Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei bas huijsmans:

Het zou toch prachtig zijn dat Feyenoord dan in de zomer alweer anticipeert door een jonge (tussen de 18 en 21 ofzo) spits te halen die vervolgens weer een jaartje achter Ueda kan wennen aan Feyenoord en dan Ueda weer kan gaan opvolgen. Als dat gaat gebeuren, dan ga ik mij toch af vragen of ik niet droom.

Bizar eigenlijk dat Hancko nog bij Feyenoord zit en dat zo'n Fulham een Bassey haalt uit de Eredivisie. Daarnaast kan Koeman volgende week toch ook haast niet meer om Hartman heen in de basis? Die bewijst zich verdedigend, opbouwend en aanvallend inmiddels in de Eredivisie en in de CL. Echt een ongelooflijke ontwikkeling maakt hij door.

Beetje vreemde vergelijking. Bassey is een homegrown player, Hancko is dat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Thierryvane:

Beetje vreemde vergelijking. Bassey is een homegrown player, Hancko is dat niet.

Maar ze hebben 12 homegrown spelers ingeschreven terwijl er maar 8 ingeschreven hoeven te worden. Dan zou ik dit bedrag toch liever aan Hancko uit geven die 5 klasses beter is dan aan Bassey aangezien de nood niet zo hoog is.

Dan is het natuurlijk nog wel de vraag of Feyenoord akkoord was gegaan met 23 miljoen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Maar ze hebben 12 homegrown spelers ingeschreven terwijl er maar 8 ingeschreven hoeven te worden. Dan zou ik dit bedrag toch liever aan Hancko uit geven die 5 klasses beter is dan aan Bassey aangezien de nood niet zo hoog is.

Dan is het natuurlijk nog wel de vraag of Feyenoord akkoord was gegaan met 23 miljoen natuurlijk.

Ik vind Hancko absoluut een betere speler dan Bassey. Maar je kunt niet op een zeggen waarom halen ze die ipv die. Zijn wel veel meer factoren van toepassing.

Homegrown blijft namelijk ook een waardevaste factor willen ze hem ooit verkopen aan een andere Engelse club. Ander type speler, leeftijd. En wat jezelf aangeeft prijs.

En Engelse clubs zijn over het algemeen meer van fysiek sterke spelers halen dan voetballend goede spelers halen. En daarmee zeg ik niet dat Hancko niet kan verdedigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei timpy00:

Homegrown blijft namelijk ook een waardevaste factor willen ze hem ooit verkopen aan een andere Engelse club. Ander type speler, leeftijd. En wat jezelf aangeeft prijs. En Engelse clubs zijn over het algemeen meer van fysiek sterke spelers halen dan voetballend goede spelers halen.

Homegrown zijn betekent niet direct dat je het bedrag weer oplevert. Kwaliteit is namelijk ook een waardevaste factor en die factor schat ik dan bij Hancko veel hoger in en vandaar dat ik de vergelijking maakte. Ik zelf zou in deze situatie dan voor kwalitatief betere speler gegaan zijn omdat je niet direct in de knoop zit met je Homegrown regels.

En het laatste wat betreft de fysiek sterke spelers: Dit valt echt wel mee hoor. Als je de spelers die afgelopen weekend centraal achterin staat, dan is meer dan de helft van de spelers denk ik echt gewoon een voetballend goede verdediger. Daarnaast is Bassey ook bij Fulham meer wisselspeler en staat daar Ream (Heb hem denk ik nog nooit bewust zien voetballen, maar het feit dat die 186 cm is hint dat niet direct op een fysiek sterke verdediger) en op linksback Robinson dat ook geen 'pure, fysieke speler' is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Inmiddels zit ik weer op het vliegveld in Barcelona na twee mooie dagen Barcelona en twee prachtige dagen in Madrid. Wat een heerlijke, gemoedelijke sfeer in Madrid de afgelopen dagen. De politie was met bijzonder veel man aanwezig, maar los van wat tikken bij het binnengaan van het stadion - ook ik werd ruw tegen de muur gedrukt door onze opgefokte Spaanse vrienden - verliep het eigenlijk zonder problemen. Top! 

Dan de wedstrijd. Daar kunnen we eigenlijk vrij kort over zijn; je hebt bizar goed gespeeld maar óók ervaren hoe topvoetbal gespeeld wordt. Ik ben apetrots op de mannen want ze hebben er alles aan gedaan. Maarja hé, tegen een keeper als Oblak kan je zeer geregeld weinig inbrengen. Toch blijft het bizar om te beseffen dat je dit op de mat legt net iets meer dan twee jaar nadat je bijna Europees uitgeschakeld werd door het nietige Drita. De stappen die gemaakt zijn, zijn ongekend. 

Onderaan de streep is het een prachtige trip geweest. Het stadion was schitterend en de sfeer in het uitvak was werelds, zoals @Beppual terecht erkende.

Dan rest mij niets dan nog wat foto's van deze indrukwekkende trip, inclusief Feyenoord proof gemaakte fontein:

Toon verborgen inhoud

20231004-214325.jpg20231004-213545.jpg20231004-210524.jpg20231004-203823.jpg20231004-172312.jpg20231004-164643.jpg20231004-134323.jpg20231004-175321.jpg

Zat gisteren na de wedstrijd naast een jongen in de metro met zijn ziel onder zijn arm omdat hij heel vroeg de trein naar Barcelona moest hebben. Was jij dat?:mrgy:. Ik had een geel trainingshirtje van vorig jaar aan en had mij bril op (denk ik). Wij vlogen 7 uur vanaf Madrid dus ook een pittig ochtendje. 

Je ziet de zweetwalm mooi hangen op die foto in die betonnen gang richting het uitvak. Wat was het daar ongekend heet hé. Net als in de zwetro van het centrum naar het plein waarvan de mars vertrok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei bas huijsmans:

Homegrown zijn betekent niet direct dat je het bedrag weer oplevert. Kwaliteit is namelijk ook een waardevaste factor en die factor schat ik dan bij Hancko veel hoger in en vandaar dat ik de vergelijking maakte. Ik zelf zou in deze situatie dan voor kwalitatief betere speler gegaan zijn omdat je niet direct in de knoop zit met je Homegrown regels.

Homegrown betekent vooral dat je een bepaalde waarde altijd vasthoudt, net als vaste international zijn bijvoorbeeld. Of bijvoorbeeld uit een aansprekende jeugdopleiding komen ook altijd een bepaalde waarde houdt. 

Ik denk dat Hancko zeker een betere verdediger is, in elk geval in de facetten van het spel die ik belangrijk vind. Ik kan niet zeggen dat ik de huisstijl van Fulham uit mijn hoofd ken maar wellicht heeft Bassey voor 23 miljoen meer kwaliteiten die bij hen passen dan Hancko voor 29 miljoen.

25 minuten geleden zei bas huijsmans:

En het laatste wat betreft de fysiek sterke spelers: Dit valt echt wel mee hoor. Als je de spelers die afgelopen weekend centraal achterin staat, dan is meer dan de helft van de spelers denk ik echt gewoon een voetballend goede verdediger. Daarnaast is Bassey ook bij Fulham meer wisselspeler en staat daar Ream (Heb hem denk ik nog nooit bewust zien voetballen, maar het feit dat die 186 cm is hint dat niet direct op een fysiek sterke verdediger) en op linksback Robinson dat ook geen 'pure, fysieke speler' is. 

Wellicht is hij ook als roulatie speler gehaald, wat zomaar nog een reden kan zijn dat ze hem boven de duurdere Hancko verkozen.

Overigens spelen in de Premier League zeker nog een hoop sterke verdedigers. Zeker meer richting de onderkant en bovenkant rechtterrijtje.

Maar de discussie is niet is Hancko beter dan Bassey want dat gaf ik ook al aan dat ik dat wel vind. Maar meer dat er veel meer facetten bij komen kijken waarom in dit geval ze Bassey kiezen en niet Hancko.

Wat ik wel opvallend vind is dat er niet extreem veel berichten over Hancko zijn geweest met betrekking tot een transfer toch in de zomer? Dat vind ik wel raar, gezien het een goede speler is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens wat is dit voor discussie? Maar oprecht? 1) Was er wel interesse voor Hancko? 2) Wou Fulham hem uberhaupt wel? 3) Natuurlijk is Hancko vele malen beter dan Bassey 4) @bas huijsmans wees blij Hancko nog bij Feyenoord speelt ipv bij Fulham 5) Bassey was algemeen miskoop van Ajax 6) Ajax fans mogen blij zijn ze zoveel geld nog gekregen hebben voor Bassey? 7) Zou Hancko zelf uberhaupt wel naar Fulham gewild hebben? En niet gewoon op een betere club willen wachten zoals bv Leipzig waar Geertruida aan gelinked werd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Beppu:

Zat gisteren na de wedstrijd naast een jongen in de metro met zijn ziel onder zijn arm omdat hij heel vroeg de trein naar Barcelona moest hebben. Was jij dat?:mrgy:. Ik had een geel trainingshirtje van vorig jaar aan en had mij bril op (denk ik). Wij vlogen 7 uur vanaf Madrid dus ook een pittig ochtendje. 

Je ziet de zweetwalm mooi hangen op die foto in die betonnen gang richting het uitvak. Wat was het daar ongekend heet hé. Net als in de zwetro van het centrum naar het plein waarvan de mars vertrok.

Ik denk niet dat ik die jongen was, tenzij je hebt zitten luistervinken bij m'n gesprek met twee gasten die ik ken dan haha. Wij durfden het door de vertraging van de trein afgelopen dinsdag niet aan om vanochtend krap te plannen, dus hadden ook die trein van 07:00. In Barcelona zeiden ze dat je voor hoge snelheidslijnen een uur van tevoren aanwezig moest zijn, dus uiteindelijk ging de wekker bij ons om 05:00. Snel de laatste spullen gepakt en om 05:30 richting het station gaan lopen. Uiteindelijk waren we om 10:00 al in Barcelona, ruim op tijd dus. Toen dacht ik even de omgeving van het station te ontdekken voor een laatste stukje Spaanse cultuur, maar wat een graftakkenbende was dat zeg:D Als troosteloosheid een gezicht had gehad, zou het Barcelona-Sants zijn geweest. 

Anyway, ik kom net 15 minuutjes geleden hier thuis binnen na ruim 16 uur onderweg te zijn geweest. En dan is het hier tot overmaat van ramp ook nog eens maar 3 graden. Ik hoop dat jullie dat vanaf Madrid beter voor elkaar hadden ;)

Die hitte gisteren was echt bizar man. Ik was initieel blij dat ik richting die tunnel op een gegeven moment in de schaduw kwam te staan, maar toen moesten we dat hele eind nog naar boven haha. Ongekend. Ik denk dat ik nu zowel de warmste als de koudste (Berlijn) awayday van de afgelopen jaren bijgewoond heb. Bijzondere uitersten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Urbeto:

Ik denk niet dat ik die jongen was, tenzij je hebt zitten luistervinken bij m'n gesprek met twee gasten die ik ken dan haha. Wij durfden het door de vertraging van de trein afgelopen dinsdag niet aan om vanochtend krap te plannen, dus hadden ook die trein van 07:00. In Barcelona zeiden ze dat je voor hoge snelheidslijnen een uur van tevoren aanwezig moest zijn, dus uiteindelijk ging de wekker bij ons om 05:00. Snel de laatste spullen gepakt en om 05:30 richting het station gaan lopen. Uiteindelijk waren we om 10:00 al in Barcelona, ruim op tijd dus. Toen dacht ik even de omgeving van het station te ontdekken voor een laatste stukje Spaanse cultuur, maar wat een graftakkenbende was dat zeg:D Als troosteloosheid een gezicht had gehad, zou het Barcelona-Sants zijn geweest. 

Anyway, ik kom net 15 minuutjes geleden hier thuis binnen na ruim 16 uur onderweg te zijn geweest. En dan is het hier tot overmaat van ramp ook nog eens maar 3 graden. Ik hoop dat jullie dat vanaf Madrid beter voor elkaar hadden ;)

Die hitte gisteren was echt bizar man. Ik was initieel blij dat ik richting die tunnel op een gegeven moment in de schaduw kwam te staan, maar toen moesten we dat hele eind nog naar boven haha. Ongekend. Ik denk dat ik nu zowel de warmste als de koudste (Berlijn) awayday van de afgelopen jaren bijgewoond heb. Bijzondere uitersten. 

Wij vlogen om 7 uur, en lag rond 11 uur lekker in bed thuis :D

Deze is heel vet!

https://twitter.com/Zingmeedan/status/1709994451093848268?t=J1JsJr7__XpuXUZeLZ7_og&s=19

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-10-2023 om 22:12 zei Urbeto:

Ik was gister avond thuisgekomen, denk dat het nog heter dan woensdag was.

Zelf ook een heerlijke trip gehad, veel gezelligheid en ook het mooiste moment namelijk Minteh die hoedjes verkoopte op Plaza Mayor :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei lennard95:

Ik was gister avond thuisgekomen, denk dat het nog heter dan woensdag was.

Zelf ook een heerlijke trip gehad, veel gezelligheid en ook het mooiste moment namelijk Minteh die hoedjes verkoopte op Plaza Mayor :D

Op een gegeven moment kon je bij de hoedjesmeneer door de Feyenoordstickers op z'n kleding en gezicht de verkoper niet meer zien:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan er zo alweer aan beginnen, hopelijk weer lekker scherp vanaf het begin. Vorig jaar toch een aantal keer puntenverlies na een Europese wedstrijd, en vlak voor een interlandbreak.

Nieuwkoop voor Trauner, die zit niet bij de selectie. Gebeurt toch eigenlijk ook iets te vaak dat hij niet helemaal fit is. Richting tweede seizoenshelft misschien toch kijken of Beelen op het gewenste niveau komt. Verder starten Minteh en Gimenez in plaats van Zerrouki en Ueda, maar dat was wel te verwachten. Heb er in ieder geval weer zin in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites