Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Ballon d'Or

Socrates

Aanbevolen berichten

Mensen die dit volgen? Dit soort uitverkiezingen zeggen natuurlijk heel weinig, vooral leuk om je kapot aan te ergeren. 

Zijn nu bij #20: Riyad Mahrez. Voorlopig is de grootste schande wmb de lage plek voor Ruben Dias (gedeeld 26e), met afstand de beste verdediger van het afgelopen seizoen als je het mij vraagt.

Vanaf 20:30 live. Met (spoiler) Messi of Lewandowski als winnaar. Jorginho die veel te hoog gaat eindigen omdat hij toevallig de jaarlijkse alleswinnaar is (CL met Chelsea, EK met Italië). Terwijl hij bij beide ploegen natuurlijk niet eens de beste middenvelder was. Persoonlijk gun ik Kanté wel een hoge ranking, of zelfs de winst. Gaat alleen niet gebeuren natuurlijk. 

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minutes ago, Socrates said:

Mensen die dit volgen? Dit soort uitverkiezingen zeggen natuurlijk heel weinig, vooral leuk om je kapot aan te ergeren. 

Zijn nu bij #20: Riyad Mahrez. Voorlopig is de grootste schande wmb de lage plek voor Ruben Dias (gedeeld 26e), met afstand de beste verdediger van het afgelopen seizoen als je het mij vraagt.

Harry Kane hoger dan Phil Foden ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minutes ago, Socrates said:

Belachelijk ja. 

Wat zeg jij als Chelsea-fan @Azpi: Jorginho of Kanté (wie de hoogste ranking zou verdienen)?

Jorginho is niet een speler waarvan je denkt dat is de beste speler ter wereld maar hij is wel heel goed in zijn rol. Hij is heel erg press resistant, scant alles en communiceert met iedereen en hij is positioneel erg goed. Kanté had een aantal geweldige wedstrijden in de CL waar hij 3x op rij MOTM was. Ik zou zeggen #1 Messi of Lewandowski #3 Jorginho #4 Kanté (ook omdat die toch wel wat blessures had vorig seizoen)

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wel ook het argument waarom ik voor Kanté zou gaan. Echt imponerend onder Tuchel en in de CL. Jorginho was misschien eerder een onderschatte voetballer, maar vooral een constante speler. Hem nu zo hoog plaatsen zou imo dan weer overschatting zijn.

Bonucci 14e trouwens.. :-D Tja, van mij mag het hoor. Maar er waren afgelopen seizoen minstens drie verdedigers beter bij Juve. Puur obv het EK zo'n hoog plekje. Zelfde voor Kjaer natuurlijk. Zijn ploeggenoot Tomori was nog beter. Skriniar, De Ligt, Romero.. Maar ja, emotiestem ivm Eriksen eh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minutes ago, Socrates said:

Dat is wel ook het argument waarom ik voor Kanté zou gaan. Echt imponerend onder Tuchel en in de CL. Jorginho was misschien eerder een onderschatte voetballer, maar vooral een constante speler. Hem nu zo hoog plaatsen zou imo dan weer overschatting zijn.

Bonucci 14e trouwens.. :-D Tja, van mij mag het hoor. Maar er waren afgelopen seizoen minstens drie verdedigers beter bij Juve. Puur obv het EK zo'n hoog plekje. Zelfde voor Kjaer natuurlijk. Zijn ploeggenoot Tomori was nog beter. Skriniar, De Ligt, Romero.. Maar ja, emotiestem ivm Eriksen eh.

en Rüdiger dan? die zit niet eens bij de top 30 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Socrates:

Beetje gek ja. Het is niet alsof goede spitsen over het hoofd worden gezien. Zou dan inderdaad zomaar een troostprijsje voor Lewandowski kunnen zijn. Club van het jaar is ook wat vreemd. Dat gaat toch vrijwel altijd gewoon de CL-winnaar worden? 

In 2016 was dat Leicester geweest. Verder inderdaad altijd de CL-winnaar lijkt me, ja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minutes ago, Socrates said:

https://mobile.twitter.com/i/broadcasts/1ypJdEWWAqvxW

Werkende stream.

Kanté > Jorginho en Messi > Lewa en ik vind mooi.

Als ze Donnarumma de keepers prijs geven gebaseerd op het EK en niet Mendy, dan moet je met diezelfde logica ook de ballon d'or aan Jorginho geven

krijg je ook veel ophef mee wat goed is voor ballon d'or, zou mooi zijn iedereen haten op chelsea weer altijd leuk  

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als die prijs is gemaakt trouwens voor puur beste voetballer had Messi em al sinds 2007 elk jaar moeten winnen.

Als club/landprijzen blijkbaar meetellen dan heeft hij dit jaar zijn hoogtepunt behaald met Argentinië en zelfs met dit manke Barca een prijsje gehaald. PSG gaat het wat minder dus de prijs zal volgend jaar wel naar een Salah/KvdB/Lewan gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei La Pulga:

Als die prijs is gemaakt trouwens voor puur beste voetballer had Messi em al sinds 2007 elk jaar moeten winnen.

Als club/landprijzen blijkbaar meetellen dan heeft hij dit jaar zijn hoogtepunt behaald met Argentinië en zelfs met dit manke Barca een prijsje gehaald. PSG gaat het wat minder dus de prijs zal volgend jaar wel naar een Salah/KvdB/Lewan gaan.

Dit dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja. Lewandowski kreeg een prijs voor beste goalmaker. Er bestaat zoiets als een topscorerstitel. Een Gouden Schoen. De Ballon d'Or is volgens mij de prijs voor de beste voetballer. Niet voor degene die simpelweg de meeste goals maakt. Dat is dus de Gouden Schoen.

Ik wil best luisteren en nadenken over argumenten waarom Lewandowski dan de beste voetballer ter wereld was, maar ik zie ze gewoon nauwelijks. Ja, buiten hij heeft een X-aantal keer gescoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites