Kyrill Geplaatst 26 januari 2021 Share Geplaatst 26 januari 2021 Zojuist zei Tim': Over smaak valt zeker niet te twisten en ik ben ook maar wat blij dat niet iedereen mijn smaak zou delen, want dan zou je een behoorlijk saaie wereld krijgen zonder contrasten. Over meer respect voor de originelen ben ik het eens, maar je moet Johnny Cash ook niet tekort doen. Ik ken I See a Darkness niet eens, maar ken hem naast Hurt toch vooral van klassiekers als Ring of Fire, Folson Prison Blues, A Boy Named Sue, I Walk The Line en Man In Black. Pas aan het einde van zijn carrière is hij meer covers gaan opnemen. Daar heb je gelijk in! Daar had ik even geen rekening mee gehouden. Ring of Fire, A Boy Named Sue and I Walk the Line vind ik ook uitstekende nummers en klassiekers ja, dat heeft ie idd gemaakt en zijn uiteraard geen covers. Amen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kowet Geplaatst 27 januari 2021 Share Geplaatst 27 januari 2021 Foo Fighters Met slechts 8 noteringen in de TOP2000 voor mij een underrated band. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 27 januari 2021 Share Geplaatst 27 januari 2021 2 minuten geleden zei Kowet: Foo Fighters Met slechts 8 noteringen in de TOP2000 voor mij een underrated band. Die nieuwe plaat van hun (Waiting on a War) heeft ook wel een leuke versnelling aan het einde zitten. Voor de liefhebber: Versnelling begint rond 02:48 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 27 januari 2021 Share Geplaatst 27 januari 2021 Foo Fighters is geen (mainstream) pop band en dan wel 8 noteringen in de top 2000 noem ik zeker niet underrated. De Arctic Monkeys hebben er ook maar 5 instaan bijvoorbeeld, Blur zelfs maar 1. Alledrie de bands zouden wel op elk festival waar ze staan headliner zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kowet Geplaatst 27 januari 2021 Share Geplaatst 27 januari 2021 (bewerkt) Als ik het dan vergelijk met Kensington (12 noteringen), Fleetwoord Mac (19 noteringen) Muse (15 noteringen) en Coldplay (22 noteringen) wat mainstream popband zijn, vind ik Foo Fighters minstens zo relevant als zij zijn. Evenals Artic Monkey's ook een underrated band naar mijn mening. 27 januari 2021 bewerkt door Kowet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 27 januari 2021 Share Geplaatst 27 januari 2021 Dat is dan ook precies de reden waarom je de Top 2000 niet te serieus moet nemen als graadmeter voor beste muziek ooit. Net als dat DI-RECT daar op nummer 12 meen ik staat, tja... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 januari 2021 Share Geplaatst 27 januari 2021 (bewerkt) Oke het heeft wel 98 miljoen views maar ik zie /hoor dit iig nooit op Nederlandse Radio, dus imo kan best door voor underrated: Edit ban even ge wikied. Dit nummer sowieso niet. Alleen Midnight City heeft wel eens top 40 gestaan maar dan eigenlijk alleen hoog in eigen land Frankrijk en VS op alternatieve en rock zender. 27 januari 2021 bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 januari 2021 Share Geplaatst 27 januari 2021 Eens @Kyrill, het album is mijn meest geluisterd album ooit. Maar hoor het inderdaad weinig op de radio en in m'n omgeving. Gelukkig wel op Lowlands kunnen zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 januari 2021 Share Geplaatst 27 januari 2021 5 minuten geleden zei Chiemel: Eens @Kyrill, het album is mijn meest geluisterd album ooit. Maar hoor het inderdaad weinig op de radio en in m'n omgeving. Gelukkig wel op Lowlands kunnen zien. Ja he Chiemel!! Vind ze geweldig. Ken je deze bijvoorbeeld? Zo lief. Meisje is de dochter van de zanger dacht ik, echt schitterend. Zo vaak geluisterd inmiddels. Ik weet niet zeker of ik ze al eens live heb gezien dacht ik niet maar vind ze wel echt super goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 januari 2021 Share Geplaatst 27 januari 2021 @Kyrill zoals gezegd, het is mijn meest beluisterde album ooit. Volgens last.fm dat nummer slechts 45x geluisterd (is zelfs dan vaker, dit is alleen wat gescrobbeld is). Intro, Outro en Wait zijn mijn favorieten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 27 januari 2021 Auteur Share Geplaatst 27 januari 2021 Thanks @Kyrill en @Chiemel. Heb net Raconte-Moi Histoire geluisterd en dat is inderdaad een pareltje. Kende Wait en Midnight City wel, maar verder nooit echt aandacht aan M83 besteed. Morgen dus even een slinger geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 januari 2021 Share Geplaatst 27 januari 2021 Top heren!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 28 januari 2021 Share Geplaatst 28 januari 2021 Wait zit ook in zo'n reclame. Het album hierna is ook nog prima, maar niet zo goed als Hurry Up, We're dreaming. Ik zie dat ze in 2019 ook nog een album uitgebracht hebben, die ga ik ook eens luisteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 28 januari 2021 Share Geplaatst 28 januari 2021 Eentje die ik hier nog even wil noemen: Tom Waits. Onder liefhebbers van het type muziek een grootheid, maar daarbuiten (en al helemaal onder jongere mensen volgens mij) een grote onbekende. Staat slechts met 1 nummer in de Top2000. Komt misschien omdat de beste man niet echt grote hits heeft gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 januari 2021 Share Geplaatst 28 januari 2021 20 uur geleden zei Kowet: Foo Fighters Met slechts 8 noteringen in de TOP2000 voor mij een underrated band. Als dat je graadmeter is vriend dan is bijna alles wat ik luister Underrated; The National Sigur Ros Bon Iver Worakls Joy Division Arcade Fire Beirut Cut Copy Razorwire Royksopp The War on Drugs etc etc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 februari 2021 Share Geplaatst 15 februari 2021 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 26 maart 2021 Share Geplaatst 26 maart 2021 (bewerkt) Er zijn gelukkig meer groepen en artiesten underrated dan overrated (ondanks mijn waslijst in het andere topic). Helaas zijn velen van hen ook underrated door mij, omdat ze niet bekend genoeg zijn OF anderzijds omdat ik het genre niet voldoende ken om te oordelen. Dus binnen mijn genres en wat ik al gehoord heb: yeule Grimes FKA twigs Sweet Trip George Clanton Kelsey Lu Kelly Lee Owens Cocteau Twins Kate Bush Empress Of My Bloody Valentine Slowdive The Velvet Underground Yuragi Melody's Echo Chamber Mazzy Star Julee Cruise La Femme Deftones BRAIDS Bauhaus Animal Collective, Panda Bear, Avey Tare & The Geologist The Stooges Can Het album Comus - First Utterance Het album Linda Perhacs - Parallellograms The Jesus and Mary Chain Grouper Spacemen 3 Spiritualized Simple Minds Rina Sawayama Pinkshinyultrablast Nicole Dollanganger Loveliescrushing Lush Laurel Halo Kikagaku Moyo Ichiko Aoba Galaxie 500 Frank Zappa Chelsea Wolfe Alvvays En wellicht nog een heleboel Op 27-1-2021 om 13:53 zei Kowet: Foo Fighters Met slechts 8 noteringen in de TOP2000 voor mij een underrated band. Oh ja, 0 noteringen zou veel beter zijn. The Pretender is een verschrikkelijk lied. Enige reden waarom ze beroemd zijn is omdat Grohl toevallig gitarist van Nirvana was. Een van de redenen waarom (hardere) rock niets meer voorstelt vandaag de dag, is absoluut door hun. Jullie definitie van underrated is trouwens echt belachelijk. Arctic Monkeys underrated. Do I Wanna Know is verdorie meer dan 1 miljard keer beluisterd op YouTube, but sure underrated. Als underrated inhoudt, dat meer dan 90% van de Radio 2 top 2000 (want dat is jullie graadmeter blijkbaar) trash is, geef ik jullie gelijk, maar dat betekent niet direct dat AM plots underrated is. Verder zijn er andere redenen waarom 2000's rock groepen het minder doen in de Radio 2 Top 2000 zoals bvb. de demografie van de stemmers, de database die ze jullie geven, en het feit dat er geen initiatief is om meer recente nummers in de lijst te krijgen en ook omdat de radio steeds dezelfde nummers blijft afspelen, waardoor het dan niet verwonderlijk is dat ze die lijst dan halen. Elektronische liefhebbers luisteren niet naar radio 2 (dat is 1), behoren niet tot de demografische groep die veel stemmen en ten derde zijn al ontmoedigd doordat er niets van elektronische nummers in de lijst haalt, waardoor ze geen interesse hebben om mee te doen. Vrij simpel (niet dat de lijst beter zou zijn, want de nummers die de lijst zouden halen als meer EDM liefhebbers meededen zouden arguably nog slechter zijn). Is een soort van bubbel waar mensen in leven, waar mensen niet uitgaan, net zoals je dat hier ook ziet maar dan met 2000's indie rock. Als dat het genre is van één iemand, akkoord. Maar als dat genre plots het genre is van 90% van de gebruikers is er inderdaad sprake van een bubbel, en herding effect (en dat is niet alleen hier, dat is op veel plaatsen zo). Weet je wat een voorbeeld van een underrated groep in de Radio 2 Top 2000 is. The Strokes (geen enkel nummer) My Bloody Valentine (geen enkel nummer) Slowdive (geen enkel nummer) Ride (geen enkel nummer) Interpol (GEEN ENKEL NUMMER) DIIV (geen enkel nummer) M83 (opnieuw geen enkel nummer) Cocteau Twins Bauhaus The Velvet Underground fka twigs Dat zijn underrated groepen (als we die maatstaf gebruiken) Arcade Fire en The National (dat ik noemde in overrated elders, mag trouwens volgens die maatstaf, naar underrated). Maar ik hecht absoluut geen waarde aan die Radio 2 top 2000 want ze is echt (extreem) belachelijk. Al geef ik wel toe dat ik Arctic Monkeys iets hoger had verwacht en toch een serieus pak beter vind dan het gros in de lijst. 26 maart 2021 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 28 augustus 2021 Share Geplaatst 28 augustus 2021 Op 13-1-2021 om 21:43 zei Karlo: Alles van TATE. Dikke +1. Door @Karlo ook eens wat gaan luisteren van TATE, kan oprecht wel zeggen dat het nu mijn favoriete band is. Heerlijke nummers, melodramatisch maar ook opzwepend. Fijne lyrics en een scala aan energieke nummers. Oprecht, luisteren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 30 augustus 2021 Share Geplaatst 30 augustus 2021 HAEVN (slechts 744.684 maandelijkse luisteraars op Spotify). Een voorbeeld. Andere nummers (dus niet per se de artiesten, want die hebben zelf al wel wat hitjes gehad). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 19 december 2021 Share Geplaatst 19 december 2021 Damien Rice Man, wat heeft die prachtnummers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten