MetalMichael Gepost December 16, 2018 Share Gepost December 16, 2018 Lekker hoor. Enige positieve puntje is dat er nu daadwerkelijk kritisch geëvalueerd moet/gaat worden in de winterstop. Gio is Feyenoord's Frank de Boer: Prima resultaten, maar het spel wordt met het jaar minder en minder. Dan word ik liever 3e met lekker voetbal, dan dit. Vente overigens hetzelfde probleem als Achahbar een paar jaar terug: Prima in de jeugd, maar niet goed genoeg tegen volwassen CV's. Ideale schaduwspits om een aanspeelpunt heen imo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magikarp Gepost December 16, 2018 Share Gepost December 16, 2018 Die Vente is echt bizar slecht he? Ik begrijp best dat je van een jonge jongen niet kan verwachten dat ie er elke pot 3 inlegt, of het seizoen eindigt met dubbele cijfers, maar ik mag toch godverredomme wel hopen dat een groot talent uit onze fan-tás-ti-sche jeugdopleiding wel een bal DIE OVER DE GROND AANKOMT met alle ruimte fatsoenlijk aan kan nemen ZONDER dat ie opeens de lucht in vliegt? Als die basis al niet goed is kan je wel leuk 1x in de 90 minuten een balletje klaar kunnen leggen maar dat doe je dan maar gewoon lekker in het tweede van BVV Barendrecht. Optyfen, gauw. Dan hebben we een Malacia die vaker hapt dan een gemiddelde hoer ten tijde van de hoogtijdagen van de Keileweg. De Zwarte Pacman. Begon 'leuk' tegen Napoli toen maar die man heeft geen stap vooruit gezet. Zo ontzettend dom en naief. Heb je ook Nieuwkoop wat gewoon een wanhoopspoging was om een nieuwe Karsdorp te vinden. Middenvelder op de rechtsback zetten. Hopeloos. Komt tekort. Meer kan ik er niet van maken. Vilhena kan alleen maar 'ingrijpen' en hard rennen. Maar denk dat ik daar verder niet op in hoef te gaan aangezien we allemaal wel een beetje kijk op het spelletje hebben en dit dus al jaren weten. Eén van de weinigen waar ik niet triggered om ben omdat dit wel ongeveer rond de baseline ligt. Domme kracht. Bijlowtje die weer als een wijf stond te keepen. Kom eens je goal uit man. Die is totaal niet aanwezig in het veld, tot ie weer heel gek loopt te grabbelen. En om even aan te tonen dat ik nog wel bij zinnen ben: Hahn is natuurlijk alsnog veel slechter he. Larsson en Berghuis. Tja. Schoten waren matig maar als je daarop moet leunen voor je kansen en doelpunten is er iets mis. Lopen zichzelf weleens vast, raken een bal weleens niet goed maar als je de enige bent die kansen creëert gaat dat vanzelf opvallen. Niet alles kan goed gaan. Van iemand die zichzelf zo wil profileren als het mannetje mag je van Berghuis wel meer verwachten. Grote bek = presteren. Vond Larsson af en toe nog wel goed gedurfd spelen, vooral in de eerste helft. EN DAN DAT MANNETJE VAN HET PAASEILAND. Aannemen. Stilstaan. Lopen. Lopen. Nee, stilstaan. Terug. Stilstaan. En dan een heel zacht tikje opzij. 0-1 achter. 85e minuut. Of hij gooit er ff een verrassing uit. Hoge bal. Veel te hard. Zo over de zijlijn. Nergens voor nodig. Zal ik dat schot nog ff benoemen? Gooide uit frustratie bijna de hele inboedel door de tv. Wat is deze man slecht. Vraag me dan toch altijd af: zou die dat zelf ook doorhebben? Dat ie dan vanavond thuiskomt, zn vrouw een kus geeft bij binnenkomst. Dat ze vraagt: 'Como le fue, amor?' En hij dan met droge ogen antwoord geeft: 'Salió bien!' Vrouwtje het hondje uitlaten. Renato stiekem de laptop open. Incognito mode. Zoeken naar mooie Peruviaanse poncho's die die aan kan doen voor wanneer ie z'n echte roeping uit gaat oefenen: op de rug van een alpaca mensen rondleidingen geven in Machu Picchu. Want voetballen wordt hem niet, dat weet Renato zelf ook wel. Toch? Van Kokcu kon je imo niet heel veel meer verwachten. Wat zo'n jongen nu moet doen is zo min mogelijk fout doen. Leuk vorige week, maar kan niet elke week feest zijn. Kon vandaag nergens de bal kwijt behalve bij Larsson en Berghuis, of terug naar 1 van de andere middenvelders. Had wat goede aannames waarmee ie zich gelijk vrijmaakte. Maakte de minste fouten van alle 11, en dat is zowel hoopgevend als zorgwekkend tegelijk. Hoopgevend voor het individu, maar als een 17 jarige de beste man is in zo'n pot moet je je flinke zorgen gaan maken. Ja ik ben triggered ja. Ben dat volgens mij al heel lang niet meer geweest om een potje voetbal dus dat geeft wel aan hoe belachelijk slecht dit was. Positief puntje is wel dat ik geen gebroken pink heb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost December 16, 2018 Share Gepost December 16, 2018 Heb mezelf inderdaad ook weer mateloos geërgerd vandaag in het stadion. Meeste heb je hierboven al gezegd. Over het resultaat kan ik niet eens meer boos worden joh, dit zie je ergens ook gewoon weer aankomen. Lekker een tussenjaartje, waarbij de beker weer het hoofddoel is. Eigen jeugd nu proberen in te passen en snel beginnen aan een nieuwe trainer. Dit kan namelijk echt niet meer. Overigens vond ik Van Beek ook een redelijke pot spelen, naast Kökcü dan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magikarp Gepost December 16, 2018 Share Gepost December 16, 2018 Van Beek viel niet op inderdaad, wat vandaag een goede prestatie was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost December 18, 2018 Share Gepost December 18, 2018 Op 16-12-2018 om 18:44 zei MetalMichael: Lekker hoor. Enige positieve puntje is dat er nu daadwerkelijk kritisch geëvalueerd moet/gaat worden in de winterstop. Gio is Feyenoord's Frank de Boer: Prima resultaten, maar het spel wordt met het jaar minder en minder. Dan word ik liever 3e met lekker voetbal, dan dit. Vente overigens hetzelfde probleem als Achahbar een paar jaar terug: Prima in de jeugd, maar niet goed genoeg tegen volwassen CV's. Ideale schaduwspits om een aanspeelpunt heen imo. Mourinho is vrij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost December 18, 2018 Share Gepost December 18, 2018 In principe heb je als Feyenoord zijnde drie posities goed bezet. Meer niet. Vilhena in een niet te aanvallende rol op het middenveld, Berghuis op rechtsvoor en Jorgensen in de spits. En dan is die laatste weer geblesseerd. Ik vind Bijlow nog geen geweldige keeper. Malacia en Nieuwkoop zijn backs van het niveau'tje Excelsior. Botteghin kan redelijk verdedigen, maar heeft de snelheid van een schildpad. Van der Heijden vind ik middelmaat, Van Beek zelfs bij tijd en wijlen zeer slecht. In principe heb je één redelijke verdediger (St. Juste) die altijd op rechtsback mag opdraven en één goede back (Haps) die altijd geblesseerd is. Wat men bij Feyenoord heel erg onderschat heeft, is de waarde die backs Karsdorp en Kongolo in defensief opzicht hadden. Het waren immers altijd zij die vanaf de middenlijn de sprints terug maakte en zo doorbrekende tegenstanders terug wisten te halen. Met hun snelheid maskeerde ze als het ware het gebrek aan snelheid (en wendbaarheid, één-tegen-één verdedigen, etc) van het duo Botteghin en Van der Heijden. Daarnaast maakte beide backs ook de noodzaak voor creativiteit of offensieve kwaliteit op het middenveld veel minder groot. Beide backs gingen zeer vaak diep over de vleugel, waardoor ook Berghuis en Elia meer vrijheid naar binnen kregen. Feyenoord speelde puur vleugelspel met een goede afmaker (Jorgensen) en zo speelde ze in hun kracht en - vooral ook - zwaktes-maskerend. Op het middenveld is Clasie van middelmatig niveau. Kan op dit niveau een centrale positie innemen en wat balletjes verdelen. Ayoub heeft altijd mot, Toornstra is een simpele loper die bij Heerenveen niet op zou vallen en die Kokcu is pas net uit het ei gekropen. Ook belangrijk is dat meneer Van Bronckhorst nog nooit een idee heeft gehad achter de samenstelling van zijn middenveld. Hij doet maar wat. Hij had geluk dat het tandem Vilhena - El Ahmadi zichzelf al invulde, maar je ziet nu dat hij geen flauw idee heeft hoe hij zijn middenveld wil laten functioneren. Daarnaast mis je eigenlijk een verbindingsspeler of een creatieve speler. Vilhena past eigenlijk beter in een iets meer defensieve en ondergeschikte rol. Toornstra zou je dan eventueel als box-to-box kunnen gebruiken met zijn draafvermogen, maar dan alsnog mis je een derde middenvelder. Clasie vind ik - om even in jullie FM-termen te spreken - alleen nog maar bruikbaar als een pure regista tegen teams die kwalitatief zwakker zijn. Als een soort Andrea Pirlo. Maar aanvallend heeft hij niets te brengen en de longinhoud en felheid van weleer lijkt hij ook kwijt te zijn, dus defensief heb je er ook vrijwel niets meer aan. Voorin krijg je totaal geen impulsen van de backs of vanuit het middenveld dus is de last die Larsson en Berghuis moeten dragen ontzettend zwaar. Je kan duidelijk zien dat Larsson die last niet dragen kan en dat Berghuis dat allicht iets beter afgaat, maar hij ook niet áltijd thuis kan geven. Het gegeven dat Feyenoord dan soms min of meer vleugellam (en sowieso nauwelijks tot geen aanvallende impulsen kent) draagt er vervolgens ook weer aan bij dat je als spits bij Feyenoord min of meer op een eilandje staat. Dan moet Feyenoord lekker een spits á la Luis Suarez gaan halen, want anders gaat werkelijk elke spits die je hierin mee laat voetballen grandioos mislukken. Feyenoord is dan ook gewoon niet heel moeilijk te verdedigen, hetgeen je wel kan merken wanneer ze tegen ploegen komen te spelen die kwalitatief minder zijn en zich in gaan graven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost December 21, 2018 Share Gepost December 21, 2018 Gister helaas niet kunnen kijken in verband met kerstdiner op werk, maar zag dat Sinisterra een helft heeft gekregen als invaller. Hoe deed hij het deze keer mannen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magikarp Gepost December 21, 2018 Share Gepost December 21, 2018 (edited) Matig tot slecht. Simpele ballen gingen verkeerd, verder gebeurde er niet veel. Had wat pech bij die bal op de paal, maar dat was eigenlijk het enige goede moment van hem ook. Was op een gegeven moment terug aan het sprinten en ik wist nou niet zo goed of het Luis Sinisterra of Luis van Beukering was. Zag er nogal onbeholpen en traag uit. Hoop dat ie gaat slagen, maar heb weinig bijzonders gezien nog. Snap dat het zeer weinig minuten zijn, die die heeft gemaakt, maar als het nodig was om zo'n jongen te halen zou je toch wel iéts gezien willen hebben. Voetballen kun je ook als je geen woord Nederlands of Engels spreekt. Wat ik nu zie is 'hij zou leuk meekunnen'. Zoiets kan ook uit de jeugd worden gehaald, maar ik hoop dat ik verrast word. Edited December 21, 2018 by Magikarp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost December 21, 2018 Share Gepost December 21, 2018 1 uur geleden zei Magikarp: Matig tot slecht. Simpele ballen gingen verkeerd, verder gebeurde er niet veel. Had wat pech bij die bal op de paal, maar dat was eigenlijk het enige goede moment van hem ook. Was op een gegeven moment terug aan het sprinten en ik wist nou niet zo goed of het Luis Sinisterra of Luis van Beukering was. Zag er nogal onbeholpen en traag uit. Hoop dat ie gaat slagen, maar heb weinig bijzonders gezien nog. Snap dat het zeer weinig minuten zijn, die die heeft gemaakt, maar als het nodig was om zo'n jongen te halen zou je toch wel iéts gezien willen hebben. Voetballen kun je ook als je geen woord Nederlands of Engels spreekt. Wat ik nu zie is 'hij zou leuk meekunnen'. Zoiets kan ook uit de jeugd worden gehaald, maar ik hoop dat ik verrast word. Duidelijk verhaal. In de samenvatting zag ik inderdaad ook enkel dat dat moment met die bal op de baal, wat me dus al wat weinig leek voor 45 minuten. Laten we het inderdaad afwachten, voordat we hem te vroeg afschrijven. Sowieso heeft hij op zijn positie al de beste speler van de selectie voor zich zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magikarp Gepost December 21, 2018 Share Gepost December 21, 2018 (edited) 13 minuten geleden zei 007mark: . Sowieso heeft hij op zijn positie al de beste speler van de selectie voor zich zitten. Mja dat moet niet uitmaken op het moment dat je een pass over 2 meter geeft. Als je kan voetballen kan je voetballen. Edited December 21, 2018 by Magikarp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost December 21, 2018 Share Gepost December 21, 2018 Ondertussen heeft Feyenoord ingestemd met het bouwen van een nieuwe stadion. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Regis Gepost December 21, 2018 Share Gepost December 21, 2018 1 uur geleden zei 007mark: Ondertussen heeft Feyenoord ingestemd met het bouwen van een nieuwe stadion. Hoe risicovol is dit nu? Het is behoorlijk realistisch dat Feyenoord de komende 5 jaar geen CL haalt en ook EL is zeker geen garantie. Hebben ze dan niet financieel een heel groot probleem met de investering die ze nu zullen doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetalMichael Gepost December 21, 2018 Share Gepost December 21, 2018 (edited) Als je de berichten leest hebben ze dat aardig afgedekt. Open deur, maar ze hadden natuurlijk al aangegeven alleen in te stemmen als het geen (groot) risico voor de club zou betekenen. Vind het wel goed dat de toezegging van min. 25 miljoen naar het spelersbudget (mét indexering) binnen is gehaald. Edited December 21, 2018 by MetalMichael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost December 21, 2018 Share Gepost December 21, 2018 4 uur geleden zei Regis: Hoe risicovol is dit nu? Het is behoorlijk realistisch dat Feyenoord de komende 5 jaar geen CL haalt en ook EL is zeker geen garantie. Hebben ze dan niet financieel een heel groot probleem met de investering die ze nu zullen doen? Dat is dus het volledige kritiekpunt (naast traditie etc. natuurlijk). Lees bijvoorbeeld net dat er over de periode 2017-2018 al voor €9.2M aan ontwikkelkosten zijn opgenomen in het jaarverslag. Vind ik persoonlijk al vrij veel geld. Daarnaast lees ik ook dat er nog een verder €30M zal worden geïnvesteerd door Feyenoord zelf. De terugverdiensten worden overal ook maar vaag uitgelegd, met waarschijnlijk te rooskleurige scenario's. Kan me voorstellen dat veel mensen namelijk hun seizoenkaart opzeggen als het nieuwe stadion er echt komt. Dat basseer ik dan enkel op de 'vibe' die er op dit moment heerst onder de supporters met betrekking tot dit onderwerp moet ik eerlijk bekennen. Zou zelf gewoon mijn seizoenkaart verlengen namelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetalMichael Gepost December 21, 2018 Share Gepost December 21, 2018 26 minuten geleden zei 007mark: Dat is dus het volledige kritiekpunt (naast traditie etc. natuurlijk). Lees bijvoorbeeld net dat er over de periode 2017-2018 al voor €9.2M aan ontwikkelkosten zijn opgenomen in het jaarverslag. Vind ik persoonlijk al vrij veel geld. Daarnaast lees ik ook dat er nog een verder €30M zal worden geïnvesteerd door Feyenoord zelf. De terugverdiensten worden overal ook maar vaag uitgelegd, met waarschijnlijk te rooskleurige scenario's. Kan me voorstellen dat veel mensen namelijk hun seizoenkaart opzeggen als het nieuwe stadion er echt komt. Dat basseer ik dan enkel op de 'vibe' die er op dit moment heerst onder de supporters met betrekking tot dit onderwerp moet ik eerlijk bekennen. Zou zelf gewoon mijn seizoenkaart verlengen namelijk. Hoop geblaat, weinig wol verwacht ik. Kan er echt niet bij dat je zo'n die hard Feyenoordsupporter bent, dat je vanwege het stadion de hele club de rug toe keert. Hadden een hoop van die mensen in de jaren '30 geleefd, dan had er even hard geroepen zijn om een langer verblijf aan de Kromme Zandweg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost December 23, 2018 Share Gepost December 23, 2018 Basisplaats voor Tapia @Magikarp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magikarp Gepost December 23, 2018 Share Gepost December 23, 2018 Winterstop is voor mij iets eerder begonnen dit seizoen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost December 23, 2018 Share Gepost December 23, 2018 Heb het ook al wel weer gezien. Tegengoal begon ook alweer bij het feit dat Tapia balverlies leed met een belachelijk slechte bal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost December 23, 2018 Share Gepost December 23, 2018 6 uur geleden zei 007mark: Heb het ook al wel weer gezien. Tegengoal begon ook alweer bij het feit dat Tapia balverlies leed met een belachelijk slechte bal. Zeker waar. Dat Nieuwkoop het daarna verzint te gaan dribbelen is ook tekenend. Volgens de Gazzetta heeft Van Geel zich gemeld bij Roma om Karsdorp te huren, teken dat ze ondertussen wel doorhebben dat Nieuwkoop echt geen optie is. Die tweede gele kaart zag je ook weer mijlenver aankomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost December 23, 2018 Share Gepost December 23, 2018 Wat heeft het voor zin om nu nog te huren? Seizoen is toch over in de competitie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost December 23, 2018 Share Gepost December 23, 2018 9 minuten geleden zei Pino: Wat heeft het voor zin om nu nog te huren? Seizoen is toch over in de competitie Als het met optie tot koop is vind ik het geen bezwaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost December 23, 2018 Share Gepost December 23, 2018 Zojuist zei PJHoutman: Als het met optie tot koop is vind ik het geen bezwaar. Oke dat is wel zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost December 24, 2018 Share Gepost December 24, 2018 Volgens Steven Berghuis deed Tapia het zondag, ondanks een gebrek aan wedstrijdritme, erg goed als vervanger van Clasie. "Als je Renato vandaag ziet voetballen, hoe hij wél rust houdt en hoe hij achterin bijvoorbeeld een bal over iemand heen tikt bij het uitverdedigen, dat is kwaliteit." Misschien zien jullie het verkeerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Regis Gepost December 24, 2018 Share Gepost December 24, 2018 Nou is natuurlijk ook werkelijk alles beter dan Clasie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost December 24, 2018 Share Gepost December 24, 2018 Hahaha jongens toch. Hoorde de commentator van FOX ook al oreren dat hij een prima pot spelen. Vergeten alleen wel evrn day hij de bal inlevert, waardoor Nieuwkoop na dat balverlies een overtreding maakt etc. Neejoh die vent is helemaal niks. Pleurt op naar Levante, Parma of Charleroi. Meer zijn niveau. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts