd voor de grote clubs om te corrigeren.

Denk dat de verwarring vooral zal komen bij de laatste twee speeldagen wanneer het niet duidelijk is hoeveel punten je nog moet halen.  Uiteindelijk vind ik de afschaffing van het waterval systeem het grootste probleem aan het nieuwe format, en dat zien we pas in februari.

(ook speelde ik in mijn laatste fm save elke keer de knockoutronde tegen een club die ik al in de groepsfase had ontmoet :p )

Dat zijn inderdaad valide punten. Ik heb de ervaring nog niet met FM gehad, dus voor mij is het nieuw. 

Wat betreft je eerste punt. Het is wel zo dat de grote vis die 2 extra wedstrijden tegen een andere grote vis speelt, dus zo zeker om te corrigeren zijn ze ook niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Wat vind men hier tot dusver van de nieuwe CL opzet? Valt het mee of tegen? Ik vind het meevallen iig.

Ik ben er geen fan van, overwinningen zijn minder betekenisvol en ik heb het gevoel dat kleine clubs inderdaad minder kansen krijgen. Als we bijvoorbeeld kijken naar Real Madrid dat heeft verloren van Milan en Lille, hadden ze een serieus probleem gehad in een poulesysteem. Ik weet niet uit mijn hoofd of ze die überhaupt allebei hadden kunnen loten met de potindeling, maar laten we voor het gemak even doen alsof. Nu winnen ze natuurlijk alsnog liever maar er is nog lang geen man overboord. 

Daarnaast was het schema al te vol en nu is er helemaal 0 ruimte meer. Dat Ajax zo lang moest wachten met inhaalwedstrijden komt ook hierdoor. En het heeft bijvoorbeeld invloed op de loting van de League Cup in Engeland. Het is allemaal bedoeld om meer topwedstrijden te kunnen uitzenden maar omdat overwinningen minder waard zijn, interesseren die wedstrijden me minder. En daarbij komt nog dat je een soort mini-rivaliteit kon opbouwen. Ajax uit bij Slavia was mede door het eeuwige gejank van de tegenstander een vreselijke pot, dan is het lekker als je die gasten nog thuis krijgt. Geeft wat extra lading. 

Persoonlijk hoop ik dat het poulesysteem snel terugkomt, maar dat zal ongetwijfeld ijdele hoop zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Arles je draagt hele goede argumenten aan, en ben ik ook voor zeer grotendeels mee eens, absoluut. Maar ik vind het wel leuk een Dinamo Zagreb bijvoorbeeld, boven clubs als Barcelona staat(wel een duel meer) maar bv ook boven teams als PSG, Bayern, Leipzig, Atletico Madrid en bv Shaktar. Je hebt gelijk Real Madrid, kan het idd nog herstellen. Als je de hudige stand neemt zoals nu is, wie er buiten de top 24 staat en valt, en dus geen tussenronde mag gaan spelen zijn dat oa Bayern Munchen, Atletico Madrid en Leipzig, dat zijn dan wel weer teams, waar ik vrij van zeker weet, ze in de oude opzet juist wel zouden overleven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kyrill:

@Arles je draagt hele goede argumenten aan, en ben ik ook voor zeer grotendeels mee eens, absoluut. Maar ik vind het wel leuk een Dinamo Zagreb bijvoorbeeld, boven clubs als Barcelona staat(wel een duel meer) maar bv ook boven teams als PSG, Bayern, Leipzig, Atletico Madrid en bv Shaktar. Je hebt gelijk Real Madrid, kan het idd nog herstellen. Als je de hudige stand neemt zoals nu is, wie er buiten de top 24 staat en valt, en dus geen tussenronde mag gaan spelen zijn dat oa Bayern Munchen, Atletico Madrid en Leipzig, dat zijn dan wel weer teams, waar ik vrij van zeker weet, ze in de oude opzet juist wel zouden overleven...

De stand zoals hij nu is waarin Bayern en Atletico 3 van de 8 wedstrijden hebben gespeeld ja. Zo kan je alles spinnen om een punt te maken. Als je de stand van de Premier League neemt zoals hij nu is gaat Nottingham Forest de Champions League in. Totaal irrelevant. 

Ik neem aan dat je zelf toch ook wel snapt dat een Bayern het makkelijk gaan halen. Dat is juist mijn punt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites