007mark Geplaatst 2 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 2 oktober 2023 Ik maak het mijzelf even makkelijk met de voorbeschouwing, CTRL+V: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 2 oktober 2023 Share Geplaatst 2 oktober 2023 Ik verwacht voor Nederland, 2 overwinningen 1 gelijkspel en 1 nederlaag zou 1 punt zijn Ik verwacht voor Frankrijk, 3 overwinningen,1 gelijkspel en twee nederlagen zou 1,1666 punt zijn Ik verwacht voor Portugal, 1 overwinningen en 1 gelijkspel zou 0,5 punt zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 2 oktober 2023 Share Geplaatst 2 oktober 2023 28 minuten geleden zei timpy00: Ik verwacht voor Nederland, 2 overwinningen 1 gelijkspel en 1 nederlaag zou 1 punt zijn Ik verwacht voor Frankrijk, 3 overwinningen,1 gelijkspel en twee nederlagen zou 1,1666 punt zijn Ik verwacht voor Portugal, 1 overwinningen en 1 gelijkspel zou 0,5 punt zijn Dat vind ik optimistisch. Ik verwacht geen twee overwinningen voor Nederland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 2 oktober 2023 Share Geplaatst 2 oktober 2023 2 uur geleden zei Lenstra: Dat vind ik optimistisch. Ik verwacht geen twee overwinningen voor Nederland. Dinsdag en donderdag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 3 oktober 2023 Share Geplaatst 3 oktober 2023 17 uur geleden zei Lenstra: Dat vind ik optimistisch. Ik verwacht geen twee overwinningen voor Nederland. Dat scheelt dan weer, want ik verwacht geen enkele overwinning voor Portugal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 5 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 5 oktober 2023 Update komt morgenochtend trouwens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 6 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 6 oktober 2023 5. Nederland: 56.500 (+0.800) Atletico Madrid - Feyenoord 3-2 PSV - Sevilla 2-2 AEK Athene - Ajax 1-1 AZ Alkmaar - Legia Warschau 1-0 De week begon in de Champions League met 2 Spaanse tegenstanders. Feyenoord speelde een heel puike pot, maar zorgde niet voor punten, terwijl PSV slechts een puntje overhield in eigen huis tegen Sevilla. Had beide meer in gezeten. Op donderdag wist Ajax weer niet te winnen, waardoor het komende tweeluik met Brighton heel interessant en belangrijk gaat worden. AZ deze keer met hangen en wurgen, maar pakken wel de winst tegen Legia. En dat moest ook wel in deze poule. Hopelijk kunnen zij het ook een Engelse tegenstander (Aston Villa) moeilijk maken. Kijkende naar volgende ronde, verwacht ik dat het toch van Feyenoord en PSV moet komen, aangezien die tegen Lazio (thuis) en RC Lens (uit) spelen. 6. Frankrijk: 54.831 (+1.000) Newcastle United - Paris Saint Germain 4-1 RC Lens - Arsenal 2-1 Olympique Marseille - Brighton and Hove Albion 2-2 Villareal - Stade Rennes 1-0 Toulouse - LASK Linz 1-0 KI Klaksvik - LOSC Lille 0-0 Een verre van perfecte score voor de Fransen deze keer, waardoor ze slechts minimaal inlopen. Het grote PSG zit natuurlijk in de poule des doods, mar deze score had niemand opgeschreven denk ik. Dat RC Lens daarentegen wint van Arsenal, ook niet. Marseille geeft een 2-0 voorsprong weg en Stade Rennes verliest. Toulouse doet wat het moet doen, maar de grootste verrassing kwam uit Faeroer. Waar ik Lille voorspelde op 18 uit 6, lopen ze averij op tegen Klaksvik. Mooi bonus voor NL. 7. Portugal: 49.316 (+0.333) Internazionale - Benfica 1-0 FC Porto - FC Barcelona 0-1 Union Berlin - SC Braga 2-3 Sporting Portugal - Atalanta Bergamo 1-2 Voor de strijd om 2 directe CL-plekken te houden, heeft de Eredivisie wel goede zaken gedaan. Bij de Portugeze concurrenten wist namelijk enkel SC Braga in de laatste minuut te winnen. De traditionele top-3 verloor allemaal met een minimaal verschil. Niet dat er direct iets aan de hand is, want al deze clubs mogen ook 3e worden in de poule om te overwinteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 KI Klaksvik Hoever staan de faroereilanden achter België? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 2 uur geleden zei himan: KI Klaksvik Hoever staan de faroereilanden achter België? Ze gaan eerste Finland pakken. België trouwens 8ste denk ik en hadden een prima week. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 België had Nederland zo nog bij over een jaar of twee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 Wij gaan die 5e plaats nooit vasthouden dit seizoen he Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 52 minuten geleden zei Thomassje123: Wij gaan die 5e plaats nooit vasthouden dit seizoen he To early to call. Als alle clubs uit Frankrijk er vroeg uit vliegen kan het nog wel. Daarnaast kunnen alle Nederlandse clubs zich nog gewoon plaatsen voor volgende rondes, dus zelfs wat dat betreft is het nog spannend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 26 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 26 oktober 2023 5. Nederland: 57.100 (+0.600) Feyenoord - Lazio Roma 3-1 RC Lens - PSV 1-1 Brighton - Ajax 2-0 AZ Alkmaar - Aston Villa 1-4 Vanavond bleek de Premier League een maatje te groot voor de Nederlandse Eredivisie, met 2 nederlagen op de donderdag als gevolg. Helaas ook weinig tegenin te brengen. Eerder waren er wel succesjes in de Champions League. PSV verloor niet en pakte een belangrijk punt, maar zal in eigen huis toch moeten gaan winnen van RC Lens. Zeker vanwege de strijd met Frankrijk. Feyenoord was de enige club die wist te winnen deze week, in een geweldige wedstrijd tegen Lazio Roma. Ook koploper in de groep, dus mogen we rustig aan gaan hopen op bonuspunten voor bereken van de laatste 16. 6. Frankrijk: 56.331 (+1.500) Paris Saint Germain - AC Milan 3-0 RC Lens - PSV 1-1 Olympique Marseille - AEK Athene 3-1 Panathinaikos - Stade Rennes 0-2 Liverpool - Toulouse 5-1 LOSC Lille - Slovan Bratislava 2-1 Wederom loopt Frankrijk in, en deze keer met een wat grotere stap. Enkel Toulouse leed een ingecalculeerde nederlaag op Anfield. Lille kwam nog op achterstand, waardoor we even mochten hopen, maar ook dat was vervlogen in de eindfase. PSG ook een belangrijke overwinning in de poule des doods, terwijl Marseille en Stade Rennes voorlopig koploper zijn in hun EL-poules. 7. Portugal: 49.816 (+0.500) Benfica - Real Sociedad 0-1 Royal Antwerp - FC Porto 1-4 SC Braga - Real Madrid 1-2 Rakow Czestochowa - Sporting Portugal 1-1 Goed nieuws hier wel, want Benfica heeft 0 uit 3. Ideaal zou het zijn als die 4e worden en na de winter uitgespeeld zijn in Europees verband. Porto pakte wel een belangrijke overwinning, terwijl Braga nipt verloor van een Europese grootmacht. Sporting Portugal kwam al binnen 10 minuten met een man minder te staan, scoorden nog wel, maar kregen de gelijkmaker nog wel om de oren. Overall denk ik dat het vasthouden van de 5e plek vrij kansloos gaat worden, zeker omdat alle Franse ploegen waarschijnlijk wel gaan overwinteren. Of dat nu in hun huidige toernooi is, of een niveautje lager als ze toch nog 3e worden. Portugal achter je houden is de grootste focus dit jaar, en dat gaat echt niet mis lijkt mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 De Belgische clubs hebben er trouwens een geweldige Europese week op zitten. Gisteren werd er 10 op 12 gescoord, enkel Antwerp verloor dinsdag, zoals verwacht. Dat brengt ons voorlopig op deze knappe statistiek: Allemaal te kaderen natuurlijk vanwege de voorrondes en 3 clubs in de Confetti League, maar op deze manier mogen we toch hopen om ook na nieuwjaar met meerdere clubs actief te blijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 Dus coëfficiënt technisch gezien moet Ajax 3e in de groep worden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 5 minuten geleden zei timpy00: Dus coëfficiënt technisch gezien moet Ajax 3e in de groep worden? Coëfficient technisch is het eigenlijk altijd wel praktisch om in de Conference League te spelen. Afhankelijk van hoe ver je komt natuurlijk. Volgens mij levert het pas echt veel meer op in de EL als je groepswinnaar wordt in de EL en de halve finale haalt. Bij de kwartfinale is het ongeveer gelijk. Als je tweede wordt in de EL, moet je namelijk een tussenronde tegen een CL team dus is de kans ook nog wel groter dat je er uit vliegt. Daarnaast telt een overwinning in de ECL even zwaar mee als in de EL of CL. Overwinteren in de CL is natuurlijk een goudmijn aangezien je dan al sowieso 9 punten hebt verdiend en de punten voor de resultaten er nog bij komen. Zie onderstaande schema Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 27 oktober 2023 Auteur Share Geplaatst 27 oktober 2023 Dat doorschuiven van CL naar EL, of EL naar UCL als nummer 3 in de poule is overigens ook voor het laatst dit seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 14 uur geleden zei himan: To early to call. Als alle clubs uit Frankrijk er vroeg uit vliegen kan het nog wel. Daarnaast kunnen alle Nederlandse clubs zich nog gewoon plaatsen voor volgende rondes, dus zelfs wat dat betreft is het nog spannend. Ben bang van wel. Verschil is nog maar 0,770 en ik zie Ajax en AZ niet overwinteren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 34 minuten geleden zei Thomassje123: Ben bang van wel. Verschil is nog maar 0,770 en ik zie Ajax en AZ niet overwinteren Ajax wordt minstens derde, dus komt goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 Ondanks dat Ajax zelf nog niet presteert en dat AZ een 0-3 voorsprong weg heeft gegeven hebben zij ook wel pech dat AEK 'ineens' wint van Brighton en Legia van Aston Villa waardoor die ploegen er beter voor staan. Áls Aston Villa gewoon lekker op 9 punten had gestaan nu, dan zag het er al heel anders uit. Maar ja mijn tante een snor had, was het wel mijn oom geweest he Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 13 minuten geleden zei timpy00: Ajax wordt minstens derde, dus komt goed. Ik hoop het Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 3 uur geleden zei Thomassje123: Ben bang van wel. Verschil is nog maar 0,770 en ik zie Ajax en AZ niet overwinteren Het is nu alweer wat anders dan toen je het schreef. Maar zelfs nu is het nog mogelijk, denk ook dat Frankrijk een beetje voordeel heeft. Maar Feyenoord wint dit jaar de Champions League, dus het komt helemaal goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 9 november 2023 Auteur Share Geplaatst 9 november 2023 5. Nederland: 57.500 (+0.400) Lazio Roma - Feyenoord 1-0 PSV - RC Lens 1-0 Ajax - Brighton 0-2 Aston Villa - AZ Alkmaar 2-1 Een matige week toch weer. Feyenoord was beter, maar wist wederom geen resultaat te boeken in een uitwedstrijd. Toch traditiegetrouw een probleem. PSV wist daarentegen sinds lange tijd weer eens te winnen in de CL en doet een goede stap richting overwintering. Ajax moet echt hun laatste wedstrijd tegen AEK gaan winnen om nog door te stromen een niveau lager, anders is een 4e plek onvermijdelijk. Ook AZ heeft het lastig en verloor terecht. Gelukkig is het worden van poulewinnaar belangrijker geworden, anders kunnen (kan opzich nog steeds, maar minder reden toe) Aston Villa en Legia het volgende speelronde op een akkoordje gooien en is het klaar voor de Alkmaarders. 6. Frankrijk: 57.497 (+1.116) AC Milan - Paris Saint Germain 2-1 PSV - RC Lens 1-0 AEK Athene - Olympique Marseille 0-2 Stade Rennes - Panathinaikos 2-0 Toulouse - Liverpool 3-2 Slovan Bratislava - LOSC Lille 1-1 Het verschil kan niet meer kleiner met Frankrijk, na een goede week voor hun. Hoewel Paris het nog lastig kan krijgen, en Lens een 4e plek in het verschiet heeft, is de donderdag een en al euforie. Marseille won en is zeker van overwintering, in welke competitie dan ook. Stade Rennes wint met 10 man en hiervoor geld hetzelfde. Toulouse met een belangrijke en verassende overwinning, terwijl Lille morst. Maar in die poule gaan ze toch wel 1e eindigen. Liggen in de EL en UCL dus ook flink wat bonuspunten in het verschiet. 7. Portugal: 50.482 (+0.667) Real Sociedad - Benfica 3-1 FC Porto - Royal Antwerp 2-0 Real Madrid - SC Braga 3-0 Sporting Portugal - Rakow Czestochowa 2-1 Portugal gaat Nederland echt niet meer inhalen, maar we blijven ze wel nog even volgen. Benfica heeft 0 uit 4 en kan het wel vergeten. Al hebben ze nog kans om Salzburg te verslaan en op onderling resultaat misschien 3e te worden. Of door te winnen van Inter. Porto won en is al zeker van overwintering en kan ook zeker nog 1e of 2e eindigen. Voor Braga gaat het lastiger worden, en die kunnen ook nog 4e worden als ze verliezen van Union Berlin. Sporting speelde tegen 10 man vandaag en kreeg al vroeg een pingel die raak ging. Zijn ook sowieso al zeker van overwintering, en zie ze eigenlijk ook niet onder Sturm Graz eindigen. Ga er dus maar vanuit dat ze hun weg vervolgen in de EL. Laatste twee speelronden dus echt enorm belangrijk. Voor Feyenoord en PSG nog voldoende kansen en hebben het in eigen hand. Echter moeten Ajax en AZ wel alle zeilen bijzetten om er nog iets van te maken dit seizoen. In totaal heeft Nederland ook pas 6.200 punten dit seizoen. Moet echt nog wel veel bij om niet 5 jaar vast te zitten aan een heel matig seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Flinke knauw. Maar... PSV zie ik wel minimaal 3e worden en datzelfde geldt ook voor Feyenoord. Kleine kans zelfs dat ze door gaan in de CL en dat zou voor Nederland per club 1 hele bonuspunt opleveren Ajax staat er nu nog slecht voor maar als ze wat beter in vorm komen kunnen ze gewoon winnen van AEK en daarmee 3e worden en dus verder in de Conference League Voor AZ ziet het er ook slecht uit maar toch kunnen ze best door. Winnen van zowel Legia als Zrinski zie ik wel gebeuren en dan moet je maar hopen dat Aston Villa zijn sportieve plicht doet tegen Legia 4 clubs overwinteren kan dus nog zeker naar mijn mening Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten