Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

The Voice MU

chrisje1993

Aanbevolen berichten

ugvtltcpzfh0.png

Nu ik weer enigszins beter ben kan dit ook weer doorgaan. Alleen Auditie 64 van @Rogier. heeft coaches laten draaien maar dan wel meteen alle drie. Hij zal dus een keuze moeten maken waar hij met deze artiest heen gaat.

Auditie 61 was Isaac Gracie van @ZeusAuditie 62 was Goodbye June van @Kowet Hun mogen nu Goodbye zeggen tegen deze talentenjacht. Auditie 63 was Mae Muller van @Rogier. Als laatste Auditie 65 was Righteous Vendetta van @Jeroen.

Auditie 66:

Auditie 67:

Auditie 68:

Auditie 69:

Auditie 70:

@nasje92 @ivago @bas2204

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@chrisje1993, welke en hoeveel rondes gaan er allemaal komen? Als in, gaat er per coach maar max. 1 naar de finale e.d., en hoeveel nummers zou je potentieel in moeten zenden? Ben nu even aan het kijken namelijk.

Bedankt voor het draaien coaches! Na dit commentaar kan ik eigenlijk niet anders dan dat finaleticket bij @ivago ophalen. Ik denk ook dat deze artiest goed bij ivago past, dus ondanks het volle team en het feit dat ik al een artiest bij dat team heb zitten, kies ik voor ivago.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was auditie 62 Goodbye June ja? Die had ik in normale omstandigheden afgelopen zomer nog kunnen zien op Bospop, want daat stonden ze geboekt. Ik denk dat een aantal van mijn vrienden ze dan wel geweldig hadden gevonden, die zijn meer van dit soort muziek dan ik ben.

Maar mooi dat onze organisator zich weer wat beter voelt. Ik zal vanavond eens naar de audities luisteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Rogier.:

@chrisje1993, welke en hoeveel rondes gaan er allemaal komen? Als in, gaat er per coach maar max. 1 naar de finale e.d., en hoeveel nummers zou je potentieel in moeten zenden? Ben nu even aan het kijken namelijk.

Bedankt voor het draaien coaches! Na dit commentaar kan ik eigenlijk niet anders dan dat finaleticket bij @ivago ophalen. Ik denk ook dat deze artiest goed bij ivago past, dus ondanks het volle team en het feit dat ik al een artiest bij dat team heb zitten, kies ik voor ivago.

Uiteindelijk kan er in de finale van elke coach nog 1 iemand in zitten maar kan ook dat er 2 of geen een van een coach in de finale zit.

Op het gebied van aantal nummers die je nog moet inzenden is 1 die niet live hoeft te zijn. En 4 live inzendingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 66

Opnieuw een standaard karakterloos popsterretje met een fletse song zonder body. Geen seconde neem ik deze in overweging, zelfs al had ik een compleet leeg team. Sorry jonge dame

Niet gedraaid

Auditie 67

Ook deze auditie kan me allerminst bekoren. De song begint erg gejaagd en rommelig, muzikaal technisch was het misschien knap uitgevoerd maar ik werd er wat zenuwachtig van. De zang is op zijn sympathiekst uitgedrukt acceptabel. Het raakt me nergens, en ik was opgelucht toen de laatste noten klonken.

Niet gedraaid

Auditie 68

Het enige wat ervoor zorgde dat ik niet in slaap werd gewiegd door de eentonigheid van dit nummer was er proberen achter  komen in welke taal er gezongen werd. Ik weet het nog steeds niet (ik gok op Fries???), maar wat ik wel met zekerheid kan besluiten is dat deze langdradige, monotone song en idem zang niet één van die laatste twee plekjes in Team ivago zal gaan innemen

Niet gedraaid

Auditie 69

Vrouwelijke singer-songwriter, zichzelf subtiel begeleidend op gitaar (ga ik van uit). Mooie klankkleur in de stem, haarzuiver gezongen. Voor het eerst enige neiging richting knop te gaan, maar in zijn totaliteit vind ik het allemaal erg oppervlakkig en vrijblijvend klinken. Deze artieste verdient wel een plaatje in de volgende ronde, maar het zal van één van mijn medecoaches moeten komen. Nog een slachtoffer van een auditie die zo laat in de wedstrijd komt, voor mij is het een net niet waar ik misschien achteraf spijt van krijg, maar ik wil niet de kans mislopen om iets dat ik nog beter vind te moeten laten passeren.

Niet gedraaid

Auditie 70

Bij eerdere, soortgelijke audities liet ik al weten dat dit compleet niet mijn ding is. Dat is hier niet anders.

Niet gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 66

Als collegacoach Ivago onderuitzakt van ellende, dan is het voor Nasje vaak opletten geblazen. En dat is hier niet anders. Ik kan hier echt wel van genieten. Maar is het genoeg om te drukken? Helaas niet! De stem is voor mij te licht. Ik weet nu al dat ik betere zangeressen heb gehoord, dus laat ik deze aan me voorbijgaan. Niet gedraaid

Auditie 67

De intro had net zo goed gebruikt kunnen worden voor een of andere commerciële quiz. Helemaal niet mijn ding. Stem is op zich wel oke, maar ook niet echt onderscheidend. Al met al een mager zesje. Niet gedraaid.

Auditie 68
Volgens mij klinkt dit wat meer Scandinavisch. Hier word ik dus een beetje zenuwachtig van. De stem is op zich niet verkeerd, maar nee, dit is echt niet mijn ding. Niet gedraaid

Auditie 69
BAM! Precies wat ik nog zocht! Wat een prachtige, heldere stem en dito nummer. Heel erg benieuwd wie dit is. Ik wil haar in elk geval dolgraag aan team Nasje toevoegen. Ik durf zelfs wel te zeggen dat dit een outsider voor de titel kan zijn. WELKOM? Gedraaid

Auditie 70
Mooie rustige intro, benieuwd welke acoustische versie ik hier ga horen! O nee, toch niet. Dit krijgt van mij een Onvolldoendeee. Niet gedraaid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 66

Ik twijfel hier wel een beetje. Ik hoor af en toe nog wel iets in deze zangeres. Vooral bij het begin en het einde van dit nummer klinkt de zangeres nog best leuk. Ik zou hiervoor kunnen draaien, maar dan ben ik nu eigenlijk al zeker dat deze zangeres het in de battles niet gaat redden en dan vind ik het zonde.

Niet gedraaid

Auditie 67

Ook hier weer twijfel. De zanger is niet slecht en ik kan hier ook best van genieten. Ik besluit uiteindelijk niet te drukken omdat dit niet genoeg afsteekt bij wat ik voor een deel al in mijn team heb en wat ik heb dan beter vind.

Niet gedraaid

Auditie 68

Het meest onderscheidend hier is de taal waarin wordt gezongen. Verder ben ik het electronisch achtergronddeuntje al snel zat en is de zanger ook niet heel speciaal.

Niet gedraaid

Auditie 69

@nasje92 moet nog niet voor zijn beurt praten en deze zangeres al welkom heten, want ook ik word hier enthousiast van. Inderdaad een mooie heldere stem, maar om haar direct tot outsider voor de titel te bombarderen vind ik wel een gewaagde uitspraak van mijn collega. Daarvoor zal er ook nog wat urgentie aan de nummers moeten worden toegevoegd. Desondanks heb ik ook nog wel een mooi plekje voor deze dame in mijn team.

Gedraaid

Auditie 70

Mijn medecoaches zijn weer snel afgehaakt, maar ik blijf rustig luisteren naar deze band en zanger. Ik heb echter uiteindelijk hetzelfde slechte nieuws: ook ik draai hier weer niet voor. Weer vind ik de stem van de zanger nogal eenvoudig en niet heel onderscheidend binnen het genre.

Niet gedraaid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

xdg6tksvbc.png

We zijn er bijna doorheen. De laatste 9 zullen hier dalijk allemaal tegelijk komen te staan. Auditie 66 was Charlotte Cardin van @007markAuditie 67 was Richie Kotzen van @TitanAuditie 68 was Efterklang van @Richarð.Auditie 70 was The Raven Age van @komodo25. Alleen Auditie 69 heeft 2 coaches weten te overtuigen namelijk @nasje92 en @bas2204 hierdoor mag @007markkiezen waar deze artiest heen gaat. 

Auditie 71:

Auditie 72:

Auditie 73:

Auditie 74:

Auditie 75:

Auditie 76:

Auditie 77:

Auditie 78:

Auditie 79:

@nasje92 @bas2204 @ivago

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei bas2204:

Ah shit. Nu sla ik mijzelf voor mijn hoofd. Heb ik Richie Kotzen nu niet herkend? Verdomme, dat is nog eens jammer. Ik heb nog op het punt gestaan een kaartje voor de beste man te kopen totdat Corona alles omver schopte. Sorry daarvoor @Titan

Ik dacht met dit nummer de starten en daarmee hopelijk een plekje in het team te veroveren. Had misschien toch een andere song moeten kiezen. Gelukkig wordt hij nu alsnog (h)erkend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlotte Cardin heeft alledrie de coaches laten twijfelen en niemand draait....van overtuigd dat wel was gebeurt als ze bij eerete 40 audities zat.

Auditie 69 gaat naar Nasje. Meest overtuigende commentaar en denk ik het team waar mijn zangeres minder concurrentie heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei 007mark:

Charlotte Cardin heeft alledrie de coaches laten twijfelen en niemand draait....van overtuigd dat wel was gebeurt als ze bij eerete 40 audities zat.

Auditie 69 gaat naar Nasje. Meest overtuigende commentaar en denk ik het team waar mijn zangeres minder concurrentie heeft.

Zo hard heb ik niet getwijfeld hoor:

"

Auditie 66

Opnieuw een standaard karakterloos popsterretje met een fletse song zonder body. Geen seconde neem ik deze in overweging, zelfs al had ik een compleet leeg team. Sorry jonge dame

Niet gedraaid

"

:classic_laugh::classic_laugh::classic_laugh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@chrisje1993laat ons nog even uit onze pijp komen :D

Auditie 71

Meligheid troef in deze song. De zang onderscheidt zich ook nergens van het gros., en mag zich in het lijstje dertien in een dozijn voegen. Voor mij niet goed genoeg.

Niet gedraaid

Auditie 72

De meligheid wordt hier in crescendo verder gezet. Dit keer in een jazzy jasje, en ik waan me in een supermarkt van jaren terug waar dit soort mellow gejammer gebruikt werd om de klanten rustig te maken zodat ze langer zouden shoppen. Ik race met mijn winkelkar naar de kassa want hier word ik niet goed van.

Niet gedraaid

Auditie 73

Dit is al veel beter. Duister beklemmend sfeertje, heerlijke 80's synths. Electro-pop op zijn best. Doet me wat denken aan Cocteau Twins, en dan spreken we over jeugdsentiment. Dit is er zo eentje dat Team ivago uitzweet in al z'n poriën. 

Gedraaid

Auditie 74

Dat ook mannen in staat zijn tot een hoop zoetsappig geëmmer bewijst deze heer dit ik dan ook met plezier mijn huisje laat voorbij sjokken

Niet gedraaid

Auditie 75

Met de vorige editie in gedachten dacht ik dat we vaker cowboys op hun paard zouden tegenkomen. Dat viel gigantisch mee, maar hier is er toch zo één. Ik vind dit ook maar niets, dat staat vast.

Niet gedraaid

Auditie 76

Dit doet me heel hard aan The Divine Comedy denken, zou hen best eens kunnen zijn. Licht theatraal zowel qua arrangement als qua zang, maar niet over the top.  De song kabbelt wel wat te vrijblijvend verder om mijn aandacht lang genoeg vast te houden, dus het wordt twijfelen of ik hier voor de laatste keer mijn knop ga indrukken. Ik besluit het risico te nemen en het toch te doen. Daar gaat-ie voor de laatste keer!

Gedraaid

Auditie 77

Auditie 78

Auditie 79

Niet gedraaid

Mijn team zit vol, maar na beluistering van de laatste drie heb ik geen spijt want geen van die laatste audities kon me voldoende bekoren.

Nog even afwachten wat mijn medecoaches gaan doen, maar ik ben er alvast van overtuigd dat Team ivago meer dan sterk genoeg is om brokken te gaan maken komende rondes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 71

Meest opvallend is nog wel dat deze zangeres de letter "p" elke keer met wat extra lucht aan probeert te zetten. Verder gewoon een prima popzangeres, maar een beetje zonder eigen kleur. Daarmee dus verder niet vervelend om te horen, maar voor mij ook niet goed genoeg voor een gedraaide stoel.

Niet gedraaid

Auditie 72

Mooie zachte song en dito stem. Waar @ivago dit ziet als winkelmuziekje en al snel afhaakt, blijf ik juist lekker zitten genieten. Bij mij in de supertmarkt wordt dit soort jazzy muziek namelijk niet gedraaid, eerder hapklare pop. Het laidback karakter van deze song doet deze zangeres goed. Het is misschien wat cheesy, maar wel goed uitgevoerd. Ik pik deze zangeres dus nog even mee voor mijn team.

Gedraaid

Auditie 73

De synths maken deze song. Leuk sfeertje wordt daardoor gecreëerd. Maar als ik al benoem dat de synths dit nummer maken, dan doet de zangeres dat dus niet. Ik laat deze dan ook graag aan mijn collega over, waar zij met open armen wordt ontvangen.

Niet gedraaid

Auditie 74

Nummer met een country vibe, maar dan exclusief de country zanger. De zanger klinkt wat braafjes voor mij. Alles is netjes ingezongen, maar in country (en blues) muziek moet er wel wat gevoel doorschijnen in de zang. Dat is het grote gemis hier.

Niet gedraaid

Auditie 75

Wat de vorige zanger miste, heeft deze zanger overduidelijk wel qua sfeer die hij met zijn stem neer kan zetten. Dat betekent echter niet automatisch dat deze zanger wel een plaatsje in de volgende ronde verdiend. Want ondanks dat het een mooie stem betreft, vind ik de overbrenging van deze zanger nogal gevoelloos. Ik geloof niets van wat hij zingt. En dat is misschien nog belangrijker dan het hebben van een onderscheidende stem.

Niet gedraaid

Auditie 76

Dit is allemaal wat licht en vrijblijvend. Dan zie ik ineens mijn Belgische collega drukken en denk ik bij mijzelf: "Mooi, dan kan ik lekker blijven zitten."

Niet gedraaid

Auditie 77

Twee tonen en ik weet al direct waar we hier mee te maken hebben. Dit is namelijk afkomstig van mijn favoriete decemberalbum aller tijden. Dat deze heren niet als te bekend zijn gekenmerkd om nog deel te nemen aan deze competitie, verbaasd mij wel enigszins. Maar deze mooie diepe stem van een overbekende band mag zijn natuurlijk bij mijn team voegen. Heel graag zelfs!

Gedraaid

Auditie 78

Licht fout en cheesy maar wel leuk intro. Op zich is de stem van de zanger nog best leuk. Hij doet mij ver weg een beetje denken aan Gregory Page. En dat is voor mij best een compliment. Toch ontbreekt er bij deze zanger iets en dat is weer het vermogen een verhaal te vertellen.

Niet gedraaid

Auditie 79

En dan zijn we toe aan de laatste auditie. Drie tonen en ik druk direct op de knop. Ik herken namelijk de artiest gewoon alweer. Deze licht foute beachy popmuziek staat hier in de zomer meer dan eens te draaien. De andere band van deze zanger stond ook op mijn persoonlijke programma om afgelopen voorjaar mee te pakken als live concert. Hopelijk komt daarvoor komend jaar alsnog de herkansing, maar voor nu is deze competitie een mooi alternatief!

Gedraaid

bewerkt door bas2204
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 71

Waar mijn collega's wat minder enthousiast over deze dame blijf ik op de een of andere manier getriggerd tijdens deze performance. Het is niet eens dat het bijzonder of uniek is, wat deze jongedame (gok ik) laat horen, maar ik heb het gevoel dat hier veel meer potentie in zit dan dat ze in dit nummer laat horen. Nu heb ik nog 1 plekje over in mijn team en dit is voor het eerst dat ik hier van baal. Met nog een aantal audities te gaan, ga ik een beslissing nemen om niet te draaien

Auditie 72

Ik race met je mee @ivago. Niet gedraaid

Auditie 73

Zodra de Synths aangaan, dwaal ik altijd af naar Stranger Things. Zou er zo een titelsong van kunnen zijn. Ik vind de zang echter helemaal niet bijzonder. Niet gedraaid

Auditie 74

Ook ik krijg hier een country/western gevoel van en daar ben ik normaliter wel in thuis. Op het moment dat je muziek hoort, dan verwacht je hier een bepaalde stem bij en dat is zo'n beetje alles behalve deze stem. Ondanks dat de zang echt wel prima is, doet het voor mij aan geloofwaardigheid helemaal af. Niet gedraaid

Auditie 75

Zoals @bas2204 terecht aangeeft is dit dus precies de stem die je verwacht bij een nummer als auditie 74. Mooie diepe stem, die ik denk te herkennen. Als dat zo is, ben ik heel blij dat ik auditie 71 aan me voorbij heb laten gaan. Hiermee is team Nasje vol! Gedraaid

Auditie 76

Auditie 77

Auditie 78

Auditie 79

Niet gedraaid, team Nasje is vol

Van bovenstaande 4 audities heb ik gemengde gevoelens. Ik ben heel erg blij dat 76, 77 en 79 door zijn. Dat waren namelijk allemaal inzendingen die in The battles horen. Met name audities 76 en 79, daar had ik zelf ook wel voor willen draaien. Dat is het nadeel als audities wat later in het spel komen. Voor auditie 78 had ik sowieso niet gedraaid.

OP NAAR THE BATTLES!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites