Erwin. Geplaatst 1 mei 2020 Share Geplaatst 1 mei 2020 Het concept is simpel, eens in de zoveel tijd zal ik (of iemand anders als die dat wil) als ik wat tijd heb vragen wat ik moet luisteren. De eerste de beste suggestie, bij voorkeur een album, zal ik gaan luisteren en vervolgens in het topic beoordelen. Ik hoop dat meer mensen dit leuk vinden en ook meedoen om iets te gaan luisteren. Kom aub wel met serieuze suggesties, ik heb geen zin om elke keer k3 of rapper boef te luisteren. Dus bij deze, Wat moet ik luisteren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 1 mei 2020 Share Geplaatst 1 mei 2020 Leuk Erwin., had zoiets ook al in mijn gedachten. Een soort 'Release Reacties' zoals 538 op hun YT-kanaal wel eens plaatst. Voor nu mag jij luisteren naar: Yungblud - Weird! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 1 mei 2020 Share Geplaatst 1 mei 2020 Ik ga de laatste weken wel goed op: Gorillaz - Momentary bliss Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 1 mei 2020 Auteur Share Geplaatst 1 mei 2020 6 minuten geleden zei 007mark: Leuk Erwin., had zoiets ook al in mijn gedachten. Een soort 'Release Reacties' zoals 538 op hun YT-kanaal wel eens plaatst. Voor nu mag jij luisteren naar: Yungblud - Weird! Yungblud ken ik al wel van een paar nummers. Over het algemeen wel nummers meer gericht op tieners imo. Dat gezegd, dit nummer is wel anders dan wat ik tot nu toe van hem kende. Het is een wat rustiger nummer, beetje zoals een rustige Linkin Park, met meer elektronische invloeden. Ook dit nummer vind ik nog steeds meer voor tieners, maar dat is ook gewoon zijn stem. Beetje zoals Fall Out Boy ook heeft. De muziek an sich is wel gewoon prima, maar ga ik het vaker luisteren? Ik denk het niet. 4 minuten geleden zei NicoHaak: Ik ga de laatste weken wel goed op: Gorillaz - Momentary bliss Ja die luister ik ook geregeld, heerlijk nummer. Zou het ook goed doen op festivals denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 1 mei 2020 Share Geplaatst 1 mei 2020 (bewerkt) Mijn laatste ontdekking is het album Things That Don't Go Right van de band School Is Cool. Lijkt verdacht veel op The War On Drugs, maar maakt het niet minder lekker, dus dat ligt misschien ook wel in jouw straatje @Erwin. 1 mei 2020 bewerkt door bas2204 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 1 mei 2020 Share Geplaatst 1 mei 2020 Dit is toch gewoon Kraak 't of Smaakt 't maar dan met één persoon? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 1 mei 2020 Auteur Share Geplaatst 1 mei 2020 24 minuten geleden zei bas2204: Mijn laatste ontdekking is het album Things That Don't Go Right van de band School Is Cool. Lijkt verdacht veel op The War On Drugs, maar maakt het niet minder lekker, dus dat ligt misschien ook wel in jouw straatje @Erwin. Ik ga hem zo opzetten 2 minuten geleden zei sennid: Dit is toch gewoon Kraak 't of Smaakt 't maar dan met één persoon? Nee, dat gaat puur om een ja of nee en een uiteindelijk score. Dit is gewoon om eens muziek van anderen te proberen en er een review over te schrijven. Liever heb ik dus ook dat mensen albums aanraden. En anderen mogen natuurlijk ook meedoen met luisteren en reviewen he! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 1 mei 2020 Auteur Share Geplaatst 1 mei 2020 School is Cool - Things That Don't Go Right Ook School is Cool heb ik al eens eerder geluisterd. Alleen het nummer Warpaint kan ik nu bedenken en dat is wel een prima indie-nummertje. Bij de opener van dit album merk ik wel gelijk dat dit een heel ander nummer is en zoals Bas zei ook meer in de richting van The War on Drugs. Al tikt het niet dat niveau aan, mede omdat de zanger niet zo'n zelfde dromerige stem heeft. Het 2e nummer trekt deze prima sfeer door. Ik hoop wel dat ze me verder op het album ook nog wel kunnen verrassen. Thunder & Lightning zit wel wat meer schwung in en ritme in, maar eigenlijk trekt het me niet zo. De volgende nummers zijn weer gewoon prima, al kabbelt het soms iets teveel voort. Married at First Sight is weer net even iets anders wat ervoor zorgt dat ik mijn aandacht bij het album kan blijven houden. Ook de nummers daarna horen bij de beteren van het album. Playground en Things That Don't Go Right zijn denk ik mijn favorieten. Overall gezien een prima album met een goed begin en vooral een goed einde, het midden kabbelt wat teveel voort. De vergelijking met The War on Drugs snap ik zeker, maar is ook gevaarlijk aangezien je ze dan ook qua niveau gaat vergelijken en dan vind ik The War on Drugs nog wel paar stappen beter. Maar ik zou het album nog best een extra keer op kunnen zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 1 mei 2020 Share Geplaatst 1 mei 2020 1 uur geleden zei Erwin.: Liever heb ik dus ook dat mensen albums aanraden. Eerder geef je aan dat Boef zeker buiten de boot gaat vallen, maar ben benieuwd of dit voor de hele Nederlandse hiphopscene geldt? Anders zou ik jou net als @Zeus willen uitdagen om het album Snowsniper van S10 een kans te geven. Luister zelf de laatste tijd best veel naar haar. Benieuwd ook naar de mening van mensen die hier wel eens in het hip-hop topic komen: @Steels @Rensationeel. @Sophomore Misschien meer van de buitenlandse artiesten, maar ben benieuwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 1 mei 2020 Share Geplaatst 1 mei 2020 Even een nummer geluisterd en ik vind het niks. Dat straataccentje in combinatie met die enorm dikke autotune en het woordengebruik doen me denken aan die Famke Louise. Misschien is dit iets leuker ingepakt en heeft deze net wat meer talent, maar voor mij klinkt het wel als hetzelfde genre en mij maak je er niet blij mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 1 mei 2020 Share Geplaatst 1 mei 2020 4 uur geleden zei Erwin.: Het concept is simpel, eens in de zoveel tijd zal ik (of iemand anders als die dat wil) als ik wat tijd heb vragen wat ik moet luisteren. De eerste de beste suggestie, bij voorkeur een album, zal ik gaan luisteren en vervolgens in het topic beoordelen. Ik hoop dat meer mensen dit leuk vinden en ook meedoen om iets te gaan luisteren. Kom aub wel met serieuze suggesties, ik heb geen zin om elke keer k3 of rapper boef te luisteren. Dus bij deze, Wat moet ik luisteren? Angel Olsen - All Mirrors, ken je die al? Vind bij albumreviews altijd lastig dat je zeker meerdere keren moet luisteren om een goede beoordeling te geven. De beste nummers/albums ontdek ik vaak pas na meerdere keren luisteren. Albums die bij één keer meteen leuk klinken zijn dan vaak weer albums die snel vervelen. Dus voor mij zou het meer haalbaar zijn om dit voor losse nummers te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 1 mei 2020 Share Geplaatst 1 mei 2020 1 uur geleden zei Erwin.: School is Cool - Things That Don't Go Right Ook School is Cool heb ik al eens eerder geluisterd. Alleen het nummer Warpaint kan ik nu bedenken en dat is wel een prima indie-nummertje. Bij de opener van dit album merk ik wel gelijk dat dit een heel ander nummer is en zoals Bas zei ook meer in de richting van The War on Drugs. Al tikt het niet dat niveau aan, mede omdat de zanger niet zo'n zelfde dromerige stem heeft. Het 2e nummer trekt deze prima sfeer door. Ik hoop wel dat ze me verder op het album ook nog wel kunnen verrassen. Thunder & Lightning zit wel wat meer schwung in en ritme in, maar eigenlijk trekt het me niet zo. De volgende nummers zijn weer gewoon prima, al kabbelt het soms iets teveel voort. Married at First Sight is weer net even iets anders wat ervoor zorgt dat ik mijn aandacht bij het album kan blijven houden. Ook de nummers daarna horen bij de beteren van het album. Playground en Things That Don't Go Right zijn denk ik mijn favorieten. Overall gezien een prima album met een goed begin en vooral een goed einde, het midden kabbelt wat teveel voort. De vergelijking met The War on Drugs snap ik zeker, maar is ook gevaarlijk aangezien je ze dan ook qua niveau gaat vergelijken en dan vind ik The War on Drugs nog wel paar stappen beter. Maar ik zou het album nog best een extra keer op kunnen zetten. Het is zeker niet van hetzelfde niveau als The War On Drugs, maar van ongeveer dezelfde nummers als die jij ook al uitlicht, kan ik toch ook zeker genieten. Voor mij gewoon een leuke ontdekking van een album van dit jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 1 mei 2020 Auteur Share Geplaatst 1 mei 2020 Zeker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 1 mei 2020 Share Geplaatst 1 mei 2020 Ga ik ook eens luisteren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 1 mei 2020 Share Geplaatst 1 mei 2020 10 uur geleden zei 007mark: Eerder geef je aan dat Boef zeker buiten de boot gaat vallen, maar ben benieuwd of dit voor de hele Nederlandse hiphopscene geldt? Anders zou ik jou net als @Zeus willen uitdagen om het album Snowsniper van S10 een kans te geven. Luister zelf de laatste tijd best veel naar haar. Benieuwd ook naar de mening van mensen die hier wel eens in het hip-hop topic komen: @Steels @Rensationeel. @Sophomore Misschien meer van de buitenlandse artiesten, maar ben benieuwd. Heb even kort enkele nummers geluisterd en vraag me op recht af waarom ik dit juist moet luisteren? Is toch gee hiphop? Dit is echt totaal niet mijn ding.. Ik ben echt fan van die old school shiit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 2 mei 2020 Share Geplaatst 2 mei 2020 20 uur geleden zei Zeus: Even een nummer geluisterd en ik vind het niks. Dat straataccentje in combinatie met die enorm dikke autotune en het woordengebruik doen me denken aan die Famke Louise. Misschien is dit iets leuker ingepakt en heeft deze net wat meer talent, maar voor mij klinkt het wel als hetzelfde genre en mij maak je er niet blij mee. Ieder zijn smaak, maar om dit te vergelijken met Famke zit je er wel echt naast wat mij betreft 10 uur geleden zei Steels: Heb even kort enkele nummers geluisterd en vraag me op recht af waarom ik dit juist moet luisteren? Is toch gee hiphop? Dit is echt totaal niet mijn ding.. Ik ben echt fan van die old school shiit! S10 is inderdaad niet heel makkelijk in een hokje te plaatsen met haar muziek, maar als het zou moeten zou het dan toch in de buurt van hiphop komen. Uiteraard wel groot verschil met wat jij tof vind inderdaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 2 mei 2020 Share Geplaatst 2 mei 2020 Dat straataccentje en de dikste autotune ooit.. Hoe is dit totaal niet te vergelijken met Famke Louise? Ik hoor echt heel veel overeenkomsten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 2 mei 2020 Share Geplaatst 2 mei 2020 (bewerkt) Pfff, wat een ellende joh, dat Snowsniper. Er is toch echt heel weinig muziek waar ik niet naar kan luisteren, maar die hele inteeltkliek van nederhop/rap hoort daar bij. Er zit qua tekst echt wel wat talent bij (in die scene over het algemeen), dat erken en herken ik ook wel, maar wat Zeus al zegt, het is allemaal het zelfde. Maak dat nummer van Snowsniper instrumentaal en je kunt zo 25 nummers bedenken die het kunnen zijn. 2 mei 2020 bewerkt door Satyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 2 mei 2020 Share Geplaatst 2 mei 2020 @Erwin. Ik zou in maart naar Young Gun Silver Fox gaan in Tivoli maar dat ging helaas niet door. Ik weet niet of jij hun laatste album al eerder heb gehoord? Ikzelf vind het echt heerlijke muziek voor in de tuin of als je onderweg bent. Young Gun Silver Fox - Canyons Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 2 mei 2020 Share Geplaatst 2 mei 2020 Laatst dit ontdekt..nog fans? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 2 mei 2020 Share Geplaatst 2 mei 2020 10 uur geleden zei Zeus: Dat straataccentje en de dikste autotune ooit.. Hoe is dit totaal niet te vergelijken met Famke Louise? Vind deze twee nummers sowieso al niet op elkaar lijken. Daarbij heeft S10 sowieso (zeker op het album Antipsychotica) bewezen dat ze goed kan zingen. Zelfs beetje spoken word achtig zou je het kunnen noemen. Kan inderdaad niet ontkennen dat Snowsniper wat commerciëler is en meer autotune heeft. Dus daar zou je een overeenkomst in kunnen zien, ja. Sowieso het hele verhaal over wat zij heeft meegemaakt in haar leven (incl. isoleercel enzo) en hoe zij dat meeneemt in haar muziek spreekt mij enorm aan. Twee weken terug heeft ze daar ook een nieuw nummer over uitgebracht. Overigens zou ik ook wel een album willen luisteren om te beoordelen als iemand een interessante keuze heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 2 mei 2020 Share Geplaatst 2 mei 2020 1 minuut geleden zei 007mark: Overigens zou ik ook wel een album willen luisteren om te beoordelen als iemand een interessante keuze heeft. Beach House - Teen Dream. Ben ik benieuwd naar jouw mening. (Goede) Dreampop is misschien iets wat je nooit gehoord hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 2 mei 2020 Share Geplaatst 2 mei 2020 2 minuten geleden zei Richarð.: Beach House - Teen Dream. Ben ik benieuwd naar jouw mening. (Goede) Dreampop is misschien iets wat je nooit gehoord hebt. Ik laat mij verrassen. Is morgen aan de beurt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 3 mei 2020 Share Geplaatst 3 mei 2020 Beach House - Teen Dream In eerste instantie doe ik een poging om te bedenken waar dit op lijkt. Kom erachter dat dit niet echt iets is wat ik eerder heb gehoord. Desondanks luistert het lekker weg en is het redelijk rustgevend. Zal niet mijn afspeellijsten halen, maar zou best kunnen dat ik zo'n album nog eens op zet. Niet voor een autorit, maar bijvoorbeeld voor tijdens het studeren. Zijn overigens geen nummers die er bovenuit steken, zie het album meer als een geheel zonder 'hits'. @Richarð. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 mei 2020 Share Geplaatst 4 mei 2020 Had All Mirrors van Angel Olsen al aangeraden. Raad verder nog No Slip van Perfume Genius aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten