Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

34 minuten geleden zei La Pulga:

Naja als Haller weg gaat moet je uiteraard wel echt een vervanger voor hem halen. Is Openda niet iets voor Ajax? 

Ja, ze moeten zeker een spits halen, maar daarom niet overbetalen voor Brobbey. Openda lijkt me geen goede optie.

11 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Is dat geen combodeal met Moriba?

Moriba wordt volgens mij vooral genoemd omdat hij wat Insta-posts van Ajax heeft geliked. Maar 18miljoen voor de 2 lijkt me al wel een betere deal.

3 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Al weet ik niet of Schreuder het zo lekker gaat doen met een notoire lastpak als Moriba, zeker als je ziet hoe lekker hij het deed met Noa Lang in Brugge :D 

Dat heeft hij volgens mij juist wel goed aangepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

51 minuten geleden zei FlyD:

Blind en Martinez vind ik beide niet ideaal als linksachter. Zeker Martinez moet centraal blijven. Dan heb ik liever Wijndal op links. En 10 miljoen voor Wijndal vind ik best meevallen eigenlijk, maar dat is door een clausule zeker? Salah-Eddine zou ik inderdaad verhuren. In de winterstop wilde Sparta hem huren, dat lijkt me een prima optie. 

Eens hoor, Blind is ook nog wel de betere optie. Alleen is Blind nou eenmaal nog wel van een hoog niveau; ben je als Ajax op dit moment in de positie om 10 miljoen te betalen voor een (in principe) back-up?

1 minuut geleden zei Thierryvane:

Volgens Mike Verweij hebben ze al een nieuwe 6 op het oog mocht Alvarez vertrekken. Toch wel heel benieuwd wie die naam is. Q. Timber lijkt me te vroeg.

Wel weer heel typisch hoor; Schreuder is terug en ineens weet de Televaag weer alles wat er speelt bij Ajax, ongekend schaamteloos die man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei ElMarcos:

Nee, Openda en Brobbey zijn toch geen vergelijkbare spitsen. Brobbey is in aanleg echt veel completer. Sterker in de kleine ruimte ook. 

Moet ook eerlijk zeggen dat ik die Openda nooit echt heb zien voetballen alleen tegen Ajax. Wellicht dat mijn volgende suggestie wel een goede zal worden :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Dansmeister:

Vinicius Souza. Van Mechelen.

Heb hem zelf niet zo heel veel zien spelen, maar wat ik zag leek me goed. En als je de betrokkenen over hem hoort is het een heel groot talent.

De constructies erachter (City Football Group) ben ik minder fan van. Daar gaat veel geld 'verloren' en je hebt toch minder 'controle' als club vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei La Pulga:

Moet ook eerlijk zeggen dat ik die Openda nooit echt heb zien voetballen alleen tegen Ajax. Wellicht dat mijn volgende suggestie wel een goede zal worden :D 

Haha, we mogen er ook allebei anders over denken hoor. Maar wie is je volgende suggestie? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei ElMarcos:

Haha, we mogen er ook allebei anders over denken hoor. Maar wie is je volgende suggestie? 

Dan pak ik mijn FM lijstje er snel bij en dan kom ik uit bij Sesko van Salzburg en Hlozek van Sparta Praag. Gabigol zou natuurlijk ook een leuke zijn  :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Thierryvane:

Hlozek helaas al gekocht door Leverkusen deze zomer.

Die wordt dus over twee seizoenen weggekocht door Bayern voor minimaal 40 miljoen. 

H2 moeten blijkbaar nog even inkomen, lange vakantie gehad vanaf februari.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Thierryvane:

Dus toch. PSV wilde die gast ook dacht ik.

Schreuder vorig jaar in een interview al aangegeven dat het een fantastische speler is. Club Brugge wil hem hebben. Kan mij niet voorstellen dat hij het middenveld van Ajax komt versterken. 

Wel met vreselijke transferconstructies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Rogier.:

Eens hoor, Blind is ook nog wel de betere optie. Alleen is Blind nou eenmaal nog wel van een hoog niveau;

Heb je dit jaar weer een hoop gemist of wat? 

Blind was ontzettend matig tot slecht en probleemfactor in de wedstrijden die belangrijk waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Socrates:

Heb je dit jaar weer een hoop gemist of wat? 

Mag geen verrassing zijn toch? ;)

8 minuten geleden zei Socrates:

Blind was ontzettend matig tot slecht en probleemfactor in de wedstrijden die belangrijk waren.

Is het te verantwoorden 10 miljoen neer te leggen terwijl Blind nog een vorstelijk salaris verdient? Dat is meer de vraag. Hij is er nu eenmaal, dan zul je het er ook mee moeten doen. Maargoed, er moet natuurlijk een vervanger voor Tagliafico komen, dus dan kun je er ook maar beter eentje halen die er echt staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Rogier.:

Mag geen verrassing zijn toch? ;)

Is het te verantwoorden 10 miljoen neer te leggen terwijl Blind nog een vorstelijk salaris verdient? Dat is meer de vraag. Hij is er nu eenmaal, dan zul je het er ook mee moeten doen. Maargoed, er moet natuurlijk een vervanger voor Tagliafico komen, dus dan kun je er ook maar beter eentje halen die er echt staat.

Nou, je zegt het al: Tagliafico vertrekt dus die ruimte komt daar al. En het boeit mij ook niet zo. Van mijn part ditch je Blind lekker. Als je met een 6 gaat spelen zou je hem daar nog kunnen zetten. Interesseert mij niet zo, maar afgelopen seizoen is wel gebleken dat Blind op linksback (in een viermansdefensie) geen goed idee meer is met wat tegenstand. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook maar een vreemde constructie om geen degelijke linksachter te halen omdat je (de niet altijd goed spelende) Blind heb rondlopen. Die heeft juist baat aan concurrentie en die moet echt dit seizoen een stuk scherper zijn dan vorig seizoen. Ajax is denk ik ook echt één van de weinige teams die elke wedstrijd na 60/70 minuten hun linksachter wisselt en daardoor er nog op vooruit ging qua spel. Wijndal gaat qua energie alleen niet hetzelfde brengen als Nico en dat ga je ook zeker missen in de groep. Nu blijven Tadic en Alvarez daar een beetje voor over (er van uitgaande dat Martinez vertrekt) en bij Tadic heb ik vaak het gevoel dat het één grote toneelspel is.. Die gaat zelfs na een warming up nog langer buiten blijven om voor leeg doel een paar ballen er in te schieten zodat het publiek zijn naam kan roepen :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwa, Tadic is zo ontzettend belangrijk voor dit Ajax. Net nog seizoen compilatie gekeken met Berghuis en Haller, hoe die over hem spreken maar ook jongens als Gravenberch en Brobbey over hem spreken. Een en al lof en respect. Dat is niet makkelijk hoor in zo'n kleedkamer.

Ik ga er gewoon van uit dat Martinez blijft btw, Haller weg zou wel mooi zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Tadic + Berghuis + Antony kan eigenlijk niet meer. Al zeker niet met ook nog een statische spits. Bergwijn met wat diepte op links zou een goede toevoeging zijn. 

Bergwijn - Brobbey - Tadic

-------------- Berghuis ----------

Zou prima zijn. Antony zal wel vertrekken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Socrates:

Maar Tadic + Berghuis + Antony kan eigenlijk niet meer. Al zeker niet met ook nog een statische spits. Bergwijn met wat diepte op links zou een goede toevoeging zijn. 

Bergwijn - Brobbey - Tadic

-------------- Berghuis ----------

Zou prima zijn. Antony zal wel vertrekken. 

Bergwijn - Brobbey - Anthony

Tadic

Wanneer Anthony blijft denk ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Rogier.:

Wijndal zou ik wel jammer vinden, met Blind en Martinez hebben we al 2 echte basisopties voor die linkerkant (al vind ook ik dat Blind niet meer voldoet), en om dan Wijndal voor 10 miljoen te halen.. Mocht het een 3-5-2 worden is het weer jammer in de zin dat ik vind dat Wijndal niet goed rendeert zonder een buitenspeler. Tegelijkertijd kun je ook Salah-Eddine gaan afschrijven, die heeft nú wedstrijden nodig. Die verhuren dan maar denk ik zo.

Overigens blijft Haller wel een lastige situatie. Alles onder de 40 miljoen is eigenlijk te weinig na zo'n seizoen, alleen iedereen ziet natuurlijk ook zijn beperkingen en dat het lastig is dit resultaat volgend seizoen te herhalen. En 18 voor de Brobbert, hoop toch echt dat ze dat niet gaat doen voor zo'n blessuregevoelige speler in deze situatie 

Is dat wat die Salah? Jaartje ervaring opdoen in het hoge noorden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Djurovski:

Is dat wat die Salah? Jaartje ervaring opdoen in het hoge noorden

Hij heeft veel blessureleed gekend de laatste jaren, maar heeft zeker meer talent dan de andere verdedigers die FC Groningen uit Amsterdam heeft opgepikt. Ik zie het graag gebeuren voor alle partijen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites