Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Algemeen discussietopic verhalen

De Raam

Op welke device lees jij meestal novelles?  

43 leden hebben gestemd

1. 1. Op welke device lees jij meestal novelles?

Aanbevolen berichten

Ik kan/ga niet voor anderen spreken. Maar ik was om 21:20 met een update begonnen en nu net pas klaar:classic_ninja::mrgy:

Wat ik wil zeggen kudo's voor iedereen in dit sub forum voor al die mooie post, verhalen en al het werk wat er dus ingaat!!

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Glenn08:

Even een vraagje voor de novelle deskundigen. Maken jullie de updates op voorhand in word?

Ik gebruik op dit moment Microsoft Publisher omdat makkelijker is dan Word met betrekking tot afbeeldingen/tabellen en dergelijke. Heb het wel altijd in Word gedaan. Dus ik maak ze hoe dan ook wel ruim van te voren voordat ik ze wil plaatsen. Ik probeer er namelijk regelmaat in aan te houden en heb niet elke dag evenveel tijd om te spelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Glenn08:

Even een vraagje voor de novelle deskundigen. Maken jullie de updates op voorhand in word?

Ik doe dat sinds dit verhaal wel. Zo hou ik een beetje overzicht wat ik al geplaatst heb en of ik nog updates heb klaarstaan. Ook kan ik dan gemakkelijk al vooruit plannen wanneer ik met welke update wil komen. En alles staat mooi op één plek. Vervolgens kopiëren en even een minuutje hannesen met de opmaak op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij persoonlijk wisselt het enorm. Ik lees de updates wanneer ik ze tegenkom, als ik op mijn mobiel bezig ben lees ik ze dus daarop en wanneer ik achter mijn pc zit dan gebruik ik die. Ik wacht dus niet tot dat ik op een bepaald toestel zit voordat ik de updates ga lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei 19CH98:

Voor mij persoonlijk wisselt het enorm. Ik lees de updates wanneer ik ze tegenkom, als ik op mijn mobiel bezig ben lees ik ze dus daarop en wanneer ik achter mijn pc zit dan gebruik ik die. Ik wacht dus niet tot dat ik op een bepaald toestel zit voordat ik de updates ga lezen.

Je kan ook meerdere opties als antwoord geven, zoals ik ook deed. Voor mij is het zowel op de laptop als op m'n mobiel, waarbij de verhouding ook wel zo goed als gelijk is denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Fantasy:

Je kan ook meerdere opties als antwoord geven, zoals ik ook deed. Voor mij is het zowel op de laptop als op m'n mobiel, waarbij de verhouding ook wel zo goed als gelijk is denk ik.

Excuses, had ik niet door:D

nu gestemd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei vekie71:

misschien domme vraag maar hoe kan ik best de banner plaatsen en afbeeldingen, is jaren geleden ik een novelle heb gedaan

Je kan onderin je post klikken op kies bestanden. Op die manier kan je de bestanden selecteren om ze vervolgens te slepen naar waar je ze in je post wilt hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een update schrijf over hoe mijn manier van spelen is veranderd en daarbij wil laten zien hoe ik de wedstrijden nu benader, kan zo'n update dan te lang zijn? Of is het interessant genoeg om de aandacht vast te houden? 

Ik zit namelijk al aan 500 woorden en ben nog niet eens op de helft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Daniell:

Als ik een update schrijf over hoe mijn manier van spelen is veranderd en daarbij wil laten zien hoe ik de wedstrijden nu benader, kan zo'n update dan te lang zijn? Of is het interessant genoeg om de aandacht vast te houden? 

Je zou het eventueel kunnen opdelen in wat kortere stukken. Het lijkt me zeker interessant, maar misschien dat mensen ergens afhaken als het lang is. Als je het kan opknippen, voorkom je dat sowieso.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Daniell:

Ik zou het zeker lezen en interessant vinden, maar voor anderen kan het inderdaad wel lang zijn. Misschien een samenvatting in je novelle verwerken en dan een longread in het tactieksubforum posten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Daniell:

Voor mij persoonlijk mag het ook lang zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Tim':

Je zou het eventueel kunnen opdelen in wat kortere stukken. Het lijkt me zeker interessant, maar misschien dat mensen ergens afhaken als het lang is. Als je het kan opknippen, voorkom je dat sowieso.

Dan zou ik het helemaal aan moeten passen, het leest nu echt als 1 stuk, zeg maar. Zat zelf ook met dit idee te spelen maar haalt ook een beetje de glans van het artikel...

22 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ik zou het zeker lezen en interessant vinden, maar voor anderen kan het inderdaad wel lang zijn. Misschien een samenvatting in je novelle verwerken en dan een longread in het tactieksubforum posten?

Dat is ook nog een idee, al vraag ik me af of het daar even veel gelezen wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Daniell:

Zo'n analyse kan nooit te lang zijn dunkt me. En misschien ook interessant voor op de website en de socials, want ik kan mij zomaar voorstellen dat heel veel mensen het interessant vinden om te lezen hoe iemand een (reeks) wedstrijd(en) benadert en aanpakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Daniell:

Dan zou ik het helemaal aan moeten passen, het leest nu echt als 1 stuk, zeg maar. Zat zelf ook met dit idee te spelen maar haalt ook een beetje de glans van het artikel...

Dan heb je je antwoord denk ik. Als het voor jouw gevoel een verhaal is wat je in één keer wil vertellen, dan moet je dat ook gewoon doen. Uiteindelijk maak je zo'n verhaal vooral voor jezelf. Jij bent de auteur en weet dus het beste wat goed is voor je verhaal. En wel een goede opmerking hierboven, want wellicht ook leuk om het gewoon breder uit te zetten: in het tactiekengedeelte en wellicht op de website als je dat leuk lijkt en als het past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Daniell:

Een incidentele long read vind ik persoonlijk helemaal geen probleem. Dus als dit de beste manier is voor jou om het verhaal te doen, go for it! Betitel hem ook gewoon als een long read. Dan lezen mensen hem waarschijnlijk gewoon als ze tijd hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Daniell:

Bedankt voor de input! 

Ik ga hem gewoon delen in mijn novelle, mocht het dan interessant genoeg blijken voor op de website (dus ook @Tim', @Fantasy en @Titan moeten mijn novelle gaan lezen om dit te beoordelen ), kan ik het altijd nog aanpassen naar een geheel artikel voor op de site. 

Anders weet @Nom de Guerre misschien nog wel een website? Of speel je met spitsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites