Kyrill Geplaatst 28 augustus 2022 Share Geplaatst 28 augustus 2022 Volgens Transfermarkt heeft Feyenoord voor 69 miljoen aan spelers verkocht , en voor 30 miljoen aan spelers aangetrokken/betaald. Met 69 ontvangen vind ik 30 uitgeven echt reuze meevallen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 28 augustus 2022 Share Geplaatst 28 augustus 2022 Oke duidelijk. Ik zeg alleen maar dat Feyenoord jarenlang haast niks heeft kunnen uitgeven, dat dit jaar nu ook doen en het kan ook gezien de uitgaande transfers. Maar een beetje nieuw voor mij is dan dat je ook voor een back-up 2 miljoen betaald. Ik zeg alleen maar als het financieel zo kan, is het prima toch? Ik stel vooral mijn vraagtekens voorin bij dit Feyenoord en misschien had je echt beter kunnen halen/krijgen als je bijvoorbeeld niet een Lopez haalt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 28 augustus 2022 Share Geplaatst 28 augustus 2022 41 minuten geleden zei PJHoutman: Dat valt allemaal nog maar te bezien natuurlijk. Gimenez, Hancko en Szymanski lijken basiswaardige spelers te zijn, maar dat is op basis van een handjevol minuten tegen vrij zwakke tegenstanders. Lopez, Paixaõ, evt. Bjørkan en Bullaude heeft nog niemand in actie gezien. Het is nog veel te vroeg om te zeggen dat dit een goede transferstrategie is gezien de kwetsbare financiële positie. Nee, dat is altijd zo. Natuurlijk weten we nog niet hoe goed al die gasten zijn, maar dat neemt niet weg dat het principe van jonge gasten scouten met potentieel en restwaarde nog wel goed is. En zoals ik al zei: twee of drie die echt goed worden en je voor ruim kan verkopen en je hebt al veel terug. Maar wat had je dan liever gezien? Iets minder aankopen en meer jeugd als back-up? Kan ik ook best inkomen, hoor, ken alleen niet al die talenten en hun huidige niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RicardoKaka8 Geplaatst 28 augustus 2022 Share Geplaatst 28 augustus 2022 Vrijwel iedere buitenlandse aankoop zijn spelers geweest die toe waren aan een stap hogerop en het goed deden bij hun huidige club. Spelers die we voorheen in Nederland haalde en Slot dit nu het liefst ook had gedaan, alleen die zijn onbetaalbaar. Met name Paixao en Hancko ogen op mij als echt bizar goed (WyScout beelden), Gimenez heb ik ook wel vertrouwen in, Szymanski heb ik te weinig van gezien en de overige spelers hebben nog wel wat bijschaving nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 28 augustus 2022 Share Geplaatst 28 augustus 2022 (bewerkt) 1 uur geleden zei Socrates: Nee, dat is altijd zo. Natuurlijk weten we nog niet hoe goed al die gasten zijn, maar dat neemt niet weg dat het principe van jonge gasten scouten met potentieel en restwaarde nog wel goed is. En zoals ik al zei: twee of drie die echt goed worden en je voor ruim kan verkopen en je hebt al veel terug. Maar wat had je dan liever gezien? Iets minder aankopen en meer jeugd als back-up? Kan ik ook best inkomen, hoor, ken alleen niet al die talenten en hun huidige niveau. Dit inderdaad. Spelers als Hendriks, Hartjes, Hall en Azarkan zouden van het niveau moeten zijn om als backup te fungeren ipv het halen van Lopez, Idrissi en Wieffer. Verhuren is leuk, maar lijkt bij Feyenoord toch véél vaker een dood spoor dan een opmaat naar een basisplaats. Spelers als Kökcu, Bijlow, Malacia, Geertruida hebben allemaal de stap van jeugd naar 1 gemaakt zonder verhuur, terwijl de spelers die verhuurd worden het bijna consequent niet halen (recent zijn dat spelers als Vente, Bannis, Burger, El Bouchatoui, Verdonk, ). Enige uitzondering is Hendriks die na een jaartje NAC mee kon met Feyenoord 1, maar nu dus weer verhuurd wordt, terwijl hij zich vorig jaar een paar keer prima liet zien als backup. Nu heb je natuurlijk altijd te maken met wat spelers zelf willen en kan ik me voorstellen dat spelers van een jaar of 20/21 geen zin hebben in 10 invalbeurten per seizoen. Maar het is wel een constatering dat verhuurbeurten eigenlijk nooit leidden tot een plek bij de eerste 18. Ik heb altijd het idee dat spelers gewoon verhuurd worden om van ze af te zijn en er verder niet echt een idee achter zit. Nogmaals, het kan zeker zo zijn dat we een hele hoop hele goede spelers hebben gekocht, en als dat zo is dan is het natuurlijk prima. Maar als de aankopen net zo floppen als de toppers die we in 2004/5/6 haalden (De Ceulaer, Gibbs, Dondé, Basto, Saïdi, Östlund, Bandalovski - ook allemaal 'gescout') dan kun je zo maar weer tien jaar bezig zijn met het schoonvegen van de financiële rommel. Ik hou daarbij in het achterhoofd dat de huidige scouting ook kwam met toptalenten als Bozenik, Baldé en Pedersen. Daar tegenover staan Trauner en Aursnes. Het is dus niet bepaald een 100% hitrate, is alles wat ik wil zeggen. Desondanks ben ik wel gewoon positief over waar Feyenoord nu staat hoor, vorig jaar was natuurlijk een fantastisch seizoen én we hebben een uiterst capabele trainer. 28 augustus 2022 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 28 augustus 2022 Share Geplaatst 28 augustus 2022 Citaat Onder Frank Arnesen trok Feyenoord verschillende spelers aan. Tussen januari 2020 en de huidige transferzomer was de Deen eindverantwoordelijk voor de komst van Robert Bozenik, Oguzhan Özyakup, Francesco Antonucci, João Carlos Teixeira, Mark Diemers, Uros Spajic, Lucas Pratto, Christian Conteh, Aliou Balde, Bryan Linssen, Patrik Walemark, Alireza Jahanbakhsh, Guus Til, Gernot Trauner, Marcus Pedersen, Fredrik Aursnes, Philippe Sandler, Ofir Marciano, Reiss Nelson, Cole Bassett, Cyriel Dessers, Jorrit Hendrix en Valentin Cojocaru. Ook werd het onder-21 elftal door Arnesen versterkt met Mikael Törset Johnsen, Nesta Zahui, Dermane Karim, Baggio Wallenburg, Keyennu Lont, Sondre Skogen en Benny Silva. Over een hitrate gesproken die niet 100% is. Staan er hier genoeg tussen wat gewoon flops zijn/waren. Moeten alle aankopen die nu gedaan zijn ook nog maar zien of het wat is. Meeste nog amper gespeeld en hebben zelf nog niet echt serieuze tegenstanders gehad. Aan de andere kant wel goed om te zien dat straks alle posities dubbel bezet zijn. Ga je echt wel nodig hebben in de komende weken, als die Europese wedstrijden zich zo snel gaan opvolgen. Zag je bij AZ en Twente vandaag al hoe lastig het ging na een pot op donderdag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 Waarom blijven mensen maar steeds roepen dat we de jeugd meer de kans moeten geven? Waarom ziet niemand in dat we dat stadium gewoon voorbij zijn? Het is toch heel duidelijk dat de doelstelling dit jaar gewoon de top 2 is? Nu al helemaal nu PSV de CL is misgelopen is het nog belangrijker om in de top 2 te eindigen. De miljoenen die je daarmee krijgt zorgt ervoor dat je het gat dicht met PSV en dichter naar Ajax kruipt, het is echt aanhaken of afhaken. Verder hebben de jeugdspelers toch gewoon bewezen dat ze niet capabel genoeg zijn. Ik lees hierboven Hartjes, Azarkan, Hendriks (geblesseerd dus waarom staat die hier tussen) en Hall. Hartjes en Hall spelen in de KKD, en Azarkan speelt leuk mee met Excelsior hoor maar moet je niet op de bank hebben zitten bij Feyenoord. Ik begrijp dat mensen nog een beetje aan de vernieuwde statuur van Feyenoord moeten wennen omdat we dit niet gewend zijn maar we zijn een topclub (in wording weer misschien). Daar zijn de wetten gewoon hard. Stel dat Lopez geblesseerd raakt dan moet je je beoogde centrale duo uit elkaar gaan halen (Hancko - Trauner) omdat Hartman het fysiek nog niet aan kan, zeker niet drie wedstrijden in één week. Nee, dit zijn prima ontwikkelingen die bij een club als Feyenoord normaal zouden moeten zijn. Jeugd die goed genoeg is zal zijn kansen blijven krijgen, maar onze jeugd is gewoon niet zo goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 Je zit een beetje in een catch22, omdat de jeugdopleiding (nog) niet goed genoeg is zonder een U21 in de KKD. Niveauverschil tussen eerste elftal en de jeugd is hierdoor te groot, waardoor grote talenten die doorkomen uit de jeugd liever worden verhuurd om aan spelen toe te komen. Aangezien je beste talenten dan niet uitkomen in de U21, is de kans op toetreding tot de voetbalpiramide weer kleiner. De weg van de beloftencompetitie naar de KKD is sowieso lang en zitten best wat haken en ogen aan. De oplossing heb ik ook niet zo snel, maar je moet het voor de talenten op één of andere manier aantrekkelijk maken om uit te willen komen in de U21 en daar kampioen te worden. Zie wel dat Arnesen en de rest bezig zijn om talenten in ieder geval te binden met contracten, dus laten we daar op vetrouwen dat het een stap in de goede richting is. Wanneer de U21 niet de aansluiting krijgt, dan is het onvermijdelijk dat je dit beleid een tijd lang gaat zien en dat je door middel van gerichte scouting en aankopen winst moet maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 12 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Waarom blijven mensen maar steeds roepen dat we de jeugd meer de kans moeten geven? Niemand roept dit, dus waarom je dit zegt is me een raadsel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 12 uur geleden zei PJHoutman: Dit inderdaad. Spelers als Hendriks, Hartjes, Hall en Azarkan zouden van het niveau moeten zijn om als backup te fungeren ipv het halen van Lopez, Idrissi en Wieffer. Verhuren is leuk, maar lijkt bij Feyenoord toch véél vaker een dood spoor dan een opmaat naar een basisplaats. Spelers als Kökcu, Bijlow, Malacia, Geertruida hebben allemaal de stap van jeugd naar 1 gemaakt zonder verhuur, terwijl de spelers die verhuurd worden het bijna consequent niet halen (recent zijn dat spelers als Vente, Bannis, Burger, El Bouchatoui, Verdonk, ). Enige uitzondering is Hendriks die na een jaartje NAC mee kon met Feyenoord 1, maar nu dus weer verhuurd wordt, terwijl hij zich vorig jaar een paar keer prima liet zien als backup. Als back-up is ook een kans, maar daarvoor zijn ze ook gewoon niet goed genoeg. Jammer maar helaas, we moeten door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 (bewerkt) 5 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Als back-up is ook een kans, maar daarvoor zijn ze ook gewoon niet goed genoeg. Jammer maar helaas, we moeten door. De uitkomst is hetzelfde, maar je dicht me een andere reden toe. Ik zeg dat het onverstandig is om teveel (dure) spelers voor de bank te halen, dat is een financiëel risico dat we niet kunnen lopen. Jij interpreteert het alsof ik vind dat de jeugd meer kansen moet krijgen omdat het zulke wereldtalenten zijn. Dat zijn twee dingen die totaal los van elkaar staan. Ik ben het ook totaal niet eens met de noodzaak om te investeren om tweede te worden, want zelfs met Noah Naujoks in de spits eindigen we dit seizoen 10 punten boven PSV. Nogmaals, als deze aankopen allemaal succesvol zijn, helemaal prima, dan hoor je me niet. Maar ik zie die garantie tot succes nog totaal niet. 29 augustus 2022 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 13 minuten geleden zei PJHoutman: De uitkomst is hetzelfde, maar je dicht me een andere reden toe. Ik zeg dat het onverstandig is om teveel (dure) spelers voor de bank te halen, dat is een financiëel risico dat we niet kunnen lopen. Jij interpreteert het alsof ik vind dat de jeugd meer kansen moet krijgen omdat het zulke wereldtalenten zijn. Dat zijn twee dingen die totaal los van elkaar staan. Ik ben het ook totaal niet eens met de noodzaak om te investeren om tweede te worden, want zelfs met Noah Naujoks in de spits eindigen we dit seizoen 10 punten boven PSV. Nogmaals, als deze aankopen allemaal succesvol zijn, helemaal prima, dan hoor je me niet. Maar ik zie die garantie tot succes nog totaal niet. Misschien lijkt het nu als teveel omdat we maar één keer in de week voetballen, maar als we zometeen (en dat is al heel snel) Europees voetbal gaan spelen en straks ook nog bekerwedstrijden gaan spelen is het alleen maar luxe. Probleem vorig seizoen was toch wel de breedte, en ja we hebben vorig seizoen een goed jaar gedraaid maar er had denk meer in gezeten met meer breedte op de bank, zeker in de Eredivisie. Naujoks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 Als we de transfers nog voltooien die nu spelen hebben we toch wel mooie selectie hoor: GK: Bijlow/Wellenreuther/Marciano RA: Geertruida/Pedersen/Benita RCV: Trauner/Geertruida/Valk LCV: Hancko/Rasmussen/Geertruida LA: Bjorkan/Lopez/Hartman CVM: Grillitsch/Timber/Wiefer CM: Kokcu/Timber/Wiefer CAM: Szymanski/Bullaude/Naujoks RVA: Walemark/Dilrosun/Alireza/Slory SP: Gimenez/Danilo/Groen LVA: Paixao/Dilrosun/Idrissi Grillitsch zou zeker gezien zijn ervaring echt top zijn. Hoop echt dat die komt en dat Trauner dus een goed woordje heeft gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 12 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Als we de transfers nog voltooien die nu spelen hebben we toch wel mooie selectie hoor: GK: Bijlow/Wellenreuther/Marciano RA: Geertruida/Pedersen/Benita RCV: Trauner/Geertruida/Valk LCV: Hancko/Rasmussen/Geertruida LA: Bjorkan/Lopez/Hartman CVM: Grillitsch/Timber/Wiefer CM: Kokcu/Timber/Wiefer CAM: Szymanski/Bullaude/Naujoks RVA: Walemark/Dilrosun/Alireza/Slory SP: Gimenez/Danilo/Groen LVA: Paixao/Dilrosun/Idrissi Grillitsch zou zeker gezien zijn ervaring echt top zijn. Hoop echt dat die komt en dat Trauner dus een goed woordje heeft gedaan. Gaat Feyenoord zijn duurste aankoop ooit echt laten banken denk je? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 1 minuut geleden zei timpy00: Gaat Feyenoord zijn duurste aankoop ooit echt laten banken denk je? Wie is dat dan? Gaan verschillende verhalen nu rond dan Hancko namelijk ook ergens rond die prijs zou zitten dus het is maar de vraag. Ik zie Szymanski ook nog wel eens verplaatsen naar rechtsbuiten in sommige wedstrijden en dan Grillitsch - Kokcu - Timber. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 Zojuist zei ReneLeBlanc: Wie is dat dan? Gaan verschillende verhalen nu rond dan Hancko namelijk ook ergens rond die prijs zou zitten dus het is maar de vraag. Ik zie Szymanski ook nog wel eens verplaatsen naar rechtsbuiten in sommige wedstrijden en dan Grillitsch - Kokcu - Timber. Ik bedoelde Timber inderdaad. Meer omdat ik me niet kan voorstellen dat Feyenoord eindelijk weer wat financieel kan en dan zijn duurste of een van zijn duurste aankopen gaat laten banken. Althans niet meteen. Als hij later speltechnisch gezien niet mee kan is het logisch natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 Zojuist zei timpy00: Ik bedoelde Timber inderdaad. Meer omdat ik me niet kan voorstellen dat Feyenoord eindelijk weer wat financieel kan en dan zijn duurste of een van zijn duurste aankopen gaat laten banken. Althans niet meteen. Als hij later speltechnisch gezien niet mee kan is het logisch natuurlijk. Denk dat het op het middenveld een rotatie wordt, waarbij er per wedstrijd gekeken wordt wat de beste samenstelling is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 1 minuut geleden zei timpy00: Ik bedoelde Timber inderdaad. Meer omdat ik me niet kan voorstellen dat Feyenoord eindelijk weer wat financieel kan en dan zijn duurste of een van zijn duurste aankopen gaat laten banken. Althans niet meteen. Als hij later speltechnisch gezien niet mee kan is het logisch natuurlijk. Hij gaat ook niet gebankt worden, er gaat gewoon meer gerouleerd worden. Er ontstaan namelijk veel meer mogelijkheden nu er meer te kiezen valt. Je kan je nu echt instellen op de tegenstander waar het vorig jaar gewoon moest gebeuren met 14/15 man en je weinig te kiezen had. Wat @MetalMichael dus zegt haha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RicardoKaka8 Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 Als we de inkomende transfergelden - de uitgaves doen, en dan afgaan op de persconferentie kunnen we toch ook niet anders dan concluderen dat er (wederom) investeerders hebben geholpen deze zomer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 Waarom? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 44 minuten geleden zei RicardoKaka8: Als we de inkomende transfergelden - de uitgaves doen, en dan afgaan op de persconferentie kunnen we toch ook niet anders dan concluderen dat er (wederom) investeerders hebben geholpen deze zomer? Je hebt voor 69 miljoen aan spelers verkocht........... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RicardoKaka8 Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 Slot gaf een tijdje terug aan dat je voor ong. 1/3e kon herinvesteren van de inkomende transferbedragen, en op dat moment zat je op ong. de helft. Als straks Bullaude volledig rond is zit je wederom op de helft en als er een vervanger voor Aursnes is mogelijk er weer over. Of het is spelen met geld wat er niet is en dus zwaar onverantwoord, of er zijn externe financiers geweest die hebben geholpen hierbij. @MetalMichael @Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 Volgens mij begonnen ze met een potje van 5 miljoen + 40% van de transferinkomsten. Kom je in totaal dus uit aan 32 miljoen wat je te besteden hebt. Gaan ze dus niet echt overheen, tenzij je toch ineens die malle Zerrouki haalt voor 7 miljoen. Hoop overigens dat de overige 30 miljoen aan inkomsten dan gaat naar het afbetalen van schulden (belastingdienst of VVF), maar heb daar niets over gelezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 (bewerkt) 30 minuten geleden zei RicardoKaka8: Slot gaf een tijdje terug aan dat je voor ong. 1/3e kon herinvesteren van de inkomende transferbedragen, Volgens mij ging dat over de transfersom van Malacia. Ik kan me heel goed voorstellen dat je van de transfersom van Sini en Aursenes al iets meer kan uitgeven. 8 minuten geleden zei 007mark: Hoop overigens dat de overige 30 miljoen aan inkomsten dan gaat naar het afbetalen van schulden (belastingdienst of VVF), maar heb daar niets over gelezen. Belastingdienst sowieso. 29 augustus 2022 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RicardoKaka8 Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 Zojuist zei MetalMichael: Volgens mij ging dat over de transfersom van Malacia. Ik kan me heel goed voorstellen dat je van de transfersom van Sini en Aursenes al iets meer kan uitgeven. Nee, dit was al verder in de periode. Volgens mij was dit net voor Paixao. Daarnaast zit je al over de 32 miljoen heen wat @007mark aanhaalde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten