Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice MU

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Op 4-11-2020 om 10:04 zei nasje92:

Auditie 50

Ja hoor! Deze dame ken ik! Geweldige stem en zo hoort een auditie ook te zijn. Laat zien horen wat je in je mars hebt! Mooie dynamiek en opbouw in dit nummer. Ik hoor uithalen, kopstemmen, het hele ratteplan en ik vind het geweldig. Fingers Crossed dat deze artiest zich aan team Nasje mag voegen. Gedraaid

Naazje gaat naar Nasje. Leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei bas2204:

Auditie 54

Hier had wel even een waarschuwingsbordje bij kunnen worden geplaatst. Want de stem in de intro wijkt zo ver af van wat de zangerdirect daarna laat horen, dat ik gewoon begin te twijfelen of niet iemand anders de intro in heeft gezongen. Als ik later in het nummer echter weer hoor dat de zanger weer de hoogte in gaat, zal het toch wel een en dezelfde persoon zijn geweest. Op die basis ga ik deze auditie toch het voordeel van de twijfel geven: het nummer is verre van origineel maar de zanger heeft wel potentieel. Ik hoop dat er nog wat originelers te ontdekken is bij deze band.

Gedraaid

Daar had ik op gehoopt! Met een tweede artiest in het team van @bas2204

@chrisje1993 Auditie 54 was van mij en niet van @Keko

bewerkt door Kowet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 56

De eerste auditie van deze ronde laat me meteen twijfelen. Op zich vind ik de zanger vaak wat neuzelen en een wat vreemde staccato in zijn zanglijnen stoppen. Eigenaardig genoeg werkt het wel, tenminste toch in deze song want al gauw merk ik dat ik best zit te genieten ervan. Lastige keuze dus, met nog maximaal vier plaatsen in mijn team. Toch is dit origineel en onderscheidend genoeg om dit buitenbeentje zijn kans te geven in de battle ronde.

Gedraaid

Auditie 57

Zoals deze zijn er al meerderen gepasseerd. Niks aan te merken op de zang, zuiver en geloofwaardig gebracht maar ik hoor een doorslagje van Jacksons-achtige seventies disco gemengd met hedendaagse commerciële popelementen en dat maakt het allemaal veel te voorspelbaar en mainstream naar mijn smaak.

Niet gedraaid

Auditie 58

Bluesy Motown-vibe en ik ben er quasi zeker van dat deze een plekje zal krijgen in één van de andere teams. Voor mij is dit opnieuw haarfijn uitgevoerd doch te herkenbaar, te weinig zich onderscheidend in zijn genre. 

@bas2204 spekje voor jouw bekje, mijn gewaardeerde collega-coach

Niet gedraaid

Auditie 59

Oh god nee, mogelijks botsen we hier op een culturele muur maar zoiets kan voor mij echt niet. Er borrelen termen als infantiel, apres-ski en polonaise in me op. Het is wellicht allemaal met een humoristische knipoog bedoeld, of dat hoop ik dan toch tenminste want als je dit au serieux neemt ben je de naam muziekartiest niet waardig. En nu ga ik even braken.

Niet gedraaid

Auditie 60

Het ging goed tot aan het refrein, maar dan barst de zanger uit in een ongeziene larmoyante overdrive die het boeltje helemaal verziekt. Ongetwijfeld een sterke zang met een aanzienlijk register maar zulke klaagzangen zullen nooit aan mij besteed zijn.

Niet gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 56

De zanger doet mij bij stukken denken aan Fantastic Negrito, maar dan in een net ander genre. Op zich leuk dat de zanger er af en toe een aardige portie rasp opgooit, maar verder vind ik het toch een hoop net niet. Ik laat  deze dan ook aan mij voorbij gaan.

Niet gedraaid

Auditie 57

Leuk deuntje op zich dit nummer: piano, paar electronische elementjes, beetje funk/disco door een popnummertje gemixt. Heel vriendelijk voor de radio en dat is de zang jammer genoeg ook. Een vrij doorsnee stem naar mijn mening die ik niet zo uit een groep zou kunnen herkennen. Dat is niet bepaald een plus in deze strijd.

Niet gedraaid

Auditie 58

Ik heb mijn favoriete bluesdame moeten laten gaan naar mijn collega. Dan krijgen we hier misschien een herkansing, want weer hebben we een blueszangeres hier voor ons. Dat op zich is een plusje in mijn boekje en ik schuif dus hoe dan ook dichter naar de knop toe. Het eerste deel van het nummer gaat voorbij en ik twijfel hevig. Aan de ene kant klinkt het lekker, is de zangeres zeker zuiver, maar er zijn ook een paar iritatiepuntjes. Zo lijk ik en paar keer een misplaatste countrytwang te herkennen en blijft het voor blues voor mijn smaak erg netjes. Na de muzikale onderbreking zoekt de zangeres iets meer de randjes van haar stem op en dat bevalt mij een stuk beter. Daar schijnt het karakter eindelijk een beetje door. Dus krijgt @ivago toch nog gelijk.

Gedraaid

Auditie 59

Deze auditie valt in ieder geval op tussen de rest. En opvallen moet je uiteraard wel doen in deze competitie. Maar voor deze Belg gaat dat niet resulteren in een gedraaide stoel. Want de stem is nou niet heel bijzonder en de laten we het over de rest maar niet te veel hebben.

Niet gedraaid

Auditie 60

Misschien word ik een beetje kritisch ook zo richting het einde maar het theater dat van dit nummer wordt gemaakt, doet in mijn ogen af aan het nummer als geheel. En het komt de zanger ook niet ten goede naar mijn mening. Die gaat inderdaad in de overdrive en schommelt daar wat verschillende kanten op die mij lang niet allemaal kunnen pakken.

Niet gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 56

Uniek stemgeluid, op een of andere manier ook wel een catchy nummer. Het laat mij nieuwsgierig blijven. Ik hoop wel op wat meer om te drukken. Helaas blijft dat uit en weet het me niet te overtuigen. Niet gedraaid

Auditie 57

Oeh wat een fijn stemgeluid is het eerste wat ik denk. Ik ga wat rechter op in mijn stoel zitten om te kijken wat er nog meer inzit. Ik merk dat ik niet meer kan stilzitten en dan gebeurt er iets heel vreemds in het nummer, vanaf 1:37 en zijn ze me helemaal kwijt. Waarom zou je in godsnaam zoiets toevoegen in welk nummer dan ook. Helaas pakken ze mijn aandacht niet meer terug.  Niet gedraaid

Auditie 58

Wow, hier kan ik toch wel van genieten hoor. Mooie stem en wat mijn collega Bas terecht aanhaalt is dat ze er nog meer voor gaat na de muzikale intermezzo. Ik denk echter dat deze kandidaat bij team Bas het best tot haar recht komt en gezien het beperkt aantal plekjes in mijn team, laat ik deze aan me voorbij gaan. Niet gedraaid

Auditie 59

Mijn god, wat is dit? Met een paar biertjes op kan ik van een goede carnvalshit op apres-ski kraker nog wel wat maken in de juiste omgeving, maar dat gaat me met dit nummer nooit en te nimmer lukken. Niet gedraaid

Auditie 60

Ik denk dat ik weet wie we hier voor ons hebben. Ik kijk zijn auditie regelmatig terug van Belgische voice. Ik vind zijn stem prachtig, maar dat komt in dit nummer totaal niet tot zijn recht. In het laag en het rustige wel, maar in het refrein zeker niet. Desalniettemin weet ik wat deze kandidaat kan en daarom ga ik de gok nemen! Gedraaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ohbokqyfd3.png

Auditie 56 van @Zeusvoegt zich bij team @ivagoAuditie 58 van @Titan gaat naar team @bas2204Auditie 60 van @Fabian. heeft @nasje92 weten te overtuigen. Auditie 57 was Amber Mark van @Rogier. en Auditie 59 was Senne Guns van @Richarð.

Met nu nog 19 audities te gaan en nog max. 10 plekken over zijn we bijna door de blind auditions heen.

Auditie 61:

Auditie 62:

Auditie 63:

Auditie 64:

Auditie 65:

@ivago @bas2204 @nasje92

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 61:

Deze Dream a Little Dream-achtige wanker is volgens mij een erg foute songkeuze want de zanger heeft een aangename warme stemkleur maar als je me met deze meligheid gaat bekogelen haakt ivago al snel af.

Niet gedraaid

Auditie 62:

Handje klap gecombineerd met pokkeherrie, ook daar pas ik met graagte voor

Niet gedraaid

Auditie 63:

Ik hou best wel van de RnB-vocals in de strofen maar het refrein is zo plat commercieel dat die een ondoordringbare schaduw werpt hierover. Ik had nochtans graag een RnB-zangeres in de trant van een Alessia Cara bijvoorbeeld aan mijn team toegevoegd maar deze zal het niet worden. Te cheap.

Niet gedraaid

Auditie 64:

En dan kan ik eindelijk nog eens enthousiast zijn, en nog geen klein beetje. Fantastische cover van de al even fantastische Wannadies-song, één van mijn favoriete 90's-hits. Deze dame echter overklast het origineel door er een erg sensuele, sexy soulsong van te maken. En wat een zangkwaliteiten, wat een stemtimbre, wat een verrukking hier naar te luisteren! Ik smelt haast letterlijk weg in mijn stoel van puur genot, want eindelijk kan ik nog eens genieten van een puur muzikaal orgasme. Topklasse dit, wellicht zelfs het allerbeste dat te beluisteren viel in deze blinds. OOOh lieve inzender wat zou ik deze absurd graag onder mijn vleugels nemen. Samen loodsen we deze muzikale engel naar de finale, dat geef ik je alvast op een blaadje!

GEDRAAAIIIDDD en ondertussen heftig kwijlend!!!

Auditie 65:

Veel te veel herrie, veel te clichématig uitgevoerd. Hoeveel bands zouden er eigenlijk bestaan of al bestaan hebben die quasi exact hetzelfde doen. Ik pas.

Niet gedraaid

bewerkt door ivago
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 61

Deze zanger heeft een heel aangenaam lage stem. Ik schuif dan ook al snel naar voren in mijn stoel. Maar in de rest van het nummer word ik wat teleurgesteld: het blijft allemaal redelijk vlak, zowel in het nummers als in de zang. Ik twijfel desondanks vanwege het mooie lage stemgeluid, maar ik maak uiteindelijk toch een negatieve beslissing.

Niet gedraaid

Auditie 62

Mijn Belgische collega noemt dit pokkeherrie, maar dat ben ik niet helemaal met hem eens. Dit is gewoon lekker stevig. Maar de zanger is niet helemaal wat ik zoek. Hij zit met zijn zang iets te veel tegen het schreeuwen aan voor mij.

Niet gedraaid

Auditie 63

Ik raakte afgeleid tijdens de auditie en dat komt vooral omdat ik ook hier weer niet echt iets onderscheidends hoor dat mijn aandacht vast weet te houden.

Niet gedraaid

Auditie 64

Ik zie @ivago al een ultieme poging doen om deze zangeres aan zijn team toe te voegen, maar hij krijgt concurrentie. Want ook ik hoor na een klein stukje auditie al dat dit wel een deelnemer is om rekening mee te houden. Er zit een relaxte vibe in de stem, maar met een heerlijk uitgebreide range en ook een licht heesje. Een prachtige combinatie die deze zangeres echt boven het maaiveld uit laat steken. Ik ben nog niet zo oud en seniel als mijn collega dat ik begin te kwijlen, maar ik sta wel met mijn armen open om deze zangeres te verwelkomen.

Gedraaid

Auditie 65

Weer wat stevige rock en ondanks dat ik daar niet vies van ben, moet ik ook bij deze inzending zeggen dat ik niet erg de neiging krijg om echt op de knop te drukken. Ik hoor niets verrassends en zangers als deze zijn op het eerste gehoor in meervoud in het genre aanwezig.

Niet gedraaid

bewerkt door bas2204
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 61

Intrigerende stem, die me direct met mijn hand boven de knop doet zweven. Ik kijk mijn collega's aan en zie dat Bas hetzelfde doet, terwijl Ivago ver wegzakt in zijn stoel. Die gaat zeker niet draaien. Ook Bas lijkt enorm te twijfelen en dat doe ik zelf ook. Het nummer blijft wel erg rustig en op een gegeven moment wordt het zelfs een beetje saai. Al met al, besluit ik niet op de knop te drukken. Jammer! Want deze stem heeft zeker wel potentie.  Niet gedraaid

Auditie 62

Oeh, nee. Dit wordt hem voor mij ook niet. Te hysterisch naar mijn smaak en de zang kan me ook niet bekoren. Ben het eens met Ivago over het nummer en eens met Bas over de stem. Helaas zijn beide meningen negatief. Niet gedraaid

Auditie 63

Prima stem, in weer een voorspelbaar nummer. Of ik word te kritisch, of de inzendingen van de laatste paar rondes zijn toch wat minder qua niveau. Maar ook hier ben ik het volledig eens met mij collega's. Niet gedraaid

Auditie 64

'Waar 2 honden vechten om een been, gaat de derde er mee heen' Heel interessant stemgeluid. Ik zie dat mijn medecoaches ook erg ontzettend richting die knop vliegen. Beide zijn gedraaid, maar ik geniet gewoon. Ogen dicht en genieten. Tot de laatste noot en dan BAM! Ook ik ga me mengen in de concurrentiestrijd. Gedraaid

Auditie 65

Ik heb het gevoel dat ik dit ken en dat is niet goed. Herkenbaar deuntje, zelfs herkenbare stemmen en echootjes die het allemaal niet interessanter maken. Nee, hier ga ik niet voor draaien.  Niet gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites