Spring naar bijdragen

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei PJHoutman:

Dat gelul over Kökcu ? Jongen kan goed voetballen hoor, maar we hebben zes middenvelders die beter zijn. Als hij geen geduld heeft, jammer dan, maar je moet niet je oren laten hangen naar zo'n jochie. 

Welke dan?

Dit zijn de spelers waar je het uiteindelijk van moet hebben. Niet de Toornstraatjes en de Van Persietjes. We liepen wel in de polonaise omdat dat O19 met pijn en moeite van Ajax won, maar alles wat een beetje kan voetballen loopt daar al in het eerste rond. Als je dan 3/4-1 voor staat tegen een lam VVV is het ideaal om die jongens lekker wat minuten te geven ipv zo'n Ayoub.

Lekker van Larsson weer. Gun het die jongen enorm. Leuk ook dat Sinisterra eens minuten mocht maken.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei 007mark:

Nee, hij telt Ruud Vormer nog steeds mee.

EDIT: Hoe vond je Sinisterra invallen @Magikarp

Ging vooral over links natuurlijk, maar had sowieso een goede loopactie vanaf de middenlijn oid op de bal van Vente. Voelden ze beide goed aan. Beetje ongelukkig bij zn eerste kans en volgens mij bij het afronden van die loopactie was het een beetje geforceerd schieten. Maarja, die wilde zich ff laten zien. Valt verder weinig over te zeggen, maar hij deed meer goed dan fout. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Magikarp:

Ging vooral over links natuurlijk, maar had sowieso een goede loopactie vanaf de middenlijn oid op de bal van Vente. Voelden ze beide goed aan. Beetje ongelukkig bij zn eerste kans en volgens mij bij het afronden van die loopactie was het een beetje geforceerd schieten. Maarja, die wilde zich ff laten zien. Valt verder weinig over te zeggen, maar hij deed meer goed dan fout. ;c

Vond ik inderdaad ook, zag het redelijk goed. Leek voor mijn gevoel alleen alsof hij na die 2 lange sprints meteen wel erdoorheen zat. Kan aan mij liggen, maar dacht te zien dat hij de rest van de wedstrijd flink stond te hijgen. Die wedstrijdjes in het tweede stellen ook weinig voor natuurlijk, maar bon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei PJHoutman:

Vilhena, Clasie, Toornstra, Ayoub, Tapia, Burger. Dan reken ik Van Persie niet eens mee, die normaal op 10 staat.

Alle middenvelders opnoemen maakt het niet direct een goed punt. Maargoed, aangezien jij de kwaliteiten van Burger in kan schatten neem ik aan dat je genoeg kijkt. Waarom is die beter? Waar ontbreekt het bij Kokcu aan in jouw ogen? Daarbij dacht ik dat Kokcu wel een creatief mannetje was, van wat ik heb gezien. Ontbreekt het nogal aan, je hebt wat lopers en slopers staan en dat is het. Je kan hem dan best als 2e man achter Van Persie hebben ipv dat je vasthoudt aan 'namen'. Begin soms te denken dat die Gio bang is mensen ernaast te zetten ten koste van een jonge vent.

3 uur geleden zei MetalMichael:

Eens met PJ. Als er geen nieuwsbericht over hem was geweest had je 90% niet over die jongen gehoord. 

Kennis van zaken is ook niet te vinden bij de 90% ?

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens met Magikarp. Kokcu is een creatieve speler, die dingen doet die geen tegenstander verwacht. Daarnaast heeft hij een geweldig schot. En dat schot is iets wat Clasie, Ayoub en Tapia sowieso missen. Het is alleen de vraag hoeveel ruimte en tijd Kokcu krijgt in Feyenoord 1, maar ik vind dat hij op z'n minst al zijn Eredivisiedebuut had moeten maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk ook wel eens wedstrijden van Jong Feyenoord en samenvattingen, maar Kökcu is inderdaad een creatieve speler. Las ook ergens dat hij vorig seizoen meer dan 30 assists heeft gegeven. Zegt natuurlijk niet dat hij het ook gaat redden in Feyenoord 1, maar als hij geen kansen krijgt dan weet je in ieder geval zeker dat je het ook nooit te weten zal komen.

Zo heerlijke open deur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er moet gewoon meer gewisseld worden, meer jeugdspelers de kans en is stoppen met het verpesten van de jeugd. Zijn genoeg spelers uit Jong Feyenoord die allang een kans hadden moeten krijgen in Feyenoord 1, zoals Zwarts, El Bouchataoui, Wehrmann, Burger, Lewis, etc. Als je dit soort spelers nooit kansen geeft, wat heb je er dan aan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei MetalMichael:

Eens met PJ. Als er geen nieuwsbericht over hem was geweest had je 90% niet over die jongen gehoord. 

Denk dat er genoeg mensen zijn (waaronder ik, maar ik heb verder weinig met Feyenoord) die al langer roepen dat Feyenoord te weinig jeugdspelers de kans geeft hoor. Nu zeg ik niet dat je als club per se met eigen jeugd moet spelen, maar ik vind het uiterst merkwaardig dat dat bij een club als Feyenoord zo weinig gebeurt. De selectie loopt nou niet bepaald over van kwaliteit, zeker niet op het gebied van offensieve middenvelders. VVV-thuis, ADO-thuis, PEC-thuis, NAC-thuis, Excelsior-thuis. Dat zijn potten waarbij je weet dat je zeven of acht van de tien keer een jeugdspeler in kan brengen na een uurtje, omdat je dan gewoon 2-0/3-0 voor staat en je dat niet meer weg gaat geven. Was dus ook het geval, knal er dan lekker zo'n speler als Kokcu of Burger in. Zag dat El Hankouri een paar keer in mocht vallen, maar die gaat het nooit meer redden bij Feyenoord. Verder vielen enkel 'gevestigde' namen in. 

Is overigens, helaas, niet alleen bij Feyenoord zo hoor. Snap ook best dat je je vaste wisselspelers minuten wil laten maken, maar dat is misschien ook wel gelijk het probleem; dat je vaste wisselspelers hebt (middelmaat) in plaats van dat je ballen toont en jeugd door durft te schuiven. Clubs en managers zijn bang, en hebben liever zekerheid dan dat ze moeten 'gokken' op (een) talent. Jammer, maar ergens ook wel begrijpelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Hwb:

Leuk voor in de kooi, maar dat betekent nog niet dat je ook de betere voetballer bent.

Het was dan ook een niet al te serieuze opmerking, al zat er wel een gedachte achter. Kokcu is namelijk een heel ander type speler dan het gros van de namen die PJ opnoemde, een type dat Feyenoord al een aardige tijd mist. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei JanVertonghen':

Denk dat er genoeg mensen zijn (waaronder ik, maar ik heb verder weinig met Feyenoord) die al langer roepen dat Feyenoord te weinig jeugdspelers de kans geeft hoor. Nu zeg ik niet dat je als club per se met eigen jeugd moet spelen, maar ik vind het uiterst merkwaardig dat dat bij een club als Feyenoord zo weinig gebeurt. De selectie loopt nou niet bepaald over van kwaliteit, zeker niet op het gebied van offensieve middenvelders. VVV-thuis, ADO-thuis, PEC-thuis, NAC-thuis, Excelsior-thuis. Dat zijn potten waarbij je weet dat je zeven of acht van de tien keer een jeugdspeler in kan brengen na een uurtje, omdat je dan gewoon 2-0/3-0 voor staat en je dat niet meer weg gaat geven. Was dus ook het geval, knal er dan lekker zo'n speler als Kokcu of Burger in. Zag dat El Hankouri een paar keer in mocht vallen, maar die gaat het nooit meer redden bij Feyenoord. Verder vielen enkel 'gevestigde' namen in. 

Is overigens, helaas, niet alleen bij Feyenoord zo hoor. Snap ook best dat je je vaste wisselspelers minuten wil laten maken, maar dat is misschien ook wel gelijk het probleem; dat je vaste wisselspelers hebt (middelmaat) in plaats van dat je ballen toont en jeugd door durft te schuiven. Clubs en managers zijn bang, en hebben liever zekerheid dan dat ze moeten 'gokken' op (een) talent. Jammer, maar ergens ook wel begrijpelijk.

En dan verontwaardigd lopen doen als jeugdspelers al vroeg vertrekken naar het buitenland. Waar ze dan wellicht niet in het eerste van City komen te spelen, maar dan óf elke dag meer leren dan in een heel jaar hier, óf serieuze potjes kunnen gaan spelen bij een ander ploegje (al is het de League 1, beter dan Jong Fucking Achilles 29).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar met Bijlow, Van Beek, Nieuwkoop, Verdonk, Vilhena, Malacia en Vente een beetje kun je toch niet zeggen dat Feyenoord te weinig kansen geeft? Dat zijn gewoon 6-7 spelers die geregeld minuten maken dit seizoen en zelf opgeleid zijn (als ik me niet vergis). Als je dan nog iets verder terugkijkt komen daar nog spelers als Boëtius, Karsdorp, Mulder, Manu en Kongolo bij en nog verder terug Wijnaldum, Fer, Clasie, BMI, Biseswar en De Vrij. Plus dan nog wat gasten die ook wel kansen/kansjes hebben gekregen, maar het echt niet hebben gered. Zeg maar de categorie Achahbar en Woudenberg.

Ik kan me prima voorstellen dat je vindt dat sommige spelers nu ook al kansen/speeltijd verdienen, maar dat Feyenoord structureel te weinig kansen aan eigen jeugd geeft vind ik een wat vreemde opvatting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het gebeurt, gebeurt het uit noodzaak. Gaat mij erom dat je talentvolle jongens hebt lopen die je thuis tegen Excelsior, VVV, Emmen, etc. gewoon lekker ff een half uurtje moet geven. Niet wachten tot je 6 geblesseerden hebt, geen geld op de bank en dan dus maar iemand uit de jeugd op moet stellen. Die er dan dus weer niet aan gewend is, niet klaar is, verspeel je punten enz enz. Maar 3 jaar later zijn ze opeens 'goed' en dan verkoop je ze voor 8 miljoen ja jongens beste jeugd #coolsingel

Zéker als dat dan ook nog een type is die je erg goed kunt gebruiken, zoals een Kokcu in dit geval. Je hebt een Vilhena die wel heel hard loopt wat je hem na moet geven, Toornstra is natuurlijk gewoon 'nuttig' maar uiteindelijk altijd een iets betere versie van Lex Immers, Clasie is ook meer een stofzuigertje. Hij hoeft echt niet direct op 10 te komen ofzo, maar laat die jongen tegen VVV lekker wat minuten maken. Eens zien wat ie kan. Daar geef je ook een signaal mee af aan hem.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, true. Daar kan ik me wel in vinden. Vind ook dat Ajax, PSV en (op dit moment in iets mindere mate) Feyenoord de beker daarvoor zouden moeten. Dan loop je maar een keer tegen een zeperd aan tegen RKC. Je hebt er op langere termijn meer aan dan wanneer Lamprou of Room daar laat keepen bijvoorbeeld. Of dat je Tapia daar minuutjes laat maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites