Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Overig buitenlands clubvoetbal

Mo

Aanbevolen berichten

Ik verwachtte echt een coolere van Persie. Omdat ik ook zo'n beeld heb van een vervelende vent. Maar zag er allemaal goed uit. Kan niet wachten tot alles gaat klikken bij deze ploeg, gaat geweldig voetbal uit komen. Wie kan Fener allemaal loten in de volgende ronde van CL-kwalificatie. Lazio, Leverkusen, Man Utd, Sporting Lisbon, Valencia en dan nog de clubs die nu doorgaan in de kwalificatieronde waar Fener in zit? Of worden de clubs die doorgaan in deze kwalificatieronde geplaatst tegenover Lazio, Leverkusen, Man Utd, Sporting, Valencia?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

[MENTION=12890]Peterzinho[/MENTION]; Ik kom nu al 3 seizoenen meerdere keren per seizoen bij Portimonense. Maar ben eigenlijk altijd verbaasd dat in mijn ogen zo'n kleine club een grote hoeveelheid Brazilianen onder contract heeft staan. Heb jij enig idee hoe zij dit voor elkaar krijgen? Worden deze spelers aangeboden door makelaars of hebben zij andere nauwe banden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=12890]Peterzinho[/MENTION]; Ik kom nu al 3 seizoenen meerdere keren per seizoen bij Portimonense. Maar ben eigenlijk altijd verbaasd dat in mijn ogen zo'n kleine club een grote hoeveelheid Brazilianen onder contract heeft staan. Heb jij enig idee hoe zij dit voor elkaar krijgen? Worden deze spelers aangeboden door makelaars of hebben zij andere nauwe banden?

Dit komt mede door spelersmakelaars, maar het is ook heel gemakkelijk voor Brazilianen om naar Portugal te komen ... Veel komen hier in de bouw of restaurants werken en beginnen dan te voetballen ... Enkel de eerste klasse teams werken met makelaars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopen voor Fener dat het niet eindigt als de vorige speler in Turkije die in een stadion werd onthaald, Guti haha. Die ontvangst toen :-D Niet normaal volgens mij beste/mooiste ontvangst ooit. Wel jammer dat bij Gala Sneijder en Drogba en misschien ook Podolski niet in het stadion werden gepresenteerd.

Krijgt 5 miljoen per jaar :cab: Wel ziek veel hoor, bijna 2 miljoen meer dan Sneijder.

Trouwens [MENTION=11666]Ozan[/MENTION]; Fener kan in de eerste ronde onder andere Monaco, Ajax en Shaktar loten. Winnen ze die dan komen ze tegen topploegen uit de goede competities (Arsenal, Valencia etc) Zijn jullie niet eens heel kansloos tegen als het elftal goed in elkaar past.

#Gala nieuws

Nice dat Hamza Rodney Sneijder heeft afgewezen toch sterk met een aflopende contract van Wesley in de gedachten.

Gala 2-3 gewonnen van SV Ried eerst 2-0 achter :r Man die Eray wat is die slecht daarna komt de 4de keeper erin van Gala A1 die is nog slechter dus 2 blunders en 2 goals. Bij Gala Bilal die scoort en Carole met assist en goaltje.

Die Ba van jullie dan Ozan :r

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopen voor Fener dat het niet eindigt als de vorige speler in Turkije die in een stadion werd onthaald, Guti haha. Die ontvangst toen :-D Niet normaal volgens mij beste/mooiste ontvangst ooit. Wel jammer dat bij Gala Sneijder en Drogba en misschien ook Podolski niet in het stadion werden gepresenteerd.

Krijgt 5 miljoen per jaar :cab: Wel ziek veel hoor, bijna 2 miljoen meer dan Sneijder.

Trouwens [MENTION=11666]Ozan[/MENTION]; Fener kan in de eerste ronde onder andere Monaco, Ajax en Shaktar loten. Winnen ze die dan komen ze tegen topploegen uit de goede competities (Arsenal, Valencia etc) Zijn jullie niet eens heel kansloos tegen als het elftal goed in elkaar past.

#Gala nieuws

Nice dat Hamza Rodney Sneijder heeft afgewezen toch sterk met een aflopende contract van Wesley in de gedachten.

Gala 2-3 gewonnen van SV Ried eerst 2-0 achter :r Man die Eray wat is die slecht daarna komt de 4de keeper erin van Gala A1 die is nog slechter dus 2 blunders en 2 goals. Bij Gala Bilal die scoort en Carole met assist en goaltje.

Die Ba van jullie dan Ozan :r

Goh die Ba, beter niet over beginnen. Ben wel blij dat hij deze wedstrijd 2 blunders maakt dan in een competitiewedstrijd. Nu is het gewoon zeker (als het dat al niet was) Kjaer - Alves achterin. Die Fabiano ook zieke blunder, al 2 wedstrijden op rij. Hoop gwn dat de aanwezigheid van Fabiano ons een goede Volkan bezorgt. Die Batuhan is zo slecht he, scoort dan 2 keer op aangeven van Fabiano en Ba en gaat dan ook nog stoer doen haha.

RvP gaat inderdaad heel veel verdienen, maar vind dat niet zo erg. Verdient hij wel en als je hem wilt halen moet je dat gewoon geven. + qua naam en fame is van Persie wel groter dan Sneijder he. Alleen hopen dat hij het waar gaat maken, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Voetbal speel je met goede spelers, en die hebben we nu in overvloed. Als een van Persie of Nani alleen was gekomen was het twijfelachtig, maar allemaal tegelijk zie ik minder kans op falen.

Btw, die Josef de Souza. Of hij het goed gaat doen of niet gaan we zien, maar als speler is hij echt wel goed. Snel denkend, goed in korte ruimtes, brengt het tempo omhoog (itt Meireles -.-) en is ook nog een gevaar in en rond de 16, zowel met het hoofd als met zijn schoten. Vond hem echt lekker spelen, assistje op Uygar ook. Hoop dat Uygar ook speeltijd krijgt. Beykan had ik liever nog bij ons gezien trouwens. Kon je Topuz, Krasic en Holmen verkopen en dan kon je Uygar en Beykan ook minuten geven tussen dit sterrenelftal.

Over CL, Arsenal heeft zich direct geplaatst he. De 5 teams die ik opnoemde zijn de teams die we in de laatste kwal.ronde kunne treffen. Maar mijn vraag was, kunnen wij enkel die teams treffen of ook de teams die zich van in de voorronde die nu eerst gaat worden gespeeld etc kwalificeren? Het kan toch niet dat die teams uit Hongarije, Zweden enzo alleen maar elkaar treffen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rivaldo is recentelijk weer gaan zoeken naar zijn voetbalschoenen om de club Mogi Mirim dat uitkomt op het tweede niveau van Brazilië te behoeden voor degradatie.

Gisteren hebben ze een wedstrijd gespeeld en met 3-1 gewonnen, waar de goals door zoon en vader gescoord werden (Rivaldo jr of Rivaldinho en Rivaldo zelf).

F5r3jy2iBv4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zei het vanochtend al tegen Simon, maar moet eerlijk zeggen dat ik er toch een beetje droevig om ben. Spelers zoals hij zijn een dying art en met het afscheid van Riquelme vorig jaar, was het al jammer, maar nu zijn compañero ook nog.

Onderstaande was zijn afscheidsbrief voor de spelers.

copa-libertadores-2064833w620.jpg

"Teamgenoten, allereerst wil ik jullie bedanken voor alles, hoe jullie mij behandeld hebben deze maanden, die mij geraakt hebben omdat ik met jullie samen kon zijn. Het deed mij heel goed om deel uit te maken van een groep met zulke fantastische personen. Ik heb alles gedaan om fysiek op niveau te komen zoals jullie zijn, maar het is mij niet gegeven. Gisteren hebben ze mij vertelt dat ik niet in de lijst zit van de Copa Libertadores en dat begrijp ik. Ik wil geen plek bezetten die duidelijk bedoeld is voor andere jongens en daarom heb ik besloten om mij terug te trekken uit het professionele voetbal. Ik zal jullie gaan aanmoedigen vanaf de zijkant en ik hoop dat jullie krijgen wat jullie verdienen. Een dag zal ik langs jullie gaan om jullie te begroeten en persoonlijk te bedanken om de manier hoe jullie mij behandeld hebben.

Dikke knuffel voor iedereen."

Het feit dat hij niet in de spelerslijst van de Copa Libertadores zit, is omdat hij specifiek aan trainer Marcelo Gallardo gevraagd heeft hem geen voorkeursbehandeling te geven, waarop Gallardo hem dus niet heeft meegenomen. Moedige beslissing overigens van beide.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh die Ba, beter niet over beginnen. Ben wel blij dat hij deze wedstrijd 2 blunders maakt dan in een competitiewedstrijd. Nu is het gewoon zeker (als het dat al niet was) Kjaer - Alves achterin. Die Fabiano ook zieke blunder, al 2 wedstrijden op rij. Hoop gwn dat de aanwezigheid van Fabiano ons een goede Volkan bezorgt. Die Batuhan is zo slecht he, scoort dan 2 keer op aangeven van Fabiano en Ba en gaat dan ook nog stoer doen haha.

RvP gaat inderdaad heel veel verdienen, maar vind dat niet zo erg. Verdient hij wel en als je hem wilt halen moet je dat gewoon geven. + qua naam en fame is van Persie wel groter dan Sneijder he. Alleen hopen dat hij het waar gaat maken, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Voetbal speel je met goede spelers, en die hebben we nu in overvloed. Als een van Persie of Nani alleen was gekomen was het twijfelachtig, maar allemaal tegelijk zie ik minder kans op falen.

Btw, die Josef de Souza. Of hij het goed gaat doen of niet gaan we zien, maar als speler is hij echt wel goed. Snel denkend, goed in korte ruimtes, brengt het tempo omhoog (itt Meireles -.-) en is ook nog een gevaar in en rond de 16, zowel met het hoofd als met zijn schoten. Vond hem echt lekker spelen, assistje op Uygar ook. Hoop dat Uygar ook speeltijd krijgt. Beykan had ik liever nog bij ons gezien trouwens. Kon je Topuz, Krasic en Holmen verkopen en dan kon je Uygar en Beykan ook minuten geven tussen dit sterrenelftal.

Over CL, Arsenal heeft zich direct geplaatst he. De 5 teams die ik opnoemde zijn de teams die we in de laatste kwal.ronde kunne treffen. Maar mijn vraag was, kunnen wij enkel die teams treffen of ook de teams die zich van in de voorronde die nu eerst gaat worden gespeeld etc kwalificeren? Het kan toch niet dat die teams uit Hongarije, Zweden enzo alleen maar elkaar treffen?

Het heeft met geplaatste status te maken, Ajax bijvoorbeeld loot op papier 2 mindere tegenstanders dan normaal omdat die al paar jaar achter elkaar CL spelen plus paar keer EL en ronde doorgekomen bijvoorbeeld. Fener heeft de laatste paar jaar juist weinig Europa gespeeld laatste keer was toen halve finale met Aykut maar dat is al 3/4 jaar terug? En ook niet in de CL waardoor Fener ongeplaatst is en dus de moeilijke tegenstanders kan tegenkomen (Man United bijvoorbeeld) maakte even een foutje met Arsenal.

Voor Ajax is bijvoorbeeld Fener 1 van de moeilijkste en voor Fener juist 1 van de makkelijkste.

Van Persie groter dan Sneijder? Heb daar sterk mijn twijfels bij ;c Sneijder was alleen al op 28 jarige leeftijd in Turkije en Van Persie 31 (dan zou je juist denken Van Persie moet dan minder krijgen ;c) maar verder interlands Sneijder meer, WK gedeeld topscorer, CL gewonnen etc. Van Persie alleen PL, FA en EL gewonnen, Sneijder La Liga, Superlig, Eredivisie, Serie A en CL :p Maar goed boeien deze discussie :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het jammere hieraan is dat het gewoon het fysieke is dat hem niet meer toelaat om nog zijn ding te doen. Want toen hij laatst inviel bij River zag je al vanaf de eerste seconde hoe belachelijk goed die jongen nog steeds kan voetballen, hoe hij qua techniek en overzicht meteen de beste speler op het veld was.

River vannacht overigens wel 2-0 gewonnen in de halve finale van de Copa. Hoop zo hard dat ze hem winnen, en we op het WK een Barça-River gaan krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=16357]cimbomcu[/MENTION]; Aimar heeft pech gehad met terugkerende blessures. Hij heeft ook een half jaar geleden nog een operatie aan zijn enkel gehad en het is fysiek gewoon op. Riquelme is iets meer bespaard gebleven en is langer doorgegaan met voetballen.

Paar maanden geleden zaten Simon en ik nog de terugkeer van Aimar te kijken in de wedstrijd River Plate - Rosario Central en in die 15 minuten zag je gewoon al de rust, controle, techniek en overzicht van hem. Gewoon ongelofelijk. Eerste balcontact was gewoon een panna.

Overigens merk je aan alles dat Aimar ook een intelligent persoon is. De manier hoe hij interviews geeft, welbespraakt, houding, respect naar anderen. Dat komt uit zijn beslissing ook weer naar boven.

[MENTION=4542]Simonsav[/MENTION];

Halve finale is als volgt;

River Plate (Arg) - Guaraní (Par)

Internacional (Bra) - Tigres (Mex)

Het Internacional van Charles Aránguiz kan dus ook de Libertadores winnen. Sowieso hopen op een finale River Plate - Internacional en dan mag de beste van mij winnen. Vind River Plate een gave club, maar gun het Aránguiz ook wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt, maar ik lichtte Aránguiz uit omdat het een Chileen is he;c. Tigres kan mij verrotte weinig boeien eigenlijk. Wel knap dat ze zo ver gekomen zijn uiteraard.

Hoe zit het qua reputatie van competities in Zuid/Noord Amerika? Welk land is bijvoorbeeld het 'beste' en welk land het 'slechtst'. Ik dacht namelijk dat Mexico wel een aardige competitie had, maar gezien jij zegt dat het knap is dat Tigres zover is gekomen, zal dat wel meevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat als je de competities zou gaan ranken je uitkomt op het volgende;

1. Argentinië

2. Brazilië

3. Colombia

4. Mexico

5. Chili

6. Ecuador

7. Paraguay

8. Uruguay

Gok zoiets. Het is gewoon knap dat een Mexicaanse club zo ver komt, omdat het niet heel veel voor komt. In de laatste 5/6 jaar is het sporadisch voorgekomen dat ze de kwart finale haalden en dan werden ze direct uitgeschakeld. Echter is Tigres wel erg goed bezig de laatste seizoenen, waardoor het mij dan niet verbaasd dat ze nu zo ver komen. Het is een beetje te vergelijken met Universidad de Chile. Je hebt een generatie waar alles dan op zijn plek valt en ze meteen de verrassing van een toernooi zijn. Het is ze gegund overigens hoor, maar verwacht dat Tigres uitgeschakeld wordt door Internacional, net zoals Boca dat bij Universidad deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites