Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Jeugdvoetbal

Miz

Aanbevolen berichten

Is hier enthousiasme voor jeugdvoetbal en toernooien? Gisteren is het EK voor de U17 in Israël van start gegaan. 

Nederland kon al met 1-3 winnen van Bulgarije.

België speelt op dit moment tegen Servië en staat op een 0-1 voorsprong.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de samenvatting gezien, zaten een paar leuke voetballers bij en van naam bekend door FM. Dat is altijd leuk om te volgen.

Jaren terug naar het WK onder 20 en het EK onder 20 (of 21) geweest. Dat was ook echt leuk, dat WK meerdere wedstrijden meegepakt. Toen deden Messi en Adu ook mee en nog een aantal leuke namen die af en toe nog eens voorbij komen. Enkel Hunter Freeman (rechtsback van USA) heb ik sindsdien nooit meer wat van gehoord, maar die vond ik echt goed spelen. Het kan soms verkeren, met Adu is het natuurlijk ook niet goed afgelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wat ik zo fijn vind aan dat soort wedstrijden. Je ziet jonge spelers die nog niet gekend zijn en je kan dan zelf gaan inschatten welke het gaan maken en welke niet. Zo'n Stanis Idumbo Mozamba (Ajax) en Enock Agyei (Anderlecht) van de Belgische U17 hebben bijvoorbeeld zeker het potentieel om een grote carrière te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei GAE EAGLES:

Heb de samenvatting gezien, zaten een paar leuke voetballers bij en van naam bekend door FM. Dat is altijd leuk om te volgen.

Jaren terug naar het WK onder 20 en het EK onder 20 (of 21) geweest. Dat was ook echt leuk, dat WK meerdere wedstrijden meegepakt. Toen deden Messi en Adu ook mee en nog een aantal leuke namen die af en toe nog eens voorbij komen. Enkel Hunter Freeman (rechtsback van USA) heb ik sindsdien nooit meer wat van gehoord, maar die vond ik echt goed spelen. Het kan soms verkeren, met Adu is het natuurlijk ook niet goed afgelopen.

Was dat niet het wk onder 20 in 2005? Ben bij het toenmalige Giraffe hotel nog met hem op de foto gekomen. Zal eens kijken of ik die nog ergens kan opduikelen. Veel wedstrijden hier o.a. in Emmen toen bezocht. Soms komen er nog wel eens namen voorbij die je dan op de een of andere manier nooit weer vergeet.

Bij Argentinie waren dat natuurlijk Messi, maar bijvoorbeeld ook een Gustavo Oberman. Of bij Brazilie met Diego Tardelli en Rafinha. Ben ik nooit meer vergeten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Elsjorro1990:

Was dat niet het wk onder 20 in 2005? Ben bij het toenmalige Giraffe hotel nog met hem op de foto gekomen. Zal eens kijken of ik die nog ergens kan opduikelen. Veel wedstrijden hier o.a. in Emmen toen bezocht. Soms komen er nog wel eens namen voorbij die je dan op de een of andere manier nooit weer vergeet.

Bij Argentinie waren dat natuurlijk Messi, maar bijvoorbeeld ook een Gustavo Oberman. Of bij Brazilie met Diego Tardelli en Rafinha. Ben ik nooit meer vergeten. 

Pff, ik wordt oud, 2005 inderdaad alweer. Ben toen in Enschede (eerste speelronde, USA - Argentinië en Duitsland - Egypte) geweest en in Utrecht bij de 3-4e plaats en finale. En ik dacht nog ergens, maar dat weet ik niet meer. Verschillende leuke topvoetballers gezien, zeker als je enkele namen zo terug leest.

Oberman inderdaad, die was ook beestachtig goed toen. Allemaal aan het begin van hun carriere en nu zijn ze van enkele al over en zo goed als klaar. Wat gaat de tijd hard.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldkampioenschap_voetbal_onder_20_-_2005

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei GAE EAGLES:

Prachtig was dat, kan het me ook nog herinneren. De Nigeriaanse selectie zat toen in de buurt van Doetinchem, waar wij als middelbare scholieren ook kwamen om een beetje te zwemmen en te zonnen. Man, als je dan die beren van kerels zag lopen in hun zwembroek, zat je eerder aan een leeftijdsverschil van tien jaar te denken in plaats van maximaal drie jaar :D 

Trouwens, voor de liefhebbers, het is weer bijna zover: Home | Terborgtoernooi - Het internationale A jeugd voetbal toernooi in Terborg::

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Titan:

Prachtig was dat, kan het me ook nog herinneren. De Nigeriaanse selectie zat toen in de buurt van Doetinchem, waar wij als middelbare scholieren ook kwamen om een beetje te zwemmen en te zonnen. Man, als je dan die beren van kerels zag lopen in hun zwembroek, zat je eerder aan een leeftijdsverschil van tien jaar te denken in plaats van maximaal drie jaar :D 

Trouwens, voor de liefhebbers, het is weer bijna zover: Home | Terborgtoernooi - Het internationale A jeugd voetbal toernooi in Terborg::

Die gasten zaten hier ook nog even in Emmen omdat een vervolgronde hier gespeeld werd. Die gasten waren bij de beesten af heb ik vernomen. Daar zijn heel wat schoonmaakstertjes waggelend die kamers weer uitgekomen:classic_biggrin:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Titan:

Prachtig was dat, kan het me ook nog herinneren. De Nigeriaanse selectie zat toen in de buurt van Doetinchem, waar wij als middelbare scholieren ook kwamen om een beetje te zwemmen en te zonnen. Man, als je dan die beren van kerels zag lopen in hun zwembroek, zat je eerder aan een leeftijdsverschil van tien jaar te denken in plaats van maximaal drie jaar  

Dat toernooi moet ik ook nog een keer bezoeken idd. Niet zo gek ver weg. Doen ook altijd leuke teams mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Titan:

Van dat toernooi kan ik qua speler Aliev nog goed herinneren. Wat een beestachtig schot had dat ventje. Jarenlang vaste prik geweest om hem daarna in FM aan te kopen :D 

Oei, ja die was ook goed met zijn afstandschoten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-5-2022 om 18:50 zei Titan:

Moet je daar kaarten voor hebben of kun je er gewoon heen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei delichris:

Dit soort toernooien zijn nooit gratis. En ik zei ook niet dat het gratis was.

Je begrijpt me verkeerd. Wijs mij aan waar ik zei, dat jij zei dat het gratis was. Je maakt probleem van, iets ik helemaal niet gedaan heb. Ik zeg gewoon dood normaal ik goede prijs vind, voor zoveel wedstrijden. Dit is dus precies waarom ik steeds minder leuk vind op dit forum. Ik doe dood normale post, krijg meteen volle laag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kyrill:

Je begrijpt me verkeerd. Wijs mij aan waar ik zei, dat jij zei dat het gratis was. Je maakt probleem van, iets ik helemaal niet gedaan heb. Ik zeg gewoon dood normaal ik goede prijs vind, voor zoveel wedstrijden. Dit is dus precies waarom ik steeds minder leuk vind op dit forum. Ik doe dood normale post, krijg meteen volle laag. 

1. Jij geeft aan dat het niet gratis is, terwijl ik alleen maar de link van het toernooi geef. 

2. Ik maak er geen probleem van ik geef alleen maar dat zulke toernooien nooit gratis zijn en dat ik niet zei dat het gratis is. 

3. Ik geef je totaal niet de volle laag.

4. Jij reageert op mijn post dus reageer ik normaal terug. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites