Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Overig buitenlands clubvoetbal

Mo

Aanbevolen berichten

Interessant inderdaad, maar volgens mij is dat op lange termijn gewoon nefast voor het voetbal. Voetbal is een sport, net als de meeste andere, die het moet hebben van zijn emoties.

Als je als club geen aandacht gaat schenken aan zaken als rangschikking, publiekslievelingen en dergelijke vraag je gewoon om een afkeer van de fans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Inderdaad een zeer interessant artikel. Die voorzitter was toch ook degene die de hoofdgast was bij dat grote KNVB-symposium van een half jaar geleden?

Rasmus Ankersen inderdaad

Filmpje tijdje geleden gepost hier op MU

Oh zie nu dat deze video ook bij dat artikel staat, maar goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant inderdaad, maar volgens mij is dat op lange termijn gewoon nefast voor het voetbal. Voetbal is een sport, net als de meeste andere, die het moet hebben van zijn emoties.

Als je als club geen aandacht gaat schenken aan zaken als rangschikking, publiekslievelingen en dergelijke vraag je gewoon om een afkeer van de fans.

Toch heerlijk dat ze niet zo kortzichtig zijn? Zou dit juist alleen maar toejuichen hoor. Publiekslievelingen zullen ook niet zomaar verkocht gaan worden, haal je dit uit het artikel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister is er bij San Lorenzo - Huracan een supporter 50 meter naar beneden gevallen vanaf de tribune en (uiteraard...) overleden. Dit is al zeker niet de eerste keer in Argentinië (en waarschijnlijk heel Zuid-Amerika). "Er werd door de speaker geroepen om niet op de gevaarlijke stukken te staan." Dan denk ik, Ja oke, maar waarom heeft een stadion gevaarlijke punten en waarom zijn deze vrij toegankelijk dan?? Als je bij de Arena op het randje van de 2e ring gaat staan ben je ook een idioot, natuurlijk, maar dat gewoon hele stukken in het stadion als onveilig worden beschouwd snap ik niks van. Misschien een keer tijd dat die stadions allemaal gerenoveerd worden? Sommige staan er bij alsof er sinds het WK 1978 niet meer naar om is gekeken. Dit zijn dus dingen waar ik met mij pet niet bij kan. Hebben ze geen veiligheidsinspectie en -regels daar??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jouw opmerking dat het lijkt alsof die stadions niet verbouwd zijn sinds het WK in 78 klopt ook gewoon. Wordt toch nooit wat gedaan daar in die landen. Het Estadio Nacional in Santiago is sinds de bouw in 1938 alleen gerestaureerd vanwege aardbevingen, maar daar hebben ze in Argentinië geen last van. Althans, amper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jouw opmerking dat het lijkt alsof die stadions niet verbouwd zijn sinds het WK in 78 klopt ook gewoon. Wordt toch nooit wat gedaan daar in die landen. Het Estadio Nacional in Santiago is sinds de bouw in 1938 alleen gerestaureerd vanwege aardbevingen, maar daar hebben ze in Argentinië geen last van. Althans, amper.

In juli ga ik weer voor 4,5 maand naar Argentinië en om mijn toeristenvisum te verlengen staat er in oktober ook een uitstapje naar Santiago de Chile op het programma. Zijn de stadions daar nog een beetje het bezoeken waard? Of heb je nog andere tips? :p

Overigens speelde vannacht River Plate tegen Arsenal de Sarandí en ik heb me echt verbaasd over de lekkere goals die er zijn gevallen! Bij beide teams. (Bij de 1-1, aan/meename_O_) dWeer een meevaller, ook al wint River alwéér niet..

bewerkt door niels1992
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zijn beste golazos zeg _O_.

Maar Santiago is helemaal terecht. Welke data heb je het nu overigens over, want er komt een Copa America in Chili vanaf Juni en de finale is om 4 juli in het Estadio Nacional. Mocht je daarna komen, zal de competitie hervatten en dan is uiteraard een bezoek aan de wedstrijd Universidad de Chile een MUST.

Laat maar even weten wanneer je er bent en voor hoeveel dagen. Heb nog wel wat tips voor je. Maar hoe dan ook, leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgenavond is er denk ik wel een leuke wedstrijd. De winnaar van de Zuid-Amerikaanse variant van de Europa League: River Plate tegen de winnaar vd Europa League: Sevilla. Nu is het natuurlijk interlandweekend en zal Sevilla niet met zijn sterkste opstelling spelen, maar ben toch wel benieuwd hoe die 2 teams tegen elkaar zijn qua niveau. Aanvangstijd: 0:30

river-vs-sevilla-euroamericana-2015.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk. Weer een beker die we in FM kunnen winnen _O_. Denk dat Sevilla verliest, want én in Buenos Aires én mindere opstellingen denk ik. Ook jammer dat het in deze periode gespeeld wordt. Zo krijgt zo'n beker natuurlijk 0 vorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben afgelopen zomer (nederlandse winter) naar 4 wedstrijden in Chili geweest en in geen enkele kwamen die taferelen voor. Mag jij je maat eens vragen welke wedstrijd het was. Kan mij wel een paar wedstrijden voorstellen;

Cobreloa - Cobresal

Universidad de Chile - Universidad Catolica

Universidad de Chile - Colo Colo

Indien het niet een van deze drie wedstrijden is, ben ik ZEER benieuwd :-D. Er wordt wel extreem veel gevloekt hoor. En ook lang. Hele zinnen bijna :r. Concha de tu madre inutíl culiado weon hoor je vaak genoeg. Ik heb vaak genoeg gewoon gelachen om wat er gebeurde.

Colo Colo - Iquique

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgenavond is er denk ik wel een leuke wedstrijd. De winnaar van de Zuid-Amerikaanse variant van de Europa League: River Plate tegen de winnaar vd Europa League: Sevilla. Nu is het natuurlijk interlandweekend en zal Sevilla niet met zijn sterkste opstelling spelen, maar ben toch wel benieuwd hoe die 2 teams tegen elkaar zijn qua niveau. Aanvangstijd: 0:30

river-vs-sevilla-euroamericana-2015.jpg

Hoe is dit eigenlijk afgelopen? ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht is de groepsfase van de Libertadores afgerond, en we krijgen al zeker een nieuwe winnaar want San Lorenzo is uitgeschakeld. Verloren wat verrassend op eigen veld van Danubio, al maakte dat verder weinig uit omdat Sao Paolo zijn wedstrijd ook won binnen de groep.

Verder zijn helaas ook alle Chileense clubs uitgeschakeld [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; , Colo Colo stond nog aan de leiding in zijn groep maar verloor van Atletico Mineiro en zag ook Santa Fe hun nog voorbijgaan. La U waren al uitgeschakeld na een dramatische groepsronde, Palestino verloor van Boca en gaat er alsnog uit omdat het Uruguayaanse Wanderers vannacht wel won.

Dé kraker van de 1/8ste finale wordt Boca-River _O_ op 7 en 14 mei nemen die het tegen elkaar op

de andere duels:

Santa Fe - Estudiantes

Internacional - Atlético Mineiro

Atlético Nacional - Emelec

Tigres - Universitario

Racing Club - Montevideo Wanderers

Corinthians - Guarani

Cruzeiro - Sao Paolo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht is de groepsfase van de Libertadores afgerond, en we krijgen al zeker een nieuwe winnaar want San Lorenzo is uitgeschakeld. Verloren wat verrassend op eigen veld van Danubio, al maakte dat verder weinig uit omdat Sao Paolo zijn wedstrijd ook won binnen de groep.

Verder zijn helaas ook alle Chileense clubs uitgeschakeld [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; , Colo Colo stond nog aan de leiding in zijn groep maar verloor van Atletico Mineiro en zag ook Santa Fe hun nog voorbijgaan. La U waren al uitgeschakeld na een dramatische groepsronde, Palestino verloor van Boca en gaat er alsnog uit omdat het Uruguayaanse Wanderers vannacht wel won.

Dé kraker van de 1/8ste finale wordt Boca-River _O_ op 7 en 14 mei nemen die het tegen elkaar op

de andere duels:

Santa Fe - Estudiantes

Internacional - Atlético Mineiro

Atlético Nacional - Emelec

Tigres - Universitario

Racing Club - Montevideo Wanderers

Corinthians - Guarani

Cruzeiro - Sao Paolo

Ja, ik las het vanochtend. Universidad de Chile maakte een historisch slechte Copa Libertadores mee. Nooit eerder was het zo slecht in de groepsfase. Terecht uitgeschakeld als je ook kijkt naar de competitie, waar ze gewoon 6e staan, met één punt achter nummer 5 dat recht geeft op play-offs voor de Sudamericana. Wel nog slechts twee wedstrijden te gaan, maar zou op basis van het spel en de wedstrijden niet helemaal terecht zijn, ook al hebben ze nu al 5 wedstrijden achter elkaar gewonnen (laatste nederlaag was tegen Colo Colo).

Typerende van groep A, waar Colo Colo bij zat, was dat ze vannacht van Mineiro verloren, terwijl een gelijkspel voldoende was geweest in een groep waar geen enkele ploeg een gelijk spel haalde. Geeft maar weer aan dat het een alles of niets continent is, want ook de andere ploegen hebben amper gelijk gespeeld ten opzichte van de verliezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is er iets speciaals in die wedstrijd voorgevallen, want deze wedstrijd is helemaal geen risico wedstrijd. Heel apart in ieder geval.

Boca- River <-> _O_ Geweldige wedstrijden. Werd wel weer eens tijd voor een Superclasico, want door die nieuwe, vage competitie indeling spelen ze pas rond half september weer tegen elkaar. Ze zijn de nummer 1 en 2 van de Argentijnse competitie op dit moment. Ik zie (jammer genoeg :p) Boca als de sterkere ploeg dit seizoen. Hebben goede aankopen gedaan, o.a Osvaldo en Lodeiro. Wordt genieten! Ik baal er wel van dat die Copa Libertatores zo laat wordt gespeeld (voor Nederland dan).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is balen en heeft natuurlijk alles te maken met de winter en zomertijd. Het verschil is nu 5 uur geworden naar Argentinië, terwijl die een paar maanden geleden nog maar 3 uur was.

Aankomend seizoen wordt Boca nog sterker; Carlos Tevez. De geruchten houden aan dat hij daar naartoe gaat. Lodeiro ook een heerlijke speler hoor. Heeft Ajax niet slim aan gedaan destijds om hem te laten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is balen en heeft natuurlijk alles te maken met de winter en zomertijd. Het verschil is nu 5 uur geworden naar Argentinië, terwijl die een paar maanden geleden nog maar 3 uur was.

Aankomend seizoen wordt Boca nog sterker; Carlos Tevez. De geruchten houden aan dat hij daar naartoe gaat. Lodeiro ook een heerlijke speler hoor. Heeft Ajax niet slim aan gedaan destijds om hem te laten gaan.

naja was toen natuurlijk ook met Eriksen die al bij ons zat. Maar weet nog goed dat er hier een aantal mensen zeiden dat die gozer er niks van kon...je zag toen bij vlagen dat die gozer echt geniaal was. Is denk ook nog maar jaar of 24? Zie hem nog best naar Spanje gaan naar Valencia ofzo. Al is dit puur speculeren, heb die gozer amper meer zien ballen

Link naar opmerking
Deel via andere websites