Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Over Gaaei kun je kort zijn. Laat verdedigend te vaak steekjes vallen en niet stabiel genoeg, aanvallend wel echt een prima back met een goede voorzet. Heb gezien zijn leeftijd nog wel vertrouwen in zijn groeimarge. Speelt nu in een Ajax waarin vooral verdedigend zijn zwakheden naar voren komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei cimbomcu:

Over Gaaei kun je kort zijn. Laat verdedigend te vaak steekjes vallen en niet stabiel genoeg, aanvallend wel echt een prima back met een goede voorzet. Heb gezien zijn leeftijd nog wel vertrouwen in zijn groeimarge. Speelt nu in een Ajax waarin vooral verdedigend zijn zwakheden naar voren komen.

Speelt ook pas een jaar ofzo achterin. Daarvoor aanvaller geweest. Maar ben benieuwd of en hoe snel je het verdedigende kunt leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaaei is jong en nog niet heel lang verdediger. Dat hij dus soms aanvallend of defensief niet doet wat je hoopt van een verdediger, dat is niet zo gek. Als hij blijft groeien en leren, dan kan het zeker wat worden. Wel iemand met een vraagteken achter zijn naam.

21 uur geleden zei Thierryvane:

Bergwijn wéér een dikke onvoldoende. 

Pfff, zeg dat hij. Hij speelt en loop als een vedette van het zondag acht die ondanks twee versleten knieën niet wil stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen dus nog een paar minuten tegen RKC. Daarna drie thuiswedstrijden tegen Sparta, AEK en PEC. 21 december uit bij Hercules voor de beker en dan begint de winterstop. Laten we hopen dat we alle potjes winnen. Speel je Conference League, door in de beker plus 9 punten extra in de Eredivisie.

Toevoeging: Mika Godts nieuws

De blessure van Mika Godts is gelukkig niet zo ernstig als hij vrijdag leek. Hij zal dit jaar niet meer in actie, maar er bestaat een kans dat hij wel mee kan op het trainingskamp in Cádiz, in het nieuwe jaar.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/blessure-godts-valt-mee-trainingskamp-cadiz-niet-volledig-uitgesloten

bewerkt door Thierryvane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Thierryvane:

Morgen dus nog een paar minuten tegen RKC. Daarna drie thuiswedstrijden tegen Sparta, AEK en PEC. 21 december uit bij Hercules voor de beker en dan begint de winterstop. Laten we hopen dat we alle potjes winnen. Speel je Conference League, door in de beker plus 9 punten extra in de Eredivisie.

Toevoeging: Mika Godts nieuws

De blessure van Mika Godts is gelukkig niet zo ernstig als hij vrijdag leek. Hij zal dit jaar niet meer in actie, maar er bestaat een kans dat hij wel mee kan op het trainingskamp in Cádiz, in het nieuwe jaar.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/blessure-godts-valt-mee-trainingskamp-cadiz-niet-volledig-uitgesloten

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/ajax-bevestigt-godts-en-jermoumi-maanden-aan-de-kant

Toch iets minder positief nieuws.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Advocaat van de duivel: de still van de overtreding laat het veel heviger lijken dan het was. Het risico op blessures is met zo'n schamptrap wel wat minder dan bij de schaartackle van Berghuis. Kortom; op basis van de still kan je hier rood voor geven, maar op basis van de hele herhaling begrijp ik best dat de scheidsrechter hiervoor niet naar het scherm geroepen wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Urbeto:

Advocaat van de duivel: de still van de overtreding laat het veel heviger lijken dan het was. Het risico op blessures is met zo'n schamptrap wel wat minder dan bij de schaartackle van Berghuis. Kortom; op basis van de still kan je hier rood voor geven, maar op basis van de hele herhaling begrijp ik best dat de scheidsrechter hiervoor niet naar het scherm geroepen wordt.

Dus noppen naar voren hoger dan de bal, zonder intentie een bal te spelen is minder erg dan sliding op de bal waarbij been doorschiet op tegenstander? Helder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei timpy00:

Dus noppen naar voren hoger dan de bal, zonder intentie een bal te spelen is minder erg dan sliding op de bal waarbij been doorschiet op tegenstander? Helder.

Zoals ik al zei, ik speelde advocaat van de duivel. Jij vindt het rood, ik vind het er op de still heftiger uitzien dan het in de beweging was, aangezien hij hem schampt en niet met volle intensiteit trapt. Dat wil verder helemaal niet zeggen dat het pertinent geen rood is of zelfs dat ik het geen rood vind. De denigrerende toon van je bericht mag je bij dit soort tegengeluiden dan ook wel achterwege laten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Urbeto:

Zoals ik al zei, ik speelde advocaat van de duivel. Jij vindt het rood, ik vind het er op de still heftiger uitzien dan het in de beweging was, aangezien hij hem schampt en niet met volle intensiteit trapt. Dat wil verder helemaal niet zeggen dat het pertinent geen rood is of zelfs dat ik het geen rood vind. De denigrerende toon van je bericht mag je bij dit soort tegengeluiden dan ook wel achterwege laten. 

Je vergeet wel een belangrijk punt. Het gaat namelijk niet om de still.

Het gaat er om dat hij een overtreding maakt met geen intentie de bal te spelen met zijn noppen vooruit. Waarbij zijn been ook van de grond is. Op het moment dat de still dan een dubbelklappende enkel zou laten zien, dan zou idederen het zeker eens zijn over rood. Een overtreding gaat niet om het resultaat, daarmee bedoel ik (eventuele) blessure, maar ok de overtreding an sich.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei timpy00:

Je vergeet wel een belangrijk punt. Het gaat namelijk niet om de still.

Het gaat er om dat hij een overtreding maakt met geen intentie de bal te spelen met zijn noppen vooruit. Waarbij zijn been ook van de grond is. Op het moment dat de still dan een dubbelklappende enkel zou laten zien, dan zou idederen het zeker eens zijn over rood. Een overtreding gaat niet om het resultaat, daarmee bedoel ik (eventuele) blessure, maar ok de overtreding an sich.

Ik heb het los van net in de wedstrijd niet meer terug gezien, maar in de wedstrijd had ik het idee dat hij het balverlies wilde herstellen en daarbij, zoals dat op dit niveau nog wel eens voorkomt, simpelweg te laat was. Van een bewust buitensporige inzet leek me dan ook geen sprake. Ik weet dat dat voor het resultaat niet uitmaakt, maar ik vind dat in de vergelijking die jij zelf met Berghuis trok wel een significant verschil. 

Nogmaals, ik speelde enkel advocaat van de duivel omdat ik het niet zó overtuigend rood vond als jullie hier, al had ik er ook weinig op tegen gehad wanneer de scheids wel naar het scherm was geroepen. Enfin, mijn punt is wel duidelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites